Hamulec ręczny Moza HBP w pigułce

Zalety i wady
✅ Piękne wzornictwo
✅ Materiały najwyższej jakości
✅ Bardzo konkurencyjna cena
❌ Opcja tylko montażu dolnego
ㅤ
Celem jest konkurowanie z markami premium na rynku wyścigów symulacyjnych, Moza Racing musiała włożyć wiele wysiłku i ciężkiej pracy, aby wyrzeźbić niszę w wysoce konkurencyjnym segmencie.
Pełna gama urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych musi obejmować kierownice, podstawy, pedały i akcesoria, takie jak manetki, hamulce ręczne itp. Wszystkie produkty, które właśnie wymieniłem, stanowią podstawę bazy, a także konieczne jest posiadanie ekosystemu, który może działać w harmonii z urządzeniami peryferyjnymi.
Moza oferuje obecnie całkiem obszerną gamę, obejmującą nie mniej niż 6 mostków i 6 kierownic, 3 mechanizmy korbowe, manetki, deski rozdzielcze i hamulce ręczne, a także inne specyficzne akcesoria. Mówiąc o hamulcach ręcznych, Moza nazywa się HBP i stara się wyrobić sobie markę w tym, co moim zdaniem jest dość niszowym segmentem. O tak, nie będziesz mieć hamulca ręcznego, jeśli jeździsz w F1, GT3 lub wyścigach wytrzymałościowych. Hamulca ręcznego będziesz używać w rajdach i drifcie, albo w tytułach zręcznościowych, które są fajne. W dalszej części przedstawię ci HBP i powiem, co o nim myślę.
Główne i techniczne właściwości hamulca ręcznego
- Cała konstrukcja z aluminium pochodzącego z przemysłu lotniczego
- 16-bitowy czujnik kąta
- Regulowany uchwyt zapewniający doskonałą regulację
- Złącze RJ11 i USB
- Regulowany mechanizm oporu (wymienna sprężyna i elastomer)
- Doskonałe wykończenie i jakość wykonania
Konstrukcja hamulca ręcznego HBP
Bardzo podoba mi się konstrukcja hamulca HBP z jego kątowym kształtem. Ten hamulec ręczny składa się z kilku części, które idealnie do siebie pasują. W tym symulatorze wyścigów samochodowych dominuje czerń, z białym logo Moza po jednej stronie.
Rękojeść HBP składa się z dwóch części, z których jedna jest zdejmowana i regulowana. Jest to smukła konstrukcja, a górna część rękojeści, w której znajduje się głowica, jest całkowicie cylindryczna. Ogólnie rzecz biorąc, HBP to przystojny hamulec ręczny, który pasuje do kodu stylistycznego chińskiej marki.

Montaż na zamówienie
HBP można zamontować tylko od dołu, albo bezpośrednio do podwozia/kokpitu, albo za pomocą zacisku stołowego Moza, który jest sprzedawany osobno. Cóż, to największa wada tego hamulca ręcznego i to samo dotyczy manetki tej marki. Ten unikalny dolny system montażu poważnie ogranicza jego instalację i wykorzystanie w konfiguracjach ze stołami lub biurkami jako główną konstrukcją.
Na ramie nie będzie z tym tyle problemów, jeśli będzie ona miała wystarczająco niskie mocowanie dźwigni zmiany biegów/hamulca ręcznego. Ale na stole ten hamulec ręczny będzie zbyt wysoko, chyba że zamontujesz go do góry nogami, ponieważ uchwyt jest regulowany.
Produkcja i wykończenie
Praktycznie wszystkie części HBP są wykonane z aluminium, z wyjątkiem obudowy zawierającej elektronikę i złącza, która jest wykonana z tworzywa sztucznego. Ale jest tak dobrze wykonana, że w ogóle tego nie zauważysz. Wykończenie hamulca ręcznego jest wzorowe, bez widocznych wad.
Jeśli chodzi o jakość wykonania, to jest ona na najwyższym poziomie. Niezależnie od tego, czy chodzi o obudowę, szyjkę czy kable dołączone do HBP, wszystko jest najwyższej jakości pod każdym względem.
Obsługa hamulca ręcznego
Ten HBP jest łatwy w obsłudze, a to w dużej mierze dzięki temu, że uchwyt jest regulowany. Wszystko, co musisz zrobić, to odkręcić dwie śruby mocujące górną część uchwytu, aby dostosować go do swoich preferencji. Możesz pozostawić go w pozycji poziomej lub pionowej, lub ustawić go pod kątem, aby dopasować go do swojej konfiguracji i stylu jazdy. Za pomocą śrub można również regulować wysokość szyjki.
Pokrętło jest duże i całkowicie cylindryczne, a także wykonane z metalu. W przeciwieństwie do manetki Moza, HBP nie pozwala na wymianę gałek. Osobiście wolę hamulce ręczne. Osobiście wolę hamulce ręczne o tym samym kształcie, ponieważ przypominają mi te używane w wyścigach.
Wrażenia podczas gry
Jeśli chodzi o wyczucie HBP, to na pierwszy rzut oka mogę powiedzieć, że jest to dobry hamulec ręczny, bardzo liniowy w użyciu w symulatorach wyścigowych. Jakość wykonania jest doskonała, praktycznie bez ruchu na boki, a nawet jeśli zwolnisz go trochę za szybko, istnieje system, który amortyzuje go, aby zapobiec uszkodzeniom i innym nieszczęśliwym wypadkom urządzenia.
Jak wspomniałem wcześniej, sprężyna jest wymienna, podobnie jak elastomer. Cóż, nie jest to tak naprawdę elastomer, jak można by się spodziewać po mechanizmie korbowym Load Cell, ale ta odrobina gumy zapewnia niewielki opór pod koniec skoku, a także amortyzuje wszelkie nagłe ruchy.
Hamulec ręczny HBP charakteryzuje się liniowym wyczuciem podczas całego skoku klamki. Osobiście preferuję takie liniowe wyczucie hamulca ręcznego, ale wyobrażam sobie, że niektórzy zawodnicy będą bardziej zainteresowani produktami progresywnymi, w których opór rośnie wraz ze wzrostem kąta. Trzeba przyznać, że nie jest to realistyczne odwzorowanie tego, co można znaleźć w samochodach wyścigowych z hydraulicznym hamulcem ręcznym, a nawet w samochodzie ze standardowym hamulcem ręcznym, ale HBP to niedrogi produkt, który najwyraźniej nie ma na celu zapewnienia całkowitego zanurzenia.

Kompatybilność z hamulcem ręcznym
Produkt ten jest kompatybilny z całym ekosystemem Moza dzięki złączu RJ11, ale może być również używany z innymi konfiguracjami za pośrednictwem kabla USB. Jeśli chodzi o platformy, HBP jest przeznaczony tylko dla komputerów PC, podobnie jak mniej więcej cała obecna oferta Moza.
Jeśli chodzi o tytuły sim-racingowe, to nie miałem z nimi żadnych problemów na Dirt, WRC czy innych, z których korzystałem. Działa to jak najbardziej normalnie, bez najmniejszych problemów.
Stosunek jakości do ceny
Hamulec ręczny Moza kosztuje 119 euro z VAT od autoryzowanego dystrybutora Moza we Francji, co jest całkiem dobrą ceną, zwłaszcza biorąc pod uwagę jakość wykonania i użyte materiały premium. Jeśli chodzi o mnie, stosunek jakości do ceny HBP jest bardzo dobry dla docelowych odbiorców.
Trzeba przyznać, że wyczucie nie jest progresywne i nie ma zbyt wielu opcji montażu tego urządzenia. Oczywiście HBP nie chce konkurować na przykład z hamulcem ręcznym ClubSport V1.5 firmy Fanatec. Hamulec ręczny Moza po prostu chce uzupełnić swoją ofertę o wysokiej jakości urządzenie, które oferuje dobre wyczucie.
Mój werdykt na temat hamulca ręcznego HBP od Moza Racing
Nawet jeśli HBP ma swoje drobne wady, w szczególności rażący brak opcji mocowania w ustawieniach, ten hamulec ręczny jest nadal dobrym produktem, który zachwyci kierowców amatorów i fanów rajdów i driftu.
Jest wysokiej jakości, świetnie złożony, wygląda świetnie i wykonuje swoją pracę prawidłowo, bez konieczności podłączania. Osobiście poleciłbym HBP każdemu, kto szuka niezawodnego, niedrogiego i stylowego produktu. Nie dostaniesz zanurzenia Load Cell lub hydraulicznego hamulca ręcznego, ani nawet progresywnego wyczucia drążka, ale nie jest to tak złe, jak się wydaje dla docelowych odbiorców.
Ale jeśli mam być całkowicie szczery, osobiście wolałbym zapłacić kilka euro więcej i cieszyć się realizmem i immersją oferowaną przez Clubsport Handbrake od niemieckiego giganta.
Najlepsza alternatywa dla Moza HBP Hanbdrake
1
0 komentarzy