Zaznacz stronę
Mon avis sur le châssis P1X Pro de la marque Sim Lab pour le sim racing

Simlab P1X Pro: Moja opinia na temat tej obudowy

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Simlab P1X Pro w pigułce

Sim Racing Nerd

Test i recenzja kokpitu Sim Lab P1X Pro dla Sim Racing
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Sztywna, modułowa konstrukcja
✅ Doskonała jakość wykonania
✅ Dyskretna, prosta konstrukcja
❌ Bardzo delikatny w dotyku lakier
❌ Wszystkie akcesoria są płatne, a rachunek za pełne opcje szybko rośnie.

4.5

Na rynku dostępnych jest wielu producentów podwozi do symulatorów wyścigowych, w tym marki istniejące od ponad 20 lat(na przykład Playseat ). Inne powstały później, a najnowsze istnieją na rynku od zaledwie 10 lat, jak w przypadku Simlab.

Katalog tego holenderskiego producenta blednie w porównaniu na przykład z katalogiem Playseat. Simlab oferuje tylko 4 pozycje dla swoich kokpitów i trzeba przyznać, że wyglądają one dość podobnie. Różnica polega jednak głównie na cenie i modułowości.

Produkty Simlab są znane z tego, że są przystępne cenowo w porównaniu do konkurencji, a także są wysoce modułowe, a to dzięki zastosowaniu profili aluminiowych. Poniżej przedstawię jedną z najlepszych obudów tej marki, model P1X Pro. Opowiem o jej mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jej temat.

Główne i techniczne cechy kokpitu

  • Cała konstrukcja z profilu aluminiowego 40 mm o różnych długościach
  • Wspornik podstawy napędu bezpośredniego z mocowaniem przednim
  • Wysoce modułowa obudowa z szeregiem opcjonalnych akcesoriów (siedzisko, wsporniki itp.)
  • Wymiary: 1350 x 580 x 770 mm (dł. x szer. x wys.)
  • Podwozie dostarczone zdemontowane
  • Podpory regulowane pod różnymi kątami
  • Maksymalny rozmiar pilota 2 m

Konstrukcja P1X Pro

Uważam, że konstrukcja Simlab P1X Pro jest dość minimalistyczna, z czernią dominującą w całej obudowie. Na wspornikach i częściach konstrukcji znajduje się kilka białych logo Simlab, ale są one subtelne. I muszę przyznać, że bardzo mi się to podoba. Jest to dalekie od krzykliwych opcji Playseat i jestem pewien, że wielu kierowców się z tym zgodzi.

Aluminiowa płyta bazowa stanowi podstawę konstrukcji, do której przykręcone są różne wsporniki dla siodełka, mechanizmu korbowego, podstawy, monitora (opcjonalnie) i manetki. Podsumowując, P1X Pro to prawdziwie wszechstronny model do wyścigów symulacyjnych, umożliwiający połączenie go z dowolną konfiguracją.

Moja opinia na temat Sim-Lab PIX Pro do wyścigów symulacyjnych

Dostosowanie zespołu urządzeń peryferyjnych

Po prawej stronie znajduje się wspornik dźwigni zmiany biegów i/lub hamulca ręcznego. Wysokość wspornika można regulować za pomocą suwaków, ale pozycja wspornika lub odległość od podstawy jest stała. Można go dowolnie przesuwać do przodu lub do tyłu.

Mówiąc o tym, domyślnie masz przedni montaż dla podstaw Direct Drive, który z łatwością pomieści urządzenia Moza, Simagic, Simucube, Asetek i lista jest długa. Istnieją również dwie inne opcje montażu podstawy, które są wheeldeck w postaci płyty z dolnym mocowaniem oraz system specyficzny dla podstaw Fanatec. Będziesz musiał wybrać go podczas konfigurowania obudowy, aby uzyskać odpowiednie komponenty. Nawiasem mówiąc, ten wspornik podstawy jest również regulowany.

W przypadku mechanizmu korbowego dostępny jest specjalny wspornik z wieloma otworami, dzięki czemu można zamontować praktycznie każde urządzenie peryferyjne dostępne na rynku, zarówno Load Cell, standardowe, jak i hydrauliczne.

Wreszcie, łyżka jest przymocowana do suwaka, który umożliwia zmianę jej pozycji. Ogólnie rzecz biorąc, P1X Pro oferuje wiele opcji montażu urządzeń peryferyjnych do sim-racingu.

Produkcja i wykończenie

Simlab wykorzystuje profile aluminiowe we wszystkich swoich obudowach, od modeli podstawowych po najdroższe w swoim katalogu. P1X Pro nie jest wyjątkiem od reguły, z profilami o różnych długościach (do 1,60 m dla podstawowej konstrukcji).

Jest znakomicie wykonany i to we wszystkich częściach. Nie zauważyłem żadnych wad, zadziorów ani części, które nie pasowałyby do siebie prawidłowo. Ogólne wykończenie jest bardzo dobre, ale tylko na profilach podwozia. Trzeba przyznać, że P1X Pro jest pomalowany, ale wygląda jak pomalowany sprayem. Nie jest ugotowana, a jeśli nie będziesz ostrożny podczas montażu lub użytkowania obudowy, pojawią się zadrapania. Nawiasem mówiąc, to jedyna poważna wada, jaką mogę znaleźć w tym kokpicie.

Montaż kokpitu

P1X Pro zostanie dostarczony w kilku pudełkach, całkowicie zdemontowany. Montaż kokpitu zajmie trochę czasu, ponieważ nie jest to proste mocowanie kierownicy i radziłbym mieć drugą parę rąk do pomocy.

Instrukcja montażu jest bardzo czytelna i szczegółowa, z oznaczonymi wszystkimi komponentami, a także niezbędnymi śrubami i wkrętami. Ale nie jest w formacie papierowym: jest to kod QR, który umożliwia przeglądanie dokumentu za pomocą smartfona lub komputera.

Operacja zajmie kilka godzin, a po jej zakończeniu będziesz potrzebować czasu na dostosowanie różnych elementów kokpitu, takich jak dolna część łańcucha, manetka, mechanizm korbowy i łyżka. Jak wspomniałem powyżej, jest to łatwe do zrobienia, ale wymaga czasu. Myślę, że jedno popołudnie w weekend na montaż i drugie na regulację powinno wystarczyć.

Wrażenia podczas gry

Przejdźmy do wrażeń zapewnianych przez Simlab P1X Pro. W przypadku konfiguracji do wyścigów symulacyjnych można w nim umieścić wszystko i wszystko, nie martwiąc się o solidność. Ten kokpit został zaprojektowany do przenoszenia momentu obrotowego Fanatec Podium DD2.

Jeśli chodzi o sztywność, podwozie sprawia wrażenie, jakby ważyło tonę; nie porusza się w ogóle podczas sesji symulacyjnych, nawet w szybkich tytułach, takich jak AC, ACC, iRacing i innych. A jednak P1X Pro stoi na 4 małych metalowych nóżkach, ale w ogóle nie drgnie w trakcie wyścigu, hamowania czy czegokolwiek innego.

Mówiąc o hamowaniu, suport może wydawać się słaby, ale z łatwością wytrzymuje obciążenie 100 kg. Osobiście nie czułem żadnego ugięcia pod stopami, chociaż powiedziano mi, że płyta ma niewielki ruch przy silnym hamowaniu. Moim zdaniem jest on na tyle subtelny, że trudno go wyczuć pod stopą.

Jeśli chodzi o fotele kubełkowe, Simlab oferuje doskonałe podparcie w trakcie wyścigu, zwłaszcza dla pleców. Czujesz się tak, jakby fotel cię obejmował, zupełnie jak w samochodzie wyścigowym. Co więcej, różne ustawienia pozycji oznaczają, że możesz szybko odnaleźć się w wyścigu.

Zakończmy na wsporniku podstawy. Co prawda składa się ona z kilku części (z wyjątkiem sterówki, która jest jednoczęściowa), ale całość ani drgnie, nawet przy mocnym kręceniu kierownicą. Szczerze mówiąc, jest to jedno z najsztywniejszych podwozi na rynku.

Moja opinia na temat podwozia P1X Pro firmy Sim Lab do wyścigów symulacyjnych

Kompatybilność z P1X Pro

Kompatybilność P1X Pro z urządzeniami peryferyjnymi do symulacji wyścigów jest zarówno szeroka, jak i kompletna, niezależnie od tego, czy chodzi o podstawy DD, pedały, łyżki czy manetki.

Krótko mówiąc: masz mniej więcej wszystkie duże marki w branży, pod warunkiem, że wybierzesz odpowiednią obsługę baz danych Direct Drive.

Stosunek jakości do ceny

Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, uważam, że P1X Pro jest dokładnie tam, gdzie powinien być na rynku. Przy cenie 800 euro w standardowej konfiguracji, tj. bez akcesoriów, P1X Pro oferuje świetny stosunek jakości do ceny. Z drugiej strony, będziesz musiał wydać dużo pieniędzy, aby zrobić na nim kilka wyścigów symulacyjnych, zwłaszcza z fotelem kubełkowym. W pełnej opcji, tj. z fotelem Sparco Circuit II i mocowaniem na 3 monitory, P1X Pro będzie kosztować prawie 1700 euro, a to wciąż dużo pieniędzy.

Mój werdykt na temat obudowy Sim-Lab P1X Pro

Jeśli chodzi o jakość wykonania, modułowość, solidność i wygląd, nie sądzę, abyśmy mogli zrobić coś lepszego niż P1X Pro. Tak, z pewnością znajdziesz lepiej wyglądające kokpity innych marek, z wyjątkowymi funkcjami (na przykład hybrydowa obudowa GT/F1), ale te opcje kosztują rękę i nogę.

Jeśli chodzi o mnie, P1X Pro to doskonała obudowa dla każdego. Jest bardzo sztywna, aby pomieścić największe podstawy DD, dobrze wygląda i jest modułowa. Jeśli możesz sobie na nią pozwolić, weź ją w konfiguracji z obsługą Vario dla monitora i wiaderkiem Simlab za około 1400 €.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *