Zaznacz stronę
Test et Avis du volant Fanatec Clubsport BMW GT2 V2

Fanatec Clubsport BMW GT2 V2: Moja szczera opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Clubsport BMW GT2 V2 w pigułce

Sim Racing Nerd

Testy i recenzje kierownicy Fanatec Clubsport BMW GT2 V2
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Piękny wygląd i oficjalna replika kierownicy BMW M3
✅ Dobre siłowe sprzężenie zwrotne
✅ Wysokiej jakości materiały i wiele funkcji
❌ Nie jestem fanem rozmieszczenia przycisków
❌ Brak kompatybilności z Xbox

4.5

Czy kiedykolwiek słyszałeś o nowej i ulepszonej wersji kierownicy kierownicy BMW GT2 od Fanatec ? Byłbym szczerze zaskoczony, gdybyś nie słyszał, ponieważ ten model wydaje się szturmem zdobywać rynek kierownic do symulatorów wyścigowych, szczególnie wśród entuzjastów GT.

Jest to kierownica, którą miałem już okazję testować, gdy pojawiła się po raz pierwszy, i którą niedawno ponownie miałem w rękach. Dlatego dziś chciałem podzielić się z wami moimi wrażeniami i wszystkim, co o niej sądzę.

Główne dane techniczne kierownicy Fanatec Clubsport BMW GT2 V2

  • Średnica 32 cm.
  • Na oficjalnej licencji BMW.
  • 2 zintegrowane silniki wibracyjne
  • Wyposażony w dwie regulowane łopatki magnetyczne.
  • Wyposażony w wyświetlacz LED i diody RevLED.
  • Przyciski: 11
  • Kompatybilny z PlayStation 4, PlayStation 5 i PC.
  • Wyposażony w system QR1.
  • Pamięć wewnętrzna: 5+1+Auto
  • Wymiary: 40 cm x 38,5 cm x 20 cm (dł. x szer. x wys.)
  • Waga: 2,78 kg

Produkcja i funkcje

Kierownica Fanatec Clubsport BMW GT V2 nie jest pozbawiona funkcji. Zaletą jest wyświetlacz LED dla wszystkich funkcji telemetrycznych, ale ma również RevLED do wyświetlania prędkości obrotowej silnika (chociaż nie działa to ze wszystkimi grami).

Model ten posiada łącznie 11 przycisków, 7-kierunkowy przełącznik FunkySwitch (z wejściami kierunkowymi w prawo, w lewo, w górę i w dół, przyciskiem i funkcją enkodera obrotowego), a także analogowy joystick.

Posiada również dwie regulowane, wykonane z aluminium łopatki magnetyczne do zmiany biegów podczas wyścigu. Jeśli wolisz, możesz wymienić je na moduł łopatek Podium.

Obręcz Clubsport BMW GT V2 jest wyposażona w system QR1 (ClubSport Quick Release Adapter), ale w razie potrzeby można ją zmodernizować do nowej generacji QR2.

W przeciwieństwie do poprzedniej wersji modelu, jego struktura została ulepszona, ponieważ jest o 30% lżejsza, a jej wytrzymałość została zwiększona. Wszystko to jest zaletą, ponieważ sprawia, że siłowe sprzężenie zwrotne jest jeszcze mocniejsze i bardziej precyzyjne.

Jeśli chodzi o wykonanie i materiały wybrane do kierownicy ClubSport BMW GT2 V2 od Fanatec, naprawdę nie mam nic do zarzucenia. Jak zwykle jest bez zarzutu.

Cała kierownica emanuje jakością, zarówno pod względem konstrukcji, jak i materiałów. Jest to solidna kierownica, która powinna służyć przez długi czas.

Szczera opinia na temat kierownicy Fanatec clubsport BMW GT2 V2

Projekt wysokiej jakości

Bardzo podoba mi się design kierownicy Fanatec Clubsport BMW GT V2.

Najprawdopodobniej dlatego, że jest to replika kierownicy BMW M3 GT2, którą można znaleźć w tych samych modelach marki (dzięki oficjalnej licencji BMW!) oraz dzięki średnicy 32 cm.

Bardzo podobają mi się również oryginalne włoskie uchwyty z Alcantary, które wyglądają naprawdę dobrze i nadają kierownicy bardzo luksusowy charakter. Co więcej, zapewniają one dodatkową przyczepność i są łatwe do czyszczenia. Dwie aluminiowe łopatki magnetyczne również nie są złe pod względem wzornictwa.

Wrażenia podczas gry

Przetestowałem kierownicę Fanatec BMW GT2 V2 w kilku grach, w szczególności iRacing, ale także Assetto Corsa Ultimate i Assetto Corsa Competizione.

Siłowe sprzężenie zwrotne jest bardzo interesujące i naprawdę doceniłem jego moc i precyzję, ale szczególnie dwa silniki wibracyjne, które sprawiają, że wyścig jest jeszcze bardziej realistyczny. Wrażenia są zwielokrotnione dziesięciokrotnie i jest to naprawdę bardzo przyjemne.

W porównaniu na przykład z kierownicą McLarena GT3, odczucia są znacznie bardziej realistyczne i przyjemne.

Jeśli chodzi o łopatki, chciałbym powiedzieć, że są one dość czułe i nie trzeba zbyt mocno naciskać, aby je uruchomić, ale mimo wszystko nie byłem nimi zachwycony.

Okazało się, że same palety nie do końca spełniają moje oczekiwania. Ci, którzy podobnie jak ja korzystali już z magnetycznych łopatek wyższej klasy, mogą być szybko rozczarowani raczej słabym sprzężeniem zwrotnym podczas zmiany biegów. Chociaż prawdą jest, że są one znacznie lepsze niż w poprzednim modelu, nadal byłem trochę rozczarowany.

Ergonomia, która pozostawia wiele do życzenia

Słyszałeś powiedzenie „za dużo to lepiej niż za mało”? Cóż, nie zawsze zgadzam się z tym powiedzeniem.

W przypadku kierownicy Fanatec ClubSport BMW GT2 V2 tak duża liczba przycisków do naszej dyspozycji sprawiała mi pewne problemy. Ich rozmieszczenie na kierownicy nie zawsze jest praktyczne i nie wszystkie są łatwo dostępne podczas gry.

Niezbyt przyjemne jest puszczanie uchwytów tylko po to, by dosięgnąć przycisku! I nie mówię nawet o próbie zmiany biegów podczas naciskania jednego z przycisków krzyżyka lub kółka.

Uważam za szczególnie głupie, że zdecydowano się umieścić krzyżak kierunkowy po prawej stronie, podczas gdy drążek analogowy, który jest używany znacznie rzadziej, zajmuje lewą stronę kierownicy.

Spowolniło mnie to kilka razy podczas wyścigu i sprawiło, że poruszanie się po różnych menu było znacznie bardziej pracochłonne.

Jeśli chodzi o ergonomię tej kierownicy, to moim zdaniem pozostawia ona trochę do życzenia…

Fanatec CLubsport BMW GT2 V2: pełna recenzja

Kompatybilność

Kierownica ClubSport BMW GT2 V2 od Fanatec jest w pełni kompatybilna z komputerami PC, a także konsolami PlayStation 4 i PlayStation 5 (choć należy pamiętać, że niektóre funkcje mogą być ograniczone w zależności od używanego oprogramowania układowego). Model ten nie współpracuje jednak w ogóle z konsolą Xbox.

Fanatec ClubSport BMW GT2 V2 nie jest kompatybilny z Xbox One ani Xbox Series X. Jest to nieco rozczarowujące i oznacza, że właściciele Xbox nie będą mogli cieszyć się tym modelem. Jeśli więc dotyczy to ciebie, zapraszam do znalezienia kierownicy kompatybilnej z Xbox, klikając tutaj.

Stosunek jakości do ceny

Kosztująca prawie 400 euro kierownica Clubsport BMW GT V2 nie jest najtańszą kierownicą na rynku, ale oficjalna kierownica BMW ma wysoką cenę!

A kiedy kupujesz Fanatec, wiesz, że inwestujesz w produkt z wysokiej jakości materiałami i wzornictwem.

Myślę, że trzeba być fanem BMW lub entuzjastą GT, aby zainwestować w tę kierownicę, ponieważ w tej samej cenie są inne alternatywy z większą liczbą funkcji i przede wszystkim lepszą ergonomią. Potem to już kwestia gustu i budżetu…

Mój werdykt

Podsumowując, uważam, że kierownica ClubSport BMW GT2 V2 od Fanatec jest dobrym modelem ze średniej półki, o odczuwalnej średnicy 32 cm i wspaniałym designie.

Konstrukcja kierownicy i dobór materiałów to jak zwykle zasługa marki Fanatec, która dba o oferowanie produktów najwyższej jakości.

Jeśli jednak chodzi o czucie i ergonomię tej kierownicy, to moim zdaniem pozostawiają one nieco do życzenia… Zwłaszcza jak na model kosztujący prawie 400 euro.

Mimo to uważam, że kierownica Fanatec ClubSport BMW GT2 V2 powinna zachwycić zapalonych graczy GT. Ale jeśli nie, nadal możesz sprawdzić moją recenzję 6 najlepszych kierownic Sim Racing na 2025, klikając tutaj.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *