Zaznacz stronę
Présentation de la marque française NSH Racing pour le Sim Racing: tout ce que vous devez savoir

NSH racing: Skoncentruj się na francuskiej marce Sim Racing

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Praktycznie w każdej dziedzinie, w której innowacje są częścią ewolucji branży, mamy graczy, którzy są w grze od bardzo dawna. Weźmy na przykład samochody: Ford to marka, która istnieje od ponad 100 lat i wciąż wprowadza innowacje w zakresie nowych technologii.

Podobnie jest z wyścigami symulacyjnymi. Cóż, muszę przyznać, że ta dziedzina nie jest tak stara jak branża samochodowa, ale niektórzy gracze istnieją od co najmniej dwudziestu lat. Najprostszym przykładem są bez wątpienia marki Logitech i Thrustmaster które pojawiły się odpowiednio w latach 80-tych i 90-tych. Inne przykłady to Fanatec, który moim zdaniem jest zdecydowanie najlepszą obecnie dostępną marką, a nawet producent kokpitów do symulatorów wyścig owych, który powstał w tym samym okresie. Playseat. Jednak opanowanie danej dziedziny niekoniecznie musi oznaczać posiadanie wieloletniego doświadczenia i dotyczy to wszystkich branż. To prawda, że na początku będziesz miał problemy, tak jak wszyscy inni. Ale jeśli masz pewną wiedzę i doświadczenie w inżynierii, będziesz w stanie pokonać wszelkie przeszkody, które staną ci na drodze.

Mówiąc o firmach, które nie mają dużego doświadczenia w grze, mamy jedną we Francji, która produkuje wysokiej jakości produkty do wyścigów symulacyjnych. Nazywa się NSH Racing i zamierzam przybliżyć markę, której prawdopodobnie nie znasz.

Gama produktów NSH Racing

Przejdźmy do sedna sprawy: jakie produkty sim-racingowe NSH Racing oferuje ogółowi społeczeństwa? Cóż, oprócz niestandardowych rozwiązań, katalog NSH Racing obejmuje zestawy korbowe, deski rozdzielcze, „kierownice”, które tak naprawdę są po prostu kierownicami innych marek z centralną piastą NSH, manetką, hamulcem ręcznym i kilkoma innymi produktami kontrolnymi i telemetrycznymi. Być może nie brzmi to zbyt imponująco, ale to wystarczy, by uprawiać symulację wyścigów na profesjonalnym poziomie. Przyjrzyjmy się bliżej tym produktom.

Sportowy mechanizm korbowy

Testy i recenzje sportowego mechanizmu korbowego NSH Racing Simpedals dla Sim Racing

Sportowy mechanizm korbowy NSH Racing jest pierwszą pozycją w katalogu tego typu urządzeń do wyścigów symulacyjnych. W sumie dostępne są 3 korby: Sport, Pro iUltimate. Konstrukcja Sport jest dość wyjątkowa, z czarną obudową i kilkoma częściami w różnych kolorach. Jest czerwony, fioletowy, żółty i niebieski, a także kilka szarych części. Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że ten mechanizm korbowy został wykonany przez majsterkowicza przy użyciu amalgamatu różnych części. W kategoriach bezwzględnych nadal jest piękny, ale wiszące wszędzie przewody sprawiają wrażenie produktu wciąż na etapie prototypu.

Jeśli chodzi o technologię, jest to wyraźnie model premium. Sport ma 3 pedały, w tym hamulec hydrauliczny. Tak, dobrze przeczytałeś: pedał hamulca jest hydrauliczny. Jeśli chodzi o pedał gazu i sprzęgła, mamy do czynienia z systemem sprężynowym z czujnikami magnetycznymi, które umożliwiają niemal natychmiastowe odczytywanie ruchów kierowcy. To ciężki sprzęt, uwierz mi.

Pedał hamulca i jego układ hydrauliczny przyjmują nie mniej niż 70 barów nacisku pod stopą, bez konieczności zatrzymywania się. Wrażenia są ultrarealistyczne pod każdym względem. Najmniejsza interakcja z pedałem hamulca natychmiast spowoduje, że prowadzony samochód zahamuje, tak jak w prawdziwym życiu. Wszystko to ma jednak swoją cenę. Sport kosztuje 1060 euro na stronie NSH Racing i jest kompatybilny tylko z bazami Simucube lub USB dla komputerów PC. Najwyższa wydajność w dzisiejszych czasach ma swoją cenę, a to tylko podstawowa gama mechanizmów korbowych NSH.

Pedały Pro

Test i recenzja mechanizmu korbowego NSH Racing Simpedals Pro dla Sim Racing

Stopień wyżej od Sport mamy Pro, który reprezentuje średnią klasę mechanizmów korbowych NSH. Jeśli chodzi o design, już teraz wygląda lepiej niż jego młodszy brat. Jest to korba typu Doppler, montowana na podłodze, co jest dość powszechne w wyścigach samochodowych. Kolory Pro są bardziej stonowane niż w przypadku Sport, z czarnym kolorem praktycznie całego mechanizmu korbowego i kilkoma czerwonymi, żółtymi i niebieskimi akcentami tu i ówdzie.

Podobnie jak w modelu Sport, Pro ma 3 pedały, w tym 2 hydrauliczne. Są to oczywiście pedał hamulca i pedał sprzęgła dla fanów manetek i ręcznej zmiany biegów. Pedał hamulca ma 2 pompy, a sprzęgła tylko 1. Jeśli chodzi o pedał przyspieszenia, jest to czujnik magnetyczny, który rejestruje wszystkie Twoje działania.

A teraz odczucia. Mimo że Pro ma 2 pompy hamulcowe dla pedału hamulca, maksymalne ciśnienie nadal wynosi 70 barów, oczywiście bez ogranicznika krańcowego. Jednak odczucia są zupełnie inne niż w przypadku mniejszego brata. Hamowanie jest znacznie bardziej komunikatywne, z bardziej precyzyjnym dozowaniem i lepszym ogólnym wyczuciem. To tak, jakbyś stracił kilka kilogramów ze swojego samochodu: wydajność jest zasadniczo taka sama, ale wyczucie jest znacznie bardziej precyzyjne, a przede wszystkim lepsze.

Za cenę tego pedalboardu można oczekiwać około 1500 euro, z kompatybilnością USB z Simucube i bazami PC. Wciąż jest to produkt bardzo premium, ale jakość jest wyraźnie widoczna.

Mechanizm korbowy Ultimate

Test i recenzja 2-pedałowego mechanizmu korbowego Simpedals Ultimate od NSH Racing dla Sim Racing
Test i recenzja 3-pedałowego mechanizmu korbowego Simpedals Ultimate od NSH Racing dla Sim Racing

Oto wielki szef mechanizmów korbowych NSH Racing, Simpedals Ultimate. Konstrukcja Ultimate jest smuklejsza i moim zdaniem piękniejsza niż jej dwóch braci. Nadal jest to korba Doppler, typu floor-mount, podobnie jak Pro, i to też jest normalne. Jeśli chodzi o kolory, są czerwone, żółte i niebieskie części, z rodzajem szarości na całym mechanizmie korbowym. Jest naprawdę ładnie, ale chciałbym zobaczyć bardziej stonowane kolory dla niektórych części.

To urządzenie jest dostępne w dwóch wersjach: z 2 lub 3 pedałami. Pedał hamulca ma 2 pompy hamulcowe, a sprzęgła tylko jedną, jeśli oczywiście ją weźmiesz. Różnica między Ultimate a jego dwoma mniejszymi braćmi polega na tym, że butelka zawierająca płyn hamulcowy jest przezroczysta, podczas gdy pozostałe są czarne. Jest to szczegół, który dodaje odrobinę realizmu, jeśli o mnie chodzi.

Jeśli chodzi o wyczucie, sprzęt jest taki sam: hamulec może wytrzymać ciśnienie 70 barów, podobnie jak w Pro, mimo że ma 2 pompy hamulcowe. Sprzęgło jest wyposażone w pojedynczy cylinder główny, a przepustnica jest czujnikiem magnetycznym. Pod względem odczuć jest mniej więcej taki sam jak Pro, ale ma znacznie lepszą jakość wykonania i jest znacznie bardziej wytrzymały niż inne. Ten mechanizm korbowy został zaprojektowany tak, aby znieść wiele nadużyć bez wzdrygania się.

Jeśli chodzi o cenę, spodziewaj się zapłacić 2000 euro za wersję z dwoma pedałami i 2450 euro za dodatkowytrzeci pedał. Jest to oczywiście drogie rozwiązanie, ale jest ono również przeznaczone dla zawodów i kierowców wyścigowych. Więc…

Piasty kierownicy

Testy i recenzje NSH Racing Hub dla Sim Racing
Test i recenzja piasty kierownicy NSH Racing dla Sim Racing

Dlatego NSH Racing oferuje szereg piast do dostępnych na rynku kierownic. Zamiast opracowywać własne kierownice, NSH zdecydowało się stworzyć piasty kompatybilne z kierownicami już dostępnymi na rynku. Dzięki temu francuska firma może zaoszczędzić na pracach badawczo-rozwojowych i dotrzeć do szerszego segmentu zawodników.

Piasty NSH są mniej więcej takie same pod względem konstrukcji, a jedyne różnice dotyczą sposobu ich montażu na kierownicy. Jeśli jeszcze się nie zorientowałeś, masz 1 pojedynczą piastę w różnych wersjach w zależności od sposobu montażu kierownicy. Konstrukcja wykonana jest z aluminium i włókna węglowego, z tylko 2 łopatkami w tych produktach. Nie jest to dużo za to, co płacisz, i będzie to również karać twoją konfigurację pod względem kontroli. Ceny zaczynają się od 500 euro (tylko piasta) i kończą na 773 euro, łącznie z kierownicą.

Hydrauliczny hamulec ręczny i dźwignia zmiany biegów

Testy i recenzje hydraulicznego hamulca ręcznego NSH Racing dla Sim Racing
Testy i recenzje skrzyni biegów Simgear od NSH Racing dla Sim Racing

NSH Racing oferuje hydrauliczny hamulec ręczny w swojej gamie urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych i jest naprawdę ładny. Konstrukcja jest prosta, z czarnym wspornikiem i uchwytem oraz szarym dla pompy hamulcowej. Uchwyt ma piankową podkładkę i to wszystko, co jest nieco tanie ze strony NSH, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę. Z drugiej strony, kierownica jest dobrze wyczuwalna. Jest bardzo realistyczny i precyzyjny, szczególnie dla fanów rajdów i driftu. Ten mały klejnot kosztuje od 300 do 380 euro, w zależności od konfiguracji.

Manetka NSH jest ulepszoną wersją SRT Lebois Racing z dodatkiem NSH Racing. SimGear to sekwencyjna dźwignia zmiany biegów typu H, podobnie jak praktycznie wszystkie inne dostępne na rynku, ale posiada sprzęgło eClutch, które blokuje zmianę biegów, jeśli zapomnisz użyć pedału sprzęgła. Co więcej, w przeciwieństwie do SRT Lebois Racing, SimGear pozwala dostosować wyczucie zmiany biegów, z różnymi częściami do wymiany. Manetka NSH kosztuje 800 euro.

Inne produkty NSH

NSH Racing sprzedaje również inne produkty, takie jak deski rozdzielcze i konsole, a także niestandardowe zestawy z urządzeniami peryferyjnymi do wyścigów symulacyjnych znanych marek, takich jak Simucube i inne. Podsumowując, oferta NSH jest dość wszechstronna, może z wyjątkiem kierownic, w przypadku których francuski producent powinien pomyśleć o tworzeniu własnych produktów.

NSH Racing: historia

Fani wyścigów symulacyjnych będą zaznajomieni z takimi nazwami jak Fanatec, Simucube, Playseat i Sim-Lab. Podmioty te są dobrze znane w grze i mają portfolio klientów, którzy są zarówno regularni, jak i dość wymagający. A biorąc pod uwagę cenę produktów Simucube, naturalne jest oczekiwanie najlepszego.

NSH Racing, czyli Nico Sim Hardware, zostało założone w 2016 roku przez niejakiego Nicolasa Plançona. W tym czasie w centrum uwagi znajdowały się bazy Direct Drive. a przede wszystkim na ich cenę, która powoli zaczynała spadać. Jednak baza DD nie tworzy całej platformy i pan Plançon doskonale o tym wiedział.

NSH Racing specjalizuje się w produkcji podwozi dla klientów i zawodników oraz produktów niestandardowych. Pierwszym produktem francuskiego producenta było dynamiczne pod wozie dla zawodnika. Pan Plançon wywiązał się z zamówienia, a klient był bardzo zadowolony. Początki firmy były stosunkowo spokojne, podobnie jak liczba niestandardowych zamówień.

NSH nie produkuje urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych jako takich. Firma specjalizuje się w projektowaniu i produkcji niestandardowych urządzeń, głównie dla kierowców wyścigowych. Jednak praca i zamówienia zaczęły zbierać żniwo na Nicolasie Plançonie i nie mógł już dłużej nadążyć. Tak więc w 2018 roku do NSH dołączył nowy członek, inżynier Julien Lenne. Jego zadaniem było projektowanie, opracowywanie, prototypowanie i produkcja platform.

Wzrost popularności NSH nastąpił w 2020 roku, podczas globalnego kryzysu zdrowotnego COVID-19. Biorąc pod uwagę, że cała planeta utknęła w domu, równie dobrze możemy wykorzystać nasz wolny czas na sesje wyścigów symulacyjnych, prawda? I tak właśnie NSH Racing rozwinęło się i zyskało sławę w grze.

NSH Racing i jego działalność

Jak wspomniałem powyżej, NSH Racing tak naprawdę nie oferuje urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych dla ogółu społeczeństwa. Firma zajmuje się bardziej niestandardowymi rozwiązaniami, oferując kompletne zestawy dla profesjonalnych kierowców lub hardkorowych zawodników simracingowych. Ale to nie wszystko. NSH Racing oferuje również rozwiązania dla szkół jazdy, umożliwiając kandydatom na kierowców jazdę w mniej lub bardziej realistycznych warunkach.

W rezultacie katalog NSH obejmuje kompletne zestawy dynamiczne i niedynamiczne, produkty niestandardowe dla klientów oraz rozwiązania symulacyjne dla szkół jazdy. Od niedawna katalog NSH obejmuje również urządzenia peryferyjne do symulacji wyścigów. Na przykład francuska firma oferuje kierownice, manetki, hamulce ręczne i kilka innych produktów, takich jak dahsboardy itp. Jeśli o mnie chodzi, oferowanie tego typu urządzeń peryferyjnych jest całkowicie normalne, biorąc pod uwagę, że NSH tworzy niestandardowe zestawy, więc potrzebuje własnych produktów do integracji ze swoimi kreacjami. Nie byłoby to zbyt profesjonalne, gdyby niestandardowy produkt był amalgamatem innych urządzeń peryferyjnych różnych marek.

NSH działa również w dość nietypowym sektorze: urządzeń dla szkół jazdy. Francuska firma opracowuje i produkuje gotowe rozwiązania, zaprojektowane specjalnie w celu umożliwienia ludziom ćwiczenia jazdy w mniej lub bardziej rzeczywistych warunkach. Nie będąc specjalistą na tym rynku ani w tym sektorze działalności, muszę przyznać, że zdolność do adaptacji jest kluczowa dla firm, nawet jeśli oznacza to całkowitą dywersyfikację ich produktów. Rynek wyścigów symulacyjnych jest obecnie bardzo konkurencyjny i ważne jest, aby zawsze szukać nowych klientów, aby prosperować.

Ważne jest, aby pamiętać, że NSH jest dość wyjątkową firmą: produkuje niestandardowe zestawy dla kierowców wyścigowych i simracerów, oferuje niektóre urządzenia peryferyjne do simracingu, a także współpracuje ze szkołami jazdy, aby zapewnić im rozwiązania do symulacji jazdy. Nie jest to codzienność w segmencie wyścigów symulacyjnych, ale zawsze dobrze jest wiedzieć, że firma jest francuska i produkuje swoje produkty we Francji.

Czy NSH Racing powinno być brane pod uwagę?

Ujmę to prosto: jeśli jesteś fanem wyścigów symulacyjnych, a nawet zawodowym kierowcą, jestem za wyborem innej marki i kupowaniem jej produktów. Urządzenia peryferyjne NSH Racing są drogie i kompatybilne tylko z kilkoma produktami dostępnymi na rynku. Ale jeśli jesteś kierowcą wyścigowym szukającym najlepszych emocji, warto rozważyć gamę NSH Racing, niezależnie od tego, jakie urządzenia peryferyjne wybierzesz.

Ten francuski producent wciąż ma przed sobą długą drogę, aby konkurować o udział w rynku z wielkimi nazwiskami w sim-racingu, takimi jak Fanatec czy Simucube, ale NSH Racing dobrze sobie radzi z tym, co ma. Co prawda obroty tego producenta urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych nie są ogromne, ale pasja jest obecna w jego produktach i zespole, a to jest najważniejsze, jeśli o mnie chodzi.

Moim zdaniem, jeśli masz środki i szukasz ekstremalnych emocji, NSH Racing jest marką, którą warto rozważyć.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *