Moza RS V2 w pigułce

Zalety i wady
✅ Aluminiowa konstrukcja z płytą czołową z kutego włókna węglowego i modułem przycisków
✅ Podświetlane przyciski
✅ Skórzane obramowanie kierownicy
✅ 4 tylne łopatki zmiany biegów
❌ Brak ekranu na kierownicy
ㅤ
Od czasu wprowadzenia na rynek swoich pierwszych produktów do wyścigów symulacyjnych, takich jak Moza Racing wyrobiła sobie markę w branży, oferując dobre, przystępne cenowo urządzenia peryferyjne, które konkurują z największymi markami w grze. Trzeba przyznać, że było to nie lada wyczynem, z tego prostego powodu, że trudno jest konkurować z producentem, który jest obecny w tym segmencie od ponad 20 lat.
Niemniej jednak, Moza postawiła na efekt wow swoich produktów, na innowacje, a także na czasami bardzo agresywne ceny, trzeba przyznać. I to wszystko się opłaciło, ponieważ w ciągu zaledwie 3 lat chiński producent stał się poważnym graczem w branży, ze stale rosnącą rzeszą fanów.
Trzeba przyznać, że katalog Moza blednie w porównaniu z katalogiem Fanatec ale chińska marka ma co trzeba i gdzie trzeba. Na przykład, Moza oferuje 6 baz napędu bezpośredniego, od 3,9 nm do 21 nm momentu obrotowego. W przypadku kół zamachowych jest to dokładnie taka sama liczba wejść, na przykład RS V2, które jest raczej topowym kołem z wykończeniem z włókna węglowego. W dalszej części przedstawię je, opowiem o jego mocnych stronach i przedstawię moją opinię na jego temat.
Główne i techniczne właściwości koła
- Aluminiowa konstrukcja kierownicy i płyta tylna
- Płyta czołowa z kutego włókna węglowego, łopatki i moduły przycisków
- 10 podświetlanych przycisków mechanicznych, 2 przełączniki funkcyjne i 2 enkodery
- 4 magnetyczne tylne łopatki
- Skórzane wykończenie wokół kierownicy
- Kompatybilność z komputerami PC na bazach od R5 do R21
- Koło o średnicy 33 cm
Konstrukcja RS V2
Jak w przypadku każdej prezentacji produktu sim-racingowego, zacznijmy od projektu. RS V2 to wersja premium kierownicy znajdującej się już w ofercie Moza, CS V2. W przypadku RS producent urządzeń peryferyjnych do sim-racingu zdecydował się na użycie bardziej szlachetnych materiałów, w szczególności włókna węglowego na niektórych częściach kierownicy.
W rezultacie otrzymujemy kutą płytę czołową z włókna węglowego, moduł przycisków i łopatki w świetnym stylu, wzmocnione żółtym paskiem na górze kierownicy. Jak dla mnie, jest naprawdę pięknie, nawet jeśli ta kierownica kosztuje prawie dwa razy więcej niż ta, na której jest oparta. Ale z drugiej strony otrzymujesz więcej elementów sterujących, wzornictwo premium i szlachetniejsze materiały, więc twierdzę, że cena jest uzasadniona.

Montaż na zamówienie
QR Moza znajduje się z tyłu RS V2, na aluminiowej płycie tylnej, aby zapewnić sztywność. Aby zainstalować kierownicę na jednej z kompatybilnych podstaw (od R5 do R21), wystarczy pociągnąć pierścień na QR D1-Spec, wyrównać kierownicę z podstawą, zainstalować kierownicę i zwolnić pierścień.
QR firmy Moza umożliwia przymocowanie koła zamachowego do podstawowego wału napędowego bez zginania lub czegokolwiek innego. Jest to jedno z najlepszych rozwiązań dostępnych obecnie na rynku symulatorów wyścigowych.
Produkcja i wykończenie
Jak wspomniałem wcześniej, Moza użyła bardziej szlachetnych materiałów w RS V2, w przeciwieństwie do syntetycznej skóry i aluminium w wersji CS. Kute włókno węglowe zastosowano na płycie czołowej, a także na module przycisków i łopatkach. Muszę przyznać, że materiał ten jest po prostu wspaniały, bardzo dobrze wykończony i ultra-premium. Według mojej wiedzy, jest bardzo niewielu producentów symulatorów wyścigowych, którzy używają tego materiału i świetnie, że Moza jest jednym z nich.
Jeśli chodzi o wykończenie, jest na najwyższym poziomie, nie ma o czym mówić. Wszystkie elementy są doskonale spasowane, bez widocznych szczelin. Skóra wokół kierownicy jest najwyższej klasy, z pewnością z branży motoryzacyjnej. Mimo że RS V2 jest wersją opartą na CS V2, można poczuć i zobaczyć ekskluzywny charakter tej kierownicy.
Obsługa koła
Kierownica ma średnicę 33 cm (13 cali), ale jest całkowicie okrągła. Dzięki temu idealnie nadaje się do wielu dyscyplin symulacyjnych, takich jak rajdy, GT, NASCAR itp. Ergonomia tej kierownicy jest doskonała, ponieważ przyciski, z wyjątkiem być może 2, znajdują się bardzo blisko dłoni, po bokach płyty czołowej.
Przyciski są mechaniczne i podświetlane, co ułatwia korzystanie z nich w locie. Zabawne przełączniki i enkodery są również łatwe w użyciu w locie.
Z tyłu mamy 4 magnetyczne łopatki w RS V2, duże i znacznie oddalone od kierownicy. Przyjemnie leżą pod palcami, ale czasami mogą być nieco głośne. Na szczęście Moza oferuje podkładki zmniejszające hałas łopatek, które są zawarte w pakiecie z kierownicą.
Podsumowując, RS V2 bardzo dobrze leży w dłoni i jest dość lekka, chociaż osobiście nie używałbym tej kierownicy z podstawą R5 ze względu na zacinanie się.
Wrażenia podczas gry
Jak już kilkakrotnie wspominałem, kierownica ta jest kompatybilna ze wszystkimi modelami oferowanymi przez Moza Racing, od R5 do R21. Osobiście nie używałbym tej kierownicy z R5, a nawet R9 w niektórych przypadkach, a powodem jest przycinanie. Kierownica ma dość dużą średnicę 33 cm, a małe tylne widełki Moza nie są tak naprawdę zaprojektowane do przyjmowania tak dużej masy, mimo że RS V2 nie waży aż tak dużo.
Niemniej jednak, jeśli chodzi o wyczucie, kierownica świetnie się trzyma niezależnie od tytułu, w którym grasz. Na przykład w tytułach takich jak AC lub ACC korzystanie z RS V2 w GT jest zabójcze. Sprzężenie zwrotne jest doskonale odwzorowane, pod warunkiem, że masz również dobrą bazę(R12 i wyższą). Ciężar kierownicy jest dość dobrze kontrolowany dzięki zastosowaniu kutego włókna węglowego, choć trzeba przyznać, że nie ma go zbyt wiele.
Dodanie dodatkowych przycisków oznacza, że ta kierownica jest otwarta na wiele wirtualnych zawodów samochodowych, co ma wpływ na czasy okrążeń. Z RS V2 zauważyłem krótsze czasy okrążeń niż z CS VS, która na papierze jest tą samą kierownicą.

Kompatybilność z kierownicą RS V2
Jak już wielokrotnie wspominano, RS V2 jest kompatybilna ze wszystkimi bazami Moza Racing: R5, R9, R12, R16 i R21. Dla wirtualnego kierowcy szukającego dobrej kierownicy jest to idealne rozwiązanie, ponieważ RS V2 może być używana ze wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi Moza.
Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe i platformy, kierownica ta może być używana na praktycznie wszystkich dostępnych na PC bez najmniejszego problemu.
Stosunek jakości do ceny
Wyceniony na 469 euro, RS V2 oferuje doskonały stosunek jakości do ceny, nawet jeśli nie ma wszystkich błyskotek swoich rywali, takich jak ekran, płaskie dno itp. Szczerze mówiąc, trudno będzie znaleźć coś lepszego w tej cenie, zwłaszcza z kierownicą wykonaną z kutego włókna węglowego. Szczerze mówiąc, trudno będzie znaleźć coś lepszego w tej cenie, zwłaszcza w przypadku kierownicy wykonanej z kutego włókna węglowego. Jedynym minusem jest to, że ta kierownica jest czasami niedostępna, więc będziesz musiał trochę poszukać, aby znaleźć ją online.
Mój werdykt na temat kierownicy RS V2 od Moza Racing
Co więcej można powiedzieć o RS V2? Poza tym, że powinieneś ją kupić, jeśli szukasz doskonałej kierownicy, która robi praktycznie wszystko. Cena jest moim zdaniem odpowiednia, a wyczucie jest bardzo dobre, o ile sparujesz ją z podstawą, która wychodzi ponad 10 nm(R12, R16 i R21). Projekt jest pięknie minimalistyczny, a jakość wykonania jest na najwyższym poziomie.
Co prawda RS V2 nie ma ekranu na płycie czołowej, ale tak jest w przypadku praktycznie wszystkich lotek Moza z wyjątkiem FSR, który jest najlepszym psem marki. Niemniej jednak RS V2 pozostaje doskonałą opcją, którą gorąco polecam.
0 komentarzy