Logitech G29 w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Doskonały stosunek jakości do ceny
✅ Dobre, precyzyjne siłowe sprzężenie zwrotne
✅ Doskonała dostępność
❌ Silniki czasami szarpią
ㅤ
Jak zapewne wiecie, symulacje (we wszystkich dyscyplinach) ujrzały światło dzienne ponad 20 lat temu, dzięki takim graczom jak Thrustmaster i Logitech. Te dwie marki zrewolucjonizowały tę dyscyplinę i przyjęły różne podejścia w swoich planach biznesowych: Thrustmaster skoncentrował się na symulacjach (wyścigi, jazda samochodem itp.), a Logitech skupił się na urządzeniach peryferyjnych w ogóle (klawiatura, mysz, kierownica itp.).
Firma Logitech została założona w Szwajcarii w 1981 roku i szybko rozwinęła się w firmę produkującą urządzenia peryferyjne do komputerów PC i konsol, oferując innowacyjne produkty w świecie komputerów, takie jak pierwsze czujniki podczerwieni do myszy.
Ale szwajcarska marka nie tylko przodowała w dziedzinie komputerowych urządzeń peryferyjnych, ale także otworzyła nowe możliwości w dziedzinie urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, w szczególności dzięki gamie kierownic i podstawek. W poniższym tekście zamierzam przedstawić następujące produkty Logitech G29średniej klasy zestaw z kierownicą, podstawą i pedalboardem. Opowiem o jego funkcjach, mocnych i słabych stronach.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Koło o średnicy 28 cm
- 14 konfigurowalnych przycisków
- Kompatybilny z Playstation i PC
- Kąt obrotu 900
- Siłowe sprzężenie zwrotne z 2 silnikami
- Pedały z 3 pedałami w zestawie
- Łączność USB z platformami
Konstrukcja Logitech G29
Podobnie jak inne marki w tej dziedzinie, Logitech wciąż oferuje nam kierownicę, która jest zarówno minimalistyczna, jak i piękna, i to już od jakiegoś czasu. Chociaż kierownica jest trochę mała jak na mój gust (28 cm średnicy), nie można zaprzeczyć, że jej konstrukcja jest sukcesem.
Ponieważ Logitech G29 jest kierownicą Playstation, wykorzystuje przyciski konsoli, które znajdują się praktycznie na całej kierownicy. Na kierownicy dominuje kolor czarny, z czerwonym selektorem i kilkoma niebieskimi przyciskami, a także paskiem u góry kierownicy.
Wokół kierownicy znajduje się prawdziwa skóra, z perforowaną sekcją po bokach. Wygląda świetnie i nadaje urządzeniu charakter premium, godny jego miejsca w gamie dostępnych obecnie kierownic.
Jeśli chodzi o podstawę, nie ma wiele do powiedzenia. Jest wykonana z tworzywa sztucznego i ma dość stonowany design w kategoriach bezwzględnych. Pedalboard jest również wykonany z tworzywa sztucznego, z metalowymi pedałami, które nadają mu wysublimowany wygląd. Podsumowując, zestaw Logitech G29 wygląda bardzo dobrze jak na swój segment.

Montaż na zamówienie
System mocowania myszy Logitech G29 został zaczerpnięty z myszy G27z dwoma haczykami na spodzie podstawy. Haki te wsuwają się pod stół lub biurko i zapewniają doskonałe wsparcie dla kierownicy.
Jeśli masz kokpit, Logitech G 29 ma również gniazdo śruby M6 na spodzie, dzięki czemu jest trwale przymocowany do obudowy. Bez względu na to, jak mocno ją pociągniesz, bez względu na to, jak ciężko biegniesz, G29 nie drgnie ani o krok.
Jeśli chodzi o pedalboard, pod spodem znajduje się pasek / podkładka, która utrzymuje go na miejscu na większości powierzchni. W przypadku podwozia jest tak samo jak w przypadku podstawy: Logitech zapewnił punkty mocowania za pomocą śrub M6 dla swojego mechanizmu korbowego. To właśnie takie szczegóły sprawiają, że istnieje różnica między marką, która dopiero zaczyna swoją przygodę z symulatorami wyścigowymi, a taką, która ma dziesięciolecia doświadczenia.
Produkcja i wykończenie
Logitech G29 jest skierowany do średniej klasy urządzeń peryferyjnych do sim-racingu. W rezultacie otrzymujesz głównie plastikową konstrukcję, ponieważ jest to jedyny materiał zdolny do zapewnienia dobrej odporności i bardzo agresywnej ceny sprzedaży.
Kierownica jest metalowa i obszyta skórą. Nie mam nic do powiedzenia na temat wykończenia. G29 to świetnie wykonana kierownica, z doskonałym wykończeniem, godnym urządzeń peryferyjnych Logitech. W końcu, gdy masz za sobą dziesięciolecia doświadczenia, musi to być widoczne w twoich produktach.
Jeśli chodzi o podstawę i pedalboard, te dwa urządzenia są również bardzo dobrze wykonane, mimo że użyto w nich plastiku. Nie ma żadnych wystających krawędzi. Jedyną rzeczą, która mi się nie podobała, był kabel pedalboardu, który znajduje się z przodu. W rezultacie nie będziesz w stanie postawić go pod ścianą, jeśli nie masz zbyt wiele miejsca w swojej konfiguracji. Szczerze mówiąc, wolałbym kabel z boku lub pod spodem, aby nie przeszkadzał podczas korzystania z niego.
Obsługa kierownicy
Muszę przyznać, że kierownica Logitech G29 o średnicy 28 cm jest trochę mała jak na mój gust, co czasami może stanowić problem w niektórych dyscyplinach sportów motorowych. Jednak nadal jest to doskonała kierownica o bardzo dobrze przemyślanej konstrukcji.
Dzięki płaskiej dolnej części, G29 jest kompaktowa i poczujesz się jakbyś prowadził Peugeota najnowszej generacji. Wspaniałą rzeczą w małej kierownicy, takiej jak Logitech G29, jest to, że przyciski są bardzo blisko dłoni, dzięki czemu można ich używać tylko palcami, co czasami jest trudne w przypadku konkurencji w tej cenie.
Kolejną rzeczą, która naprawdę spodobała mi się w tej kierownicy, są łopatki. Są wykonane z metalu, mają dobry rozmiar i znajdują się bardzo blisko kierownicy. Korzystanie z nich jest bardzo łatwe, bez najmniejszego wysiłku. Łopatki są przymocowane do kierownicy, co dla niektórych sympatyków wyścigów może być problematyczne. Jeśli chodzi o mnie, wolę tę konstrukcję, ponieważ mogę zmieniać biegi w środku zakrętu, bez konieczności puszczania kierownicy.
Wrażenia podczas gry
Po zainstalowaniu kierownicy w konfiguracji nadszedł czas, aby przekręcić kluczyk i uruchomić maszynę. Na pierwszy rzut oka od razu poczułem, że kierownica jest trochę za mała jak na mój gust. W rzeczywistości jestem przyzwyczajony do kierownic o średnicy 30 cm i zajęło mi trochę czasu, zanim oswoiłem się z G29.
Jeśli chodzi o siłowe sprzężenie zwrotne, byłem mile zaskoczony jego płynnością w trybie cichym i siłą w trybie twardym. Co prawda nie jest to ten sam poziom co w przypadku Direct Drive, ale i tak jest lepiej niż w przypadku silnika napędzanego paskiem, przynajmniej moim zdaniem. Kolejną bardzo dobrą stroną tej kierownicy jest martwa strefa na środku. Osobiście luz był tak minimalny, że przez większość czasu nawet go nie zauważałem.
Silniki zapewniają potężne, ale precyzyjne sprzężenie zwrotne, wytwarzając nieprzerwany strumień wrażeń. Podczas moich sesji symulacyjnych czułem wszystko, co robił samochód i szczerze mówiąc, zapierało mi to dech w piersiach. Po prostu to uwielbiam. Jedynym słabym punktem bazy, który przychodzi mi na myśl, jest przerywane szarpanie silników. Moim zdaniem system musi dać się ponieść danym simus i nie wie, co z nimi zrobić. Aktualizacja oprogramowania powinna to wszystko rozwiązać.
Jeśli chodzi o pedalboard, to jak dla mnie jest w porządku. Nie jest to ten sam standard co pedały CSL Fanateca (o których można dowiedzieć się więcej tutaj), ale jest więcej niż wystarczający zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów. Przy okazji, jeśli jesteś zainteresowany, oto moja recenzja 4 najlepszych pedalboardów do Sim Racing w 2025.

Zgodność z Logitech G29
G29 to kierownica licencjonowana przez Playstation, więc będzie działać z PS4 i PS5, a także z PC. Jeśli chodzi o tytuły symulujące wyścigi, wszystkie one również ją obsługują, więc nie będziesz miał żadnych zmartwień. Jeśli szukasz kierownicy kompatybilnej z Xbox, radzę przeczytać moją recenzję Logitech G3. moja recenzja Logitech G920.
Jeśli masz kokpit, powinieneś wiedzieć, że praktycznie wszyscy producenci podwozi zapewniają punkty montażowe dla G29, zarówno dla podstawy, jak i mechanizmu korbowego. Jest to bardzo popularny zestaw na rynku urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych.
Stosunek jakości do ceny
Kierownicę G29 , której cena na stronie Logitech wynosi 419 euro, można łatwo znaleźć gdzie indziej za około 250 lub 270 euro. W tej cenie jest to doskonała kierownica do wyścigów symulacyjnych, niezależnie od tego, czy jesteś amatorem, czy profesjonalistą. Szczerze mówiąc, nawet za 420 euro warto, ponieważ G29 deklasuje konkurencję, zwłaszcza z ekosystemem Logitech mocno ugruntowanym w tym segmencie.
Mój werdykt w sprawie Logitech G29
Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy profesjonalnym kierowcą, Logitech G29 to nadal doskonały wybór do tanich wyścigów symulacyjnych. Jest to kierownica, która jest nieco przestarzała, ale nadal jest bardzo popularna wśród symulatorów wyścigów na całym świecie. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, sugeruję G923która jest nowsza i którą można klikając tutaj. Jeśli nie, G29 jest nadal doskonały, z doskonałym stosunkiem jakości do ceny. W każdym razie nie waham się go polecić.
0 komentarzy