Zaznacz stronę
Mon avis sur le ClubSport Racing Wheel F1 de Fanatec pour le Sim Racing

ClubSport Racing Wheel F1: Moja szczera opinia na temat tego zestawu

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

ClubSport Racing Wheel F1 w pigułce

Sim Racing Nerd

Opinie o kierownicy Fanatec Clubsport Racing Wheel F1 do wyścigów symulacyjnych
Projekt
Rozgrywka
Stosunek jakości do ceny

Zalety i wady

✅ Podstawa napędu bezpośredniego zapewniająca 15 nm momentu obrotowego
✅ Oficjalnie licencjonowana kierownica F1
✅ Kompatybilna ze wszystkimi akcesoriami/peryferiami Fanatec
❌ Dostarczana z 2 tylnymi łopatkami

4.8

Nie muszę chyba przedstawiać tej marki Fanatec jeśli jesteś fanem sim-racingu, a jeśli nie jesteś z nią zaznajomiony, to mówiąc najprościej: ten niemiecki producent mniej lub bardziej zdominował światowy rynek przez ostatnie dwadzieścia lat. Nie tylko ma bardzo obszerny katalog, ale marka ma również bogate doświadczenie, ponieważ jest obecna w tym segmencie od późnych lat 90-tych.

Chociaż Fanatec postrzega siebie jako ogólnego producenta urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, marka ma w swojej ofercie kilka produktów premium i z najwyższej półki, w szczególności serię Podium. Wszystko w tej serii zostało zaprojektowane z myślą o kierowcach wyścigowych: mamy bazy rozwijające 20 i 25 nm momentu obrotowego, oficjalnie licencjonowane kierownice Porsche i BMW, urządzenia peryferyjne i akcesoria w dużej mierze inspirowane wyścigami i tak dalej. To naprawdę kompletne, z wyjątkiem pedałów, ale Fanatec oferuje już kilka doskonałych w swoich ClubSport.

Mówiąc o gamie ClubSport, niemiecki producent właśnie wypuścił pakiet, który zawiera bazę DD o momencie obrotowym 15 nm i kierownicę prosto z F1. Nazywa się ClubSport Racing Wheel F1 i powiem ci wszystko, co o niej myślę w dalszej części.

Główne i techniczne cechy zestawu

  • Kierownica z włókna węglowego o średnicy 27 cm
  • Oficjalna kierownica na licencji F1
  • Podstawa ClubSport DD+ z 15 nm stałego momentu obrotowego
  • Kompatybilny z PC i Playstation
  • Aluminiowy QR2 z tyłu
  • Mały jednocalowy wyświetlacz LED z RevLED
  • Wykończenie z kutego włókna węglowego z niebieskim akcentem
  • 11 przycisków, 2 przełączniki obrotowe, 3 enkodery, 1 joystick i 1 FunkySwitch
  • Elektronicznie sterowany kąt obrotu 2520°
  • Wysokiej jakości skórzane uchwyty
  • 2 magnetyczne tylne łopatki

Konstrukcja ClubSport F1

Ci, którzy są już zaznajomieni z katalogiem Fanatec, od razu zauważą, że kierownica w tym zestawie wygląda bardzo podobnie do modelu ClubSport Formula V2.5. I szczerze mówiąc, jest praktycznie taka sama, z kilkoma wyjątkami. Ogólny kształt kierownicy jest taki sam, z praktycznie taką samą konstrukcją, z wyjątkiem włókna węglowego na przedniej płycie i naklejek na elementach sterujących.

Włókno węglowe jest teraz kute z niebieskimi akcentami. Wygląda to naprawdę pięknie i podkreśla minimalistyczny design kierownicy. Jeśli chodzi o naklejki, są one białe, co nadaje kierownicy stonowany wygląd. Myślę, i to tylko ja, że tak jest lepiej.

Podstawą tego zestawu jest nic innego jak ClubSport DD+, z projektem, który przypomina CSL DD, tylko większy. Cylindryczny kształt jest nadal obecny, z płetwami na całej podstawie i kilkoma logo Fanatec w kolorze białym.

Opinie o kierownicy Fanatec Clubsport Racing Wheel F1 do wyścigów symulacyjnych

Montaż na zamówienie

Do montażu DD+ dostępne są standardowe opcje Fanatec, tj. od dołu i po bokach. Istnieje jednak również możliwość zamontowania go za pomocą zacisku stołowego z serii ClubSport. Według marki, zacisk ten poradzi sobie z momentem obrotowym DD+, a po kilku testach okazuje się, że tak. Jest jednak trochę ruchu i ryzykujesz nie tylko uszkodzenie mebli (biurka, stołu itp.), ale istnieje również duża szansa na zranienie pleców, ponieważ będziesz siedzieć na krześle do gier, które nie jest zamocowane. Moim zdaniem ta podstawa powinna być używana tylko z kokpitem lub przynajmniej stojakiem.

Przejdźmy teraz do kierownicy w tym zestawie. Ponieważ baza jest dostarczana z QR2 Base Side, kierownica zawiera nowy Wheel Side. Aby ją zainstalować, wystarczy pociągnąć za pierścień, wyrównać kierownicę, zwracając uwagę na kołki łączące (małe metalowe kołki), zainstalować kierownicę i zwolnić pierścień. Montaż jest szybki, a połączenie bardzo solidne.

Produkcja i wykończenie

Podstawa DD+ wykorzystuje aluminium do wykonania obudowy, z osłonami z przodu i z tyłu. Wykończenie jest wzorowe, nieskazitelne, nawet na łączeniach. Dotyczy to również całej obudowy.

W kierownicy zastosowano aluminiową płytę tylną i kute włókno węglowe w płycie przedniej. Po raz kolejny jakość wykonania i wykończenia są wzorowe, znacznie przewyższając konkurencję na tym samym poziomie cenowym. Co więcej, Fanatec zastosował wysokiej jakości skórę na uchwytach, która jest lekko perforowana.

Zapoznanie się z pakietem

Ta kierownica jest oficjalnie licencjonowana dla F1 i ma średnicę 27 cm. Chwyty nie są otwarte, co oznacza, że są przymocowane do płyty czołowej. Chwyt jest świetny; uchwyty są większe niż w niektórych innych kierownicach marki, co znacznie ułatwia prowadzenie, szczególnie podczas długich sesji symulacyjnych.

Przyciski są dobrze rozmieszczone na całej kierownicy, która ma również 2 łopatki z tyłu. Szczerze mówiąc, za cenę zestawu wolałbym mieć co najmniej 4 łopatki, ponieważ 2 nie wystarczą do GT, endurance, a nawet F1 w trybie pełnego zanurzenia. Jak zamierzasz zarządzać sprzęgłem, Launch Control i wszystkim innym? Cóż, Fanatec ma rozwiązanie w postaci modułu łopatek Podium, który oferuje 6 łopatek za dodatkowe 180 euro.

Wrażenia podczas gry

Nadszedł czas, aby uporać się z doznaniami w grze związanymi z tym pakietem. W skrócie: to czysta rozkosz i wyraźnie czuć, że Fanatec poświęcił ogromną ilość czasu na dopracowanie swojej nowej bazy, aby stawić czoła konkurencji ze strony Simagic i Moza Wyścigi. I długa wersja: silnik jest ekscytujący, mocny, doskonale dozowany po prawidłowym ustawieniu, a jednocześnie nie nasyca się. Dzięki całkowicie nowemu silnikowi DD+, 15 nm stałego momentu obrotowego jest obecne w całym zakresie efektów, od lekkich do subtelnych, od dużych do rażących. Poczujesz wszystko, co robi samochód przed tobą, od zwykłej utraty przyczepności po zmiany trajektorii, ruchu i przenoszenia masy. Poczujesz również, kiedy samochód zaczyna się trochę bawić z tyłu, interwencje ABS, różne nawierzchnie toru i prawie wszystko pomiędzy.

Z drugiej strony, będziesz potrzebował trochę czasu, aby poprawnie skonfigurować tę nową bazę DD+. To nie jest jak CSL DD, który jest mniej więcej Plug & Play. DD+ jest tak zdolny do dostarczania doskonałych wrażeń wyścigowych, że wymaga kilku ustawień w zależności od preferencji jazdy.

Opinie o kierownicy Clubsport Racing F1 firmy Fanatec dla Sim Racing

Kompatybilność z ClubSport F1

Na papierze podstawa jest kompatybilna z PS i PC, podobnie jak nowa kierownica. W rzeczywistości elementy sterujące Playstation można znaleźć na płycie czołowej. Teoretycznie można jej jednak używać na konsoli Xbox, pod warunkiem posiadania kierownicy kompatybilnej z konsolą Microsoftu. Doświadczenie będzie co najmniej losowe i czasami temperamentne, ale działa.

Jeśli chodzi o tytuły Fanatec i inne produkty, ten zestaw będzie działał praktycznie ze wszystkim, co jest obecnie dostępne na rynku.

Stosunek jakości do ceny

Zestaw ClubSport Racing Wheel F1 kosztuje 1300 € z VAT na stronie Fanatec, co jest szczerze mówiąc bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny. Co prawda jest droższy niż zestaw baza + kierownica od Moza lub Simagic z tym samym poziomem mocy, ale DD + wypluwa 15 nm na stałym poziomie, czym Alpha i R16 nie mogą się pochwalić: ich maksymalny moment obrotowy jest na szczycie.

Mój werdykt na temat zestawu Clubsport Racing Wheel F1 od Fanatec

Jeśli o mnie chodzi, ten pakiet ClubSport Racing Wheel F1 jest doskonały pod każdym względem. Moc i wierność odtwarzania efektów: check. Jakość wykonania: check. Świetna personalizacja urządzeń peryferyjnych: check. Aura Fanatec: check.

Jeśli możesz sobie na to pozwolić i jesteś fanem F1, możesz go kupić z zamkniętymi oczami. A jeśli po zakupie pedałów ClubSport V3 (co najmniej 400 euro) nadal masz trochę budżetu, wybierz moduł łopatek Podium, aby jeszcze bardziej zanurzyć się w Formule.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *