Asetek Asetek to marka urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, która przyzwyczaiła nas do produktów premium. Dzięki jakości wykonania, dbałości o szczegóły i wydajności, która może zatrzeć granicę między rzeczywistością a światem wirtualnym, istnieje dobry powód, dla którego ten duński producent dokonał przełomu w sim-racingu, nawet jeśli jego preferowaną dziedziną były komponenty chłodzenia wodnego do komputerów PC.
Kilka lat po wprowadzeniu na rynek serii SimSport, Asetek stał się kluczowym graczem w branży symulatorów wyścigowych, posiadając udział w rynku w segmencie premium i konkurując z uznanymi graczami, takimi jak Simucube i Fanatec.
Z wyjątkiem tego, że jeśli plan biznesowy jest skierowany tylko do części spektrum graczy, ogranicza to przyjęcie przez ogół społeczeństwa. Biorąc pod uwagę, że sprzedajesz tylko produkty o wysokiej wydajności, będą one musiały być oferowane w wysokich cenach, przez co będą trudno dostępne dla wszystkich.
Dziś rozpoczyna się nowy rozdział w historii Asetek, po raz pierwszy z ofertą skierowaną do początkujących i amatorskich kierowców wyścigowych. Mówimy oInitium i przyjrzymy się najnowszym wiadomościom po jego ogłoszeniu na Gamescom 2025.
2 zestawy Initium od Asetek
Asetek nie ma w zwyczaju oferowania „przystępnych cenowo” urządzeń peryferyjnych. Jeśli spojrzymy na jej obecną ofertę, po Initium, mamy 12 nm podstawę HD o nazwie La Prima, która kosztuje około 787 euro.
Duńska marka chce jednak przyciągnąć w swoje szeregi więcej kierowców, więc zmieniła melodię. Asetek opracował kompletną gamę urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych skierowanych do początkujących wirtualnych kierowców wyścigowych, Initium. Dostępny jest pakiet z podstawą Direct Drive, kierownicą i pedałami, a także pakiet z tymi samymi urządzeniami peryferyjnymi i podwoziem 2 w 1, czyli GT i F1.
Zestaw bez podwozia kosztuje 680 euro, a z kokpitem, który zawiera fotel kubełkowy, cały pakiet będzie kosztował 1180 euro. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie dla firmy Asetek, które prawdopodobnie przypadnie do gustu ogromnej liczbie pilotów. Należy pamiętać, że baza jest kompatybilna z komputerami PC z systemem Windows i konsolą Xbox.
Baza Initium

Podstawę Initium można kupić samodzielnie, w cenie 420 euro. Rozwija 5,5 nm momentu obrotowego dzięki silnikowi elektrycznemu, który skorzystał z magii Asetek. Producent obiecuje bardzo przekonujący powrót do mocy, na równi z większymi siostrami Initium, tylko mniej wydajnymi. Dotyczy to również szczegółów i odczuć podstawy.
Projekt jest zgodny z liniami innych urządzeń peryferyjnych marki, tylko w bardziej kompaktowym formacie. To właśnie lubię w Aseteku: wszystkie podstawki są wizualnie identyczne, a jedyną różnicą jest ich rozmiar.
Kierownica Initium

W ramach nowej gamy Asetek musiał opracować specjalną kierownicę dla Initium, aby pomieścić jak najwięcej rowerzystów. Kierownica jest całkowicie okrągła, ze skórą TPU na pasku. W międzyczasie płyta czołowa jest wykonana z tworzywa kompozytowego, wzmocnionego czymś, co wygląda na włókno węglowe. Jest to powszechna metoda oszczędzania wagi, a także zmniejszania kosztów produkcji urządzenia. Mówiąc o pieniądzach, sama kierownica kosztuje około 177 euro.
Na płycie czołowej znajduje się 14 przycisków sterujących i D-Pad, z podświetleniem RevLED i logo Asetek. Z tyłu znajdują się 2 magnetyczne łopatki, QR Wheel Side producenta, a kierownica ma całkowitą średnicę 30 cm, dzięki czemu idealnie nadaje się do wielu wirtualnych dyscyplin sportowych.
Pedały Initium

Jeśli chodzi o mechanizm korbowy, Asetek oferuje nam dość przystojne urządzenie, wykonane z kompozytowego tworzywa sztucznego, które zostało wzmocnione w celu uzyskania wysokiej wytrzymałości. Producent twierdzi, że korba może wytrzymać do 140 kg siły, co jest ogromną wartością dla takiej konstrukcji.
W podstawowej konfiguracji otrzymujesz 2 pedały, ale marka oferuje sporo możliwości personalizacji. Możesz dodać Load Cell lub moduł hydrauliczny do pedału hamulca, a nawet uaktualnić do modelu z pedałem sprzęgła, jeśli jesteś fanem zmiany biegów.
Standardowa wersja mechanizmu korbowego kosztuje 140 euro.
Obudowa Initium

Obudowa Initium ma podstawową konstrukcję, z metalową strukturą, łyżką i wspornikami. Jest wizualnie dyskretna, cała czarna i powinna oferować dobry poziom sztywności dla zestawu Initium.
0 komentarzy