Fanatec GT DD Pro w pigułce

Zalety i wady
✅ Zestaw z podstawą, kierownicą i pedałami
✅ Base Direct Drive dostępny w 2 mocach (5 i 8 nm)
✅ RevLED na kierownicy
✅ Bardzo dobre wyczucie w grze
✅ Podstawa kompatybilna ze wszystkimi platformami
❌ Materiały kierownicy raczej tanie
ㅤ
Coraz więcej graczy w branży wyścigów symulacyjnych nawiązuje współpracę z markami gier wideo. Powodem jest to, że gracze, głównie na konsolach, są znacznie bardziej skłonni do zakupu symulatora wyścigów, jeśli jest to „edycja limitowana”. Konkretnym przykładem może być Fanatec GT DD Proktóry jest zestawem kierownica + podstawa + pedały na oficjalnej licencji Gran Turismo®.
Trzeba przyznać, że ta licencja, Gran Turismo®, była przedmiotem marzeń wielu sympatyków wyścigów od czasu jej debiutu w latach 90. na pierwszej konsoli Playstation. Dziś pozostaje obowiązkową grą wyścigową na konsole, dlatego Fanatec zdecydował się na współpracę z Sony przy GT DD Pro.
W dalszej części przedstawię ten zestaw, który jest kompletny, z kierownicą, bazą 5 lub 8 nm (w zależności od wyboru) i pedalboardem. Opowiem o jego mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jego temat.
Główne i techniczne cechy zestawu
- Zestaw z podstawą, kierownicą i pedałami
- Dostępne w 2 wersjach momentu obrotowego: 5 i 8 nm (z zestawem doładowania)
- Koło o średnicy 28 cm
- RevLED na kierownicy
- Kompatybilny ze wszystkimi platformami (przynajmniej z bazą)
- System montażu na stole i biurku z zaciskiem
- Całkowicie metalowe pedały (pedały CSL) z 2 pedałami, dostępne w zestawie z 3 pedałami i ogniwem obciążnikowym
- 11 przycisków na kierownicy z 5 drążkami kierunkowymi
- Palety plastikowe
Konstrukcja GT DD Pro
Zacznijmy od wyglądu GT DD Pro. W trzech słowach: jest raczej stonowany, tak jak mniej więcej stonowane są urządzenia peryferyjne Fanatec. GT DD Pro jest w rzeczywistości pakietem produktów do symulacji wyścigów, które można znaleźć w całej ofercie Fanatec. Mamy podstawę CSL DD, pedały CSL i specjalną kierownicę Gran Turismo.
Jeśli chodzi o mnie, kierownica wygląda całkiem nieźle, z projektem łączącym 2 kolory: czarny i szary. Podstawa jest płaska, a średnica wynosi 28 cm, co jest trochę małe jak na mój gust, ponieważ jestem przyzwyczajony do kierownic, które są nieco większe (zwykle 30 cm). Pośrodku kierownicy znajduje się logo Gran Turismo, a tuż nad nim napis RevLEd.
Przyciski są rozmieszczone w sposób inspirowany samochodami wyścigowymi, z doskonałą ergonomią. Wszystkie elementy sterujące są łatwo dostępne bez odrywania rąk od kierownicy.

Montaż na zamówienie
GT DD Pro jest wyposażony w zacisk, który ułatwia montaż na stole lub biurku. Wystarczy umieścić zacisk i dokręcić śrubę na dole. Co więcej, ten system montażowy jest bardzo solidny, z łatwością wytrzymując maksymalny moment obrotowy podstawy wynoszący 8 nm.
Fanatec umożliwia również montaż GT DD Pro bezpośrednio na kokpicie za pomocą śrub i punktów montażowych znajdujących się na podstawie. Znalezienie obudowy kompatybilnej z podstawkami Fanatec, zwłaszcza CSL DD, nie jest już problemem, ponieważ marka oferuje teraz własne, idealnie dopasowane kokpity, takie jak GT Cockpit lub CSL Cockpit. Niektóre z nich można zobaczyć tutaj.
Niezależnie od tego, czy znajduje się na stole, czy na podwoziu, GT DD Pro pozostaje stabilnie na swoim miejscu, nawet jeśli podczas sesji symulacji wyścigów idziesz na całość.
Produkcja i wykończenie
Przejdźmy do tego, co najmniej podobało mi się w GT DD Pro: jakość wykonania. Podstawa i pedały są świetne. Te dwa urządzenia wykorzystują metal do swojej konstrukcji, są bardzo dobrze wykończone i pachną produktem premium.
Nie dotyczy to jednak kierownicy. GT DD Pro jest raczej konkurencyjna cenowo i aby to osiągnąć, trzeba było dokonać poświęceń. I przez poświęcenie mam na myśli użytkowanie. plastik. Kierownica GT DD Pro jest wykonana z plastiku i jest bardziej przeznaczona dla graczy konsolowych. Mimo że jest dobrze wykonana, sprawia wrażenie nieco taniej, a nie jesteśmy przyzwyczajeni do takiego wrażenia w przypadku kierownic Fanatec.
Łopatki nie są do końca doskonałe i można poczuć, jak cała kierownica porusza się po przyłożeniu do niej określonej siły. Znając Fanatec, to Sony musiało dyktować wytyczne dla kierownicy GT DD Pro.
Zapoznanie się z pakietem
Ergonomia GT DD Pro jest doskonała. Przyciski znajdują się w zasięgu palców, a kierownica jest łatwa do trzymania. Kierownica jest nieco mała (28 cm), ale szybko można się do niej przyzwyczaić.
QR1 Lite jest nadal bardzo łatwy w użyciu, ale nie zapominaj, że jest wykonany z tworzywa sztucznego i dlatego będzie miał kilka stopni luzu. W wersji 5 nm nie jest to takie złe i po pewnym czasie można się do tego przyzwyczaić. Dobrą wiadomością jest to, że teraz można zdecydować się na QR2, oferując solidniejsze połączenie bez luzów, co zapewnia jeszcze bardziej wciągające wrażenia z jazdy.
Pedały CSL są wykonane z metalu i są łatwe w obsłudze. Możesz zmienić pozycję pedałów, aby dopasować je do swojego stylu jazdy. To duży plus, jeśli o mnie chodzi.
Wrażenia podczas gry
Podobnie jak wszystkie podstawy Fanatec CSL DD, GT DD Pro zapewnia doskonałe wrażenia z gry, niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na wersję 5 czy 8 nm, chociaż jestem zwolennikiem tej drugiej. Siłowe sprzężenie zwrotne jest doskonale wyważone, niezależnie od tytułu, który masz przed sobą.
Jedyną zauważalną słabością GT DD Pro jest plastikowy QR1 Lite. W wersji 5 nm nie jest on tak inwazyjny, ale będzie odczuwalny w wersji 8 nm. Na szczęście teraz można zdecydować się bezpośrednio na QR2, oferując sztywniejsze, wolne od luzów połączenie dla zoptymalizowanych wrażeń z jazdy. Jeśli wybierzesz wersję 8 nm, zdecydowanie radzę wybrać tę opcję, która jest znacznie bardziej wydajna niż metalowy QR, który kosztował około stu euro więcej.
Jeśli chodzi o resztę, jest precyzyjna, baza bardzo dobrze informuje o wszystkim, co robi samochód przed tobą i poczujesz wibracje, żwir, utratę przyczepności i tak dalej. To niesamowite, że mała baza zapewnia tak wiele wrażeń z jazdy, zwłaszcza jeśli korzystasz z technologii napędu zębatego / pasowego.
Jeśli chodzi o pedały, pedały CSL są dość podstawowe, ale nadal oferują całkiem dobre wyczucie. Dobrą rzeczą jest to, że można je ulepszyć za pomocą zestawu Load Cell, który sprawi, że będą znacznie lepsze.

Kompatybilność z GT DD Pro
Na papierze GT DD Pro jest kierownicą Fanatec kompatybilną z PS5 i PS4, a przynajmniej kierownica jest. Ale siła Fanatec leży w jego ekosystemie, a podstawy można używać na wszystkich platformach.
Kierownicę GT DD Pro można łatwo wymienić za pomocą szybkozamykacza, pozostawiając szeroki wybór kół dostępnych z całego katalogu Fanatec.
Stosunek jakości do ceny
Ten pakiet jest wyraźnie przystępny cenowo, z cenami 700 i 850 euro odpowiednio za wersje 5nm i 8nm. W Direct Drive i przy doświadczeniu Fanatec, konkurencja blednie w porównaniu do konkurencji, zwłaszcza w tych cenach. Trzeba przyznać, że nie jest to najtańszy produkt, ale trudno będzie znaleźć coś lepszego za 700 euro w Direct Drive i jako kompletny zestaw.
Stosunek jakości do ceny GT DD Pro jest bardzo dobry, a tylko materiały kierownicy (głównie plastik) powstrzymują ją przed byciem doskonałą. W tej cenie otrzymujesz jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą, baz Direct Drive na tym poziomie mocy, dobrą kierownicę (z nieco tanim efektem) i przyzwoity mechanizm korbowy, który bardzo dobrze spełnia swoje zadanie.
Mój werdykt na temat GT DD Pro firmy Fanatec
Jestem fanem urządzeń peryferyjnych Fanatec, a GT DD Pro to kolejny sukces. Ten zestaw pozwala entuzjastom wyścigów symulacyjnych i fanom cieszyć się wspaniałymi sesjami wyścigowymi, jednocześnie niszcząc czasy, a nie konta bankowe.
Jeśli rozważasz GT DD Pro, który przy okazji bardzo polecam, sugeruję, abyś wziął go z Fanatec QR2, zwłaszcza z wersją 8 nm w pakiecie. A jeśli jesteś ciekawy lub po prostu niezadowolony, pozwolę ci odkryć 6 najlepszych kierownic do Sim Racing na 2025 klikając tutaj.
0 komentarzy