Fanatec Porsche 911 GT3 R w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Oficjalna replika kierownicy Porsche 911 GT3
✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Materiały najwyższej jakości
✅ Dostępna w kilku konfiguracjach
❌ Dość wysoka cena, zwłaszcza w konfiguracji z pełną opcją
ㅤ
Jest rzeczą oczywistą, że wszystkie te dyscypliny sportów motorowych mają swoje mocne i słabe strony, podobnie jak konfiguracje, które im towarzyszą. Na przykład, konfiguracja do wyścigów rajdowych będzie zasadniczo taka sama jak w GT3, ale nadal będzie miała urządzenia peryferyjne specyficzne dla tej dyscypliny, takie jak hamulec ręczny i dźwignia zmiany biegów.
Dotyczy to również innych urządzeń peryferyjnych, takich jak kierownice. Każda dyscyplina będzie miała mniej więcej jedną konkretną kierownicę, której forma i funkcja różnią się od pozostałych. Nie daj się zwieść; kierownica zawsze pozostanie identyczna w swojej podstawowej wersji, ale nadal będą istnieć różnice w funkcjonalności.
Mówiąc o różnych kierownicach, Fanatec oferuje ponad dwadzieścia w swoim katalogu sim-racing. Wśród nich jest Porsche 911 GT3, które jest oficjalną repliką kierownicy legendarnej niemieckiej marki supersamochodów. Poniżej przyjrzymy się bliżej temu urządzeniu i przedstawimy moją opinię na jego temat.
Główne i techniczne właściwości koła
- Kierownica z płaskim dnem pokryta skórą lub alcantarą
- Oficjalna replika koła Porsche
- Średnica 32 cm z materiałami najwyższej jakości
- Dostępne tylko jako koło, z piastą przycisku i modułem wytrzymałościowym
- Kompatybilny z Xbox, Playstation i PC (w zależności od konfiguracji)
Konstrukcja Porshe 911
Nie będę owijał w bawełnę opisując design kierownicy Fanatec Porsche 911 : jest wysublimowana, w najdrobniejszych szczegółach. Od logo Porsche na środku, przez alcantarę lub skórę wokół obręczy, po anodyzowaną aluminiową konstrukcję; jest po prostu wspaniały.
Kierownica jest bardzo minimalistyczna, jeśli weźmiemy ją samą, z płaskim spodem i bardzo wysokiej jakości materiałami do jej budowy. Jeśli dodamy do tego moduł endurance i piastę z przyciskami, kierownica zmieni się w coś prosto z kokpitu Porsche 911 GT3 R. Nadal jest efektowna, ale nie za bardzo, ponieważ wszystkie elementy sterujące modułu endurance są w stylu wyścigowym, co nadaje jej charakteru.

Montaż na zamówienie
Kierownicę Porsche 911 montuje się albo za pomocą uniwersalnej piasty z serii Podium, która obejmuje metalową QR1, albo za pomocą piasty z przyciskiem od Fanatec. W obu przypadkach kierownicę mocuje się do podstawy Fanatec za pomocą QR1 lub QR2, w zależności od podstawy i wyboru.
Operacja jest bardzo łatwa do przeprowadzenia, podobnie jak w przypadku praktycznie wszystkich kierownic Fanatec: pociągasz za rodzaj pierścienia na Quick Release, wyrównujesz kierownicę, zwracając szczególną uwagę na piny łączące, delikatnie wkładasz kierownicę i zwalniasz pierścień. Proste, prawda? Trzeba tylko uważać na sworznie, ponieważ jest bardzo prawdopodobne, że je wygniesz, jeśli wejdziesz na ślepo.
Produkcja i wykończenie
Kierownica Porsche 911 jest wykonana z anodyzowanego aluminium i skóry lub alcantary wokół koła kierownicy. Jest bardzo wysokiej jakości i można by pomyśleć, że ta kierownica została dosłownie zdjęta z Porsche i wystawiona na sprzedaż na stronie internetowej Fanatec.
Szwy są w tym samym kolorze, co użyty materiał, a na górze kierownicy znajduje się czerwony lub żółty pasek. Trzeba przyznać, że jest to bardzo ładne, a jakość jest na najwyższym poziomie. Jeśli chodzi o moduł endurance i koncentrator przycisków, jakość wykonania jest również bardzo dobra, szczególnie w przypadku modułu endurance i łopatek z włókna węglowego z tyłu.
Ogólnie rzecz biorąc, ta kierownica jest doskonale wykonana, z dbałością o szczegóły pod każdym względem.
Obsługa koła
Po pierwsze, Porsche 911 ma płaski spód o średnicy 32 cm. To trochę więcej niż samochody, które widzimy na co dzień, a nie jestem pewien co do Porsche, ponieważ nie miałem jeszcze zaszczytu postawić stopy w jednym z nich.
Niemniej jednak, kierownica Fanatec jest co najmniej świetna, zarówno w wersji skórzanej, jak i alcantara, i nie będziesz musiał używać rękawiczek, jeśli zamierzasz wykonywać z nią długie sesje sim-racingowe. Oczywiście alcantara jest znana z tego, że jest dość delikatnym materiałem, zwłaszcza jeśli masz spocone dłonie, więc zdecydowanie radziłbym wybrać wersję skórzaną, jeśli tak jest w twoim przypadku. Co więcej, będziesz mógł skonfigurować obie kierownice w ten sam sposób, ze wszystkim, od modułów po piasty.
Jeśli chodzi o wagę, kierownica Porsche 911 sama w sobie waży mniej niż kilogram (dokładnie 825 g), a jeśli weźmiemy ją jako pełną opcję, będzie to blisko 2,2 kg na wadze. Na szczęście dla nas, Fanatec wyposażył tę kierownicę w metalowy QR1 w standardzie, co nie powinno stwarzać żadnych problemów z wagą podstawowego wału napędowego.
Wrażenia podczas gry
Po pierwsze i najważniejsze, Fanatec Porsche 911 nie jest kierownicą, którą można połączyć z CSL DD 5 lub 8 nm. Jest to kierownica premium, która ma być używana z bazą premium, a przynajmniej z ClubSport DD. Cóż, to prawda, że w swojej „nagiej” wersji Porsche 911 można założyć na CSL DD, ponieważ nie waży nawet 900 g, ale poza tym pełna opcja kierownicy jest zbyt ciężka dla baz Fanatec o niskiej mocy.
Jeśli chodzi o wrażenia w grze, to czysta rozkosz. Ergonomia modułu wytrzymałościowego jest po prostu doskonała, z mnóstwem doskonale rozmieszczonych przycisków, dużym ekranem wyświetlającym niezbędne dane i 2 lub 6 łopatkami z tyłu, w zależności od konfiguracji, do kontroli startu i całej reszty.
Sama kierownica jest bardzo lekka i praktycznie nie czuć jej wagi w dłoni. Ale w pełnej konfiguracji z modułem wytrzymałościowym i koncentratorem przycisków, a także QR, waga szybko wzrośnie do ponad 2 kg, dlatego Porsche 911 należy sparować z mocną podstawą.
W dłoniach koło jest solidne dzięki anodyzowanej aluminiowej konstrukcji, która nie pozwala na żadne ruchy ani zginanie. Co więcej, dzięki QR1 Podium Hub połączenie między kołem a podstawą jest jednym z najmocniejszych, jakie można znaleźć w ofercie Fanatec. Porsche 911 to doskonała kierownica dla fanów wyścigów wytrzymałościowych, gdzie wyraźnie pokaże swoje mocne strony.

Kompatybilność Porsche 911 GT3 R
Podstawy Fanatec są w pełni kompatybilne z tą kierownicą, od CSL DD do Podium DD, nie zapominając o ClubSport DD, jeśli masz nowy QR2.
Jeśli chodzi o platformy, dostępne są 3 wersje tej kierownicy:
- Proste koło, do którego nic nie można przymocować
- Jedna kierownica z modułem wytrzymałościowym, 6 łopatek i Podium Hub dla PC i Playstation
- Kierownica z modułem wytrzymałościowym i koncentratorem ClubSport dla PC, Xbox i Playstation.
Jednak każda kierownica będzie zależna od bazy, na której jest zainstalowana, podobnie jak tytuły wyścigowe, ponieważ nie wszystkie z nich obsługują sterowanie specyficzne dla wytrzymałości.
Stosunek jakości do ceny
Tak więc Porsche 911 ma 3 różne ceny: 150 euro za pojedynczą kierownicę, 550 euro za kierownicę Xbox/PC/Playstation i 580 euro za kierownicę PC/Playstation. Jest to oczywiście nadal drogie, ale nadal jest to doskonała kierownica, która oferuje bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny, jeśli o mnie chodzi.
Mój werdykt w sprawie Fanatec Porsche 911 GT3 R
Fanatec Porsche 911 to po prostu jedna z najlepszych kierownic oferowanych przez niemieckiego producenta urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych dla kierowców szukających kierownicy, z którą można zrobić mniej więcej wszystko. Jakość wykonania jest ponadprzeciętna pod każdym względem, a stopień immersji, jaki można dzięki niej uzyskać, niebezpiecznie zbliża się do rzeczywistości.
Nawet jeśli cena wywoławcza Fanateca jest trudna do pobicia (580 euro w pełnej opcji), to nadal jest to doskonała kierownica, którą warto mieć w swojej konfiguracji. Jeśli możesz sobie na nią pozwolić, kup ją od razu. Jeśli nie, zalecam zakup samej kierownicy, a następnie dodanie modułów.
0 komentarzy