Zaznacz stronę
Mon avis sur le volant Vision GS Wheel de Moza Racing pour le Sim Racing

Koło MOZA Vision GS: Moja opinia na temat tego koła

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Koło MOZA Vision GS w pigułce

Sim Racing Nerd

Moja opinia na temat kierownicy Moza GS Vision Wheel dla Sim Racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Unikalna konstrukcja z centralnym ekranem zamontowanym na elektronicznym żyroskopie
✅ Materiały premium
✅ Kierownica w stylu GT
❌ Raczej wysoka cena

4.7

Od pewnego czasu producent urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych Moza generuje wiele szumu w sieci. I jeśli o mnie chodzi, jest to zasłużone: marka została technicznie uruchomiona we wrześniu 2021 roku i w ciągu niespełna 3 lat wyrzeźbiła spory udział w globalnym rynku.

Głównymi konkurentami Moza są Fanatec i Simagic, pomimo faktu, że dwie chińskie firmy (Moza i Simagic) współpracują nad wieloma produktami, w tym Quick Release. Tak czy inaczej, oferta Moza jest dość wszechstronna jak na producenta, który istnieje w grze dopiero od 3 lat i jest wysokiej jakości dla praktycznie wszystkich swoich urządzeń peryferyjnych. Jej produkty są wysokiej jakości, wydajne i stanowią doskonałą alternatywę dla branżowych tenorów.

Chcąc podbić świat, Moza przenosi się do różnych segmentów, takich jak symulacja lotu, ale także szuka innowacji. Mówiąc o tym, chińska marka właśnie oficjalnie wprowadziła na rynek zupełnie nową kierownicę, Vision GS, która ma być premium, wyjątkowa, a przede wszystkim bardzo wyjątkowa.

Główne cechy techniczne kierownicy

  • Typowa felga GT o agresywnym prostokątnym kształcie
  • Średnica 31 cm
  • Struktura stopu aluminium z przemysłu lotniczego
  • Wysokiej jakości skóra dookoła z czarnymi przeszyciami
  • 2,85-calowy okrągły ekran dotykowy HD
  • 4 kute ostrza z włókna węglowego, w tym 2 magnetyczne
  • Łącznie 17 elementów sterujących, w tym 8 podświetlanych przycisków
  • Kompatybilny z nowymi bazami danych Moza, a także innymi bazami danych za pośrednictwem huba

Konstrukcja Moza Vision GS

Konstrukcja Vision GS jest z pewnością nietypowa, z bardzo prostokątnym kształtem, bardzo mocno inspirowanym kołami wyścigowymi GT. Chociaż kierownica jest kolorowa, pozostaje dość stonowana, ponieważ składa się głównie z diod LED.

W przedniej części zastosowano kute włókno węglowe, co nadaje jej unikalny wygląd, który muszę przyznać jest bardzo atrakcyjny. Wokół obręczy znajduje się skóra z czarnymi przeszyciami, a na górze kierownicy zamontowano diodę RevLED. Wizualnie Vision GS to stonowana kierownica, jeśli pominąć podświetlenie dla tych, którzy go nie lubią, a także okrągły ekran na jej środku. Ale ten ostatni jest centralnym elementem tej kierownicy, więc nie można go zignorować.

Moja opinia na temat kierownicy Moza GS Vision Wheel dla Sim Racing

Montaż na zamówienie

Podobnie jak w przypadku wszystkich zmienionych kierownic Moza, Vision GS wykorzystuje QR nowej generacji marki, z bezprzewodowym lub Slip Ring (fizycznym) połączeniem między nim a podstawą. Ten QR jest jednym z najlepszych na rynku, oferując solidne połączenie z bazami i tego też należy się spodziewać, ponieważ wywodzi się z tych używanych w zawodach (D-1 Spec).

Aby zamontować, wystarczy pociągnąć za pierścień, wyrównać i ustawić kierownicę, a następnie zwolnić pierścień. Co więcej, ta kierownica jest kompatybilna z podstawami innych marek, pod warunkiem posiadania uniwersalnej piasty Moza.

Produkcja i wykończenie

Struktura Vision GS wykonana jest z aluminium pochodzącego z przemysłu lotniczego. Wokół obwodu mamy dobrej jakości skórę, z pewnością odpowiadającą tej spotykanej w przemyśle motoryzacyjnym.

Z tyłu, łopatki wykonane są z kutego włókna węglowego, a kompozyt tego samego materiału, w połączeniu z tworzywem sztucznym, zastosowano na płycie czołowej otaczającej ekran. Jakość wykonania tej kierownicy jest zgodna z resztą topowej gamy Moza: jest bardzo wysokiej jakości, zmontowana co do milimetra i bez widocznych wad.

Skóra jest dobrze naciągnięta, bez zagnieceń na krzywiznach. Co więcej, szwy są wykonane ręcznie, co podkreśla ekskluzywny wygląd kierownicy.

Obsługa kierownicy

Kształt Vision GS jest prostokątny, idealny do wyścigów symulacyjnych, takich jak GT, F1, a nawet wyścigów wytrzymałościowych. W przypadku tych ostatnich uważam, że nie ma wystarczającej liczby elementów sterujących, aby zapewnić całkowite zanurzenie.

Jeśli chodzi o średnicę, Vision GS ma 31 cm, co jest naprawdę dobre do sim-racingu. Nie jest ani za duża, ani za mała dla dłoni. Elementy sterujące są rozmieszczone wokół centralnego ekranu i znajdują się bardzo blisko palców. Możesz łatwo nacisnąć wszystkie przyciski na kierownicy, bez większych problemów.

Co więcej, przyciski nie mają długiego skoku i nie zaczepiają się podczas naciskania, jak ma to miejsce w przypadku niektórych kierownic Moza. Jeśli chodzi o łopatki, mamy 2 magnetyczne i 2 analogowe, co jest dość standardowe. Jeśli chodzi o kliknięcia łopatek, są one doskonałe w przypadku magnetycznych, ale moim zdaniem generują dużo hałasu, co jest nieodłącznym problemem wielu kierownic Moza. Jeśli chodzi o analogi, sprężyna jest nieco miękka jak na mój gust, ale doskonale nadaje się do wyścigów symulacyjnych.

I wreszcie ekran centralny. Ma przekątną 2,85 cala, ale jest lekko zagłębiony, aby uniknąć zarysowań. Ekran ten jest wrażliwy na dotyk we wszystkich 4 osiach (góra, dół, lewo i prawo), co jest normalne i intuicyjne w użyciu. Chociaż łatwo jest manipulować ekranem, znajduje się on na środku kierownicy, co oznacza, że musisz zdjąć ręce z uchwytów, aby używać go w pełnym trybie wyścigowym.

Wrażenia podczas gry

Vision GS waży około 1,5 kilograma, co jest nieco ciężkie dla samochodów GT. Niemniej jednak, nie będziesz miał wielu problemów z używaniem go z bazami rozwijającymi ponad 10 nm momentu obrotowego, takimi jak Moza R12 lub R16.

Na torze Vision GS okazał się bardzo przydatny, zwłaszcza jego ekran. Dane, które można było wyświetlić, były nie tylko obfite i bardzo szczegółowe dzięki panelowi HD, ale także praktyczne w środku wyścigu. Można wyświetlić mapę toru, licznik okrążeń, dane silnika, czasy okrążeń i cały szereg innych informacji telemetrycznych. Co więcej, ekran jest połączony z żyroskopem, który utrzymuje obraz na stałym poziomie. Nie będziesz więc musiał odwracać głowy w środku zakrętu, aby odczytać dane. Co więcej, częstotliwość odświeżania panelu 60 Hz jest niemal natychmiastowa.

Czucie kierownicy jest naprawdę bardzo dobre. Ręce znajdują się w neutralnej pozycji, a skóra zapewnia doskonałą przyczepność nawet dla osób, które nie używają rękawic do wyścigów symulacyjnych. Jeśli chodzi o przycinanie się bazy, nie będziesz miał zbyt wielu powodów do zmartwień, o ile używasz bazy rozwijającej więcej niż 10 nm. Jednak w przypadku Moza R5 będzie ich trochę, ale nie za dużo.

Moja opinia na temat kierownicy Vision GS firmy Moza do wyścigów symulacyjnych

Kompatybilność kierownicy Vision GS

Na papierze Vision GS jest kompatybilny ze wszystkimi bazami Moza, a także z bazami innych producentów urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, dzięki uniwersalnemu hubowi. Tak między nami, to bardzo dobra rzecz, ponieważ daje nam to znacznie większe portfolio klientów.

Jeśli chodzi o platformy, Vision GS będzie działać na PC, a także na Xbox, ponieważ ta kierownica jest kompatybilna z bazą R3. Kierownica jest również w pełni kompatybilna z oprogramowaniem Moza, którego należy użyć do skonfigurowania różnych interfejsów wyświetlanych na ekranie kierownicy.

Stosunek jakości do ceny

Vision GS jest sprzedawany przez Moza we Francji za 830 euro, co jest z pewnością drogie, ale nie przesadnie, jak widać w przypadku innych producentów.

Jeśli chodzi o mnie, stosunek jakości do ceny Vision GS jest dobrze uzasadniony, nawet jeśli chciałbym zobaczyć na nim więcej włókna węglowego. Nie martw się jednak, to pigułka do przełknięcia, choćby ze względu na ekran, który jest naprawdę przydatny podczas biegania.

Mój werdykt na temat kierownicy Vision GS od Moza Racing

Czy polecam kierownicę Vision GS? Cóż, tak, jeśli lubisz wyścigi GT i możesz sobie na nią pozwolić. Jest to kierownica klasy premium, o poziom wyższa od innych oferowanych przez Moza i oferuje bardzo dobry chwyt.

Ekran nie tylko zapewnia efekt wow na kierownicy, ale jest bardziej niż przydatny w środku wyścigu. Jeśli planujesz konfigurację w stylu GT i masz 830 euro na kierownicę, to Vision GS jest warta rozważenia bez większego wahania.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *