Zestaw CSL Ready To Race w pigułce

Zalety i wady
✅ Bardzo konkurencyjna cena
✅ Zestaw z bazą 5nm Direct Drive, kierownicą i pedałami
✅ Bardzo dobry powrót do kategorii
✅ Kompletny ekosystem
❌ Plastikowy QR1, nie najlepsze połączenie z bazą
ㅤ
Marka Fanatec jest obecna na rynku wyścigów symulacyjnych od wielu lat, oferując produkty dla praktycznie każdego kierowcy. Jej katalog obejmuje produkty klasy podstawowej (CSL), średniej (ClubSport) i najwyższej (Podium), z konkretnymi produktami dla każdej kategorii.
Od momentu powstania marki, jest ona uważana za „Go-To” dla każdego kierowcy wyścigowego poszukującego niezawodnych, wciągających produktów, które są również stosunkowo przystępne cenowo, jeśli porównamy urządzenia peryferyjne Fanatec do tych od Simucube które należą do segmentu ultra-premium. Jednak niemiecki producent (Fanatec) nie jest na drugim miejscu w porównaniu do Simucube, nawet jeśli te dwie marki nie dzielą tego samego rynku sim-racingu.
Fanatec jest najbardziej znany ze swoich zestawów. Producent oferuje kompletne zestawy, w tym podstawy i koła lub podstawy, koła i pedały. Wśród tych ostatnich mamy zestaw CSL READY2RACE, który jest idealnym kandydatem dla początkujących pilotów. Jego cena sprawia, że jest niezwykle konkurencyjny w stosunku do konkurencji, szczególnie w segmencie baz z napędem paskowym. Poniżej przyjrzymy się wszystkim szczegółom tego zestawu.
Główne i techniczne cechy zestawu
- Podstawa z napędem bezpośrednim rozwijająca moment obrotowy 5 nm
- Kierownica kompozytowa o średnicy 30 cm, całkowicie okrągła
- Kompatybilny z PC i technicznie kompatybilny z Xbox
- Standardowy mechanizm korbowy CSL, bez ogniwa obciążnikowego
- 13 przycisków, JoyStick i 2 łopatki do sterowania
- Mały wyświetlacz LED na górze kierownicy
- QR1 Lite z tyłu kierownicy
- Kompatybilność z całym ekosystemem Fanatec
Konstrukcja CSL Ready2Race
Zacznijmy od wyglądu tego zestawu. Cóż, podstawa to nic innego jak CSL DD, który wszyscy znamy. Jego dość kwadratowy kształt, z cylindrem w środku, jest stonowany, z całkowicie czarną obudową usianą tu i ówdzie białym logo Fanatec.
Kierownica CSL P1 V2 jest również całkowicie czarna, a jej przednia część pokryta jest skórą z włókna węglowego. Kształt kierownicy jest całkowicie okrągły, z gumą wokół obręczy. Z tyłu kierownicy znajdują się 2 duże aluminiowe łopatki, które poprawiają wygląd i jakość tego, co zasadniczo jest bardzo podstawową kierownicą.
Pedalboard to standardowe pedały CSL, które uważam za dość neutralne, jeśli chodzi o mnie. Projekt jest stonowany, ale wybór kolorów nie jest najlepszy. Podnóżek jest czarny, a płytki pedałów również w tym samym kolorze, ale reszta konstrukcji jest srebrna.

Montaż na zamówienie
La CSL DD to podstawka klasy podstawowej, więc można ją zamontować na wszystkim. Jeśli zamierzasz zamontować ją na meblach, musisz dokupić zacisk stołowy Fanatec, który zapewnia pewny chwyt i dobrą regulację kąta nachylenia podstawy.
Niemniej jednak, możesz zainstalować tę podstawę na praktycznie każdym kokpicie / podwoziu dostępnym na rynku, jeśli oczywiście wolisz iść tą drogą. Montaż jest szybki, przy użyciu szyn na dole i po bokach podstawy, gdzie nakrętki w kształcie litery „T” zabezpieczają całość.
Jeśli chodzi o pedały, nie są one Load Cell, mimo że istnieje wersja LC tego samego urządzenia, więc można ich używać na ziemi dzięki gumowym podkładkom, które zapobiegną pozostawieniu urządzenia na słońcu na południu. Masz również możliwość zamontowania go na podwoziu / kokpicie, ale operacja jest nieco trudna ze względu na śruby z przodu pedałów. Można to zrobić, ale jest to trudne.
Produkcja i wykończenie
CSL DD jest dostępny w standardowym wykończeniu, z metalową obudową i wałem napędowym. Wybór tego materiału był podyktowany głównie aspektem technicznym: metal jest bardzo dobrym radiatorem w porównaniu do plastiku. Nadaje on jednak również wysokiej jakości wygląd podstawie.
Pedały CSL również wykorzystują metal w całej swojej konstrukcji, od podnóżka po 2 pedały. Muszę przyznać, że wykończenie jest bardzo dobrze wykonane jak na tak niedrogi produkt. Poza tym pod względem jakości wykonania też nie jest źle.
I wtedy dochodzimy do CSL P1 V2. OK, trzeba było pójść na kompromis, aby osiągnąć tak niską cenę i widać to na pierwszy rzut oka. Jak na kierownicę klasy podstawowej, wykończenie jest bardzo dobre. Kompozytowa struktura, która jest po prostu eleganckim sposobem powiedzenia, że jest to plastik, zapewnia dobrą sztywność, a skóra z włókna węglowego jest tam, aby poprawić ogólne wykończenie. Jest to jednak nadal niedroga kierownica i szybko czuć ją w dłoni.
Zapoznanie się z pakietem
Kierownica CSL P1 V2 to piękne koło, które dobrze leży w dłoni dzięki średnicy 30 cm. Grubość nie jest zła, nawet jeśli ma tendencję do małej średnicy, jeśli o mnie chodzi. Co prawda nie jest to ten sam poziom przyczepności, co na przykład kierownica ClubSport Porsche, ale spełnia swoje zadanie.
Elementy sterujące na płycie czołowej są dobrze rozmieszczone, z kilkunastoma przyciskami i 2 łopatkami. Łopatki są naprawdę ładne i mają dobry rozmiar, więc łatwo do nich sięgnąć w środku wyścigu. Nawiasem mówiąc, to samo dotyczy pozostałych przycisków. Kierownice Fanatec zawsze były ergonomiczne, więc nie ma się o co martwić.
W przypadku pedałów CSL można je regulować na wiele sposobów, takich jak płytka pedału lub odstęp między pedałami. Nie mam wiele więcej do powiedzenia na temat tego urządzenia z tego prostego powodu, że jest tak podstawowe.
Wrażenia podczas gry
Jeśli chodzi o odczucia, zacznę od pedałów w zestawie. Pedały CSL reprezentują podstawowy mechanizm korbowy Fanatec, chociaż można je oczywiście dostosować (pedał sprzęgła, zestaw Load Cell). W standardowej formie czucie nie jest najlepsze. Trzeba przyznać, że są lepsze niż korby Logitech G923, ale pedał hamulca nie stawia dużego oporu pod stopą.
Jeśli chodzi o 5nm CSL DD, jest to doskonała baza dla początkujących kierowców Direct Drive, a nawet amatorów. Czucie jest liniowe, doskonałe, wciągające jak na oferowaną moc i całkiem realistyczne. Po wyjęciu z pudełka nie będziesz musiał zbytnio konfigurować podstawy, ponieważ jest to całkiem dobra konfiguracja fabryczna.
Jednak biorąc pod uwagę, że kierownica jest częścią gamy CSL, QR1 Lite będzie miała niewielki luz na swojej osi ze względu na swoją plastikową strukturę. Nie jest to złe w przypadku 5 nm podstawy, ale może stanowić problem, jeśli w przyszłości zdecydujesz się na zestaw doładowania, który zwiększy moment obrotowy CSL DD do 8 nm.

Kompatybilność z CSL Ready2Race
Ten pakiet jest kompatybilny z całym obecnym ekosystemem Fanatec, w tym kierownicami (pod warunkiem, że masz QR2, jeśli to konieczne), pedałami i innymi urządzeniami peryferyjnymi (manetki, hamulce ręczne itp.). Jeśli chodzi o tytuły sim-racingowe, cały zespół będzie wspierany przez bazę, więc nie ma problemu.
Jeśli chodzi o platformę, na papierze ten zestaw działa tylko na PC ze względu na kierownicę CSL P1 V2, ale podstawa jest kompatybilna z Xbox. Jeśli więc kupisz inną kierownicę do konsoli Xbox, będziesz mógł bez problemu korzystać z tego zestawu na konsolach Microsoftu. A jeśli jesteś na Playstation, to polecam przyjrzeć się GT DD Pro, który jest obowiązkowym pakietem od marki.
Stosunek jakości do ceny
Obecnie wyceniony na 400 euro, ten pakiet oferuje doskonały stosunek jakości do ceny w swojej kategorii. Nie jest to zestaw najwyższej klasy, ani najpotężniejszy, ale zapewnia to, czego potrzebujesz i tam, gdzie tego potrzebujesz.
Mój werdykt na temat zestawu CSL Ready2Race od Fanatec
Pakiet CSL Ready2Race jest doskonały, jeśli o mnie chodzi. Jest idealny dla początkujących i entuzjastów wyścigów symulacyjnych. Jest konkurencyjny cenowo, a ekosystem Fanatec oznacza, że możesz łatwo ulepszyć swoją konfigurację po drodze.
Jeśli szukasz kompletnego zestawu w niskiej cenie, to jest to ten, który powinieneś wybrać. Fanatec pozostaje punktem odniesienia, jeśli chodzi o zestawy do wyścigów symulacyjnych, i prawdopodobnie nie zmieni się to w najbliższym czasie.
0 komentarzy