Zaznacz stronę
Mon avis sur la base clubsport dd plus de fanatec pour le sim racing

Fanatec Clubsport DD+: Moja szczera opinia na temat tej bazy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Fanatec Clubsport DD+ w kilku słowach

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat fanatec clubsport dd plus dla sim racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Stały moment obrotowy 15 nm
✅ Metalowa konstrukcja klasy premium
✅ Kompatybilny z całym ekosystemem Fanatec
✅ QR2 Base Side w standardzie
❌ Wymaga QR2 Wheel Side dla starszych kierownic Fanatec

4.8

Od ponad 20 lat, Fanatec jest głównym graczem w branży sim-racingowej, oferując wysokiej jakości, wydajne i stosunkowo niedrogie urządzenia peryferyjne. Ta niemiecka marka nie tylko zrewolucjonizowała świat sim-racingu swoimi licznymi innowacjami, ale także zdemokratyzowała bazy Direct Drive dla niedzielnych kierowców.

Jeśli jesteś fanem wirtualnych wyścigów, bez wątpienia zdajesz sobie sprawę, że bazy Direct Drive przez długi czas były produktami elitarnymi, dostępnymi tylko dla doświadczonych kierowców ze zdrowym kontem bankowym. Ale wraz z wydaniem CSL DDpierwszej niedrogiej i dostępnej bazy Direct Drive z momentem obrotowym 5 i 8 nm, Fanatec zmienił międzynarodowy rynek wyścigów symulacyjnych.

Katalog Fanatec jest obecnie kompletny, zwłaszcza dzięki niedawno dodanym bazom ClubSport DD i DD+. Mamy więc urządzenia klasy podstawowej (CSL DD), średniej (ClubSport DD) i najwyższej (Podium DD). Poniżej przedstawię nową bazę DD+, która konkuruje z modelami Moza i Simagic na ich własnym terenie.

Główne i techniczne właściwości bazy

  • Podstawa z napędem bezpośrednim rozwijająca 15 nm stałego momentu obrotowego
  • Oficjalna licencja na Playstation 4 i 5, kompatybilna również z PC
  • Algorytm i sprzęt dla technologii FullForce dla maksymalnej immersji
  • Podstawa QR2 Standardowy bok podstawy, ale kompatybilny z QR1
  • Kompatybilny z całym ekosystemem Fanatec, a także z praktycznie wszystkimi grami wyścigowymi.
  • Kąt obrotu ograniczony elektronicznie do 2520°, ale regulowany
  • W pełni konfigurowalna podstawa za pomocą oprogramowania (komputer i/lub kierownica)

Konstrukcja Clubsport DD+

Design DD+ reprezentuje esencję niemieckiego stylu: prosty, minimalistyczny i konserwatywny. Krótko mówiąc, DD+ czerpie z designu samochodów VW i Audi w ich najczystszej postaci.

Cylindryczny kształt jest bardzo podobny do CSL DD, a jedyną różnicą jest rozmiar. DD+ jest ubrany w całości na czarno, z kilkoma białymi logo Fanatec. Z tyłu znajduje się niebieski pierścień, wskazujący, że jest to wersja DD+, a nie DD, która ma żółty pierścień.

Moja opinia na temat fanatec clubsport dd plus dla sim racing

Montaż na zamówienie

Fanatec zastosował dwie ulubione metody montażu DD+: montaż dolny i montaż boczny. W dolnej części podstawy znajdują się 3 szyny, które mogą pomieścić nakrętki teowe (które są dołączone), aby zamontować tę podstawę do praktycznie każdej obudowy, stojaka, a nawet mebli, pod warunkiem, że masz specjalny zacisk.

Po bokach mamy dwie szyny z tym samym systemem mocowania T-nut. Jednak w przypadku tej metody montażu potrzebna jest obudowa i/lub stojak kompatybilny z nowymi podstawami Fanatec. Table Clamp również obsługuje tę metodę montażu. Jednak DD+ wypluwa 15 nm stałego momentu obrotowego, co może spowodować uszkodzenie używanych mebli, oprócz zginania i innych ruchów. Jeśli chodzi o mnie, zacisk meblowy jest opcją tylko wtedy, gdy podstawa nie przekracza 8 lub nawet 10 nm momentu obrotowego w określonych warunkach.

Produkcja i wykończenie

Jak przyzwyczailiśmy się widzieć w produktach Fanatec, ClubSport DD+ wykorzystuje metal w obudowie, i to wysokiej jakości. Wykonanie jest naprawdę staranne, bez zadziorów. Szczerze mówiąc, nie oczekiwałbym niczego mniej od produktu z serii ClubSport firmy Fanatec i wyobrażam sobie, że to samo dotyczy początkujących pilotów szukających wysokiej jakości urządzenia peryferyjnego.

Wykończenie DD+ jest również doskonałe, od lakieru po części i ich montaż. Wszystko jest skrupulatne, bez widocznych wad czy problemów z kontrolą jakości. Po raz kolejny niemiecka marka oferuje nam produkt premium, bardzo dobrze wykończony.

Konfiguracja bazy danych

DD+ można skonfigurować na 2 różne sposoby: na konsolach (PS4 i PS5) należy użyć kierownicy Fanatec, aby uzyskać dostęp do ustawień podstawowych (moc i inne). Jest to możliwe dzięki ekranom zamontowanym we wszystkich kierownicach Fanatec.

Na komputerze PC można użyć pierwszej metody, tj. kierownicy, lub przejść bezpośrednio do Fanalab, aby uzyskać wszystkie ustawienia. Powiedziałbym, że na komputerze PC jest to bardziej zaawansowane, ponieważ Fanalab oferuje nie tylko wszystkie ustawienia podstawowe, ale także ustawienia innych urządzeń peryferyjnych Fanatec, tj. pedałów, kierownic, manetek itp. Oczywiście na ekranach kierownicy można wprowadzać ustawienia pedałów i manetek. Oczywiście można dokonywać regulacji na ekranach kierownicy dla pedałów, ale spójrzmy prawdzie w oczy: znacznie lepiej jest dostosowywać produkty Fanatec na komputerze niż na konsoli.

Wrażenia podczas gry

Po różnych wprowadzeniach do DD+, nadszedł czas, aby przejść do tematu, który ma dla nas największe znaczenie: odczucia. Przede wszystkim należy poświęcić trochę czasu na znalezienie swoich ustawień, ponieważ DD+ okazał się raczej słabo skalibrowany „po wyjęciu z pudełka”, przynajmniej dla moich preferencji. W rezultacie konieczne jest przejście przez kierownicę i / lub Fanalab przed rozpoczęciem jakiegokolwiek wyścigu lub sesji wyścigowej z tą bazą.

Ale kiedy już masz odpowiednie ustawienia, mój Boże, ta baza jest doskonała! Silnik jest nie tylko wystarczająco mocny, aby zapewnić duże efekty w wyścigu, ale także wystarczająco delikatny, aby przytłoczyć Cię lekkimi doznaniami, takimi jak niewielka utrata przyczepności, interwencje ABS (jeśli masz go aktywowanego) itp.

Co więcej, odwzorowanie efektów jest naprawdę realistyczne, a nie przesadzone, jak można znaleźć w niektórych bazach, w których silnik i / lub algorytm zbyt mocno starają się zrekompensować brak finezji. Rzadko korzystałem z bazy tak przyjemnej jak ClubSport DD+ w wyścigach symulacyjnych.

Kolejnym interesującym punktem, o którym należy wspomnieć, jest szybkość reakcji tej podstawy. Fanatec ogłosił, że czas reakcji jest 2 razy krótszy niż w przypadku Podium DD1 i DD2, standardowych modeli marki, i byłem w stanie to potwierdzić, oprócz tego, że system chłodzenia jest niezawodny. DD+ w ogóle się nie nagrzewa, nawet gdy jest wykorzystywany do granic możliwości.

Clusbport DD +: Nowa baza wyścigów Sim firmy Fanatec

Kompatybilność z Clubsport DD

Nie jest zaskoczeniem, że ClubSport DD+ jest kompatybilny z całym ekosystemem Fanatec dostępnym obecnie w sprzedaży, nawet tym nieco starszym. Niezależnie od tego, czy chodzi o manetki, hamulce ręczne, pedały czy kierownice (z odpowiednim QR), wszystko działa idealnie z tą bazą.

Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe i platformy, to mamy wszystkie dostępne na rynku, takie jak AC, ACC, rFactor, iRacing, F1, Dirt, WRC i tak dalej. A jeśli chodzi o platformy, to Playstation (4 i 5) oraz PC. Trochę szkoda, że nie ma natywnej kompatybilności dla Xboxa, ale z odpowiednią kierownicą teoretycznie można uruchomić DD+ na konsolach Microsoftu, choć z pewnym dziwnym zachowaniem, które muszę ostrzec.

Stosunek jakości do ceny

Cena DD+ na stronie internetowej marki wynosi obecnie 999,95 euro, a czas dostawy od 4 do 7 dni. Jeśli chodzi o mnie, stosunek jakości do ceny jest świetny dla tej podstawy, zwłaszcza po tym, jak dostałem ją w swoje ręce, aby ją wypróbować. Co prawda jest to ta sama cena co Podium DD1, ale ta ostatnia od jakiegoś czasu jest niedostępna. Co więcej, DD+ jest potencjalnie lepsza pod względem odczuć i wrażeń.

Mój werdykt na temat podstawy Clubsport DD+ od Fanatec

Fanatec naprawdę nie spieszył się z opracowaniem tych dwóch nowych baz średniej klasy. Segment stawał się bardzo konkurencyjny dzięki Simagic Alpha i Moza R16. Ale król powrócił i naprawdę cieszyłem się, a nawet uwielbiałem, czas spędzony z tą bazą.

Trzeba przyznać, że QR2 nie dorównuje Simicube, a nawet Simagic w niektórych przypadkach, ale jest zdecydowanie lepszy niż QR1, który był całkiem dobry, bez względu na to, co ktoś o nim mówi. Będziesz jednak musiał zapłacić 100 euro za Wheel Side, jeśli masz stare koła Fanatec. Ale szczerze mówiąc, warto.

Jak dla mnie DD+ jest po prostu idealny w swoim segmencie, a nawet w tym nieco powyżej (moment obrotowy między 18 a 20 nm). Jeśli kogoś stać, to kupuje bez zastanowienia, bo to doskonała baza.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *