Zaznacz stronę
Test et avis sur les différents volants de la marque Logitech

Logitech: Prezentacja, oferta i recenzje kierownic tej firmy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Konfiguracja symulatora wyścigowego to nie lada przygoda: najpierw trzeba ustalić budżet na urządzenia peryferyjne i platformę (PC/konsole), następnie zdecydować, czy zamierzamy korzystać ze stołu, biurka czy kokpitu, a następnie wybrać urządzenia peryferyjne i pożądany stopień immersji. Naprawdę nie jest łatwo to wszystko zrobić, a wiem o czym mówię.

Moim zdaniem najważniejszym urządzeniem peryferyjnym w symulatorach wyścigowych jest kierownica. Jest to zrozumiałe z tego prostego powodu, że to właśnie ona pozwala kontrolować pojazdy i jeszcze bardziej zanurzyć się w rozgrywce. Bez kierownicy nie będziesz w stanie symulować wyścigów. Niektórzy mogą powiedzieć, że z kontrolerem to to samo, ale to wcale nie jest to samo, ani ten sam stopień immersji.

W świecie wyścigów symulacyjnych jest wielu graczy oferujących szeroką gamę doskonałej jakości produktów i urządzeń peryferyjnych, a Logitech jest jednym z nich. W świecie gier Logitech jest najbardziej znany z doskonałych urządzeń peryferyjnych do komputerów PC, takich jak myszy i klawiatury. Ale fani sim-racingu wiedzą również, że producent oferuje swoim klientom coś więcej, w tym urządzenia peryferyjne do sim-racingu. Kierownica, dźwignia zmiany biegów, podstawa, pedały i tak dalej. Logitech robi to wszystko, a w tym artykule przedstawię ci markę, jej historię i niektóre z jej najlepszych kierownic.

Gama produktów Logitech

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, Logitech wypada blado w porównaniu z Fanatec i Thrustmaster. To prawdziwy wstyd, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że szwajcarska marka była jedną z pierwszych w sim-racingu.

Chociaż tak naprawdę nie ma żadnych gam produktów jako takich, Logitech oferuje łącznie 3 kategorie produktów do wyścigów symulacyjnych. Istnieje kategoria podstawowa, kategoria średniej klasy i, od niedawna, kategoria najwyższej klasy. Kategorie te nie obejmują kilku urządzeń peryferyjnych, jak ma to miejsce na przykład w przypadku Fanatec, ale tylko to, co jest potrzebne.

Podstawowa gama produktów Logitech obejmuje dobrej jakości kierownicę, podstawę i pedały za około 300 euro. Seria średnia obejmuje również lepszej jakości kierownicę, podstawę i pedały, z bardziej precyzyjnym siłowym sprzężeniem zwrotnym, za wyższą cenę (ponad 400 euro). Jest też najnowsza, najwyższej klasy seria Pro, z zestawem kierownica + baza Direct Drive za 1100 euro, i to bez pedałów. Ta ostatnia kosztuje mniej niż 400 euro.

Niektórzy mogą pomyśleć, że katalog Logitech jest bardzo ograniczony, zwłaszcza w porównaniu na przykład z katalogiem Fanatec. Jest jednak jedna rzecz, która odróżnia te dwie marki: Logitech koncentruje się na początkujących i niedzielnych entuzjastach sim-racingu, podczas gdy Fanatec celuje w hardkorowych fanów i profesjonalistów sim-racingu. Są to dwie zupełnie różne wizje siebie nawzajem i trzeba to zrozumieć.

Z czasem może się to jednak zmienić, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że Logitech oferuje teraz kierownicę premium, podstawę i pedalboard, które mogą konkurować z serią ClubSport firmy Fanatec.

Kierownice Logitech

Jeśli świat symulatorów wyścigowych nie kojarzy ci się zbyt dobrze, obawiam się, że rozczaruję cię, mówiąc, że obecnie na rynku nie ma zbyt wielu kierownic Logitech. W rzeczywistości producent ma 4 modele w całym swoim katalogu, z których 2 są praktycznie identyczne i są kompatybilne na różnych platformach.

Logitech pozycjonuje się w segmencie podstawowym i średnim, oferując kierownice, które są przyzwoite, ale nic więcej. Pomysł polega na zaoferowaniu produktu, który jest zarówno przystępny cenowo, jak i stanowi bramę do świata wyścigów symulacyjnych. Jeśli jesteś hobbystą szukającym taniej kierownicy, podstawy i zestawu pedalboard, Logitech jest miejscem, w którym powinieneś robić zakupy.

Katalog jest bardzo prosty, z produktami, które wyglądają bardzo podobnie, z wyjątkiem gamy Pro, która jest zarówno nowa, jak i skierowana do profesjonalistów sim-racingowych. Co więcej, nie nadwyrężysz swojego budżetu, ponieważ ceny są bardzo przystępne dla tej dyscypliny, zwłaszcza biorąc pod uwagę jakość produktów.

Logitech G29 i G920

Test i recenzja kierownicy Logitech G29
Test i recenzja kierownicy Logitech G920

Zalety :

  • Dobra jakość wykonania
  • Materiały stałe
  • Prawidłowe siłowe sprzężenie zwrotne

Wady:

  • Martwa strefa kilku stopni

Zacznę od produktu, który reprezentuje podstawową gamę produktów Logitech, G29 i G920. Te kierownice to w rzeczywistości dwa niemal identyczne produkty, a jedyne różnice między nimi to kompatybilność z konsolami i design. G29 jest kompatybilny z Playstation i PC, a G920 jest kompatybilny z Xbox i PC. Jak już wspomniałem, obie kierownice są praktycznie identyczne.

Ogólnie rzecz biorąc, kierownice te są przeznaczone dla początkujących, którzy chcą rozpocząć przygodę z wyścigami symulacyjnymi, ale mogą być również używane przez entuzjastów, którzy chcą dobrze się bawić grając na przykład w Forza lub Gran Turismo. Nie ma prawdziwego ograniczenia co do tego, jak daleko można się posunąć z tymi dwoma urządzeniami peryferyjnymi, chyba że oczywiście chcesz zarówno realizmu, jak i immersji.

Mimo że te dwie kierownice kosztują mniej niż 300 euro, Logitech nadal używał wysokiej jakości materiałów do ich produkcji. Mamy metal na części, które muszą być mobilne i solidne, a reszta to plastik. Ale w tej cenie trzeba było pójść na ustępstwa i w pełni to rozumiem. Wizją marki jest oferowanie wysokiej jakości produktu w bardzo atrakcyjnej cenie i jestem z tego zadowolony.

Uchwyt jest dobry, a przyciski i łopatki są łatwo dostępne bez nadmiernego poruszania rękami. Skóra użyta na kierownicy zapewnia dobry chwyt i czucie w dłoni, zwiększając immersję. Jedynymi różnicami między kierownicami G29 i G920 są przyciski, ponieważ jedna jest przeznaczona dla Playstation, a druga dla Xbox.

OK, teraz słaby punkt. Biorąc pod uwagę cenę, która często wynosi około 260 euro, ten punkt jest zrozumiały. Na środku kierownicy znajduje się martwa strefa o szerokości kilku stopni. Oznacza to, że niewielkie korekty trajektorii nie będą brane pod uwagę ze względu na technologię bazową. Te dwie kierownice Logitech wykorzystują dwa silniki i system przekładni do generowania siłowego sprzężenia zwrotnego, a to nie jest najbardziej niezawodna technologia w tym segmencie.

Podsumowując, uważam te koła za bardzo dobre dla początkujących w sim-racingu, a także dla amatorów, którzy chcą się dobrze bawić.

Przeczytaj moją pełną recenzję LogitechG29 lub pełną recenzję Logitech G920.

Logitech G923 Trueforce

Test i recenzja kierownicy Logitech G923

Zalety :

  • Dobra jakość wykonania
  • Materiały wysokiej jakości
  • Zestaw z podstawą, kierownicą i pedałami

Wady:

  • Czasami nieliniowe siłowe sprzężenie zwrotne z Trueforce

Le G923 to ulepszona wersja kierownic G29 i G920. Choć wnosi nowe ulepszenia w stosunku do swoich poprzedników, odziedziczyła również ich słabe punkty.

Tak więc G923 Trueforce to wysokiej jakości kierownica w tej cenie (około 500 euro), która wykorzystuje solidne materiały. Konstrukcja wykonana jest z metalu, a kierownica obszyta jest skórą. Szczerze mówiąc, jest to produkt premium w tej cenie.

Przy średnicy 28 cm kierownica jest trochę mała jak na mój gust, ale łatwo ją opanować. Ergonomia jest doskonała, a przyciski są łatwo dostępne. Co więcej, ta kierownica jest kompatybilna z PC, Playstation i Xbox. Koniec z dwoma modelami tego samego produktu, teraz tylko jeden o lepszej wydajności.

Różnica między G923 a poprzednimi kierownicami polega na silniku i technologii Trueforce. Firma Logitech dołożyła wszelkich starań, aby opracować tę technologię, która łączy się bezpośrednio z fizycznym silnikiem symulatora, w który grasz. Rezultat: lepsza wierność i zwiększony realizm oraz wydajność. Moment siłowego sprzężenia zwrotnego jest znacznie bardziej precyzyjny niż wcześniej, dzięki danym pobieranym bezpośrednio z silnika fizycznego gry.

Na papierze wygląda to dobrze. Ale jeśli chodzi o zastosowanie, czasami jest nieliniowe. Kiedy działa dobrze, realizm jest na poziomie zbliżonym do silników z napędem bezpośrednim. Ale gdy nie działa, to czasami kierownica się rozmywa. To nowa technologia i myślę, że Logitech dopracuje ją z czasem.

Przejdę teraz do pedalboardu G923, który jest w porządku. Znajdują się na nim 3 pedały z systemem Load Cell. Hamulec można regulować w zależności od potrzeb, aby zapewnić dobre wyczucie. Nie dorównuje pedałom jack, ale jest przyzwoity w swojej cenie.

Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że jest to wyraźny krok naprzód w stosunku do G29 i G920. Jest to zestaw, który poleciłbym raczej amatorom niż początkującym. Zanurzenie jest lepsze, podobnie jak doświadczane doznania.

Przeczytaj moją pełną recenzję Logitech G923.

Kierownica Logitech G Pro Wheel

Test i recenzja kierownicy wyścigowej Logitech G Pro Racing Wheel

Zalety :

  • Podstawowy napęd bezpośredni
  • Szybkie zwolnienie
  • Dobra jakość wykonania

Wady:

  • Cena trochę wysoka

Koło G Pro Wheel to pierwsza kierownica Direct Drive firmy Logitech i muszę powiedzieć, że to dobra rzecz. Konkurencja na rynku jest zawsze dobra dla konsumentów, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że Thrustmaster wskoczył do walki ze swoją bazą DD.

Jeśli chodzi o wygląd, kierownica ta jest dostępna w 2 wersjach: jedna dla Xbox/PC, druga dla PS/PC. Warto więc uważać przed zakupem, tym bardziej, że kierownica sprzedawana jest wyłącznie na stronie Logitech.

Ergonomia jest doskonała, z płaską kierownicą i dobrze rozmieszczonymi przyciskami/przyciskami. Bardzo mi się to podoba, zwłaszcza dodanie drugiej pary łopatek na kierownicy. Kolejnym pozytywnym punktem jest to, że Logitech w końcu zanurzył się w QR. Oznacza to, że producent przygotowuje całą gamę kierownic G Pro dla swoich klientów i nie mogę się doczekać, aby je zobaczyć!

Ten zestaw (kierownica + podstawa) jest bardzo nowy, wydany we wrześniu 2022 roku. Chociaż produkty Logitech są znane ze swojej niezawodności, nic nie zostało jeszcze udowodnione w przypadku tej kierownicy, biorąc pod uwagę, że została wydana zaledwie kilka miesięcy temu. Niemniej jednak nie martwię się o to zbytnio. Z drugiej strony uważam, że jej cena (1100 euro) nie jest idealna, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że konkurujesz z Fanatec z 8 nm CLS DD i praktycznie każdą kierownicą średniej klasy za 700 lub 800 euro. Oczywiście powiesz, że G Pro Wheel ma 11 nm, ale technologia jest zupełnie nowa dla Logitecha, a Fanatec opanował ją przez wiele lat. Szczerze mówiąc, 1100 euro bez pedalboardu to trochę stromo, nawet jeśli moment obrotowy jest wyższy niż u konkurencji.

Historia firmy Logitech

Podobnie jak inni gracze sim-racingowi, Logitech został założony przed 2000 rokiem, a dokładnie w 1981 roku. Logitech S.A., bo tak nazywa się firma, ma swoją siedzibę w szwajcarskiej Lozannie. Ale w rzeczywistości geneza firmy sięga 1976 roku, kiedy jej dwaj założyciele, Daniel Borel i Pierluigi Zappacosta , studiowali na Uniwersytecie Stanforda, kończąc studia z zakresu inżynierii oprogramowania.

Na samym początku historii Logitech firma koncentrowała się na oprogramowaniu. Ma to sens, biorąc pod uwagę, że jej założyciele mieli stopnie naukowe w tej dziedzinie. Dopiero w 2000 roku firma zwróciła uwagę na komputerowe urządzenia peryferyjne, takie jak myszy i klawiatury. Logitech nadal produkuje tego rodzaju urządzenia peryferyjne i są one uważane za jedne z najlepszych na świecie.

Po tym pierwszym udanym wejściu w świat komputerowych urządzeń peryferyjnych, Logitech postanowił spróbować swoich sił w tworzeniu produktów do symulacji, z pierwszą kierownicą dla PS2: Logitech GT Force. W rzeczywistości marka stworzyła całą gamę urządzeń peryferyjnych dla konsoli Sony i komputerów PC w tym czasie, wyznaczając początek nowej ery.

W tym momencie wszystko zaczęło się naprawdę dziać dla firmy Logitech z jej urządzeniami peryferyjnymi, które stały się światowym sukcesem. Każdy chciał mieć klawiaturę lub mysz Logitech z tego prostego powodu, że nie było nic lepszego na rynku w oferowanej cenie. I jeśli szybko przejdziemy do dnia dzisiejszego, sytuacja pozostaje niezmieniona: Logitech jest marką urządzeń peryferyjnych o doskonałym stosunku jakości do ceny.

W jaki sposób Logitech stał się najtańszą marką do wyścigów symulatorów?

Kiedy mówimy o tanich urządzeniach peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, od razu myślimy o przypadkowych, zawodnych produktach, które nie zapewniają praktycznie żadnego wyczucia i są sprzedawane po bardzo niskich cenach. Tanie produkty same w sobie. Ale Logitech nie podziela tej samej wizji.

Weźmy jako przykład peryferia komputerowe: myszy. Na rynku myszy Logitech są uważane za oferujące najlepszy stosunek jakości do ceny, zwłaszcza te z sensorem Hero. Szczerze mówiąc, nie są to w żadnym wypadku najlepsze myszy w historii, ale myszy Logitech spełniają wiele kryteriów, jeśli chodzi o bycie dobrymi myszami - i to tanimi! Taka jest logika marki: oferować doskonały produkt, który spełnia jak najwięcej wymagań w bardzo rozsądnej cenie, i w ten sposób Logitech stał się jedną z najlepszych marek urządzeń peryferyjnych do gier.

W przeciwieństwie do liderów, takich jak Fanatec , którzy niekoniecznie dążą do kompromisów w swoich urządzeniach peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, ze szkodą dla ich często wysokich cen, Logitech zawsze szuka sposobów na oferowanie „przyjaznych dla budżetu” produktów, aby przyciągnąć jeszcze więcej klientów. To działa od lat i będzie działać jeszcze przez długi czas.

Podam przykład jednej z najpopularniejszych kierownic marki, G29. G29. Jest to zestaw, który zawiera kierownicę z podstawą i pedalboardem, a wszystko to za około 200 euro. Powiem ci od razu: żaden z konkurentów nie radzi sobie lepiej w tej cenie, zwłaszcza z podstawą z siłowym sprzężeniem zwrotnym i kompatybilnością z PC i konsolami (w zależności od modelu). I właśnie dlatego uwielbiam Logitech - to jedyna marka, która pamięta, że sim-racing nie jest tylko dla elity i dla ludzi, których stać na dobrą konfigurację.

Podejście firmy Logitech do urządzeń peryferyjnych

Jak widzieliśmy powyżej, Logitech tworzy nie tylko produkty do wyścigów symulacyjnych. Marka jest aktywna na rynku urządzeń peryferyjnych do komputerów PC i konsol, oferując klawiatury, myszy, podkładki pod myszy, zestawy słuchawkowe, produkty symulacyjne (wyścigowe i lotnicze), joysticki, a nawet produkty do symulacji rolniczych.

Oczywiście nie jest łatwo rozwijać się na tak konkurencyjnym rynku jak rynek urządzeń peryferyjnych. Logitech ma dość szeroką gamę produktów, podzieloną głównie na 3 kategorie: podstawową, średnią i najwyższą. Kiedyś dotyczyło to głównie klawiatur i myszy, ale sytuacja zmieniła się wraz z pojawieniem się serii (lub gamy) Pro w sim-racingu.

Podejście to jest niemal identyczne z podejściem Thrustmaster w zakresie urządzeń peryferyjnych, z tym wyjątkiem, że Logitech produkuje również produkty do komputerów i konsol, a nie koncentruje się na urządzeniach peryferyjnych do symulacji. Jeśli o mnie chodzi, jest to bardzo korzystne podejście zarówno dla marki, jak i konsumenta, który może skończyć z pełną gamą urządzeń peryferyjnych Logitech i jej ekosystemu.

Podejście firmy Logitech do pakietów

W symulatorach wyścigowych marki stosują różne podejścia do swoich produktów. Na przykład Fanatec i Simucube , które bardziej koncentrują się na dostosowywaniu konfiguracji z kierownicą, podstawą, piastą, pedałami, hamulcem ręcznym, dźwignią zmiany biegów, kokpitem itp. Możesz wybrać dowolne urządzenie peryferyjne zgodnie ze swoimi potrzebami i preferencjami. Możesz wybrać dowolne urządzenie peryferyjne zgodnie ze swoimi potrzebami i preferencjami. Osobiście uwielbiam to podejście, ale trzeba mieć środki finansowe, aby kupić te urządzenia peryferyjne do sim-racingu.

Logitech nie widzi rzeczy w ten sam sposób, a przynajmniej nie widział ich w ten sposób. Do niedawna wszystkie urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych tej marki były sprzedawane w pakietach, z kierownicą, podstawą i pedałami. Istnieją również dźwignie zmiany biegów, ale te urządzenia peryferyjne są skierowane bardziej do fanów, którzy chcą większej immersji. Jednak szwajcarska marka chce to zmienić i iść łeb w łeb z konkurencją, oferując bardziej wciągające produkty, a mianowicie kierownicę z podstawą z napędem bezpośrednim, lub jak mówimy w żargonie: Direct Drive.

Dla Logitecha jest to nowe doświadczenie, a przede wszystkim niezbadane terytorium, ponieważ marka zawsze ewoluowała w klasie podstawowej i średniej z produktami napędzanymi przekładnią. Teraz, ni stąd ni zowąd, dostarczają nam najwyższej klasy kierownicę DD, wciąż w pakietach i dobrej jakości. Wrócę do tego produktu poniżej.

Ekosystem Logitech

Jak każdy dobry producent urządzeń peryferyjnych, niezależnie od tego, czy chodzi o wyścigi symulacyjne, czy nie, Logitech ma swój własny ekosystem, który pozwala jego produktom działać w harmonii. W sim-racingu wszystkie produkty Logitech łączą się ze sobą, aby działać idealnie, za pośrednictwem połączenia USB. Jest to praktyczne i dokładnie takie samo jak w przypadku innych producentów.

Urządzenia peryferyjne Logitech działają również na kilku platformach, w tym na PC i konsolach. W rzeczywistości debiut marki w świecie symulatorów wyścigowych sięga czasów PS2, z kierownicą do Gran Turismo. To, że producent bardziej skupia się na segmencie „budżetowym” nie oznacza, że należy obawiać się korzystania z jego produktów. Mogę zapewnić, że produkty Logitech są dobrej jakości, niezależnie od asortymentu.

Którą z nich wybrać?

  • Budżet. Logitech, ze swoją nową serią G Pro, w końcu dołączył do klubu wysokiej klasy producentów urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych. Jednak każdy znajdzie coś dla siebie, z pakietami w cenie poniżej 300 euro, poniżej 500 euro i ponad 1000 euro. Upewnij się więc, że dokonujesz zakupów zgodnie ze swoim budżetem.
  • Kompatybilność. Podobnie jak inni gracze w grze, Logitech oferuje produkty kompatybilne z platformami PS, Xbox i PC, ale nie wszystkie w tym samym czasie. Upewnij się, że zrobiłeś swoje badania przed podjęciem decyzji.
  • Dostępność. Oprócz serii G Pro, wszystkie inne produkty producenta są łatwo dostępne w sklepach, co jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą zobaczyć i dotknąć przed zakupem.
  • Ergonomia. Uważam, że produkty Logitech są bardzo łatwe w obsłudze, niezależnie od preferowanego stylu wyścigów symulacyjnych. Te kierownice pasują do prawie każdego symulatora i nie będziesz miał problemów z ich opanowaniem.
  • Zanurzenie. Z wyjątkiem G Pro Wheel, immersja G29, G920 i G923 jest niemal identyczna i poprawna, ale nic więcej. Jeśli szukasz dobrego symulatora wyścigów, masz trzy modele, o których wspomniałem wcześniej. Jeśli chcesz jeszcze bardziej zanurzyć się w rzeczywistości, masz do dyspozycji gamę G Pro Wheel.

Wnioski

Logitech zawsze był marką oferującą produkty dobrej jakości w bezkonkurencyjnych cenach. Segmentem docelowym zawsze była klasa podstawowa/średnia, ale sytuacja powoli się zmienia.

Szwajcarska marka chce zmierzyć się z wielkimi bossami wyścigów symulacyjnych dzięki swojej serii G Pro, która obejmuje już kierownicę, podstawę i pedały. Wszystko, co pozostało, to opracowanie ekosystemu, który będzie z nim konkurował. Przyszłość tej dyscypliny wygląda jeszcze lepiej, a Logitech zamierza być jej częścią.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *