Zaznacz stronę
Logitech g RS 50 Bundle sim racing

Logitech G RS 50: Moja szczera opinia na temat tego zestawu

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

Jeśli dokonasz zakupu za pośrednictwem naszych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską.

 

08/12/2025

Logitech G RS 50 w pigułce

Sim Racing Nerd

logitech g rs 50 bundle sim racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Maksymalny moment obrotowy 8 nm
✅ Agresywna cena za opracowaną moc
✅ Dobra jakość wykonania
✅ Tańszy sprzęt kupowany osobno na Xbox
❌ Droższa baza na Playstation niż na innych platformach

4.5

Logitech to znana na całym świecie marka urządzeń peryferyjnych do gier komputerowych, w szczególności myszy, klawiatur i zestawów słuchawkowych. Szwajcarski producent oferuje również szereg urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych dla entuzjastów wirtualnej jazdy samochodem i początkujących.

Do 2022 roku głównym rynkiem urządzeń peryferyjnych Logitech do wyścigów symulacyjnych był niższy segment rynku, z prostymi podstawami oferującymi informacje zwrotne tylko dla nowicjuszy. Zmieniło się to w tym samym roku, kiedy marka wprowadziła na rynek swój pierwszy zestaw Direct Drive, model G Pro Racing. Logitech odcisnął wtedy swoje piętno i opiera się na swoim sukcesie dzięki RS50, zestawowi skierowanemu do segmentu tuż poniżej G Pro, tj. podstawek DD o momencie obrotowym poniżej 10 nm.

Nasza konfiguracja do symulacji wyścigów obejmuje nową bazę napędu Direct Drive, wraz z nową, wszechstronną kierownicą i mechanizmem korbowym Load Cell o masie 75 kg na hamulcu. Jak więc RS50 wypada na tle konkurencji, zwłaszcza CSL DD Fanateca? Tego właśnie zamierzamy się dowiedzieć.

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Zestaw dostępny z podstawą i kierownicą dla PC/Xbox i PC/PS
  • Baza rozwijająca 8 nm maksymalnego momentu obrotowego
  • W pełni metalowa konstrukcja podstawy i kierownicy (aluminium)
  • Zgodność z nowym ekosystemem firmy Logitech, w tym z kierownicami
  • TrueForce, który zapewnia dodatkową warstwę informacji zwrotnej, szczególnie w zakresie wibracji
  • Kierownica o średnicy 29 cm z aluminiową konstrukcją i skórą TPU na kierownicy
  • Elementy sterujące rozmieszczone w piaście z 2 tylnymi łopatkami i nowym systemem Quick Release firmy Logitech
  • Kompatybilny z PC, Xbox i Playstation, pod warunkiem posiadania odpowiedniego sprzętu.
  • Dostępność nowego pedalboardu RS Pedals Load Cell o wadze 75 kg

Konstrukcja G RS 50

Logitech g RS50 sim racing

Konstrukcja RS50 nie ma nic wspólnego z bazą G Pro Racing. Tutaj można poczuć, że Logitech zainspirował się nieco konkurencją, oferując mniejszą obudowę, o dość trójkątnym kształcie i żeberkach na całej powierzchni.

Jeśli chodzi o kierownicę, powiedziałbym, że jest to mieszanka kierownicy G Pro i G923: ogólnie rzecz biorąc, wygląda bardzo podobnie do G Pro, ale z dotykiem przyjaznych dla budżetu kierownic Logitech. W rezultacie kierownica ma niewielką średnicę (29 cm), ale drążek jest dość gruby, co zapewnia wygodną jazdę.

Jeśli chodzi o pedały, są one dość proste, z metalową konstrukcją i tylko 2 pedałami, wszystkie pomalowane na czarno. Zestaw sprzęgła jest dostępny w sklepie Logitech, na wszelki wypadek.

Montaż na zamówienie

Logitech oferuje zacisk do mocowania podstawy do mebli, zapewniając pewny chwyt. Niezależnie od tego, czy używasz stołu, biurka czy czegokolwiek innego, instalacja jest bardzo łatwa, a zacisk zapewnia dobry poziom wsparcia.

Koło zawiera piastę z tyłu, w której znajduje się szybkozłączka Logitech. Aby zainstalować kółko na podstawie, wystarczy pociągnąć za pierścień, wyrównać dwa elementy i wcisnąć QR na miejsce. Proste, skuteczne i przede wszystkim bardzo solidne, jeśli chodzi o połączenia.

A jeśli masz kokpit, nie martw się, Logitech nie zapomniał o tobie, ponieważ podstawa zawiera dolny system mocowania z nakrętkami, aby zabezpieczyć wszystko. Obsługa jest równie prosta jak w przypadku zacisku, co oznacza, że Logitech zdobywa wiele punktów, jeśli o mnie chodzi.

Produkcja i wykończenie pakietu

To, w czym Logitech przebija swojego bezpośredniego konkurenta, Thrustmaster, to jakość wykonania. Marka kładzie nacisk na najwyższą jakość praktycznie wszystkich swoich urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, a RS50 nie jest wyjątkiem.

Silnik elektryczny jest umieszczony w metalowej obudowie, zapewniając solidną konstrukcję, która skutecznie rozprasza ciepło generowane przez silnik. Żebra na podstawie zapewniają dodatkowy poziom rozpraszania ciepła, a także poprawiają wygląd urządzenia.

Kierownica bazuje na aluminiowej konstrukcji z efektem szczotkowania na panelu czołowym. Jest piękna, bardzo dobrze wykonana, a przede wszystkim dobrze wycięta, ponieważ piasta znajduje się pośrodku kierownicy z rodzajem przejścia dla niektórych elementów sterujących.

Na pałąku skóra TPU pokrywa całe kółko. Jest gładka, a Logitech dodał czarne szwy po wewnętrznej stronie. Jest piękny i bardzo dobrze wykończony.

Logitech Bundle G RS50 sim racing

Obsługa kierownicy

Kierownica ma 29 cm średnicy i dość dużą obręcz. Jeśli chodzi o chwyt, elementy sterujące są bardzo blisko palców. Podobają mi się przełączniki skierowane w stronę kierownicy i umieszczone na dole. Wszystko, co musisz zrobić, to opuścić ręce, aby do nich dotrzeć, bez puszczania kierownicy w środku zakrętu.

Jest jednak mały szkopuł: kierownica wydaje się mała w dłoniach. Jeśli jeździsz w rajdach lub driftach, nie będzie to problemem. Ale jeśli jeździsz w wyścigach wytrzymałościowych lub GT, poczujesz, że twoje ręce są zbyt blisko siebie, co może nie być optymalne dla niektórych kierowców.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy teraz do wrażeń z użytkowania RS50. Na początek zauważyłem, że moc jest bardzo proporcjonalna, z nasyceniem, które nie występuje, jeśli poprawnie skonfigurujesz urządzenie peryferyjne i tytuł symulatora wyścigów. Jeśli chodzi o odczucia, podstawa bardzo dobrze reaguje na to, co robi i przechodzi samochód, który prowadzisz, i jest to prawdą w przypadku praktycznie wszystkich tytułów wyścigowych, z którymi mogłem przetestować ten pakiet.

8 nm momentu obrotowego to nie tak dużo, zwłaszcza jeśli jesteś doświadczonym kierowcą, a Logitech stawia na tę liczbę, aby popchnąć swoją nową bazę Direct Drive. Jest precyzyjna, responsywna, komunikatywna, a przede wszystkim przyjemna w użyciu w pełnym trybie wyścigowym. Podstawa tak naprawdę nie ma żadnych rozmytych obszarów, ale kierownica ma tendencję do szybkiego powrotu do środka. Nie jest to złe i trzeba przyznać, że bardzo szybko można się do tego przyzwyczaić.

Jeśli chodzi o kierownicę, to jest ona niewielka i ma 29 cm średnicy. Jeśli jesteś przyzwyczajony do kierownic Fanatec lub innych producentów o średnicy ponad 30 cm, ta kierownica będzie wydawać się zbyt mała do wyścigów GT/endurance. Z drugiej strony, jest to odpowiedni rozmiar do rajdów, jeśli o mnie chodzi.

Kompatybilność z RS 50

Logitech, jak zwykle, obejmuje wszystkie wyścigówki i ich platformy. Dostępna jest wersja dla PC/Xbox i jedna dla PC/Playstation. W pierwszym przypadku podstawa się nie zmienia i jest to hub, który zapewnia kompatybilność z konsolami Microsoftu. W drugim przypadku podstawa jest specyficzna dla Playstation, a także kompatybilna z PC. Należy więc zachować ostrożność przy zamawianiu tego zestawu.

Zestaw wyścigowy Logitech G RS50 sim

Stosunek jakości do ceny

Jeśli kupisz pakiet (podstawa + kierownica) i pedały, rachunek wyniesie 800 euro, niezależnie od platformy, co daje RS50 całkiem dobry stosunek jakości do ceny w porównaniu z konkurencją.

Jeśli korzystasz tylko z PC lub Xbox, istnieje sposób na zaoszczędzenie 80 euro: wystarczy kupić każde urządzenie peryferyjne osobno, z klipsem, za łączną kwotę 720 euro.

Mój werdykt w sprawie zestawu Logitech G RS 50 Bundle

Logitech wnosi powiew świeżości do segmentu zdominowanego przez Fanatec i jego 8 nm moment obrotowy CSL DD i GT DD Pro. RS50 oferuje realną alternatywę dla podstawowych rozwiązań Fanateca i to praktycznie w tej samej cenie.

Trzeba przyznać, że gama kierownic Logitech blednie w porównaniu z kierownicami Fanatec, i dotyczy to wszystkich innych marek, jeśli się nad tym zastanowić. Jednak pod względem wyczucia i sprzężenia zwrotnego RS50 jest tak mocna, że nasuwa się pytanie, który ekosystem wybrać. Nawet jeśli GT DD Pro nadal ma niewielką przewagę pod pewnymi względami, RS50 pozostaje, w moich oczach, podstawą, która jest zdecydowanie warta zmiany.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *