McLaren Artura Ultimate w kilku słowach

Zalety i wady
✅ Oficjalna replika kierownicy McLaren Artura GT4
✅ Kompatybilna z wieloma bazami dzięki wzorowi 70 mm
✅ 4-calowy ekran na przednim panelu
✅ Wiele elementów sterujących na płycie czołowej
❌ Dość skomplikowane oprogramowanie, wymagające czasu na adaptację
❌ Wysoka cena detaliczna
Rynek wyścigów symulacyjnych obejmuje kilka marek działających w różnych segmentach. Niektórzy gracze celują w rynek ogólny, podczas gdy inni są znacznie bardziej skoncentrowani na poziomie podstawowym.
Oczywiście istnieją również marki w segmencie premium, takie jak Ascher Racing. Marka ta nie jest zbyt dobrze znana zwykłym kierowcom lub tym, którzy interesują się sim-racingiem tylko dla zabawy. Jest to bardziej niszowy gracz z katalogiem, który można uznać za skromny w porównaniu do innych producentów.
Obecnie dostępne są 4 kierownice do symulatorów wyścig owych od Ascher Racing: wszystkie są oficjalnie licencjonowanymi kierownicami opartymi na tej zamontowanej w McLaren Artura GT4, ale dostępnymi w różnych wariantach. W naszej dzisiejszej konfiguracji mamy model
Główne cechy techniczne kierownicy
- Aluminiowa konstrukcja wywodząca się z wyścigów samochodowych
- Średnica 30 cm, waga 1,52 kg
- Kierownica w stylu GT oficjalnie licencjonowana dla McLaren Artura GT4
- 4-calowy zintegrowany kolorowy ekran
- RevLED wokół ekranu
- 14 przycisków RGB, 4 enkodery, 2 pokrętła, 2 joysticki
- 6 tylnych łopatek, w tym 4 magnetyczne i 2 dla podwójnego sprzęgła
- Wzór 70 mm z tyłu dla QR
- Fabryczna kompatybilność z Asetek QR i USB-C
- Kompatybilność z SimHub
Konstrukcja modelu Mclaren Artura Ultimate

Artura Ultimate czerpie wzorce projektowe z samochodów GT4. Innymi słowy, bardzo prostokątny kształt, z wysokim poziomem trzeźwości, nawet jeśli na przednim panelu znajduje się kilka krzykliwych elementów.
Przód jest wykonany z anodyzowanego aluminium, podobnie jak reszta kierownicy. Jest bardzo atrakcyjny, z lekko szczotkowanym efektem. Nie jest to krzykliwa kierownica, mimo że przyciski mają podświetlenie RGB. Co więcej, logo McLarena i Aschera są umieszczone tak, aby je rozjaśnić.
Uważam, że Artura Ultimate to wspaniała kierownica, bardzo prosta wizualnie, która będzie idealnie pasować do każdej konfiguracji sim-racingowej.
Montaż na zamówienie
Producent oferuje standardowy wzór mocowania 6X70 mm z tyłu do mocowania piast innych marek urządzeń peryferyjnych do sim-racingu. Oznacza to, że możesz użyć mniej więcej dowolnej szybkozłączki, o ile masz piastę obsługującą mocowanie 6X70 mm.
Cały osprzęt jest dostarczany wraz z kierownicą, a wszystko, co musisz zrobić, to przymocować piastę do tyłu. Co więcej, Ascher współpracował z Asetek, aby zapewnić, że QR tego ostatniego jest natywnie obsługiwany przez Artura Ultimate. Jeśli masz bazę Asetek, na przykład Forte, wszystko, co musisz zrobić, to podłączyć QR i hub do tylnej części kierownicy, a integracja jest również zaawansowana, ponieważ połączenie z komputerem odbywa się za pomocą kabla USB-C.
Produkcja i wykończenie
Ascher użył anodyzowanego aluminium do konstrukcji Artura Ultimate. Jest to materiał najwyższej jakości, lekki i przede wszystkim solidny, jeśli wiesz, jak prawidłowo go obrabiać. Pod względem jakości wykonania mamy do czynienia z produktem klasy premium, z praktycznie żadnymi wadami, które są widoczne lub nawet rozróżnialne gołym okiem.
Silikonowe uchwyty wyglądają świetnie, przyciski nie zaczepiają się podczas naciskania, a części składające się na Artura Ultimate doskonale do siebie pasują.
Co prowadzi nas do końca. Od samego początku marka Ascher chciała oferować najwyższej jakości urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych. I muszę powiedzieć, że po wzięciu Artura Ultimate w ręce, zostało to potwierdzone. Ta kierownica krzyczy wysoką jakością wykonania, i to pod każdym względem. Jest doskonale wykończona, pod każdym względem. Jakość przycisków i elementów sterujących, łopatek, montażu i tak dalej. Nie spodziewałbym się więc niczego innego po kierownicy umieszczonej dość wysoko w segmencie premium.

Obsługa kierownicy
Kierownica jest prostokątna, o średnicy 30 cm. Jest bardzo „kwadratowa”, jeśli mogę tak powiedzieć, a to naturalnie zapewnia bardzo dobrą przyczepność. Co więcej, pozycja do jazdy to 9.15, z rękami płasko na ziemi, co ułatwia poczucie swobody podczas jazdy, jednocześnie zmniejszając zmęczenie podczas sesji wytrzymałościowych.
Uchwyty są przyjemne w użyciu podczas wyścigów, nawet bez rękawic. Z pewnością jest to akcesorium, które dodaje immersji i realizmu, ale rozumiem, dlaczego nie wszyscy czują to samo.
Jeśli chodzi o ekran, jest on dobrze umieszczony na środku płyty czołowej, wyświetlając dane telemetryczne z toru symulacyjnego. Można go oczywiście skonfigurować za pomocą oprogramowania.
Jeśli chodzi o elementy sterujące, z przodu kierownicy znajdują się 22 przyciski, a z tyłu 6 łopatek. 14 przycisków ma podświetlenie RGB, dzięki czemu są łatwo dostępne w locie, podobnie jak przełączniki, pokrętła i reszta. Jeśli chodzi o łopatki, 4 są magnetyczne, a 2 progresywne, z opcją regulacji ich rozstawu. Podsumowując, Artura Ultimate to kierownica, która jest niezwykle łatwa w obsłudze.
Wrażenia podczas gry
Jak wspomniano powyżej, Artura Ultimate może być używana z wieloma bazami Direct Drive, pod warunkiem, że masz odpowiednią piastę i QR do wykonania połączenia. W tym teście użyłem Fanatec ClubSport DD+, aby uzyskać dobrą moc i zobaczyć, co kierownica ma do zaoferowania w wyścigach GT lub wytrzymałościowych.
Po pierwsze, przyczepność tej kierownicy jest doskonała i tak naprawdę nie potrzebujesz rękawiczek. Zastosowany materiał doskonale przylega do dłoni, nie pozostawiając miejsca na pocenie się.
Przejdźmy teraz do elementów sterujących. Są one umieszczone bardzo blisko palców, dzięki czemu są łatwo dostępne podczas biegu. Dotyczy to przycisków, łopatek i innych elementów sterujących na płycie czołowej. To prowadzi nas do ekranu, który zajmuje główne miejsce z przodu kierownicy. Ma on przekątną 4″ i kolorowy ekran, który nie jest wrażliwy na dotyk. Mówiąc między nami, ekran dotykowy nie jest konieczny, ponieważ jest mało przydatny w wyścigach, z wyjątkiem być może rejestrowania fałszywych manipulacji.
I wreszcie personalizacja. W Artura Ultimate można zmapować wszystko, od przycisków po telemetrię. Będziesz jednak musiał spędzić trochę czasu z oprogramowaniem Ascher i muszę powiedzieć, że nie jest ono najlepsze w swojej klasie. Jest kompletne, tak, ale moim zdaniem nie jest intuicyjne. W przeciwnym razie masz SimHub, który jest natywnie obsługiwany, co jest doskonałe.

Kompatybilność kierownicy Artura Ultimate
Artura Ultimate jest kompatybilna tylko z platformą Windows PC. Obsługiwane gry nie muszą być tutaj wspominane, ponieważ ważna jest podstawa. A mówiąc o podstawkach DD, kompatybilność jest bardzo dobra dzięki tylnej piaście o wzorze 6X70 mm.
Stosunek jakości do ceny
Produkty Ascher są produktami premium, co znajduje odzwierciedlenie w cenie Artura Ultimate. Spodziewaj się zapłacić 1500 euro bez opcji, a jeśli weźmiesz wszystko (Asetek QR i akcesoria), rachunek wzrośnie do ponad 1700 euro. Nie jest to najdroższy sprzęt, ale to wciąż wysoka cena.
Mój werdykt na temat McLarena Artura Ultimate od Ascher Racing
Ascher McLaren Artura Ultima to kierownica warta rozważenia przez fanów wyścigów długodystansowych i GT lub tych, którzy szukają doskonałego urządzenia peryferyjnego do wyścigów symulacyjnych. Ma swoje drobne wady, w tym trudne do opanowania oprogramowanie i wysoką cenę wywoławczą, ale jeśli możesz sobie na nią pozwolić, polecam ją. Jeśli masz mniej pieniędzy i wolisz wydać o połowę mniej, istnieją warianty tej samej kierownicy zaczynające się od 800 euro.
0 komentarzy