Zaznacz stronę
Test et avis sur les différents volants Fanatec pour Xbox One serie x et/ou s

Kierownica Fanatec dla Xbox Series X/S: Którą wybrać?

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Od kilku lat fani konsolowych symulatorów wyścigowych są wniebowzięci i to nie bez powodu. Coraz więcej producentów urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych interesuje się platformami Sony i Microsoft, oferując produkty na wyłączność.

FanatecFanatec, jeden z najlepszych producentów produktów do sim-racingu, od jakiegoś czasu oferuje kierownice, podstawy i pedały kompatybilne z Xbox Series X/S, a jeśli chcesz zaryzykować i zbudować sobie mały zestaw do sim-racingu, to jest to marka, do której warto się zwrócić. Z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży, produkty Fanatec są najlepsze, jeśli o mnie chodzi, i to niemal pod każdym względem.

Z prawie 20 milionami sprzedanych egzemplarzy w ciągu dwóch lat, Xbox Series X i S są bardzo popularnymi konsolami, a Fanatec doskonale o tym wie. Dziś przedstawię wam 4 doskonałe kierownice tej marki, które są kompatybilne z tymi konsolami.

ClubSport GT Forza Motorsport V2

Testy i recenzje kierownicy Fanatec GT Forza Motorsport V2

Zalety :

  • Oficjalna licencja Forza
  • Doskonały powrót siły
  • Doskonała jakość wykonania i najwyższej jakości materiały

Wady:

  • Nieco wysoka cena pozacenowa

Zaczynam od oficjalnie licencjonowanej kierownicy Forza Motorsport, modelu ClubSport GT Forza Motorsport V2. Już od pierwszego spojrzenia na tę kierownicę od razu wiadomo, że mamy do czynienia z produktem doskonałej jakości.

Fanatec użył aluminium i skóry do stworzenia tej kierownicy i jest ona naprawdę godna niemieckiej marki. Kierownica nie jest okrągła, jak wiele innych modeli producenta, ale jest mocno inspirowana kierownicami samochodów wyścigowych. Spód jest płaski, średnica wynosi 33 cm, a przyczepność jest w sam raz. Nawet początkujący gracz nie zostanie wytrącony z kursu, jak ma to miejsce w przypadku innych kierownic Fanatec.

Podoba mi się prawie wszystko w tym projekcie. Wszystko jest w kolorze czarnym z białą obwódką nad nim, znowu jak w samochodzie wyścigowym/sportowym. Jedyną rzeczą, która mi się nie podoba, jest napis „Forza Motorsport” na dole. Logo Forza na środku jest więcej niż wystarczające, aby powiedzieć, że jest to oficjalnie licencjonowana kierownica.

Na środku kierownicy i nad nią znajduje się cała gama przycisków. Pośrodku znajdują się przyciski kontrolerów Xbox, a powyżej to już inna historia. Przyciski nie są w rzeczywistości częścią kierownicy, ale koncentratora(ClubSport Universal Hub V2 dla Xbox), który mocuje się z tyłu kierownicy. Jeśli chcesz jeździć bez niego, usunięcie koncentratora zajmie ci kilka minut. Konstrukcja jest bardzo prosta, jakość jest na najwyższym poziomie, a łopatki są duże i magnetyczne. Zanurzenie będzie świetne, uwierz mi.

Szczerze mówiąc, ClubSport GT Forza Motorsport V2 to kierownica, której uwielbiam używać do sesji symulatorów wyścigowych, czy to na PC, Xbox One czy Xbox Series X/S. Mimo że cena (z wyłączeniem ofert specjalnych) jest nieco wysoka (499,90 euro), nadal jest to kierownica, która oferuje doskonały stosunek jakości do ceny. Kolejnym pozytywnym punktem jest dodanie metalowej szybkozłączki Quick Release w zestawie, dlatego cena wzrosła w porównaniu z innymi kierownicami Fanatec.

ClubSport GT Forza Motorsport V2 to kierownica, którą gorąco polecam każdemu, kto chce rozpocząć przygodę z sim-racingiem lub ulepszyć kierownicę podstawową od Fanatec. Ponieważ jednak korzystasz z Xbox Series X/S, musisz wybrać podstawę kompatybilną z konsolami Microsoft.

ClubSport NASCAR V2

Test i recenzja kierownicy Fanatec Clubsport NASCAR V2

Zalety :

  • Doskonała konstrukcja i materiały
  • Konstrukcja klasy premium

Wady:

  • Kierownica trochę duża

The ClubSport NASCAR V2 to kierownica, którą bardzo lubię za jej minimalistyczny design. Trójramienna, okrągła, duża (35 cm średnicy) i bardzo dobrze wykonana, ClubSport NASCAR V2 jest oficjalną repliką kierownic Nascar. Tak więc, nawet jeśli nie ma wielu gier w tej dyscyplinie, nadal jest doskonała do wyścigów symulacyjnych.

Materiały użyte do budowy tej kierownicy to aluminium i Alcantara, co jest bardzo premium jak na mój gust i dlatego uwielbiam produkty Fanatec. Podobnie jak ClubSport GT Forza Motorsport V2, ClubSport NASCAR V2 ma koncentrator przycisków, który mocuje się za kierownicą. Masz wszystkie potrzebne przyciski i ekran do symulacji wyścigów. Na początku jest to trochę mylące, ale szybko można się do tego przyzwyczaić.

ClubSport NASCAR V2 posiada również duże, magnetyczne łopatki z doskonałym wyczuciem zmiany biegów. Możesz poczuć i usłyszeć „kliknięcie”, gdy pociągniesz jedną z łopatek. To jest po prostu zbyt dobre.

Ergonomia tej kierownicy jest doskonała, ponieważ jest okrągła i ma 3 szprychy. Jednak biorąc pod uwagę, że ma 35 cm średnicy, będziesz musiał zdjąć rękę z kierownicy, aby uzyskać dostęp do niektórych przycisków, ponieważ są one nieco daleko od palców. To jedyny minus, jaki mogę znaleźć.

Jeśli martwisz się o QR, nie martw się, jest wykonany z metalu. Nie ma więc martwych stref ani dość regularnych rozłączeń między kołem a podstawą. Jest to dla mnie duży plus, ponieważ nienawidzę QR 1 Lite firmy Fanatec. Wygląda to naprawdę tanio z ich strony, ale jednocześnie plastikowy QR jest dostępny tylko w podstawowych kołach producenta.

Jeśli chodzi o kompatybilność, ta kierownica będzie działać na PC, Xbox Series X/S i Xbox One. Krótko mówiąc, wszystkie platformy Microsoft. Jeszcze raz upewnij się, że podstawa jest kompatybilna z Twoją platformą Xbox. Jeśli chodzi o cenę, ClubSport NASCAR V2 kosztuje 499,90 € z wyłączeniem ofert specjalnych. Jest to oczywiście cena premium, ale produkt jest doskonałej jakości, co w znacznym stopniu uzasadnia cenę. Alternatywnie, ClubSport NASCAR V 2 jest często w specjalnej ofercie na stronie Fanatec za mniej niż 380 €, co moim zdaniem jest lepszą inwestycją.

Kierownica Podium Porsche 911 GT3 R

Test i recenzja kierownicy Fanatec Podium Steering Wheel Porshe 911 GT3 R

Zalety :

  • Materiały najwyższej jakości
  • Oficjalna licencja Porsche GT3 R
  • Niesamowite wrażenia z jazdy

Wady:

  • Wysokie ceny

Jeśli lubisz wyścigi symulacyjne i Porsche, to Kierownica Podium Porsche 911 GT3 R jest dla Ciebie. Ta kierownica ma średnicę 32 cm, ma płaskie dno i jest oficjalną repliką kół używanych w Porsche GT3 R, a także jest częścią serii Podium firmy Fanatec.

Pod względem wzornictwa jest to bardzo stonowana kierownica. Dla niektórych nawet zbyt prosta. Na kierownicy nie ma nic poza logo Porsche. To wszystko. Zorientowani wiedzą, że przyciski i łopatki na tej kierownicy są w rzeczywistości piastą (Podium Button Module Endurance), która jest przymocowana do tylnej części kierownicy. Nawiasem mówiąc, możesz jeździć tylko za pomocą kierownicy, jeśli lubisz tego rodzaju wyścigi symulacyjne.

Fanatec nie oszczędzał na materiałach, używając szczotkowanego i anodyzowanego aluminium, a także wysokiej jakości skóry zamszowej. To piękna kierownica, zarówno dla oczu, jak i dla dłoni. Łopatki wykonane są z aluminium i włókna węglowego. Jest 6 łopatek, z których 2 są analogowe i można ich używać do Launch Control, hamulca, pedału gazu i sprzęgła. Absolutnie wszystko, co chcesz.

Koncentrator przycisków posiada również duży 2,7-calowy ekran OLED, który może wyświetlać szeroki zakres danych dzięki ITM (inteligentny tryb telemetrii). Co więcej, ekran ten jest idealnie umiejscowiony, tuż nad kierownicą, dzięki czemu nie trzeba odchodzić od monitora, aby uzyskać informacje o samochodzie.

Kierownica Podium Porsche 911 GT3 R jest intuicyjna w obsłudze dla fanów wyścigów symulacyjnych. Kierownica nie jest ani za duża (jak Nascar V2), ani za mała (jak Formula V2.5). Wszystkie przyciski są łatwo dostępne bez opuszczania rąk, a ogólna ergonomia kierownicy jest po prostu idealna. Jeśli o mnie chodzi, jest to doskonała kierownica wyścigowa dla fanów wyścigów symulacyjnych.

Jeśli chodzi o kompatybilność, ta kierownica będzie działać idealnie na Xbox Series X/S, a także Xbox One i PC. W przypadku konsol sugeruję sprawdzenie kompatybilności podstawy, której zamierzasz użyć, ponieważ nie wszystkie podstawy Fanatec działają z Xbox Series X / S.

A teraz jedyna wada kierownicy Podium do Porsche 911 GT3 R: jej cena. Wyceniona na 730 euro bez ofert specjalnych, jest to bardzo droga kierownica, podobnie jak gama Podium firmy Fanatec. Warto jednak wiedzieć, że ta kierownica jest w zestawie z piastą przycisków, łopatkami i QR. Jeśli zmienisz zdanie, ten pakiet jest często w specjalnej ofercie za 650 € na stronie Fanatec. Wiem, że to drogo, ale to najlepsze, co można dostać, jeśli chodzi o kierownicę wyścigową bez przekraczania zakresu F1. Jest to produkt, który polecam, jeśli możesz sobie na niego pozwolić.

Racing Wheel F1 Podium

Test i opinie na temat kierownicy Fanatec Podium Racing Wheel F1

Zalety :

  • Doskonałe wyczucie, podobnie jak siłowe sprzężenie zwrotne
  • Materiały najwyższej jakości

Wady:

  • Bardzo wysoka cena
  • Kierownica dla zagorzałych fanów

Nadszedł czas, aby zamienić swój piękny kontroler Xbox Series X/S na wspaniałą kierownicę do symulatorów wyścigowych. Przedstawiamy Podium Racing Wheel F1najlepszą kierownicę, jaką Fanatec ma do zaoferowania swoim klientom.

Ta kierownica jest wykonana w całości z włókna węglowego ze względu na licencję F1. Zwykle w Fanatec tylko kilka części kierownicy jest wykonanych z włókna węglowego, aby dobrze wyglądać, ale nie jest tak w przypadku Podium F1.

Jeśli chodzi o ergonomię, to dobrze trafiłeś: jest doskonała i jednocześnie myląca. Pozwól, że wyjaśnię. Dla fanów wyścigów symulacyjnych ta kierownica jest bardzo łatwa do opanowania od samego początku. Przyciski mogą wymagać nieco przyzwyczajenia, ale nic poważnego. Jednak początkujący będą potrzebowali dużo czasu, aby przyzwyczaić się do rozmieszczenia przycisków, kształtu kierownicy, siłowego sprzężenia zwrotnego, a przede wszystkim kąta obrotu (od 90° do 1080°), który jest w pełni konfigurowalny. Nowicjusz z pewnością nie wybrałby tego urządzenia do debiutu w sim-racingu, więc problem nie występuje.

Przejdźmy teraz do projektu. Szczerze mówiąc, musi się podobać. Wolałbym inny kolor Alcantary, na przykład czarny, ale hej. Poza tym przyciski też są w różnych kolorach, tak jak w bolidzie F1.

Kierownica Podium Racing Wheel F1 jest sprzedawana z podstawą, która oferuje maksymalny moment obrotowy 20 nm. To po prostu ogromna wartość, a dzięki niej uzyskasz niesamowite siłowe sprzężenie zwrotne. Za cenę, za którą reklamowany jest ten pakiet, to naturalne, że Fanatec powinien oferować swoją najlepszą bazę do swojej najlepszej kierownicy.

To zdecydowanie najlepsze urządzenie niemieckiego producenta. Na rynku praktycznie nie ma konkurencji dla Podium Racing Wheel F1 i uważam ją za najlepszą kierownicę do symulatorów wyścigowych. Jej słabym punktem jest jednak cena. Kosztując prawie 1800 euro, jest nadal zbyt droga jak na mój gust, mimo że jest kompatybilna ze wszystkimi platformami(PC, Xbox, PS). Jest to ultra-premium urządzenie peryferyjne od Fanatec, które lubię, ale mogę go nie używać w mojej konfiguracji.

Którą z nich wybrać?

Co prawda wybór kierownic kompatybilnych z Xbox Series X i S jest nieco ograniczony, jeśli porównamy tę platformę z komputerami PC. Niemniej jednak wiele modeli Fanatec działa na konsolach Microsoftu.

Jeśli chcesz zrobić symulację wyścigów na tej konsoli, oto co polecam:

  • Wybierz najpierw podstawę Fanatec, aby upewnić się, że wszystko działa płynnie na konsoli Xbox.
  • Wybierz kierownicę, która jest kompatybilna zarówno z konsolą, jak i podstawą, aby uniknąć problemów lub konfliktów.
  • Wybierz grę, którą chcesz symulować. Pamiętaj, że niektóre kierownice oferują określone funkcje, takie jak Launch Control lub analogowy hamulec ręczny, a nie wszystkie gry je uwzględniają.
  • Wreszcie, wybierz urządzenia peryferyjne zgodnie z budżetem i ilością czasu, jaki chcesz zainwestować w wyścigi symulacyjne. Jeśli planujesz spędzać średnio kilka godzin tygodniowo na sim-racingu, nie wybieraj najwyższej klasy urządzeń Fanatec.

Cóż, mam nadzieję, że ten artykuł rzucił trochę światła na świat symulatorów wyścigów i ich urządzeń peryferyjnych na Xbox Series X/S.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *