Zaznacz stronę
Mon avis sur le cockpit CSL de Fanatec pour le Sim Racing

Fanatec CSL Cockpit: Moja opinia na temat tej obudowy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Kokpit Fanatec CSL w pigułce

Sim Racing Nerd

Opinia na temat kokpitu CSL firmy Fanatec do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Wytrzymała konstrukcja rurowa
✅ Kompatybilny ze wszystkimi produktami Fanatec
✅ Konkurencyjna cena
❌ Siedzisko i inne wsporniki sprzedawane oddzielnie
❌ Siedzisko nie przesuwa się, do regulacji wymagane są klucze

4.7

Fanatec jest głównym graczem w branży wyścigów symulacyjnych od ponad 20 lat. Doświadczenie marki, zwłaszcza w zakresie baz Direct Drive, nie wymaga już udowadniania. To właśnie Fanatec, kilka lat temu, zdemokratyzował niedrogie bazy Direct Drive dla przeciętnego człowieka, dzięki swoim 5 i 8 nmCSL DD.

Dzięki tym dwóm urządzeniom peryferyjnym pojawił się zupełnie nowy segment: podstawy o niskiej mocy. W rzeczywistości dolny koniec rynku był zdominowany głównie przez Logitech i Thrustmaster, z produktami napędzanymi za pomocą kół zębatych lub pasków. Te dwie technologie są w porządku, ale nie mogą się równać z Direct Drive.

Mając na celu rozszerzenie swojej oferty, Fanatec właśnie wprowadził produkt do swojego katalogu. Wtajemniczeni wiedzą, że niemieckiemu gigantowi symulatorów wyścigowych czegoś brakowało, a były to kokpity. Ale to wszystko zmieniło się wraz z pojawieniem się CSL Cockpit, kompaktowej i niedrogiej obudowy, która stanowi kolejny dobry powód, aby zanurzyć się w ekosystemie Fanatec.

Główne i techniczne cechy kokpitu

  • Rurowa konstrukcja aluminiowa ze stalowymi wzmocnieniami i kołami zębatymi
  • Obsługuje wszystkie najnowsze urządzenia peryferyjne dostępne w katalogu Fanatec.
  • Podwozie z pozycjami jazdy GT, Rally i Nascar. Może być również skonfigurowany do kartingu
  • Dolny wspornik z regulacją kąta i głębokości
  • Podstawa regulowana w zakresie od 0 do 30°.
  • Regulowane podparcie fotela, z opcją
  • Obsługa monitorów o przekątnej do 34″ i 49″ ultrawide

Konstrukcja kokpitu CSL

Moim zdaniem CSL Cockpit czerpie wiele inspiracji ze stojaków i innych wsporników kierownicy: rurowa konstrukcja jest prosta, minimalistyczna i stonowana pod względem kolorystycznym. Konstrukcja wykonana jest z aluminiowych rurek ze stalowymi wzmocnieniami. Fotel przykręca się do podstawy, podobnie jak pedały.

Czarny kolor CSL Cockpit bardzo dobrze do niego pasuje, usiany kilkoma logo marki i dwiema żółtymi rurkami na wsporniku podstawy. Jak dla mnie jest bardzo przystojny i przede wszystkim minimalistyczny. To miła odmiana od konkurencji w tym segmencie, zwłaszcza Next Level Racing z projektami, które wykorzystują dużo czerwieni.

Opinie na temat kokpitu Fanatec CSL do wyścigów symulacyjnych

Montaż kokpitu

Kokpit CSL zostanie dostarczony całkowicie zdemontowany, a zadanie jego złożenia spadnie na ciebie. Sama operacja nie jest trudna, ale zajmie trochę czasu, zwłaszcza jeśli robisz to sam.

Pomimo tego, że CSL Cockpit jest kompaktową obudową, będziesz potrzebował drugiej pary rąk do jej złożenia, jeśli jesteś nowicjuszem. Profesjonaliści przekonają się, że montaż jest szybki i prosty, głównie ze względu na fakt, że części są dobrze zapakowane, a przewodnik jest bardzo przejrzysty.

Montaż na zamówienie

Ten kokpit jest kompatybilny z całym obecnym ekosystemem Fanatec, w tym CSL DD, ClubSport DD i Podium DD dla baz, pedałów CSL i ClubSport dla zestawów korbowych, przerzutki ClubSport i hamulca ręcznego.

W przypadku pedałów można użyć pedałów innych marek, takich jak Moza lub Thrustmaster, ponieważ wzór mocowania pozostaje taki sam. Jeśli chodzi o manetkę i hamulec ręczny, wspornik (sprzedawany oddzielnie) może pomieścić te innych marek, ale będziesz miał trudności z dopasowaniem większych. Ten kokpit został opracowany i zaprojektowany przede wszystkim z myślą o produktach Fanatec, co potwierdza podstawowy wspornik, który obsługuje tylko produkty Fanatec. Co więcej, możesz regulować nachylenie podstaw (od 0 do 30°), w zależności od tego, które z nich posiadasz lub zamierzasz wybrać; CSL oferują najszerszy kąt, a Podium najwęższy ze względu na swój rozmiar.

Fanatec oferuje również nowy fotel (CSL Cockpit Seat) do swojego podwozia. Jest szybki w montażu na podstawie, ale niestety nie ma prowadnic, co może sprawić, że regulacja będzie nieco uciążliwa, jeśli z CSL Cockpit korzysta dwóch użytkowników. Ale hej, w tej cenie mogę to przeoczyć.

Produkcja i wykończenie

Fanatec wykorzystuje aluminium do konstrukcji rurowej oraz stal do wzmocnień i podpór łańcucha. Jest bardzo dobrze wykonany, do czego przyzwyczaiły nas urządzenia peryferyjne niemieckiej marki. Jakość jest wysoka, niezależnie od tego, czy chodzi o części metalowe, wsporniki czy lakier.

Cała konstrukcja CSL Cockpit jest naprawdę solidna i dobrze wykonana jak na kompaktowe podwozie. Warto zauważyć, że CSL Cockpit jest kompatybilny z Podium DD2, silnikiem bazowym, który rozwija 25 Nm momentu obrotowego. Nawet jeśli jest to pierwsze rodeo Fanateca w świecie kokpitów, szczerze mówiąc, jest to sukces.

Wrażenia podczas gry

Więc, co jest wart CSL Cockpit jako platforma do sim-racingu? Cóż, to bardzo dobry początek dla Fanateca. Konstrukcja jest solidna i wypróbowałem ją z ClubSport DD+, który nadal wypluwa 15 nm stałego momentu obrotowego.

Jeśli chodzi o regulację, kąt na podstawie wynosi od 0 do 30°, ale zależy to od zastosowanej podstawy. Pozwól, że wyjaśnię: w przypadku CSL DD uzyskasz pełne 30°, ponieważ jest on stosunkowo mały. Ale w przypadku Podium DD1 lub DD2 uzyskasz mniejszy kąt ze względu na rozmiar podstawy.

Jeśli chodzi o fotel, CSL Cockpit Seat jest bardzo łatwy w montażu na ramie, ale ma ograniczone możliwości regulacji. Oznacza to, że będziesz musiał wyciągać klucze za każdym razem, gdy będziesz chciał zmienić pozycję za kierownicą, ponieważ nie ma prowadnic. Ale w przypadku podstawowego kokpitu mogę to zrozumieć.

Na podstawie pedalboardu można umieścić sporą liczbę urządzeń peryferyjnych Fanatec lub innych marek. Czułem jednak lekkie uginanie się pod silnym hamowaniem z Load Cell. Nie mogę powiedzieć na pewno w dłuższej perspektywie, ale nie jest źle.

Jeśli chodzi o obsługę dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego, jest ona bardzo dobrze umiejscowiona i idealnie dopasowana do produktów Fanatec.

Opinie na temat kokpitu CSL firmy Fanatec do wyścigów symulacyjnych

Kompatybilność z kokpitem CSL

Ta obudowa jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi Fanatec do symulatorów wyścigowych i naprawdę nie muszę o tym wspominać. Możesz zainstalować wszystko, od najmniej potężnego do wielkiego tatusia Podium DD2, i w ogóle się nie podłączy.

Tymczasem podstawa pedalboardu jest kompatybilna z urządzeniami peryferyjnymi innych marek, takich jak Moza lub Thrustmaster. Jednak boczne mocowanie dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego jest małe i ogranicza możliwości. Zasadniczo będziesz mógł zainstalować tylko jedno urządzenie peryferyjne konkurencji, ale oba Fanatec.

Jeśli chodzi o fotel, to jest on dość standardowy, ale nie ma suwaka. Z drugiej strony, jeśli chodzi o bazę, tylko te Fanatec są brane pod uwagę, a ostatnie tylko z bocznym mocowaniem.

Stosunek jakości do ceny

CSL Cockpit kosztuje 400 euro w konfiguracji bare metal. Uważam, że to bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza biorąc pod uwagę doskonałe wykończenie obudowy i jej solidność. Jest to kompaktowy kokpit, ale bardzo wytrzymały do wyścigów symulacyjnych. Co więcej, fotel będzie kosztował tylko dodatkowe 100 euro, a to doskonała oferta, jeśli o mnie chodzi.

Mój werdykt na temat kokpitu CSL firmy Fanatec

Pierwsze podwozie Fanatec jest sukcesem pod niemal każdym względem. Jest idealna dla graczy, którzy mają już urządzenia peryferyjne niemieckiej marki lub przynajmniej podstawy, a także dla tych, którzy chcą zbudować sobie kompletny zestaw.

Jeśli jesteś już klientem Fanatec, polecam CSL Cockpit. Będziesz z niego zadowolony pod prawie każdym względem. Co więcej, kompletna obudowa ze wszystkimi wspornikami kosztuje zaledwie 600 euro.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *