Zaznacz stronę
Mon avis sur le bundle g pro racing wheel de logitech pour le sim racing

Logitech G Pro Racing Wheel: Moja opinia na temat tego zestawu

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Kierownica wyścigowa Logitech G Pro w pigułce

Sim Racing Nerd

Test i recenzja zestawu kierownicy wyścigowej Logitech G PRO z pedałami dla PS5
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Bardzo dobre wyczucie na torze
✅ Kompatybilny na wszystkich platformach
❌ Cena zbyt wysoka jak na świadczone usługi
❌ Nieistniejący ekosystem
❌ True Force zbyt inwazyjny w niektórych grach symulujących wyścigi
❌ Pedalboard nieco tani z plastiku

4.3

Logitech Logitech jest głównym graczem w branży wyścigów symulacyjnych od lat. Ta szwajcarska marka stanowi idealne rozwiązanie dla tych, którzy szukają niedrogich urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, które zapewnią im lepsze wrażenia niż te oferowane przez kontrolery.

Dzięki zestawom takim jak G923, Logitech pokazał światu, że jest w stanie tworzyć niedrogie produkty wyścigowe, które nadal oferują dawkę immersji. Co prawda doznania będą się różnić od tych, które można znaleźć na bazie Direct Drive, ale zwykli gracze Xbox i Playstation, którzy chcą spędzić czas na Forza Horizon lub Need For Speed, najwyraźniej nie będą wybredni. G923 jest więcej niż wystarczająca w takich sytuacjach, a do tego nie kosztuje majątku.

Jednak szwajcarska marka chce poszerzyć swoje portfolio klientów, a także konkurować z producentami premium, takimi jak Fanatec i Simagic. Aby to osiągnąć, Logitech musiał zabrać się do pracy nad rozwojem konkurencyjnych, wysokowydajnych produktów. Przywitaj się z G Pro Racing Wheel, całkowicie nową i pierwszą w historii kierownicą wyścigową firmy Logitech z napędem bezpośrednim.

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Podstawa napędu bezpośredniego rozwijająca stały moment obrotowy 11 nm
  • Kierownica ze szczotkowanego aluminium o średnicy 30 cm
  • Materiały najwyższej jakości
  • Mechanizm korbowy Load Cell sprzedawany oddzielnie
  • Kompatybilny z Xbox, Playstation i PC
  • Waga 8,5 kg dla kierownicy (1,5) i podstawy (7 kg)
  • 4 łopatki z tyłu kierownicy
  • Łącznie 14 zamówień
  • Mały ekran na podstawie zapewniający telemetrię

Konstrukcja kierownicy wyścigowej G Pro

Projekt kierownicy G Pro Racing Wheel jest stonowany, ale zgodny z kodem stylistycznym marki, ustanowionym przez G923. Kierownica dostępna jest w dwóch kolorach: szarym i czarnym. Pierwszy z nich znajduje się na szczotkowanej aluminiowej płycie czołowej, z paskiem na górze i na środku kierownicy. Drugi znajduje się dookoła kierownicy.

Konstrukcja tego zestawu jest naprawdę piękna, podkreślając wykorzystanie materiałów najwyższej jakości. Podstawa jest minimalistyczna, cała czarna, ale wciąż imponująca ze względu na moc, jaką emanuje silnik. Kształty są delikatnie zakrzywione, co stanowi mile widzianą odmianę od ostrych linii niektórych podstawek Moza Racing, na przykład.

Test i recenzja zestawu kierownicy wyścigowej Logitech G PRO z pedałami dla PS5

Montaż na zamówienie

Podstawa kierownicy G Pro Racing Wheel jest domyślnie montowana za pomocą zacisku w stylu Logitech. Zacisk ten jest zakotwiczony z przodu podstawy i można go umieścić na meblach, a nawet kokpitach z poziomym wspornikiem. Na metalowej konstrukcji mocowanie jest całkiem dobre, bez zbytniego zginania lub przesuwania podstawy. Jednak na meblach (drewniany stół lub biurko) używałbym go tylko na litym drewnie. Silnik nadal wytwarza 11 nm momentu obrotowego, a to wystarczy, aby wyrządzić pewne szkody.

Kierownica jest wyposażona w bardzo solidny szybkozamykacz D1-Spec, który eliminuje wszelkie luzy na wale napędowym. Jeśli chodzi o mechanizm korbowy Load Cell, zdecydowanie zaleca się przymocowanie go do stojaka lub ramy, aby zapobiec wyjazdowi na wakacje z dala od Ciebie.

Produkcja i wykończenie

Kierownica G Pro Racing Wheel wykorzystuje szczotkowane aluminium jako panel czołowy, z całkowicie metalową ramą. Co więcej, dookoła mamy dobrze wykonaną skórę, która jest perforowana w niektórych miejscach (po bokach) i z czarnymi przeszyciami. Jest bardzo przystojna i wysokiej jakości.

Podstawowa konstrukcja to połączenie metalu i plastiku. Plastik jest trochę tani, ale nie jest zły. Podobnie jest z mechanizmem korbowym G Pro Racing Wheel: tworzywo sztuczne i metal w konstrukcji.

Z drugiej strony, wykończenie zestawu jest wzorowe. Nie zauważyłem żadnych wad, źle zmontowanych części lub szczelin między nimi. Logitech ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży gier i ogólnie urządzeń peryferyjnych.

Zapoznanie się z pakietem

Dzięki średnicy 30 cm i płaskiemu dnu kierownica G Pro Racing Wheel jest łatwa w obsłudze podczas różnych wyścigów symulacyjnych: rajdów, GT, wytrzymałościowych, a nawet F1. Będziesz w stanie zrobić to wszystko bez najmniejszego problemu.

Elementy sterujące na kierownicy są rozmieszczone wokół panelu czołowego i są łatwo dostępne w locie. Mamy kombinację przycisków, łopatek, joysticków i przełączników rozmieszczonych na całej kierownicy. Przyciski są wąskie i wymagają niewielkiej siły do aktywacji. Jeśli chodzi o łopatki, 2 są magnetyczne (manetki) i 2 analogowe do sterowania obiadem i wszystkim innym. Co więcej, podstawa zawiera mały ekran do telemetrii i RevLED tuż nad nim. Jest to przydatne, ale kiedy jesteś w środku zakrętu, możesz stracić je z oczu.

Wrażenia podczas gry

Właśnie przekonaliśmy się, że kierownica G Pro Racing Wheel to świetny produkt firmy Logitech. Ale co z jej wydajnością w wyścigach symulacyjnych? Cóż, nie jest źle jak na pierwszą premierę szwajcarskiej marki. Silnik DD jest mocny, dynamiczny i bardzo precyzyjny. Siłowe sprzężenie zwrotne jest doskonale wyważone, a nie będziesz musiał spędzać czasu na G Hub, aby skonfigurować bazę, ponieważ ustawienia domyślne są tak dobre.

W Assetto Corsa kierownica G Pro Racing Wheel jest przyjemna w użyciu, zwłaszcza na PC. Na konsolach istnieją pewne ograniczenia, jeśli chodzi o wykorzystanie mocy silnika, zwłaszcza na produktach Microsoftu. Z tego co udało mi się przetestować, Sony i jego Playstation radzą sobie lepiej niż Xbox.

Sprzężenie zwrotne jest dobrze dozowane, jak wspomniałem wcześniej, a silnik jest płynny, idealny do lekkich efektów, ale równie mocny, jeśli chodzi o ciężkie efekty. Co więcej, 11 Nm momentu obrotowego nie ma problemu z wagą koła zamachowego, które również nie jest zbyt chude (1,5 kg), więc w większości przypadków przycinanie należy już do przeszłości.

Jednak True Force okazało się moim zdaniem zbyt inwazyjne, zwłaszcza w tytułach symulacyjnych. Dodane wibracje były zbyt lekkie, źle skalibrowane i przede wszystkim niepotrzebne w większości przypadków. Rozumiem, że może to być przydatne w tytułach zręcznościowych, takich jak Forza Horizon, ale w symulacjach zbytnio rozmywa wrażenia.

Test i recenzja kierownicy wyścigowej Logitech G Pro Racing Wheel
Moja opinia o pedałach Logitech PRO Racing do symulatorów wyścigowych

Kompatybilność kierownicy wyścigowej G Pro

Kierownica G Pro Racing Wheel jest dostępna w 3 pakietach: PC, PC/Xbox i PC/Playstation. Pod względem wyglądu i funkcjonalności są one praktycznie identyczne, z kilkoma zmianami w przyciskach.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, kierownica G Pro Racing Wheel z łatwością integruje się ze wszystkimi dostępnymi obecnie na rynku, zarówno na konsolach, jak i komputerach PC z systemem Windows.

Stosunek jakości do ceny

G Pro Racing Wheel to dobrze wyglądający zestaw, który działa dobrze i jest konkurencyjny dla innych graczy w tym segmencie. Jednak jego stosunek jakości do ceny nie nadąża. Kierownica i chainstay są dostępne w sprzedaży detalicznej za 1100 euro, a sam mechanizm korbowy kosztuje 389 euro. W porównaniu z konkurencją uważam, że to naprawdę drogo i jest to niekorzystne dla G Pro Racing Wheel.

Mój werdykt w sprawie zestawu Logitech G Pro Racing Wheel

Pierwszy pakiet Direct Drive firmy Logitech okazał się doskonały, na papierze, a nawet na torze, z wyjątkiem niewielkich turbulencji z True Force. Podstawa jest idealna do wyścigów symulacyjnych średniej klasy i zachwyci amatorskich i półprofesjonalnych wirtualnych kierowców wyścigowych.

Z technicznego punktu widzenia kierownica G Pro Racing Wheel ma bardzo niewiele wad, takich jak True Force, która nie jest jeszcze dopracowana, ekran, który byłby znacznie lepszy na kierownicy, rozmiar podstawy, który jest po prostu zbyt duży dla 11 nm momentu obrotowego i nieistniejący ekosystem. Ale wszystko to zostanie rozwiązane z czasem.

Piętą achillesową Logitecha pozostaje jego cena wywoławcza. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, śmiało skonfiguruj kierownicę G Pro Racing Wheel. Jeśli nie, poczekaj na oferty specjalne lub wybierz inną drogę.

Najlepsza alternatywa dla kierownicy G Pro Racing Wheel

Moja opinia o fanatec gt dd extreme bundle i csl lc crankset do wyścigów simów

Dla tych, którzy szukają alternatywy dla G Pro Racing Wheel, gorąco polecam GT DD Extreme i Pedały CSL LC od Fanatec. Ten zestaw oferuje wyjątkową wydajność w konkurencyjnej cenie, co czyni go bardzo atrakcyjną opcją dla entuzjastów wyścigów symulacyjnych.

GT DD Extreme firmy Fanatec słynie ze swojej mocy i precyzji, ze stałym momentem obrotowym wynoszącym 15nm. Dla porównania, 11nm w G Pro Racing Wheel może wydawać się ograniczone. GT DD Extreme oferuje bardziej wciągające i realistyczne wrażenia z jazdy dzięki precyzyjnemu i czułemu siłowemu sprzężeniu zwrotnemu. Co więcej, znana solidność i jakość wykonania Fanatec zapewnia wyjątkową trwałość i niezawodność.

Pedały CSL LC są idealnym uzupełnieniem kierownicy GT DD Extreme. Wyposażone w ogniwo obciążnikowe dla pedału hamulca, pedały te zapewniają realistyczne, progresywne wyczucie niezbędne do symulacji wyścigów. Czułość i precyzja pedałów Fanatec przewyższa te oferowane przez Logitech, zapewniając doskonałe wrażenia z jazdy.

Jeśli chodzi o cenę, GT DD Extreme jest dostępny w cenie 1299,95 euro, podczas gdy pedały CSL LC są wycenione na około 199,95 euro, co daje łącznie około 1500 euro. W porównaniu z ceną 1489 euro za kompletny zestaw Logitech (1100 euro za kierownicę i podstawę, plus 389 euro za pedały), Fanatec oferuje opcję w tej samej cenie, ale z lepszą wydajnością.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *