Zaznacz stronę
Mon avis sur le volant porshe vision gt de fanatec pour le sim racing

Fanatec Porsche Vision GT: Moja opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025


Fanatec Porsche Vision GT w pigułce

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat Fanatec porshe vision gt do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Kierownica replika prototypu Porsche z Gran Turismo
✅ Dobre wykończenie i jakość wykonania
✅ Aluminiowa konstrukcja
✅ Tactaris dookoła
❌ Wykorzystanie plastiku na praktycznie wszystkich widocznych częściach

4.5

Po przejęciu Fanatec przez Corsair, niemiecki producent urządzeń peryferyjnych do simracingu radzi sobie na światowym rynku wyjątkowo dobrze. Jego produkty są dostępne, a marka wydała nawet nowy sprzęt, w tym kierownice i zamiennik legendarnego hamulca ręcznego V1.5, Clubsport Handbrake V2.

Jednak kilka marek wykorzystało nieobecność Fanateca, a przynajmniej brak nowych produktów w jego katalogu, aby zdobyć udział w rynku, w szczególności Moza Racing. W ciągu kilku lat, napędzanych głównie faktem, że większość światowej populacji znalazła się w czterech ścianach z powodu pandemii, Moza zyskała przewagę nad Fanatec.

Ale to się wkrótce zmieni, ponieważ niemiecki gigant wyścigów symulacyjnych jest zdeterminowany, aby odzyskać pozycję lidera. Aby to osiągnąć, Fanatec właśnie wprowadził na rynek Vision GT, kierownicę opracowaną we współpracy z Porsche dla samochodu koncepcyjnego o tej samej nazwie, występującego w Gran Turismo®. Poniżej przyjrzymy się bliżej tej kierownicy.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Kierownica na licencji Porsche dla samochodu koncepcyjnego Vision w Gran Turismo®
  • Aluminiowa konstrukcja
  • Krawędzie wykonane z najwyższej jakości mikrofibry Tactaris, która jest miękka w dotyku i przyjemna w trzymaniu.
  • 2 palety aluminiowe i magnetyczne
  • Łącznie 16 elementów sterujących na płycie czołowej, w tym elementy sterujące na kierownicy za centralnym logo Porsche.
  • Montowany z tyłu QR2 Lite
  • Średnica 31 cm, waga 2,1 kg
  • Kompatybilny z PC i Playstation
  • Kompatybilność z całym ekosystemem Fanatec

Konstrukcja Porshe Vision GT

Moja opinia na temat Fanatec porshe vision gt do wyścigów symulacyjnych

Myślę, że projekt Vision GT jest bardzo prototypowy. Ma kształt prostokąta o średnicy 31 cm. Górna część kierownicy jest płaska, podobnie jak dolna, ze szprychami, które wznoszą się w kierunku środka koła.

Na pałąku znajduje się bardzo miękki w dotyku materiał tactaris z czarnymi przeszyciami, które świetnie wyglądają. W górnej części kierownicy znajduje się czerwony metalowy pasek i dwa małe przyciski, które są blisko palców.

Z tyłu kierownicy znajdują się dwie aluminiowe łopatki, również w kolorze czarnym, umieszczone bardzo blisko dłoni. Niestety, nie są one regulowane, czego należy się spodziewać, biorąc pod uwagę, że Vision GT jest częścią gamy CSL. Ogólnie rzecz biorąc, kierownica wygląda dobrze, a jej głównym elementem estetycznym jest czerń.

Montaż na zamówienie

Biorąc pod uwagę, że Vision GT jest częścią gamy CSL, kierownica ta wykorzystuje QR2 Lite do montażu na podstawach Fanatec. Pomimo całkowicie plastikowej konstrukcji, nowa szybkozłączka jest idealnie dopasowana do 5nm i 8nm CSL DD, pokonując nawet wady starego QR, a mianowicie luz w środku, a także elastyczność, która może prowadzić do rozłączenia w połowie skoku.

Aby zamontować, wystarczy pociągnąć za pierścień QR2, który jest duży, wyrównać koło zamachowe z podstawą, uważając, aby nie uszkodzić kołków łączących po stronie koła, włożyć całość do mechanizmu i zwolnić pierścień. Istnieje również opcja przeprowadzenia instalacji od razu, bez przechodzenia przez etap ciągnięcia za pierścień.

Produkcja i wykańczanie kół

Fanatec twierdzi, że Vision GT wykorzystuje całkowicie aluminiową konstrukcję. Na pierwszy rzut oka nie jest to tak zauważalne, ponieważ kierownica jest zamknięta w plastikowych osłonach.

Jakość wykonania jest ogólnie dobra. Różne części składające się na tę kierownicę dobrze do siebie pasują, z wyjątkiem kilku osłon, głównie tych w górnej części, które wystają, co może być irytujące podczas długich sesji symulacyjnych, do czego wrócimy w następnej sekcji.

Jeśli chodzi o resztę, nie zauważyłem żadnych rażących wad tej kierownicy. Podsumowując, jest to nadal produkt Fanatec, a marka dokłada wszelkich starań, aby spełnić swoje standardy jakości.

Obsługa kierownicy

Przejdźmy teraz do obsługi koła. Vision GT ma 31 cm średnicy, co czyni go dość wszechstronnym kołem, które łatwo opanować. Jednak jej kształt oznacza, że należy jej używać tylko w wyścigach GT lub wytrzymałościowych.

Materiał Tactaris pokrywający pałąk jest dobrej jakości i miękki w dotyku. Nie jest wystarczająco gruby, aby utrzymać niską cenę, ale wygodnie leży w dłoni. A ponieważ jest bardzo odporny na pot, można go używać bez rękawiczek, nawet podczas długich sesji.

Jeśli jest jeden mały punkt, na który należy zwrócić uwagę pod względem komfortu, to jest to pozycja za kierownicą. Jest oczywiście dobra, ale kciuki lądują na górnej części płyty czołowej, gdzie znajduje się plastikowa osłona, a dwie części (pokrywa i struktura) nie są tak naprawdę zlicowane. Nie jest to restrykcyjne, ściśle mówiąc, ale nie jest też wygodne. Radziłbym nosić rękawiczki, aby to złagodzić.

Jeśli chodzi o resztę, elementy sterujące są dobrze rozmieszczone na kierownicy, niezależnie od tego, czy są to łopatki, pokrętła czy przyciski.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy teraz do wrażeń zapewnianych przez kierownicę od Fanatec i Porsche.

Aluminiowa konstrukcja zapewnia Vision GT bardzo solidne wyczucie. Ta kierownica nie chwieje się podczas pokonywania zakrętów, nawet z podstawą, która rozwija ponad 5 Nm momentu obrotowego. To powiedziawszy, nie używałbym jej na przykład z ClubSport DD+ , ponieważ QR2 Lite szybko pokaże swoje ograniczenia.

Z punktu widzenia korzystania z elementów sterujących podczas wyścigu zauważyłem, że w rękawiczkach dość łatwo jest nacisnąć 2 środkowe przyciski w tym samym czasie. Na przykład, jeśli chcesz użyć górnego przycisku, prawdopodobnie przypadkowo naciśniesz środkowy w rękawiczkach. Prawie nigdy nie zdarza się to gołymi rękami, chyba że kciuki są duże. Rozwiązałem to, nie mapując środkowego przycisku, więc problem został rozwiązany.

Pomijając tę drobną niedogodność, Vision GT jest ogólnie dobry. Tylne łopatki są magnetyczne i bardzo responsywne, co ułatwia szybką i sukcesywną zmianę biegów. Co więcej, ich „klik” jest dość głośny, co muszę przyznać jest źródłem pewnej satysfakcji.

Moja opinia na temat kierownicy Fanatec porshe vision gt do simracingu

Kompatybilność z Vision GT

Karta produktu Vision GT zapewnia kompatybilność z PC i Playstation, pod warunkiem posiadania odpowiedniej bazy dla konsol Sony. Wolałbym kompatybilność z Xbox, ale kierownica jest oparta na koncepcyjnym samochodzie Porsche dla Gran Turismo i nie wyglądałaby zbyt dobrze, gdyby można ją było wykorzystać na konsolach Microsoftu.

Jeśli chodzi o ekosystem Fanatec, Vision GT może być używany ze wszystkim w katalogu niemieckiej marki, bez najmniejszego problemu.

Stosunek jakości do ceny

W tym miejscu muszę powiedzieć, że byłem nieco zaskoczony. Jako część gamy CSL spodziewałem się ceny detalicznej poniżej 300 euro. Cóż, nie, Vision GT sprzedaje się za 350 € w sklepie Fanatec.

Z jednej strony uważam, że to trochę stromo, ale z drugiej mamy aluminiowe, dobrze wykonane taktari i przede wszystkim logo Porsche na środku kierownicy, które pełni również funkcję przycisku dostępu do ustawień konsoli bazowej. Tak więc…

Mój werdykt na temat kierownicy Porshe Vision GT od Fanatec

Kiedy już dostałem ją w swoje ręce, a zwłaszcza po jej przetestowaniu, okazało się, że naprawdę podobał mi się czas spędzony z Vision GT. Nie jest to najlepsza kierownica Fanateca, to na pewno, ale nie jest to jedna z ultra tanich, które można znaleźć w katalogu marki, jak na przykład te plastikowe.

Myślę, że Vision GT to świetna kierownica dla fanów Porsche, samochodów koncepcyjnych, a zwłaszcza wyścigów GT. O tak, biorąc pod uwagę jej kształt, na pewno nie będziesz jej używać nigdzie indziej. Może z wyjątkiem wyścigów wytrzymałościowych.

Jeśli masz konfigurację GT i chcesz dodać ładną małą kierownicę do swojej kolekcji, Vision GT jest dla mnie oczywistym wyborem. Upewnij się tylko, że nosisz rękawiczki.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *