Zaznacz stronę
Mon avis sur le Clubsport Hanbdrake V2 de Fanatec pour le Sim Racing

Hamulec ręczny Fanatec Clubsport V2: Moja opinia na temat hamulca ręcznego

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Hamulec ręczny Fanatec Clubsport V2 w pigułce

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat hamulca ręcznego Fanatec Handbrake V2 do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Hamulec ręczny z ogniwem obciążnikowym
✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Kilka opcji montażu w konfiguracjach
✅ Kompatybilny z komputerami PC i konsolami
❌ Wymaga adaptera USB do użytku bez bazy Fanatec.

4.8

Fanatec jest głównym graczem w branży symulatorów wyścigowych od ponad 20 lat. Niemiecka marka posiada obszerny katalog urządzeń peryferyjnych do symulacji wyścigów, przeznaczony dla początkujących, amatorów i doświadczonych wirtualnych kierowców, a nawet profesjonalistów dzięki partnerstwom z Porsche, BMW, McLaren i Bentley.

Fanatec oferuje obecnie trzy gamy produktów w swoim katalogu: CSL, skierowany głównie do początkujących z ograniczonym budżetem, którzy wciąż szukają dobrych wrażeń. Gama ClubSport dla kierowców z dużym przebiegiem na zegarze, dzięki urządzeniom peryferyjnym inspirowanym wyścigami samochodowymi. Oraz seria Podium dla doświadczonych riderów poszukujących maksymalnej wydajności i immersji.

Wśród produktów z gamy ClubSport mamy hamulec ręczny, który jest bardzo popularny w tym segmencie: hamulec ręczny Hamulec ręczny V1.5. Jest to urządzenie skierowane przede wszystkim do fanów rajdów i wyścigów driftowych, wykorzystujące potencjometr do rejestrowania sygnałów wejściowych. Technologia ta zapewnia dobre wyczucie wyścigowe, szczególnie poprzez kompensację wrażenia włączania / wyłączania przycisków, ale w obliczu konkurencji, która wykorzystuje coraz więcej czujników Load Cell, Fanatec musiał walczyć. Przywitaj się z hamulcem ręcznym V2, zupełnie nowym hamulcem ręcznym LC wyprodukowanym w Niemczech. Poniżej przyjrzymy się bliżej temu nowemu urządzeniu.

Główne i techniczne właściwości hamulca ręcznego

  • W pełni metalowa konstrukcja (stal i aluminium)
  • Wysoka regulacja kąta, uchwytu i oporu systemu Load Cell
  • Smuklejsza konstrukcja, bardzo wyścigowa
  • Kompatybilny z PC i konsolami, pod warunkiem posiadania odpowiedniej bazy.
  • System oporności ogniw obciążnikowych
  • Może być używany zarówno w pozycji poziomej, jak i pionowej
  • Łatwo integruje się z ClubSport Shifter, podobnie jak hamulec ręczny V1.5
  • Regulacja obciążenia wstępnego jest szybka i łatwa
  • Połączenie RJ12 z bazami Fanatec lub USB przez specjalny adapter (sprzedawany oddzielnie)

Konstrukcja hamulca ręcznego V2

Moja opinia na temat hamulca ręcznego Fanatec Handbrake V2 do wyścigów symulacyjnych

Konstrukcja hamulca ręcznego V2 nie różni się zbytnio od tego, który zastępuje, czyli V1.5. Największe zmiany dotyczą linii: przechodzimy od kątów prostych do krzywych i myślę, że to całkiem dobre rozwiązanie.

Proporcje są zasadniczo takie same, a czarny kolor stał się stałym kolorem całego hamulca ręcznego. Kolejną zmianą, o której warto wspomnieć, jest klamka. Zniknął gringy, który wyglądał tanio jak na produkt z serii ClubSport. Został on zastąpiony większym, solidniejszym uchwytem i konfigurowalną głowicą.

Hamulec ręczny V2 pozostaje stonowanym urządzeniem, nawet bardziej niż V1.5 ze względu na całkowicie czarną obudowę, z jedynie białym logo Fanatec na górnej pokrywie.

Montaż na zamówienie

Mimo że hamulec ręczny V2 jest nowym urządzeniem do simracingu, nadal zachowuje to, co było świetne w jego poprzedniku, w szczególności system mocowania. Hamulec ręczny można przymocować do manetki ClubSport Shifter za pomocą elementu dystansowego lub użyć go bezpośrednio na meblach lub podwoziu.

Hamulec ręczny V2 można zamontować poziomo lub pionowo, oczywiście dostosowując go do wybranej pozycji. W rzeczywistości to właśnie sprawia, że ten hamulec ręczny jest o wiele lepszy niż na przykład Simlab.

Jeśli chodzi o montaż na podwoziu, wszystko jest takie samo: masz wiele opcji montażu, a zdecydowanie najlepszą jest kokpit o profilu aluminiowym. Dzięki konstrukcji hamulca ręcznego V2 można zmienić kąt hamulca ręcznego, aby był skierowany do wewnątrz lub na zewnątrz. Jest to bardzo praktyczne dla podwozia i bardzo łatwe do wykonania.

Produkcja i wykończenie

W przypadku V2 hamulca ręcznego Fanatec zastosował więcej materiałów premium niż wcześniej. Obudowa jest połączeniem stali i aluminium, a całość jest obrabiana za pomocą maszyn CNC. Jest naprawdę świetnie wykonana i znacznie lepiej wykończona niż V1.5.

Jak wspomniałem wcześniej, nie ma już czegoś takiego jak mały uchwyt z piankową głowicą. Zamiast tego Fanatec wykonał metalową część z konfigurowalną głowicą. Nie tylko wygląda to znacznie lepiej dla oczu, ale także sprawia, że konstrukcja jest bardziej wytrzymała.

Jeśli chodzi o wykończenie, nie zauważyłem żadnych wad produkcyjnych. Farba jest malowana proszkowo i wypalana, jeśli się nie mylę. Nie próbowałem jej zarysować, ale nie zauważyłem też żadnych zadrapań po zainstalowaniu urządzenia w mojej konfiguracji, co powinno dobrze wróżyć długowieczności wykończenia.

Obsługa hamulca ręcznego

Biorąc pod uwagę, że hamulec ręczny V2 można zainstalować poziomo lub pionowo, jego obsługa musi to uwzględniać, aby urządzenie dostosowało się do wszystkich rowerzystów. Oczywiście można regulować kąt klamki, kąt obudowy (wewnątrz lub na zewnątrz), położenie produktu, opór LC, napięcie wstępne i skok klamki itp. Mniej więcej wszystko można regulować w hamulcu ręcznym V2. Mniej więcej wszystko można regulować w hamulcu ręcznym V2, a tego właśnie oczekujesz w sim-racingu.

Pod względem przyczepności jest lepsza niż V1.5, szczególnie pod względem solidności. Prawdą jest, że przy ustawieniach fabrycznych występuje niewielki luz na wale w pozycji neutralnej, ale Fanatec twierdzi, że jest to normalne i można to skorygować, dostosowując napięcie wstępne. Niezależnie od tego, w jaki sposób zamontujesz hamulec ręczny V2, kierownica świetnie leży w dłoni i możesz jechać bez klikania hamulca ręcznego. Jest bardzo solidny.

Wrażenia podczas gry

Pierwszy model LC firmy Fanatec, hamulec ręczny V2, nie może zawieść na torach rajdowych i torach Formuły D. I możemy powiedzieć, że ryzyko się opłaciło. Po kalibracji, ustawieniu pozycji i ustawień LC, hamulec ręczny V2 okazuje się być bardzo dobrym hamulcem ręcznym Load Cell. Jego ogniwo obciążnikowe pochodzi z tego, które można znaleźć w mechanizmach korbowych Fanatec, co oznacza, że może przyjąć nie więcej niż 90 kg siły.

Czucie jest bardzo dobre w całym zakresie skoku szyjki, bez widocznych martwych stref. Regulacja LC jest bardzo prosta: wystarczy zdjąć górną pokrywę, aby uzyskać dostęp do napięcia wstępnego i skoku szyjki za pomocą podkładek dystansowych i to wszystko. Będziesz potrzebował trochę czasu, aby znaleźć ustawienia, których potrzebujesz, ponieważ jest to system Load Cell. Kolejną interesującą kwestią, o której należy wspomnieć, jest działanie hamulca ręcznego LC: gdy tylko lekko pociągniesz drążek do tyłu, ponieważ tak, masz krótki skok, zanim LC wejdzie do gry, poczujesz, że samochód ugina się z tyłu. Jest to jeszcze bardziej zauważalne, gdy spojrzymy na samochód z zewnątrz, co wskazuje na bardzo precyzyjny czujnik. A kiedy dotrzesz do LC, nie porusza się i koła natychmiast się blokują.

Jednak, jak wspomniałem wcześniej, istnieje niewielki luz na szyjce, jeśli używasz hamulca ręcznego V2 w konfiguracji fabrycznej. Jest on bardzo niewielki, zaledwie kilka stopni, ale występuje. Można go skorygować, wywierając niewielki nacisk na dźwignię z napięciem wstępnym, ale jeśli o mnie chodzi, luz nie powinien w ogóle występować.

Moja opinia na temat hamulca ręcznego clubsport V2 od fanatec do wyścigów symulacyjnych

Kompatybilność z hamulcem ręcznym

Dzięki interfejsowi RJ12 hamulec ręczny V2 jest kompatybilny ze wszystkimi bazami Fanatec, od CSL po Podium i ClubSport. Na komputerze można również używać tego hamulca ręcznego bez użycia bazy Fanatec, ale trzeba kupić adapter RJ12 - USB, który jest sprzedawany osobno.

Jeśli chodzi o konsole Sony i Microsoft, do pełnego wykorzystania hamulca ręcznego potrzebna będzie baza kompatybilna z daną konsolą. Jeśli zaś chodzi o tytuły wyścigowe, to nie sądzę, by były z nimi jakiekolwiek problemy, zwłaszcza z tymi, które zawierają hamulec ręczny.

Stosunek jakości do ceny

Wyceniony na 200 euro hamulec ręczny V2 jest w stanie sprostać konkurencji, która jest obecna w tym segmencie od jakiegoś czasu. Uważam, że jego stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry, co daje mu przewagę nad Simlab XB1 pod względem obsługi i montażu.

Mój werdykt na temat hamulca ręcznego Fanatec V2

Jeśli Twoja konfiguracja to Fanatec i szukasz wydajnego hamulca ręcznego LC, to Handbrake V2 jest dla Ciebie. Nie jest zbyt drogi, działa dobrze i zapewnia dobre wyczucie podczas poślizgu. Pamiętaj tylko, aby poświęcić trochę czasu na znalezienie odpowiednich ustawień i wszystko gotowe.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *