Leoxz XGT Ultimate w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Solidna konstrukcja
✅ Kompatybilność z podstawkami Fanatec
✅ Konkurencyjna cena
❌ Panel przedni, który jest trochę zbyt wypełniony kontrolkami.
Ostatnio na światowym rynku pojawia się coraz więcej chińskich producentów urządzeń peryferyjnych do sim-racingu. Minęły już czasy Simagic i Moza Racing które są jedynymi na torze. Teraz jest wiele nowych marek, które mają nadzieję konkurować z uznanymi, światowej sławy markami.
Istnieje wiele przykładów, w tym Conspit i Leoxz. Ci dwaj producenci są aktywni w segmencie wyścigów symulacyjnych od wielu lat, ale wciąż są stosunkowo nieznani szerokiej publiczności.
W przypadku Leoxz, marka oferuje przyzwoity katalog kierownic i akcesoriów. Oferta skierowana jest głównie do kierowców GT/Formula, z kilkoma opcjami personalizacji. Do naszego testu wybraliśmy XGT Ultimate, najnowszą kierownicę dodaną do katalogu marki. Jest ona skierowana do konkretnej grupy odbiorców, w szczególności fanów Formuły, z wieloma sztuczkami w rękawie. W samą porę zamierzamy je dla Ciebie rozpakować.
Główne cechy techniczne kierownicy
- Waga 1,5 kg bez QR
- Dostępne do zakupu z fabrycznie zainstalowanymi QR od Simagic, Fanatec lub Moza.
- Kompatybilny z Playstation (z pewnymi ograniczeniami), PC i SimHub
- 4,3-calowy ekran przedni IPS do wyświetlania telemetrii
- 14 przycisków RGB, 2 przełączniki funkcyjne, 5 enkoderów obrotowych i 2 przełączniki kciukowe
- Wersja z 4 lub 6 magnetycznymi tylnymi łopatkami
- RevLED w górnej części ekranu i flagi LED po bokach
- Połączenie przewodowe (USB) lub bezprzewodowe (2,4 GHz) z komputerem PC
- Średnica 29,5 cm z prostokątnym kształtem dla Formula
- Płyta czołowa z włókna węglowego o grubości 4 mm
- Standardowy wzór 70 mm z tyłu dla QR
- Uchwyty poliuretanowe
Konstrukcja koła

Konstrukcja XGT Ultimate podąża śladami swoich konkurentów, z prostokątnym kształtem, elementami sterującymi na płycie czołowej i dużym ekranem o przekątnej ponad 4 cali z przodu. Po bokach znajdują się uchwyty zamknięte u dołu i diody LED RGB na wszystkich elementach sterujących.
Mówiąc o tym, XGT Ultimate ma ich wiele - w rzeczywistości zbyt wiele. Płyta czołowa jest wykonana z włókna węglowego, a struktura jest kompozytowa. Odwrócenie kierownicy ujawnia widoczne łopatki i można ją skonfigurować z 2, 4 lub 6 łopatkami, co jest naprawdę całkiem niezłe.
Montaż na zamówienie
XGT Ultimate jest montowany za pomocą standardowego tylnego wzoru 70 mm. Oznacza to, że koło zamachowe może być używane z kilkoma dostępnymi na rynku szybkozamykaczami, w tym Simucube, Asetek, a także Moza, Simagic i Fanatec.
Co więcej, Leoxz oferuje możliwość zamówienia XGT Ultimate bezpośrednio z QR1 lub QR2 od Fanatec oraz QR od Moza i Simagic. Ideą tego wszystkiego jest uczynienie kierownicy znacznie bardziej atrakcyjną dla kierowców wyścigowych, którzy są już w określonym ekosystemie, zwłaszcza tych z Fanatec, ponieważ niemiecka marka nie oferuje kierownicy w stylu Formuły z dużym ekranem.
Produkcja i wykańczanie kół
XGT Ultimate opiera się na strukturze kompozytowej, z 4-milimetrową płytą czołową z włókna węglowego. Uchwyty wykonane są z poliuretanu, który okazał się mocny, miękki i odporny na pot.
Jakość wykonania kierownicy jest naprawdę bardzo dobra. Jest dobrze wykonana, z dbałością o szczegóły. Nie zauważyłem żadnych wad w XGT Ultimate, nawet gdy umieściłem ją pod mikroskopem.
To samo dotyczy wykończenia, które jest tak dobre, jak można oczekiwać od kierownicy w tej kategorii. Nie powinniśmy zapominać, że XGT Ultimate konkuruje głównie z FX Pro Simagic i FSR2 Moza.

Obsługa kierownicy
Kierownica o średnicy 29,5 cm jest niezwykle łatwa do trzymania. Z przodu znajduje się ponad dwadzieścia elementów sterujących, w tym 14 podświetlanych przycisków, pokrętła i zabawne przełączniki. Jeśli chodzi o ekran, jest to płyta IPS o przekątnej 4,3 cala w kolorze. Niestety nie jest wrażliwy na dotyk, ale szczerze mówiąc, niewiele marek to oferuje. Więc…
Pod względem ergonomii nie ma sobie równych wśród konkurencji. Przyciski, podobnie jak inne elementy sterujące, są bardzo dobrze rozmieszczone, dzięki czemu można do nich dotrzeć bez większego wysiłku w trakcie wyścigu.
Z tyłu znajdują się magnetyczne łopatki w konfiguracjach 2, 4 lub 6. Zasadniczo są one bardzo blisko palców, ale masz przekładki, które pozwalają je odsunąć zgodnie z własnymi preferencjami. Myślę, że to miłe i pokazuje, że firma bierze pod uwagę opinie klientów.
Wrażenia podczas gry
Moje testy zostały przeprowadzone na kierownicy Fanatec ClubSport DD oraz na komputerze PC. XGT Ultimate to dobra kierownica dla fanów Formuły/GT. Ergonomia jest bardzo dobra, nawet jeśli przód kierownicy jest zajęty. Ale hej, trzeba było uwzględnić kilka elementów sterujących, aby spodobać się zarówno kierowcom GT, jak i Formuły.
ClubSport DD rozwija dobrą moc, a dzięki tej kierownicy nie zauważyłem żadnego ugięcia, nawet podczas pokonywania zakrętów z podparciem. Jest naprawdę solidna jak na użyte materiały i cenę.
Na ekranie wyświetlane są dane telemetryczne z gry. Jest on oczywiście konfigurowalny, a także bardzo skuteczny w informowaniu o tym, co dzieje się z samochodem i torem. Dla przypomnienia, ekran nie jest wrażliwy na dotyk, ale tak naprawdę nie ma to dla mnie znaczenia, ponieważ gdy kierownica się obraca, istnieje ryzyko niewłaściwego obchodzenia się z nią. Wolę ekrany bezdotykowe, przynajmniej wiem, czego się spodziewać.
Jeśli chodzi o łopatki, są one magnetyczne i jest ich wybór. Czucie pod palcami jest bardzo dobre, ale jak wspomniałem, w domyślnej konfiguracji są one zbyt blisko tylnej płyty. Można to łatwo skorygować i to jest w porządku. Nawiasem mówiąc, w zależności od sklepu, w którym kupujesz kierownicę, otrzymujesz 2, 4 lub 6 łopatek.

Kompatybilność kół XGT
XGT Ultimate jest kompatybilna z PC i SimHub na każdej bazie Direct Drive, o ile posiadasz pasujący QR. Możesz używać tej kierownicy z bazą Fanatec kompatybilną z Playstation, taką jak ClubSport DD+ lub GT DD Pro, dzięki zestawowi bezprzewodowemu. Aby kierownica działała, należy podłączyć ją do sieci Wi-Fi, w której znajduje się konsola.
Stosunek jakości do ceny
Ach, moment, na który wszyscy czekaliśmy: ile kosztuje XGT Ultimate? Cóż, nie jest to takie proste. W zależności od konfiguracji kierownicy, można oczekiwać, że zapłacimy od 500 do 780 euro. Muszę przyznać, że w pełnej opcji jest to dość drogie, zwłaszcza że jest słabo pozycjonowane w porównaniu do Simagic lub Moza Racing i ich oferty Formula.
Ale z 4 łopatkami i jednym z oferowanych QR, kierownica kosztuje mniej niż 650 €, co nie jest złe.
Mój werdykt na temat XGT Ultimate od LeoXZ
Co sądzę o XGT Ultimate. Cóż, po pierwsze, jest to dobrze wyglądająca kierownica, pomimo faktu, że jej płyta czołowa jest dość ciężka. Ale hej, trzeba zadowolić wszystkich, a RGB można wyłączyć.
Po drugie, jego ergonomia jest bardzo dobra, co powinno pomóc w łatwym łączeniu okrążeń w ACC lub innym tytule wyścigowym. I wreszcie, personalizacja, zwłaszcza fakt, że można ją zamówić z QR specyficznym dla platformy fabrycznej. Uwielbiam to.
Jeśli jesteś z Moza lub Simagic, ekosystem tych dwóch marek oferuje już rozwiązania Formula, które są bardzo dobre. Ale jeśli jesteś z Fanatec, to XGT Ultimate ma sens, ponieważ niemiecki producent nie oferuje jeszcze kierownicy Formula z dużym ekranem pośrodku. Co więcej, emulator Leoxz zapewnia, że kierownica jest rozpoznawana natywnie przez obudowę Fanatec, więc to duży plus.
0 komentarzy