Zaznacz stronę
Avis et test de la base Fanatec Clubsport V2.5

Fanatec Clubsport V2.5: Moja szczera opinia na temat tej bazy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Fanatec Clubsport V2.5

Sim Racing Nerd

Opinia i test podstawki Fanatec Clubsport V2.5
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Świetne siłowe sprzężenie zwrotne
✅ Oferuje wiele możliwości personalizacji
✅ Solidna konstrukcja i najwyższej jakości wykończenia
❌ Nie jest kompatybilna z konsolami PlayStation
❌ Nie jest już dostępna w sprzedaży

4.8

Po użyciu podstawy Fanatec CSL Elite (którą można odkryć tutaj) przyszedł czas na przetestowanie tego, co jest uważane za jej starszą siostrę: bazę ClubSport CSW V2.5.

Można śmiało powiedzieć, że Fanatec to marka o bardzo dobrej reputacji, którą bardzo lubię. Seria ClubSport zawsze była wielkim sukcesem.

Ale czy baza Fanatec ClubSport V2.5 jest naprawdę tak dobra? Czy naprawdę jest warta swojej ceny? Cóż, właśnie to zamierzam ci powiedzieć, przedstawiając moją osobistą opinię na te pytania.

Kluczowe cechy i specyfikacje techniczne Fanatec Clubsport V2.5

  • Bardzo mocny silnik bezszczotkowy.
  • Kąt obrotu regulowany w zakresie od 90° do 900°.
  • Wyposażony w technologię Direct Sensor i technologię Dual Hall.
  • Kompatybilny z PC oraz Xbox One i Xbox Series X, jeśli używasz kierownicy kompatybilnej z tymi platformami.
  • Wyposażony w system QuickRelease.
  • Wymiary: 46 cm x 28 cm x 29 cm (dł. x szer. x wys.)
  • Waga: 7 kg

Cechy

Fanatec ClubSport V2. 5 jest wyposażony w nowy typ silnika bezszczotkowego i nową elektronikę. V2.5 posiada również podwójny pasek i 8 Nm mocy zamiast 6 Nm w CSL Elite. W tym modelu Fanatec zastosował kombinację dwóch pasków, aby zapewnić, że koło obraca się płynnie (może to czasami stanowić problem w przypadku kół zębatych), a siła sprzężenia zwrotnego jest stała w całym zakresie obrotu.

Możemy również podziękować technologii Direct Sensor i Dual Hall, dzięki którym podstawa oferuje niesamowitą niezawodność i precyzję.

Kąt obrotu jest dość standardowy i wynosi 900°, co uważam za wystarczające w większości sytuacji.

Aby utrzymać odpowiednią temperaturę podstawy nawet podczas intensywnych sesji gamingowych, wyposażono ją w dwa dość duże wentylatory (lewy i tylny) oraz ogromny radiator na silniku.

Jedną z funkcji Fanatec Clubsport V2. 5, którą szczególnie lubię, jest obsługa silników wibracyjnych. Oczywiście będziesz potrzebował kierownicy, która obsługuje tę opcję!

Budowa i projektowanie

Jeśli chodzi o wygląd i jakość wykonania podstawy Fanatec ClubSport V2.5, naprawdę nie mogę jej nic zarzucić. Wykonana jest głównie z obrabianych CNC części aluminiowych , co nadaje jej wygląd premium. Uważam również, że ma więcej niż przyzwoitą wagę, co sprawia, że czuje się dość luksusowo (mam tendencję do kojarzenia wagi z jakością, nie pytaj mnie dlaczego!), chociaż zmniejsza to również prawdopodobieństwo wibracji.

Jeśli chodzi o komponenty, ClubSport wykorzystuje te same elementy wewnętrzne, co podstawowy CSL Elite, ale oferuje większy moment obrotowy, ponieważ silnik jest lepiej wykorzystany.

Ponieważ podstawa Fanatec ClubSport V2.5 wykorzystuje systemnapędu pasowego, wytwarza on sporą ilość ciepła w silniku. W tym miejscu do gry wkraczają dwa wewnętrzne wentylatory i duży radiator.

Po długiej sesji można usłyszeć pracę wentylatorów. Rozumiem, że niektórym to przeszkadza, ale mi osobiście nie przeszkadzało to zbytnio, a dodatkowo baza bardzo szybko się schładza.

Szczera opinia na temat fanatec clubsport V2.5

Wrażenia podczas gry

Byłem w stanie przetestować ClubSport V2. 5 z rFactor 2, RaceRoom, F1 2019 i F1 2020 (między innymi) i podstawa zrobiła na mnie doskonałe wrażenie we wszystkich grach. Nie mam nic do zarzucenia transmisji efektów siłowego sprzężenia zwrotnego; wręcz przeciwnie, powiedziałbym, że byłem pod wrażeniem jego wydajności.

Myślę, że najbardziej zaskoczyła mnie moc i precyzja siłowego sprzężenia zwrotnego. Podczas gdy czasami uważam, że podstawa CSL Elite może być nieco miękka i mniej bezpośrednia, podstawa Fanatec ClubSport V2. 5 pozwala poczuć znacznie więcej szczegółów na torze. Nie sposób przegapić nierówności lub niedoskonałości na drodze, czujesz wszystko!

Bardzo spodobał mi się również nowy tryb Advanced Drift , który zapewnia graczom wyjątkowe wrażenia z jazdy. Posiada on teraz naturalny amortyzator zapobiegający drganiom, co z kolei przyspiesza kierownicę, pozwalając nam osiągać większe prędkości i mieć lepszą kontrolę.

Mnóstwo możliwości personalizacji

Chciałbym powiedzieć kilka słów o personalizacji oferowanej przez bazę Fanatec ClubSport V2.5, którą uważam za naprawdę fantastyczną.

Aby dać ci wyobrażenie: możesz dostosować intensywność wibracji w kierownicy, symulować wibracje ABS, dostosować wrażenie siłowego sprzężenia zwrotnego poprzez zmianę sprężyny, ale także efekty tłumienia…

Możesz nawet zmienić kierownicę podczas gry, dzięki systemowi QuickRelease firmy Fanatec, który jest naprawdę fajny w użyciu.

Co więcej, nowy tryb Drift , o którym wspomniałem wcześniej, zmniejsza opór mechaniczny i pozwala na bardziej swobodny skręt kierownicy, podobnie jak w samochodzie rajdowym.

To, co również spodobało mi się w Fanatec ClubSport V2.5 i co moim zdaniem odróżnia go od innych kierownic, tomożliwość aktualizacji systemu o nowe oprogramowanie układowe, a także zapisania do 5 konfiguracji kierownicy.

Oznacza to, że możesz szybko wybrać w pełni konfigurowalną konfigurację dla każdej gry, w którą grasz, co jest dużą oszczędnością czasu, a nawet pomogło mi poprawić moje wrażenia z wyścigów.

Kompatybilność

Jeśli chodzi o kompatybilność, baza Fanatec ClubSport V2.5 jest całkowicie plug-and-play z komputerem PC zaraz po wyjęciu z pudełka. Może również współpracować ze wszystkimi wersjami konsol Xbox, ale musisz użyć kierownicy Fanatec kompatybilnej z Xbox.

Niestety, nie działa to na PlayStation, niezależnie od używanej kierownicy!

Jeśli chodzi o kompatybilność z kierownicami, dzięki systemowi QuickRelease można go używać ze wszystkimi kierownicami Fanatec, ale jest również kompatybilny ze wszystkimi innymi produktami wekosystemie marki.

Baza ClubSport V2. 5 ma nawet tę zaletę, że jest kompatybilna z wieloma konkurencyjnymi modelami kierownic (na przykład Thrustmaster lub Logitech).

Stosunek jakości do ceny

Podstawa Fanatec ClubSport V2.5 nie znajduje się dokładnie w dolnej części skali cenowej, ale w porównaniu z innymi modelami na rynku jest nadal dość przystępna.

W zamian oferuje wiele korzyści i funkcji, i jest to model, który uważam za idealny do konfiguracji dla początkujących.

Za to, co ma do zaoferowania, ClubSport V2.5 to świetny stosunek jakości do ceny.

Zła wiadomość? Życzę powodzenia w zdobyciu nowego… Fanatec zdecydował się zaprzestać ich produkcji, co moim zdaniem jest okrutnym błędem. Przy odrobinie szczęścia zawsze można znaleźć używany egzemplarz w dobrym stanie.

Baza Fanatec clubpsort V2.5

Mój werdykt

Naprawdę się nie zawiodłem, baza Fanatec ClubSport V2.5 to baza, którą wszyscy Simracerzy powinni mieć w domu. Dla mnie jest to model obowiązkowy. Nawet jeśli jego nowa cena jest dość wysoka, możemy pochwalić świetną pracę Fanateca, oferując nam w tej cenie bazę na wysokim poziomie jakości, która zapewnia bardzo dobre wrażenia z gry.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *