Fanatec Clubsport v3 w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Najwyższej jakości materiały w całym pedalboardzie
✅ Czujnik obciążenia
✅ Możliwość wymiany pedałów.
❌ Brak regulacji skoku pedału
ㅤ
Fani wyścigów symulacyjnych nie potrzebują prezentacji Fanatec i jej urządzeń peryferyjnych. Marka ma ponad 20-letnie doświadczenie w sim-racingu i jest tak dominująca, że BMW powierzyło jej zadanie opracowania kierownic do swoich samochodów GT. A to, moi drodzy, wiele mówi o producencie urządzeń peryferyjnych do sim-racingu.
Podejście niemieckiej marki do produktów sim-racingowych polega na personalizacji: każdy zawodnik może stworzyć własną konfigurację sim-racingową z urządzeniami peryferyjnymi, których chce używać. Trzeba przyznać, że ekosystem Fanatec jest wysoce kompatybilny, a przede wszystkim bogaty w produkty.
Od dawna jestem niekwestionowanym fanem niemieckiej marki i zawsze uwielbiałem korzystać z jej produktów. Po prostu Fanatec myśli o wszystkim, jeśli chodzi o wyścigi symulacyjne, i to właśnie uwielbiam w tej marce. Pomiędzy podstawą, kierownicą i mechanizmem korbowym wszystko można skonfigurować tak, aby idealnie pasowało do konfiguracji. W dalszej części przedstawię ci model ClubSport V3mechanizm korbowy Load Cell, który od dłuższego czasu znajduje się na podium urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, a na horyzoncie nie widać ani cienia konkurenta. Opowiem o jej cechach, mocnych i słabych stronach, a także przedstawię moją opinię na jej temat.
Główne cechy techniczne mechanizmu korbowego
- Mechanizm korbowy Load Cell do hamulców
- W pełni metalowa konstrukcja
- 3 pedały najwyższej jakości
- Kompatybilność na wszystkich platformach
- Maksymalne ciśnienie hamowania 90 kg
- Wibracje na pedałach hamulca i przyspieszenia
- Złącze RJ12 dla baz Fanatec i USB dla innych ekosystemów
- 12-bitowe czujniki magnetyczne
Konstrukcja Fanatec Clubsport v3
Nie wiem jak Ty, ale ja mam słabość do metalowych urządzeń peryferyjnych. Ten materiał nadaje wszystkim produktom bardzo wysokiej jakości i tak jest w przypadku ClubSport V3. Jest po prostu oszałamiający, z czarnym kolorem i kilkoma czerwonymi akcentami.
Konstrukcja wykonana jest ze stali ze wspornikiem ze szczotkowanego aluminium i jest po prostu wysublimowana. Nakładki na pedały są regulowane w dwóch osiach, aby pomieścić maksymalną liczbę rowerzystów. Konstrukcja jest bardzo industrialna, jak wnętrze samochodu wyścigowego. Od pierwszej chwili, gdy weźmiesz w ręce ClubSport V3, możesz powiedzieć, że jest to produkt wysokiej jakości. Co więcej, ta bestia jest dość ciężka, waży prawie 8 kg.

Montaż na zamówienie
Fanatec ClubSport V3 to raczej wysokiej klasy mechanizm korbowy, mimo że jest częścią serii ClubSport. Niemniej jednak została zaprojektowana do użytku na kokpicie i w terenie.
W standardowej konfiguracji pod spodem znajdują się podkładki, które utrzymują ClubSport V3 na miejscu, niezależnie od powierzchni, na której jest umieszczony. Są to naprawdę wysokiej jakości gumy, a ten mechanizm korbowy nie drgnie ani o jotę. Dla sympatyków wyścigów z kokpitami niemiecki producent przewidział otwory na śruby, dzięki czemu można przymocować korbę bezpośrednio do podwozia.
Produkcja i wykończenie
Jeśli chodzi o konstrukcję i wykończenie, jest godny BMW, Mercedesa czy Audi. Jednym słowem: perfekcja. ClubSport V3 to bardzo dobrze zaprojektowane urządzenie w swojej cenie. Zastosowanie stali w całej konstrukcji produktu i szczotkowanego aluminium w niektórych częściach sprawia, że ClubSport V3 jest prawdziwym arcydziełem pod każdym względem.
Metalowe części są obrabiane z milimetrową precyzją, bez zadziorów i ostrych krawędzi. To oczywiste, że Fanatec opanował sztukę produkcji metalowych urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych, a ClubSport V3 jest tego żywym dowodem.
Bestia waży około 8 kg, czyli jest dość ciężka. Ale ma swój udział w solidności i odporności na zagrożenia związane z życiem symulatora. ClubSport V3 to produkt zaprojektowany z myślą o długiej, długiej eksploatacji.
Zapoznanie się z pedałami
Jak tylko wyjmiesz go z pudełka, poczujesz jego wagę. 8 kilogramów to dużo, ale to błogosławieństwo w przebraniu. Ponieważ ClubSport V3 jest wykonany w całości z metalu (stali i aluminium), urządzenie nie porusza się podczas korzystania z niego, co bardzo mi się podoba.
Wszystkie 3 pedały mają 2-osiową regulację nakładek, aby dostosować się do preferencji sim-racerów. Fanatec oferuje dodatkowe sprężyny do pedałów przyspieszenia i sprzęgła na wypadek, gdybyś nie był zadowolony z tych już zamontowanych.
Pedał przyspieszenia jest raczej miękki i stawia ograniczony opór. Pedał sprzęgła jest degresywny po naciśnięciu. Oznacza to, że na początku pedał będzie twardy, a po pewnym czasie stanie się lżejszy. Hamulec to ogniwo obciążnikowe, które jest przeciwieństwem pedału sprzęgła. Im mocniej naciśniesz na hamulec, tym twardszy stanie się pedał, przenosząc siłę wywieraną przez stopę na grę. I to jest po prostu idealne!
Do połączenia z bazą służy kabel RJ12, który podłącza się bezpośrednio do urządzeń peryferyjnych Fanatec(baz), oraz kabel USB dla pozostałych platform. Jednostka elektroniczna ClubSport V3 znajduje się pod podnóżkiem, dzięki czemu można poprowadzić kable (RJ12 lub USB) praktycznie z każdej strony, co jest dużym plusem, jeśli chodzi o obsługę pedalboardu, ponieważ nie ogranicza instalacji na ścianach lub innych powierzchniach.
Wrażenia podczas gry
Przejdźmy do rzeczy! Jakie wrażenia daje ClubSport V3 ? W kilku słowach, jest to teleporter prosto ze Star Treka, który wysyła Cię prosto do kokpitu samochodu wyścigowego.
Po pierwsze, jest bardzo realistyczny, zwłaszcza jeśli chodzi o sprzęgło poślizgowe i hamulec Load Cell. To proste: jest dokładnie tak, jak w samochodzie i naprawdę to uwielbiam. Pedał sprzęgła jest początkowo twardy, co oddaje zachowanie prawdziwego sprzęgła, a następnie staje się bardziej miękki wraz ze wzrostem skoku.
Jeśli chodzi o pedał gazu, jest to standardowy pedał z bardzo miękką sprężyną, połączoną z wibracjami. Muszę przyznać, że wibracje są świetne, ale niewiele gier je obsługuje, a szkoda. Hamulec jest ultra-realistyczny i o lata świetlne wyprzedza pedał ze sprężyną i potencjometrem. Lata świetlne. Im mocniej hamujesz, tym większy opór, co dodaje jeszcze więcej realizmu. Jest też jeden element, który zwiększa immersję i realizm do granic możliwości: wibracje podczas aktywacji ABS! To ekscytujące uczucie, gdy pedał hamulca wibruje tak, jak w prawdziwym samochodzie, gdy aktywowany jest ABS. To po prostu wspaniałe i ostrożnie ważę słowa. ClubSport V3 to studnia czystych, niezafałszowanych wrażeń i nigdy nie znudzisz się tym urządzeniem.

Kompatybilność Fanatec Clubsport v3
Jako produkt Fanatec, ClubSport V3 jest kompatybilny ze wszystkimi bazami niemieckiego producenta, pozostawiając bardzo szeroką gamę urządzeń peryferyjnych do symulatorów wyścigowych. Jeśli chodzi o platformę, to ta sama historia: ClubSport V3 będzie działać na PlayStation, Xbox i PC, pod warunkiem, że masz bazę kompatybilną z daną platformą. Po raz kolejny masz szeroki wybór produktów.
Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, ClubSport V3 będzie natywnie obsługiwany przez praktycznie wszystkie obecnie dostępne. Należy jednak pamiętać, że funkcja wibracji (pedały hamulca i przyspieszenia) nie będzie działać ze wszystkimi tytułami wyścigowymi, co jest prawdziwą szkodą.
Stosunek jakości do ceny
Za 399,95 € na stronie Fanatec, ClubSport V 3 jest nadal najtańszym pedalboardem Load Cell na rynku. Niektórzy mogą powiedzieć, że cena jest dość wysoka, ale mogę zapewnić, że ClubSport V3 oferuje doskonały stosunek jakości do ceny i nie znajdziesz nic lepszego na rynku w tej cenie.
To proste: ClubSport V3 jest wykonany w całości z metalu, ma czujniki magnetyczne, Load Cell na hamulcu, regresywny pedał sprzęgła i unikalny design. Czego chcieć więcej?
Mój werdykt na temat Fanatec Clubsport v3
Bardzo podobał mi się mój czas spędzony z ClubSport V3 i moim zdaniem jest to najlepszy mechanizm korbowy Load Cell, jaki można dostać za mniej niż 400 euro. Nawet jeśli ma swoje małe wady, pedalboard Fanatec dominuje w swoim segmencie od wielu lat i prawdopodobnie nie zmieni się to w najbliższym czasie.
Jeśli jesteś fanem wyścigów symulacyjnych lub chcesz poprawić swoje wyścigi, mogę tylko polecić ClubSport V3. Ale jeśli nie jesteś przekonany (choć byłbym zaskoczony), możesz rzucić okiem na moją recenzję 4 najlepszych zestawów korbowych do wyścigów Sim w 2025.
0 komentarzy