Zaznacz stronę
Test et Avis du Levier de vitesses Fanatec Clubsport Shifter sq v1.5

Fanatec Clubsport Shifter SQ V1.5: Moja szczera opinia na temat tego gear shiftera

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Clubsport Shifter SQ V1.5 w pigułce

Sim Racing Nerd

Test i recenzja Fanatec Clubsport Shifter sq v1.5
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Doskonała jakość wykonania z metalu i aluminium
✅ Działa w trybie H Pattern i sekwencyjnym
✅ Replika dźwigni zmiany biegów Porsche 911
❌ Trochę nieporęczna
❌ Wymaga przyzwyczajenia do H Pattern

4.7

Stworzenie symulatora wyścigów wymaga użycia, a także zakupu kilku urządzeń peryferyjnych. Kierownica i pedały są niezbędne, w przeciwnym razie nie ma sensu konfigurować konfiguracji, jeśli masz tylko te dwa.

Ale prawdziwi fani wyścigów symulacyjnych chcą jeszcze bardziej zanurzyć się w grze, dodając dźwignię zmiany biegów, aby móc samodzielnie zmieniać biegi. Fanatecbardzo znana marka w dziedzinie urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, dostrzegła okazję i opracowała Clubsport Shifter SQ V 1.5, produkt wysokiej jakości, który z pewnością znajdzie klientów pragnących zanurzyć się w grze.

Wydany kilka lat temu Shifter SQ V1.5 jest nadal istotną częścią każdej konfiguracji symulatora wyścigowego, a dziś przedstawię pełną recenzję tego urządzenia.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Kompatybilny z PC, Xbox i Playstation
  • Konstrukcja z metalu i aluminium
  • Dźwignia wzoru H i sekwencyjna skrzynia biegów
  • Waży 3,2 kg
  • 8 prędkości (w tym bieg wsteczny)
  • Inhibitor cofania zapobiegający niezamierzonemu cofaniu
  • Czujnik magnetyczny
  • Opcjonalne połączenie USB
  • Replika dźwigni zmiany biegów Porsche 911

Cechy

Fanatec to marka, której nie trzeba przedstawiać, jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych. Z ponad 20-letnim doświadczeniem w grze, można śmiało powiedzieć, że opanowali co najmniej dwie rzeczy na temat wyścigów symulacyjnych i widać to w Clubsport Shifter SQ V 1.5.

Ta dźwignia zmiany biegów jest repliką tej z Porsche 911. Fanatec to niemiecka firma, która nie szukała inspiracji zbyt daleko. Szczerze mówiąc, nie mam nic przeciwko, ponieważ Porsche to z pewnością najlepsze samochody sportowe na świecie.

Dźwignia zmiany biegów ma 8 przełożeń, w tym bieg wsteczny. Fanatec dodał inhibitor biegu wstecznego, aby zapobiec przypadkowemu włączeniu tego biegu podczas wyścigu. Marka pomyślała również o wszystkich, oferując tryb H Pattern i sekwencyjny.

Kolejną zaletą Clubsport Shifter SQ V 1.5 jest możliwość regulacji twardości zmiany biegów. Klucz imbusowy 5 mm, który jest dostarczany z urządzeniem, można włożyć do otworu w górnej części obudowy, aby dokonać regulacji. Pozwala to jednak tylko na regulację twardości ruchu drążka od przodu do tyłu, a nie na boki. Mówiąc prościej: możesz mieć „miękkie” lub „twarde” przejścia, gdy prędkość jest włączona. Ruch na osi neutralnej, tj. prawo-lewo, nie może być regulowany za pomocą tego urządzenia.

Montaż na zamówienie

Clubsport Shifter SQ V 1.5 to duży kawałek metalu ważący prawie 3,3 kg i jest to jedna z jego wad. Jeśli Twoja konfiguracja znajduje się na stole, korzystanie z Shiftera SQ V 1. 5 będzie problemem. Będąc repliką prawdziwej dźwigni zmiany biegów Porsche, jej rozmiar jest dość imponujący i prawie na pewno będzie wystawać poza kierownicę. Będzie to przeszkadzać podczas wyścigów i znacznie zmniejszy immersję.

Najlepszym sposobem na wykorzystanie tego shiftera jest zamontowanie go w kokpicie, gdzie z łatwością znajdzie swoje miejsce. Fanatec jest bardzo dobrze znany w branży wyścigów symulacyjnych, a wszyscy producenci kokpitów oferują produkty kompatybilne z urządzeniami peryferyjnymi Fanatec.

Jednak nie każdy może sobie pozwolić na tego rodzaju konfigurację (kokpit), a Fanatec również o tym wie, ponieważ marka oferuje część stołową do Shifter SQ V 1.5. Koneserzy będą świadomi, że to akcesorium, choć doskonałej jakości, nie jest tanie. Wyceniony na prawie 40 euro, powiedziałbym, że to trochę stromo za część w kształcie litery U z 2 śrubami zaciskowymi. Dzięki tej części bardzo łatwo będzie zamontować Shifter SQ V 1.5 na stole, a przede wszystkim na odpowiedniej wysokości, aby uniknąć zmęczenia ramion.

Produkcja i wykończenie

Zbudowany w całości z metalu z aluminiowymi gałkami (otrzymujesz dwie z nich), Clubsport Shifter SQ V 1.5 jest biżuterią, która wyraźnie pokazuje swoją jakość wykonania. Nie tylko to widać, ale także czuć, gdy trzyma się go w dłoni, ważąc ponad 3 kg.

Fanatec był bardzo hojny, dołączając dwie aluminiowe gałki do Clubsport Shifter SQ V 1.5 : jedną cylindryczną i jedną sferyczną. Możliwe jest nawet zamontowanie samochodowej gałki zmiany biegów, co ucieszy entuzjastów tuningu. To właśnie te drobne szczegóły i akcenty sprawiają, że Fanatec jest marką premium w branży wyścigów symulacyjnych, która myśli o swoich klientach i to właśnie w niej uwielbiam.

Pierwsze kroki

To produkt premium, godny Fanateca. I to by było na tyle. Powtórzę jeszcze raz: produkty tej marki są po prostu premium. Jest bardzo solidna i czuć to od pierwszego dotknięcia manetki. Immersję dodatkowo zwiększa selektor, który umożliwia przełączanie z trybu H Pattern na tryb sekwencyjny. Nie ma potrzeby ponownego uruchamiania gry, odłączania urządzenia peryferyjnego lub robienia czegokolwiek innego. Wystarczy zmienić pozycję przełącznika i to wszystko. To genialne.

Szczera opinia na temat Fanatec Clubsport Shifter SQ V 1.5

Wrażenia podczas gry

Przejdę teraz do korzystania z Clubsport Shifter SQ V 1.5. Mówiąc najprościej: to jak zmiana biegów w prawdziwym samochodzie. Całkowicie metalowa konstrukcja oznacza, że naprawdę czuć każdy ruch dźwigni zmiany biegów. Jest po prostu idealny.

Wypróbowałem wiele manetek, w tym te od Thrustmaster, i nie ma żadnego związku między tymi dwiema markami. A najbardziej mylące w tym wszystkim jest to, że Clubsport Shifter SQ V 1.5 jest urządzeniem średniej klasy! Oznacza to, że Fanatec ma jeszcze wiele do zaoferowania.

Podobało mi się również dodanie blokady biegu wstecznego, aby zapobiec przypadkowej zmianie biegów. Trzeba go wcisnąć, by wrzucić bieg wsteczny, tak jak w przypadku 7. biegu. Nie podobało mi się to jednak i zajęło mi dużo czasu, aby się do tego przyzwyczaić.

Jeśli chodzi o tryb sekwencyjny, jest w porządku, ale skok dźwigni nie jest zbyt długi, jak na mój gust. Zasadniczo nie jestem fanem używania dźwigni zmiany biegów w trybie sekwencyjnym. Wolę łopatki przy kierownicy, ponieważ są szybsze i bardziej praktyczne. Ale dodanie tej funkcji jest nadal plusem dla fanów.

Kompatybilność

Jeśli chodzi o kompatybilność, drążek zmiany biegów współpracuje ze wszystkimi innymi urządzeniami peryferyjnymi Fanatec . Wystarczy podłączyć go do podstawy lub kierownicy kierownicy za pomocą kabla RJ12 dostarczonego w pudełku.

Jeśli posiadasz bazę lub kierownicę innej marki, nadal będziesz musiał wyciągnąć portfel, aby kupić adapter USB. To powtarzający się motyw w Fanatec

W przeciwnym razie ten drążek zmiany biegów będzie działał tylko na konsolach za pośrednictwem bazy Fanatec, a na komputerach PC za pośrednictwem bazy tej samej marki lub innej za pomocą adaptera USB.

Stosunek jakości do ceny

Jak wspomniałem powyżej, Clubsport Shifter SQ V 1.5 to shifter średniej klasy. Za cenę 259,95 euro nie znajdziesz na rynku nic lepszego pod względem jakości wykonania, funkcjonalności i wyczucia.

Jeśli o mnie chodzi, jest to najlepszy shifter średniej klasy na rynku. Widać, że Fanatec musiał pójść na kilka kompromisów, aby osiągnąć tę cenę, ale słabe punkty produktu bledną w porównaniu z jego mocnymi stronami i wszystkim, co ma do zaoferowania pod względem odczuć i immersji.

Mój werdykt

Szczerze mówiąc, nadal polecam Clubsport Shifter SQ V 1. 5 fanom, którzy chcą kupić wysokiej jakości shifter za niewielkie pieniądze. Jeśli masz kokpit, wybierz go. Ale jeśli twoja konfiguracja jest na stole, radziłbym rozważyć zalety i wady, ponieważ skończysz wyrzucając około 300 euro za shifter średniej klasy, a w tej cenie, szczerze mówiąc, nie brzmi to zbyt atrakcyjnie. A jeśli tak jest w twoim przypadku, to zapraszam do przeczytania mojej recenzji 3 najlepszych shifterów do Sim Racing na 2025.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *