Pakiet Forza Motorsport V2 w pigułce

Zalety i wady
✅ Baza momentu obrotowego CSL DD 5nm
✅ Oficjalnie licencjonowana kierownica Forza Motorsport
✅ Bardzo dobra jakość wykonania
❌ Mechanizm korbowy bez Load Cell
❌ Kierownica i piasta są ciężkie
Fanatec jest liderem na rynku symulatorów wyścigowych od wielu lat, a dokładnie od ponad 20. Niemiecka marka jest obecna w 3 różnych segmentach: podstawowym, średnim i najwyższym. Ta dywersyfikacja sprawia, że producent jest bardziej atrakcyjny dla sim-racingowej publiczności, zwłaszcza doświadczonych pilotów.
Oczywiście Fanatec oferuje również pakiety obejmujące bazy Direct Drive, koła zamachowe i/lub zestawy korbowe, z przedziałami cenowymi dostosowanymi do zawodników. Celem jest oferowanie gotowych rozwiązań, w tym zestawów do wyścigów symulacyjnych, gotowych do bezpośredniego użytku przez klientów.
Wśród zestawów oferowanych przez Fanatec mamy Forza Motorsport V2, który jest podstawowym zestawem z kierownicą z serii ClubSport, a także jest oficjalnie licencjonowany przez sagę wyścigową Xbox. Poniżej przyjrzymy się bliżej temu zestawowi, z jego podstawą, kierownicą i pedałami.
Główne i techniczne cechy zestawu
- Kompletny pakiet z podstawą CSL DD, kierownicą Forza Motorsport i pedałami CSL
- Podstawa napędu bezpośredniego z maksymalnym momentem obrotowym 5 nm, ale z możliwością zwiększenia do 8 nm za pomocą zestawu doładowania (sprzedawanego oddzielnie).
- Kierownica ClubSport o średnicy 33 cm, z płaskim dnem i skórą premium
- Uniwersalny koncentrator ClubSport do konsoli Xbox z małym ekranem i elementami sterującymi rozmieszczonymi po bokach kierownicy jak w samochodzie wyścigowym.
- Podstawa kompatybilna z całym ekosystemem Fanatec
- Kompatybilny z Xbox i PC
- Dostępne w wersjach QR1 lub QR2
Projekt zestawu Forza
Projekt tego zestawu jest w dużej mierze inspirowany projektem kierownicy ClubSport Forza Motorosport. Posiada ona płytę czołową ze szczotkowanego aluminium oraz skórzane obszycie z białymi przeszyciami.
Kierownica ma płaską podstawę, co nadaje jej bardziej ergonomiczny wygląd. Kolejnym dodatkiem do projektu jest koncentrator sterowania z tyłu kierownicy i jego przyciski rozmieszczone wokół płyty czołowej. Nadaje to kierownicy bardzo wyścigowy wygląd, zwłaszcza z przyciskiem Xbox w lewym dolnym rogu.
Jeśli chodzi o pedalboard w zestawie, jest to CSL Pedals o bardzo minimalistycznym designie. Dostępne są 2 kolory: srebrny i czarny, o raczej prostych kształtach. Stopka jest całkowicie czarna. Ogólnie rzecz biorąc, wygląda całkiem nieźle, nawet jeśli wybór koloru nie do końca mi odpowiada.

Montaż na zamówienie
CSL DD wykorzystuje system montażu bocznego z szynami, które umożliwiają przymocowanie go do praktycznie każdej obudowy za pomocą nakrętek T. Co więcej, ten sam system jest używany na dole podstawy, co daje nam 2 metody mocowania go do obudowy.
Podstawę można również zamontować na meblach za pomocą zacisku stołowego Fanatec dla serii CSL. Zacisk ten jest solidny i nie wygina się na stole lub biurku.
Jeśli chodzi o pedały CSL, ten w zestawie nie jest wersją Load Cell, a gumowe podkładki na spodzie są więcej niż wystarczające, aby utrzymać pedały na miejscu na parkiecie lub innej podłodze. Ale jeśli masz podwozie lub wspornik kierownicy, pedały CSL mają punkty mocowania do umieszczenia na takim produkcie.
Produkcja i wykończenie
Kierownica wykonana jest z aluminium, a dookoła pokryta jest prawdziwą skórą. Na pierwszy rzut oka wygląda jak imitacja skóry, ale uwierz mi, to prawdziwa skóra. To po prostu materiał, którego nie spotyka się zbyt często w świecie motoryzacji. Wykończenie kierownicy jest perfekcyjne, a wygląd premium podkreślają białe przeszycia.
Pedalboard jest również bardzo dobrze wykonany i świetnie zmontowany. Jednak za montaż odpowiedzialny jest użytkownik, ponieważ pedały CSL są dostarczane całkowicie zdemontowane. Nie jest to skomplikowane, a instrukcja jest szczegółowa. Daje to trochę majsterkowania w niedzielne popołudnie.
Jeśli chodzi o CSL DD, cała konstrukcja jest wykonana z metalu, co zapewnia jej solidność, a przede wszystkim pasywne odprowadzanie ciepła. Produkty Fanatec są produktami premium, nawet te z serii CSL.
Zapoznanie się z pakietem
Pedały CSL to standardowy mechanizm korbowy bez ogniwa obciążnikowego. Oznacza to, że pedał hamulca stawia bardzo mały opór. Dla początkujących w sim-racingu nie jest to złe, a skok pedału jest liniowy. Co więcej, możesz regulować rozstaw i kąt pedałów, aby uzyskać pozycję jazdy, która najbardziej Ci odpowiada.
ClubSport Forza Motorsport to kierownica o średnicy 33 cm, która idealnie nadaje się do wyścigów symulacyjnych. To prawie jak bycie w prawdziwym samochodzie. Płaski spód zwiększa ergonomię kierownicy, a elementy sterujące rozmieszczone po bokach panelu czołowego są łatwo dostępne w środku wyścigu.
Piasta ClubSport ma 2 sporej wielkości łopatki z tyłu i można je wymienić na moduł Podium Advanced Paddle Module, który zawiera 6 łopatek, za dodatkowe 180 euro. Ale łopatki piasty ClubSport będą odpowiednie dla prawie każdego rowerzysty, ponieważ są magnetyczne i oferują odpowiednią ilość oporu, aby zapobiec niezamierzonej zmianie biegów.
Wrażenia podczas gry
Przejdę teraz do odczuć w grze związanych z pakietem Forza Motorsport V2. Podstawą jest tym razem 5 nm CSL DD w połączeniu z kierownicą (z piastą i QR), która jest dość ciężka, muszę przyznać. W rezultacie, jeśli ustawisz wszystkie podstawowe ustawienia na maksimum, nieuchronnie uzyskasz przycięcia.
Jednak przy umiarkowanych ustawieniach CSL DD zapewnia bardzo dobre wyczucie na torze. Moment obrotowy na poziomie 5 Nm jest wystarczający dla początkujących lub entuzjastów wyścigów symulacyjnych, przynajmniej w większości przypadków. Silnik jest dobrze skalibrowany przez Fanatec, doskonale łącząc lekkie i ciężkie efekty, oczywiście w swoim zakresie mocy. Podstawa tego zestawu jest doskonała dla tytułów takich jak Forza Horizon, Forza Motorsport, ACC lub nawet Need For Speed (tylko dla zabawy, eh).
Jeśli chodzi o pedały CSL, są one dostępne w wersji standardowej, a więc bez ogniwa obciążnikowego. Pedał przyspieszenia jest bardzo lekki i liniowy, a także bardzo precyzyjny pod względem wejścia dzięki czujnikowi magnetycznemu. Pedał hamulca jest nieco twardszy niż pedał przyspieszenia, ale równie liniowy i precyzyjny. Po raz kolejny pakiet Forza Motorsport V2 jest skierowany do początkujących, a nawet entuzjastów wyścigów symulacyjnych.
Zgodność z pakietem Forza Motorsport
Forza Motorsport V2 jest kompatybilna z Xbox i PC, jeśli odwołamy się do strony z informacjami o platformie. Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, lista jest naprawdę długa i obejmuje wszystko, od NFS po ACC, z Forza Motorsport oczywiście.
Stosunek jakości do ceny
Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, to trzeba przyznać, że może wydawać się nieco drogi. Normalnie zestaw kosztuje €730, ale obecnie jest w specjalnej ofercie za €680. To wciąż dość wysoka cena za bazę 5nm Direct Drive i pedalboard bez Load Cell. Jednak kierownica ClubSport z oficjalną licencją Forza i ClubSport Hub rekompensują tę cenę.
Mój werdykt na temat zestawu Forza Motorsport V2 od Fanatec
Co sądzę o Forza Motorsport V2: jeśli chcesz rozpocząć przygodę z symulatorami wyścigów dzięki kompletnemu zestawowi, zawierającemu wszystkie urządzenia peryferyjne potrzebne do ścigania się na Xbox lub PC, i masz środki na poparcie tego wyboru, to tak, te produkty od Fanatec są warte rozważenia. Co więcej, ekosystem niemieckiej marki jest tak rozległy, że z łatwością będziesz w stanie ulepszyć swoją konfigurację w mgnieniu oka, na przykład za pomocą zestawu boost dla podstawy, który zwiększy jej moc do 8 nm, lub zestawu Load Cell dla pedałów CSL.
Z drugiej strony, jeśli masz już pewne doświadczenie w wyścigach symulacyjnych i chcesz przenieść je na wyższy poziom, to zestaw Forza Motorsport V2 nie jest dla ciebie, z tych samych powodów, które sprawiają, że jest atrakcyjny dla początkujących: jego podstawa i pedały.
0 komentarzy