Zaznacz stronę
Mon avis sur le Clubsport F1 Esports V2 de Fanatec pour le sim racing

ClubSport F1 Esports V2: Moja szczera opinia na temat tej kierownicy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

ClubSport F1 Esports V2 w pigułce

Sim Racing Nerd

Opinie o pakiecie wyścigów symulatorów Clubsport F1 Esport V2
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Kierownica w stylu GT/F1 otwarta u dołu
✅ Doskonała jakość wykonania, przy użyciu najwyższej jakości materiałów
✅ Bardzo dobry stosunek jakości do ceny
❌ Dostępne z 2 paletami w konfiguracji magazynowej

4.8

Niemiecki producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych Fanatec jest kluczowym graczem w branży i to od bardzo dawna. Marka działa w tym sektorze od ponad 20 lat, co nie tylko zapewnia jej doskonałą reputację, ale także pozwoliło zdobyć bogate doświadczenie. W rzeczywistości Fanatec był pionierem w marketingu baz Direct Drive dostępnych dla wszystkich biegaczy.

Obecnie katalog Fanatec jest dobrze zaopatrzony w 6 baz napędu bezpośredniego, od 5 nm dla CSL DD do 25 nm dla Podium DD2, ponad dwadzieścia kierownic, 5 pedałów i całą gamę innych produktów, urządzeń peryferyjnych i akcesoriów do symulacji wyścigów. Jeśli szukasz czegoś wyjątkowego w symulacji wyścigów, istnieje duża szansa, że znajdziesz to w Fanatec.

Mówiąc o kierownicach, marka oferuje pełny katalog kierownic, podzielony na 3 zakresy: CSL dla wszystkiego, co jest niedrogie, ClubSport, który jest średnim zakresem i Podium , który jest premium. Fanatec oferuje również różne rodzaje kierownic dla każdego zakresu, od standardowych kół (okrągłych lub z płaskim dnem) po koła w stylu F1/GT. Oferta jest naprawdę bogata i obejmuje szeroki zakres materiałów (plastik, kompozyt, aluminium i kute włókno węglowe). W dalszej części przedstawię jedną z felg z gamy ClubSport, F1 Esports V2, która jest bardzo popularna w zawodach e-sportowych.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Średnica 27 cm
  • Oficjalna kierownica na licencji F1
  • Aluminiowa konstrukcja z alcantarą na uchwytach
  • Płyta czołowa z anodyzowanego aluminium
  • Wiele elementów sterujących z 11 przyciskami, przełącznikiem FunkySwitch i joystickiem
  • 2 silniki wibracyjne zintegrowane z kierownicą
  • RevLED
  • Mały wyświetlacz LED
  • Metalowy QR1 z tyłu
  • Waga ok. 1,3 kg

Projekt F1 Esports V2

A więc projekt kierownicy ClubSport F1 Esports V2. Jeśli o mnie chodzi, jest zarówno bardzo stonowany, jak i nieco krzykliwy. Cała kierownica jest czarna, z żółtymi, pomarańczowymi i niebieskimi konturami przycisków. Trzeba przyznać, że nie jest to zbyt inwazyjne, a jeśli chodzi o mnie, to nieco poprawia wyścigowy wygląd kierownicy.

Płyta czołowa wykonana jest z anodyzowanego aluminium, które wygląda świetnie wciśnięte pomiędzy otwarte uchwyty z alcantary. Z punktu widzenia wzornictwa, Esports V2 to piękna, prosta kierownica, która czerpie wiele inspiracji z wyścigów, czego można się spodziewać, biorąc pod uwagę, że jest oficjalnie licencjonowana dla F1.

Test i recenzje kierownicy Fanatec Clubsport F1 Esports V2

Montaż na zamówienie

Należąca do gamy ClubSport kierownica F1 Esports V2 jest wyposażona w aluminiowy QR1 firmy Fanatec, zapewniający doskonałą wytrzymałość wału napędowego. Instalacja jest niezwykle prosta, głównie ze względu na fakt, że ten QR jest inspirowany tymi używanymi w zawodach.

Wszystko, co musisz zrobić, to pociągnąć za pierścień z tyłu, wyrównać koło zamachowe, zwracając szczególną uwagę na kołki łączące, zainstalować koło zamachowe i zwolnić pierścień. To bardzo proste.

Produkcja i wykończenie

Fanatec wybrał aluminium jako główny materiał dla Esports V2. Tylna konstrukcja lub klatka, jak nazywa ją producent, jest wykonana z aluminium, a płyta czołowa z anodyzowanego aluminium. Jest bardzo wysokiej jakości, bez wad i z wzorowym wykończeniem.

Montaż tej kierownicy jest znakomity, a części idealnie do siebie pasują. Niezależnie od tego, czy chodzi o przyciski i ich kontury, alcantarę, łopatki z tyłu czy logo, naprawdę nie mam nic do powiedzenia w tej kwestii. To kierownica klasy premium, z której można być dumnym.

Obsługa kierownicy

Jako że jest oficjalnie licencjonowana dla F1, kierownica ta przyjmuje typowy kształt kół używanych w tych zawodach. Jest prostokątna i ma średnicę 27 cm, co przy okazji jest nieco małą wartością.

Uchwyty są otwarte u dołu, co oznacza, że nie stykają się z płytą czołową, poprawiając ergonomię. Jeśli chodzi o elementy sterujące, jest 11 przycisków, przełącznik FunkySwitch i joystick, z których wszystkie są prawidłowo rozmieszczone na płycie czołowej. Z wyjątkiem 3 przycisków na dole kierownicy, wszystko inne jest łatwo dostępne podczas wyścigu, to samo dotyczy łopatek. Mówiąc o łopatkach, domyślnie F1 jest wyposażony w 2 aluminiowe łopatki z tyłu, które idealnie pasują do dłoni. Jedynym minusem jest to, że będzie ona krótka dla tych, którzy ścigają się w wyścigach wytrzymałościowych lub GT ze sprzęgłem i Launch Control. Ale siłą Fanateca jest jego ekosystem, a ta kierownica F1 obsługuje zaawansowany moduł łopatek Podium, który zawiera w sumie 6 łopatek.

Wrażenia podczas gry

Po pierwsze, ta kierownica jest częścią serii ClubSport i waży około 1,3 kg na wadze, co jest nieco ciężkie dla 5 nm CSL DD. Zdecydowanie zalecam używanie tej kierownicy z bazą rozwijającą co najmniej 8 nm momentu obrotowego (CSL DD 8 nm lub ClubSport DD z QR2 oferowanym w tym pakiecie).

Jeśli chodzi o czucie, jest ono doskonałe, gdy F1 jest połączony z dobrą podstawą. Połączenie z wałem napędowym jest bardzo solidne, głównie ze względu na fakt, że QR1 jest wykonany z metalu. W rezultacie nie będziesz mieć żadnych ugięć, niewielkich martwych punktów ani żadnych innych wad QR1 Lite w tym zastosowaniu.

Siłowe sprzężenie zwrotne jest bardzo dobrze przenoszone na kierownicę, a jej masa (1,3 kg) nie jest tak zauważalna, jeśli używasz F1 z mocną podstawą.

Oczywiście nie wszystko w kierownicy ClubSport F1 jest idealne. Jej największą wadą jest fakt, że jest wyposażona tylko w 2 tylne łopatki, co ograniczy jej użycie przez fanów Formuły, GT i wyścigów długodystansowych. Aby temu zaradzić, musisz zapłacić za moduł łopatek, który zawiera 6 łopatek.

Opinie o pakiecie wyścigów symulatorów Clubsport F1 Esport V2

Kompatybilność z kierownicą F1 Esports V2

Z punktu widzenia platformy ta kierownica jest kompatybilna z Playstation i PC, co jest w porządku. Dla kierowców Xbox mamy ClubSport Formula V2.5, ale jest ona znacznie droższa niż ta kierownica. Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, lista jest długa i można na niej znaleźć AC, ACC, F1, iRacing, rFactor itd.

Oczywiście, ClubSport F1 jest kompatybilny z całym ekosystemem Fanatec, pod względem tylnych widełek, pedałów, akcesoriów i wszystkiego pomiędzy.

Stosunek jakości do ceny

W cenie 220 euro za kierownicę lub tylko 900 euro w pakiecie (kierownica + Clubsport DD i podstawa QR2), F1 Esports V2 oferuje doskonały stosunek jakości do ceny, jeśli o mnie chodzi. Dzięki szlachetnym materiałom, doskonałej jakości wykonania, niezrównanemu wykończeniu i bezkonkurencyjnej kompatybilności z ekosystemem marki, nie sądzę, abyś znalazł coś lepszego dla wszystkich rzeczy związanych z Formułą.

Mój werdykt na temat kierownicy Fanatec F1 Esports V2 Clubsport

ClubSport F1 Esports V2 to doskonała kierownica dla fanów wyścigów jednomiejscowych. Jej cena jest bardzo konkurencyjna, powiedziałbym nawet, że agresywna, jakość wykonania jest godna niemieckiej marki premium i jest oficjalnie licencjonowana dla F1. Czego można chcieć więcej? Cóż, Fanatec oferuje obecnie niesamowitą ofertę, z tą kierownicą plus podstawą ClubSport DD i Quick Release QR2 za jedyne 900 €. Bez wątpienia jest to okazja, której nie mogą przegapić fani jednomiejscowych wyścigów symulacyjnych!

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *