Zaznacz stronę
Simucube est il compatible avec la PS5 pour le sim racing

Simucube na PS5: czy jest kompatybilny? Co należy wiedzieć przed zakupem

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

08/09/2025

Nie ma zbyt wielu producentów urządzeń peryferyjnych do gier wyścigowych w segmencie premium. Podobnie jak luksusowe marki samochodów, urządzenia peryferyjne do gier symulacyjnych z najwyższej półki są drogie i elitarne.

Istnieje wiele marek w tym segmencie, w tym legendarny Simucube. Producent ten jest uważany za punkt odniesienia dla wszystkich profesjonalnych kierowców sportów motorowych, a przy opracowywaniu swoich produktów współpracuje z kilkoma zespołami i zawodnikami w tej dyscyplinie. Kilka lat temu Simucube wypuścił pierwszy aktywny pedał do wyścigów symulacyjnych ( Simucube Active Pedal), wykorzystując zalety silnika elektrycznego, aby zapewnić reaktywne sprzężenie zwrotne i bardzo wysoki poziom dostosowania pedalboardów.

Marka ma siedzibę w Finlandii i zatrudnia ponad 50 osób we wszystkich dyscyplinach. Jeśli chodzi o jej produkty, preferowanym rynkiem pozostają komputery PC, z gamą pokrywającą potrzeby najbardziej wymagających wirtualnych kierowców wyścigowych. Jednak wielu graczy nie może sobie pozwolić na zakup komputera PC z najwyższej półki i zazwyczaj sięgają po konsole, takie jak PS5 i Xbox Series X lub S.

Pytanie brzmi: czy urządzenia peryferyjne Simucube są kompatybilne z konsolami domowymi? Odpowiedź brzmi: nie, Simucube nie jest kompatybilny z Playstation lub Xbox z różnych powodów.

Pierwszym i najważniejszym jest to, że konsole mają podzielony ekosystem. Nawet jeśli pod względem sprzętowym PS5 ma wariant architektury PC dzięki temu, że wykorzystuje niestandardowy APU od AMD, oprogramowanie (lub system operacyjny) jest bardzo zamknięte, ograniczając markom zewnętrznym możliwość wykorzystania funkcjonalności konsoli.

Po drugie, Sony ma współpracować z Simucube w celu zaoferowania kontrolerów, które zostaną zintegrowane z urządzeniami peryferyjnymi producenta sim-racing, aby produkty tej marki były kompatybilne z Playstation. Japońska firma współpracuje obecnie z Thrustmaster, Logitech i Fanatec, aby ich urządzenia peryferyjne były kompatybilne z PS5, a współpraca ta nie jest niczym nowym. Te trzy marki istnieją na rynku od ponad 20 lat, podczas gdy Simucube dopiero od 10.

Po trzecie, wyścigi symulacyjne to kwestia ustawień, a w tej kwestii konsole są całkowicie poza zasięgiem. Na PC można precyzyjnie dostroić informacje zwrotne dostarczane przez bazę Direct Drive za pomocą oprogramowania. Na konsolach jest to bardzo ograniczone, z wyjątkiem Fanatec, który oferuje dobry poziom dostosowania swoich baz, które są kompatybilne z PS5 za pośrednictwem oprogramowania układowego.

Jeśli szukasz wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, które działają dobrze i są dostosowane do potrzeb kierowców wirtualnych konsol, Fanatec ma duży katalog podstaw Direct Drive, kierownic i pedałów, które pomogą Ci poprawić swoje umiejętności jazdy.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *