Moza CS V2P w pigułce

Zalety i wady
✅ Wykończenie premium
✅ Kompatybilny ze wszystkimi podstawami Moza Racing
✅ W pełni okrągłe koło
❌ Trochę ciężka na wadze
ㅤ
Od pewnego czasu obserwujemy markę o stale rosnącej obecności na globalnej scenie wyścigów symulatorów. Mowa oczywiście o chińskim producencie, który pojawił się znikąd: Moza Racing. To niesamowite, że w tak krótkim czasie taka marka zdołała wyrobić sobie markę w branży, która jest naprawdę, naprawdę konkurencyjna.
Trzeba przyznać, że główni gracze w branży mniej lub bardziej dominują w różnych segmentach rynku, czy to low-end, mid-range czy premium. Każda marka jest wyjątkowa, z równie specyficzną pulą klientów. Na przykład Logitech Logitech i Thrustmaster są bardziej w segmencie podstawowym/średnim, z urządzeniami peryferyjnymi, które nie są w czołówce technologii (z wyjątkiem nowych wyjść bazowych Direct Drive), ale które nadal oferują wciągające wrażenia, jeśli nie jesteś zbyt wybredny. Dla Fanatec i Simagic jest to na przykład segment premium, z produktami o wysokiej wydajności i jakości. Mamy również Simucube która działa na mniej lub bardziej unikalnym rynku czystej i prostej symulacji, z produktami używanymi głównie przez zespoły wyścigowe.
A gdzie w tym wszystkim mieści się Moza Racing? Cóż, moim zdaniem marka stara się zrobić wszystko po trochu: dotrzeć do segmentu podstawowego z pakietem R3, ale także podążać za wielkimi nazwiskami w branży z podstawowym modelem, który wytwarza 21 nm momentu obrotowego: R21. Ale do wyścigów symulacyjnych potrzebne są również kierownice, a to równie dobrze, ponieważ Moza oferuje kilka dobrych, w tym CS V2P, któremu przyjrzymy się w następnej kolejności.
Główne i techniczne właściwości koła
- Konstrukcja ze stopu aluminium
- Średnica 33 cm z całkowicie okrągłym kołem
- Perforowana skóra dookoła
- 2 łopatki magnetyczne z kutego włókna węglowego, 6 przycisków mechanicznych, 2 joysticki i 2 przełączniki
- Kompatybilny ze wszystkimi podstawkami Moza
- QR oparty na D1-Spec z tyłu
- RevLED w górnej części panelu przedniego
Projekt CS V2P
Ogólny design CS V2P jest raczej stonowany, z dominacją czerni i ciemnej szarości. Kierownica ma prosty wygląd, średnicę 33 cm i jest całkowicie okrągła. Pośrodku znajdują się wszystkie elementy sterujące na module w stylu Fanatec, który jest doskonale zintegrowany z płytą czołową.
Skóra wokół obręczy jest czarna, z białym paskiem u góry. Ogólnie rzecz biorąc, CS V2P to bardzo przystojna kierownica klasy premium, zwłaszcza z aluminiowym wykończeniem.

Montaż na zamówienie
Podobnie jak w przypadku wszystkich kierownic Moza Racing, CS V2P jest dostarczana z QR marki, który jest oparty na D1-Spec. W rezultacie montaż na kierownicy jest operacją, którą może wykonać dziecko.
Jeśli chodzi o kompatybilność kierownicy CS V2P z bazami chińskiego producenta urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, nie jest to zwykła historia podziału asortymentu. CS V2P może być używana ze wszystkimi bazami Moza, z wyjątkiem R3, która jest wyraźnie skierowana do entuzjastów sim-racingu. Szczerze mówiąc, dotyczy to praktycznie wszystkich kierownic Moza V2, ponieważ marka zmieniła sposób komunikacji między nowymi kierownicami a bazami.
Produkcja i wykończenie
CS V2P to jedna ze średniej klasy kierownic marki z wykończeniem premium. W menu: stop aluminium na konstrukcję, skóra na obręcz i kute włókno węglowe na łopatki.
Jest najwyższej jakości pod każdym względem. Naprawdę nie ma nic do powiedzenia na ten temat, niezależnie od tego, czy chodzi o skórę, szczotkowane aluminium, strukturę z tyłu, przyciski czy cokolwiek innego. To najwyższa jakość i można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę cenę, za jaką ten mały klejnot jest sprzedawany.
Jeśli chodzi o wykończenie, nie zauważyłem żadnych wad, przerw między częściami ani niczego innego. Nawet naklejki na przyciskach są dobrze wyśrodkowane, co wiele mówi o kontroli jakości marki, która w ostatnich latach przeszła długą drogę.
Obsługa koła
Ze średnicą 33 cm i całkowicie okrągłym kołem, CS V2P jest duży. Może się to podobać niektórym rowerzystom, ale nie wszystkim. W tej kwestii moja opinia nie ma znaczenia, ponieważ rozmiar koła jest subiektywny.
Mimo że kierownica ma średnicę, która ma tendencję do naśladowania kierownic samochodowych, przyczepność jest doskonała, zwłaszcza że ta kierownica jest gruba i pokryta skórą. Twoje dłonie są doskonale ułożone podczas sesji symulacyjnych, a pozycja za kierownicą jest nieco niższa niż w zwykłym 09H15. Osobiście uważam, że tak jest lepiej, ponieważ ramiona znajdują się w bardziej naturalnej, pochylonej pozycji, co jest korzystne podczas długich sesji symulacyjnych (mniejsze zmęczenie).
Jeśli chodzi o przyciski i ich ergonomię, są one w sam raz. Czuć, że Moza poświęciła czas na przestudiowanie rozmieszczenia elementów sterujących, które są bardzo blisko dłoni. Czapki z głów. Co więcej, nie ma ich tak wiele, jak na przykład w KS lub ES.
Wrażenia podczas gry
Jak wspomniałem powyżej, CS V2P jest kompatybilny ze wszystkimi bazami oferowanymi obecnie przez Moza Racing w swoim katalogu, ale jeśli chcesz uzyskać poradę, unikaj R5, a nawet R9 w niektórych przypadkach, co wyjaśnię zaraz potem.
W R12 ta kierownica jest czystym cudem, z całkowicie okrągłym kształtem, ale także wysokim poziomem przyczepności dzięki wysokiej jakości skórze. Kierownica jest łatwa do uchwycenia i stosunkowo duża, co czyni ją jeszcze bardziej ergonomiczną. Co więcej, jej waga wynosząca nieco ponad 3 kg nie wpływa negatywnie na bazę, na której się znajdujesz, zwłaszcza w przypadku R12 lub R16.
W porównaniu z innymi kierownicami w tym samym segmencie, CS V2P jest o włos za ciężka jak na bazę rozwijającą się poniżej 10nm. Na przykład w Fanatec kierownica ClubSport RS jest praktycznie taka sama jak CS V2P, jest o około 600 g lżejsza, a różnicę można wyczuć w podstawie. Nie twierdzę, że ta kierownica Moza jest zła, po prostu jest trochę ciężka, co oznacza, że być może będziesz musiał przełączyć się na mocniejszą podstawę, aby uniknąć przycięcia, co czasami może się zdarzyć na przykład w R9.

Kompatybilność z CS V2P
Wbrew wszelkim oczekiwaniom, CS V2P jest kompatybilna ze wszystkimi bazami Moza Racing z wyjątkiem R3. Jednak ta kierownica kosztuje prawie tyle samo, co podstawowy zestaw producenta, więc…
Jeśli chodzi o platformę, nadal jesteśmy tylko na komputerach PC i jest to normalne, ponieważ bazy Moza są kompatybilne tylko z komputerami z systemem Windows, z wyjątkiem R3, który jest również kompatybilny z Xbox.
Jeśli chodzi o symulatory wyścigowe, wybór jest dość szeroki, w tym F1 2022, Project Cas, AC, ACC, iRacing, rFactor i wiele innych. Fani wyścigów symulacyjnych będą zachwyceni katalogiem Moza.
Stosunek jakości do ceny
Cena CS V2P wynosi około 300 euro lub nawet mniej, w zależności od sprzedawcy internetowego. Jeśli chodzi o mnie, stosunek jakości do ceny oferowany przez tę kierownicę jest po prostu doskonały, zwłaszcza w porównaniu z konkurencją, taką jak Simagic.
Aluminium jest wysokiej jakości, podobnie jak skóra, a elementy sterujące (przyciski) są mechaniczne, co dodaje kierownicy charakteru premium.
Mój werdykt na temat kierownicy CS V2P od Moza Racing
Czy ta kierownica jest dla Ciebie? Cóż, tak, jeśli masz już kompletny zestaw Moza. Cena jest odpowiednia: ani za droga, ani za tania. Jakość wykonania jest doskonała, a wyczucie jest dobre, jeśli masz wystarczająco mocną podstawę (R12 lub wyższą).
Czy powinienem polecić tę kierownicę wszystkim rowerzystom? To zależy. Jeśli chcesz go używać w swoim sprzęcie, upewnij się, że masz co najmniej R12 jako podstawę, aby uniknąć przycinania lub nasycenia peryferyjnego. Waga ponad 3 kg jest odczuwalna na podstawach rozwijających mniej niż 10 nm momentu obrotowego, ale nie we wszystkich tytułach wyścigowych. Ale nadal jest to świetna kierownica, jeśli o mnie chodzi.
0 komentarzy