Zaznacz stronę
Test et Avis du cockpit Sim Lab GT1 Evo

Sim-Lab GT1 Evo: Moja szczera opinia na temat tego kokpitu

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Sim-Lab GT1 Evo w pigułce

Sim Racing Nerd

Test i recenzja kokpitu Sim Lab GT1 Evo
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Dobre ceny w niektórych sklepach
✅ Dobrze zbudowane, solidne podwozie
✅ Dobrze przemyślany układ podpór
❌ Trudny montaż
❌ Siedzisko nie jest dostarczane z podwoziem

4.7

Sim-racing to już nie tylko kierownica i pedały. Obecnie chodzi przede wszystkim o immersję i realizm. Celem jest naprawdę poczuć się jak w samochodzie wyścigowym, a nie udawać, że ustanawiasz najszybsze czasy okrążeń.

Aby osiągnąć tak wysoki poziom immersji, my, kierowcy wyścigowi, potrzebujemy różnych urządzeń peryferyjnych. Na przykład podstawa Direct Drive jest koniecznością, podobnie jak kierownica w stylu F1, rally lub GT. Ponadto na poziomie pedalboardu musi znajdować się Load Cell, aby można było poczuć siłę wywieraną na pedały. Nie możemy jednak zapominać o kokpitach i ręcznych dźwigniach zmiany biegów/hamulców, które dodają odpowiednią warstwę realizmu. W rzeczywistości wyścigi symulacyjne zwróciły się w ostatnich latach w stronę realistycznych kokpitów, z coraz bardziej przystępnymi cenowo opcjami.

Jak można się spodziewać, nie wszystkie podwozia są takie same, a niektóre zostały specjalnie zaprojektowane do dyscyplin wyścigowych. Istnieją na przykład podwozia typu F1, w których pozycja za kierownicą jest bardzo niska, podobnie jak w samochodach jednomiejscowych. W dalszej części przedstawię ci model Sim-Lab GT1 Evoktóre w rzeczywistości jest podwoziem, do którego można dodawać elementy, dzięki czemu jest niezwykle konfigurowalne. Opowiem o jego mocnych i słabych stronach oraz przedstawię moją opinię na jego temat.

Główne i techniczne cechy kokpitu

  • Wymiary obudowy: 1350 mm x 680 mm (dł. x szer.)
  • Maksymalna wysokość rowerzysty: 2 m
  • Masa podwozia: 55 kg
  • Sztywna konstrukcja z profili aluminiowych
  • Ramka dostępna w dwóch kolorach
  • Pełna regulacja pozycji siodełka, kierownicy i mechanizmu korbowego
  • Otwór na dźwignię zmiany biegów/wspornik hamulca ręcznego
  • Kompatybilność z największymi markami w wyścigach symulacyjnych

Konstrukcja GT1 Evo

Nawet jeśli w kategoriach bezwzględnych podwozia do wyścigów symulacyjnych są nieco podobne, niektóre z nich wyróżniają się z tłumu, jak w przypadku Sim-Lab GT1 Evo. Ten „kokpit” nie jest w rzeczywistości kokpitem, a raczej rurowym podwoziem, do którego przykręcony jest wyścigowy fotel. Wróćmy jednak do konstrukcji tego produktu.

W kategoriach absolutnych jest piękny, z bardzo sztywną konstrukcją z profilowanego aluminium. Jest kwadratowa i bardzo dobrze wykończona. W podwoziu dominuje czerń, z kilkoma szarymi elementami, jeśli lubisz ten kolor. Myślę, że Sim-Lab GT1 Evo będzie idealnie pasować do wszystkich konfiguracji simracingowych, niezależnie od dyscypliny, którą lubisz najbardziej. Jedyną rzeczą, która może wpłynąć na wygląd Sim-Lab GT1 Evo, jest wybór fotela. Osobiście wybrałbym całkowicie czarny fotel lub taki z kilkoma czerwonymi akcentami.

Test i recenzja fotela Sim Lab GT1 Evo

Montaż na zamówienie

Jak można sobie zapewne wyobrazić, kokpity lub podwozia są dostarczane w stanie zdemontowanym, więc będziesz musiał wykonać wszystkie czynności montażowe samodzielnie. Niektóre są łatwe w montażu, podczas gdy inne nie, jak w przypadku Sim-Lab GT1 Evo.

Po pierwsze, w pudełku nie ma instrukcji obsługi. W rezultacie będziesz musiał mieć pod ręką wersję cyfrową (PDF) na smartfonie, tablecie lub komputerze, i to jest pierwszy negatywny punkt. Po drugie, cyfrowa instrukcja obsługi nie jest zbyt przejrzysta, a złożenie Sim-Lab GT1 Evo zajmie kilka godzin. Radzę uzbroić się w cierpliwość i powoli wykonywać kolejne kroki.

Podwozie jest dość ciężkie, nawet bez siedzenia. Na wadze Sim-Lab GT1 Evo waży około 55 kg, co nie jest wagą piórkową. Tak więc po złożeniu jestem za pozostawieniem go w jednym miejscu i nie dotykaniem go ponownie. Istnieją jednak koła, które można zamontować na podwoziu, aby ułatwić jego przenoszenie, ale są one opcjonalne.

Produkcja i wykończenie

Sim-Lab GT1 Evo wykorzystuje profilowane aluminium do swojej konstrukcji. Wykończenie jest bardzo dobre, podobnie jak lakier. Wszystkie części są dobrze wycięte, a otwory są wstępnie nawiercone, aby pomieścić praktycznie wszystkie dostępne na rynku urządzenia peryferyjne do sim-racingu.

Mimo że montaż Sim-Lab GT1 Evo jest żmudny, podwozie jest bardzo dobrze wykonane i solidne. Nie zauważyłem żadnego ugięcia na różnych mocowaniach podwozia, czy to kierownicy / podstawy, czy pedałów, z wyjątkiem mocowania dźwigni zmiany biegów. Jest naprawdę solidny, bez względu na sposób korzystania z kokpitu. Czapki z głów za to, a marka nadrobiła trudny montaż podwozia, jeśli o mnie chodzi.

Zapoznanie się z kokpitem

Po pierwsze: fotel nie jest dołączony do zakupu Sim-Lab GT1 Evo. Otrzymujesz tylko podwozie i to wszystko. Wybór ten został dokonany w celu uzyskania kokpitu, który jest zarówno konfigurowalny, jak i wysoce konfigurowalny, czego nie można powiedzieć o większości produktów dostępnych na rynku.

Gdy już to zrobisz (fotel nie jest dołączony do zestawu), Sim-Lab GT1 Evo jest dość łatwy do opanowania. Trzeba przyznać, że montaż jest żmudny i w najlepszym przypadku zajmie ci dobre popołudnie, ale regulacja fotela i mocowań jest dość łatwa. Nie miałem większych problemów z dostosowaniem go do moich preferencji, może z wyjątkiem lakieru.

W rzeczywistości, nawet jeśli jest dobrze wykonana, ma tendencję do blokowania się przy pierwszym fałszywym ruchu. W rzeczywistości zdecydowanie radzę zachować ostrożność podczas instalowania urządzeń peryferyjnych, ponieważ istnieje ryzyko zarysowania wszystkich wsporników.

Wrażenia podczas gry

W grze Sim-Lab GT1 Evo jest zaskakująco stabilny, niezależnie od tytułu, w który grasz. No, prawie, z wyjątkiem jednego elementu, którym jest wspornik dźwigni zmiany biegów. Ponieważ jest ona przymocowana do podwozia za pomocą jednego punktu mocowania, nadal występuje niewielkie ugięcie, ale nie jest to nic poważnego.

Pomijając ten drobny problem, Sim-Lab GT1 Evo to nadal doskonałe podwozie, które zapewni ci mnóstwo wrażeń w grze. Platforma fotela zapewnia doskonały poziom regulacji, który jest idealny do dostosowania fotela do stylu jazdy lub dyscypliny, w którą grasz. Fani F1 i GT będą zachwyceni tym podwoziem.

Jeśli chodzi o resztę, Sim-Lab GT1 Evo pozostaje doskonałym, bardzo stabilnym podwoziem, które daje poczucie bezpieczeństwa, zwłaszcza jeśli chodzi o kierownicę / podstawę i mocowania mechanizmu korbowego. W ogóle się nie porusza, nawet jeśli używasz mostków Direct Drive z dużym momentem obrotowym(na przykład Fanatec Podium DD ).

Test i recenzja Sim Lab GT1 Evo Sim Racing Cockpit

Kompatybilność z podwoziem GT1 Evo

Pod tym względem Sim-Lab GT1 Evo jest kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi największych marek w branży sim-racing: Fanatec, Logitech, Thrustmaster, Moza, Asetek, Heusinkveld i wielu innych. To prawdziwa gratka dla fanów sim-racingu pod każdym względem.

Jeśli chodzi o fotele, jest to mniej więcej to samo, na przykład z markami takimi jak Sparco. Jednak wsporniki fotela, te w kształcie płyty, które mocuje się do boków, nie są dołączone do Sim-Lab GT1 Evo, ponieważ różnią się one w zależności od fotela. Radziłbym więc odrobić pracę domową w tej kwestii, aby uniknąć upadku na kość.

Poza tym Sim-Lab GT1 Evo pozostaje bardzo popularną obudową, kompatybilną z szeroką gamą urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych.

Stosunek jakości do ceny

Sim-Lab GT1 Evo można kupić za książęcą sumę 449 euro na stronie producenta, co jest dość wysoką ceną za samo podwozie.

Następnie, i tu naprawdę zaczyna boleć, trzeba jeszcze zapłacić za fotel i jego mocowania, a także inne elementy, takie jak kółka, wspornik drążka zmiany biegów itp. Mimo to Sim-Lab GT1 Evo nadal oferuje dobry stosunek jakości do ceny, pod warunkiem, że kupujesz ostrożnie i zwracasz uwagę na specjalne oferty.

Mój werdykt na temat GT1 Evo od Sim Lab

Jestem fanem konfigurowalnych i adaptowalnych kokpitów, a Sim-Lab GT1 Evo pozostaje dobrym wyborem dla sim-racerów, którzy chcą kupić podwozie. Co prawda ma ona swoje wady, w tym trudność w fazie montażu, ale jeśli masz cierpliwość i pieniądze, Sim-Lab GT1 Evo to produkt, któremu warto się przyjrzeć. Ale jeśli to nie jest twój przypadek i nie jesteś przekonany, to to spójrz na inne kokpity, które z pewnością Ci się spodobają..

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *