Nie jest zaskoczeniem, że EA Sports i Codemasters właśnie ogłosiły, za pośrednictwem zwiastuna na YouTube, wydanie nowej edycji sagi F1 z 2025 roku, czyli F1 25 dla tych, którzy wiedzą. Z biegiem lat tradycją stało się wydawanie nowego odcinka sagi F1, która jest oficjalnie licencjonowana przez Formułę 1, a także Fifa, która jest również oficjalnie licencjonowana przez NFL, NHL, UFC, NBA i mniej więcej wszystko, co ma związek z symulacją sportową w ogóle przez EA.
W sezonie 2025 nastąpiły pewne zmiany w F1, w szczególności transfer Lewisa Hamiltona z Mercedes-AMG do Ferrari, który jest sercem tej nowej edycji Formuły 1. Poniżej przyjrzymy się nowym funkcjom wprowadzonym przez F1 25, ale także ponownemu pojawieniu się trybu zapomnianego przez EA w 2024 roku: Punkt hamowania.
Co nowego w F1 25

Formuła 1 od EA to tytuł, który ukazał się 25 lat temu. W rzeczywistości gry inspirowane F1 były wydawane na długo przed wersją EA Sports na Playstation, głównie przez Sony na jej ówczesną konsolę.
Trzeba przyznać, że saga F1 przeszła długą drogę, a w edycji 2025 EA Sports i Codemasters dają nam bieżący sezon. Plakat przedstawia Lewisa Hamiltona w jego zupełnie nowym czerwonym kombinezonie, ponieważ jeśli nie słyszałeś, mimo że jest to mało prawdopodobne, siedmiokrotny mistrz świata przeszedł z Mercedes-AMG do Ferrari. To transfer stulecia, z kontraktem, który obejmie kilka sezonów z zespołem Scuderia Ferrari. Hamilton spędził większość swojej kariery w Mercedes-AMG, zdobywając 6 tytułów mistrza świata w bolidzie spod znaku gwiazdy.
Wróćmy jednak do F1 25. W tym roku EA Sports i Codemasters przywróciły tryb, który był bardzo popularny wcześniej, ale został odłożony na bok w edycji 2024, a mianowicie Punkt hamowania. W F1 25, Braking Point będzie w wersji 3, z tym samym zespołem Konnersport, który ma nadzieję na zdobycie mistrzostwa świata.
Według zwiastuna, ten oskryptowany tryb będzie znacznie lepiej dostosowany do początkujących kierowców, ułatwiając im ściganie się i postępy, ale nie zapominając o doświadczonych kierowcach, którzy będą musieli zmierzyć się z poziomem trudności znacznie bardziej dostosowanym do ich umiejętności i ustawień.
„My stable 2.0” zostanie zaktualizowane
Edycja 25 F1 będzie zawierać aktualizację „My Team 2.0”, oczywiście z zarządzaniem kierowcami, wyścigami i rekrutacją. Celem jest uczynienie tego trybu znacznie bardziej atrakcyjnym dla kierowców poprzez dodanie nowych aspektów, w tym możliwości grania dwoma kierowcami, którzy ścigają się na torze. Szczerze mówiąc, zwiastun sprawia, że wygląda to bardzo interesująco, ale niestety szczegółowe informacje na temat tego trybu są skąpe. Będziemy więc musieli poczekać do premiery gry lub tuż przed nią, aby dowiedzieć się więcej.
Ponadto, jak wspomniano w zwiastunie, tryb ten pozwoli ci wcielić się w rolę kierowców Formuły 3, co obiecuje jeszcze bardziej zróżnicowane wrażenia, zwłaszcza jeśli chcesz przenieść swoją wyścigówkę z F3 do F1, tak jak Hamilton i mniej więcej wszyscy inni kierowcy jednomiejscowi.
Lepsza immersja dzięki technologii LiDAR

LiDAR to technologia, która w ostatnich latach stała się bardzo modna, szczególnie w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie jest wykorzystywana jako pomoc w prowadzeniu pojazdu. Technologia LiDAR wykorzystuje lasery do wykrywania i pomiaru odległości oraz poruszających się obiektów w przestrzeni, w której się znajdujesz. Zasadniczo przypomina to radar, ale zamiast fal radiowych używamy wiązek laserowych.
W przypadku F1 25 EA Sports i Codemasters wykorzystały tę technologię do odtworzenia torów z bardzo wysoką wiernością, zapewniając w 100% realistyczne wrażenia. Jak wiadomo, tory wyścigowe w symulatorach często bazują na zdjęciach torów. Tyle tylko, że zdjęcie to wciąż 2D, a nierówności, niedoskonałości toru i zakręty nie będą zbyt wierne rzeczywistości.
Zwiastun pokazuje tor w Melbourne, który skorzystał z przetwarzania LiDAR, aby osiągnąć bardzo wysoki poziom realizmu. Jest to kosztowny proces, ponieważ tor musi zostać zamknięty na czas zbierania informacji przez sprzęt LiDAR. W przypadku F1 25 wydawca i deweloper ogłosili, że niektóre tory zostały stworzone przy użyciu tej technologii, ale niekoniecznie wszystkie. Jeśli o mnie chodzi, to już teraz jest to świetna inicjatywa ze strony Codemasters i EA, szczególnie w przypadku mainstreamowego tytułu. Mogę sobie również wyobrazić, że LiDAR zostanie wykorzystany na pozostałych torach w przyszłości.
Tryb odwrotny
Przejdźmy teraz do kolejnej nowej funkcji F1 25, która jest czymś, czego nigdy wcześniej nie widziano w sadze: tryb lustrzany lub odwrócony tor. W prawdziwym życiu niemożliwe byłoby posiadanie odwróconych torów ze względu na bezpieczeństwo kierowców. Co więcej, tor jest zaprojektowany w jednym kierunku i nie można go magicznie odwrócić dla zabawy.
W przypadku F1 25 EA Sports i Codemasters zaczerpnęły ten pomysł z gier zręcznościowych, takich jak NFS. Będziesz więc mógł jeździć po torach w przeciwnym kierunku, a zgodnie ze zwiastunem, Silverstone, Red Bull Ring i Zandvoort to te, na których będziesz miał przyjemność zmierzyć się z innymi zawodnikami, ale nie w standardowym kierunku. Jeśli chodzi o inne tory, nie ma żadnych informacji. Tak więc będą to albo te trzy tory, albo inne, ale dowiemy się, kiedy tytuł zostanie wydany.
Platformy, na których dostępna będzie F1 25

Ach, platformy, na których F1 25 będzie dostępne. Nie jest zaskoczeniem, że będziemy mieli PC, jak zwykle z EA i Codemasters, ale nastąpiła zmiana, jeśli chodzi o konsole. Rzeczywiście, wydawcy, a zwłaszcza deweloperzy, zaczynają odchodzić od starszych konsol: Xbox One i Playstation 4. Trzeba powiedzieć, że platformy te mają ponad 10 lat, co utrudnia deweloperom optymalizację tytułów na nie. Wszyscy pamiętamy fiasko gry Cyberpunk 2077, kiedy została wydana na PS4 i Xbox One.
W rezultacie F1 25 będzie tym razem dostępny tylko na Xbox Series X i S, Playstation 5 i PS5 Pro. Jak dla mnie to dobrze, bo dzięki temu twórcy mogą skupić się na optymalizacji tytułu pod aktualnie sprzedawany sprzęt, nawet jeśli odbywa się to ze szkodą dla graczy.
Wróćmy teraz do komputera i przyjrzyjmy się minimalnym i zalecanym konfiguracjom do uruchomienia F1 25. Jako minimum EA/Codemasters sugeruje następującą konfigurację:
- Procesor Intel Core i5 6400 lub AMD Ryzen 3 1200
- 8 GB RAM
- Karta graficzna Nvidia GTX 1060 lub AMD RX 570 bez RT oraz karta graficzna Nvidia RTX 2060 lub AMD RX 6700 XT z RT
Dla przesyłek poleconych :
- Procesor Intel Core i5 9600K lub AMD Ryzen 5 2600X
- 16 GB RAM
- Karta graficzna Nvidia RTX 2070 lub AMD RX 6600XT bez RT, a z RT karta graficzna Nvidia RTX 3070 lub AMD RX6800.
Jeśli chodzi o system Windows, będzie to co najmniej wersja 10 21H1.
Dostępność i ceny
Skończmy z dostępnością i cenami F1 25. Tak, powiedziałem „ceny”, ponieważ jest ich kilka. Jeśli chodzi o dostępność, będziesz musiał poczekać do 30 maja, aby zobaczyć tytuł w sklepach, czy to online, czy fizycznie, i na wszystkich 3 platformach. Jednak już teraz można zamówić F1 25 w przedsprzedaży, aby otrzymać gadżety w zależności od wersji gry.
Jeśli chodzi o ceny, standardowa wersja F1 25 kosztuje 59,99 euro na PC i 79,99 euro na konsolach, podczas gdy Iconic Edition jest o 20 euro droższa na każdej platformie, tj. 79,99 euro na PC i 99,99 euro na konsolach.
Wiem, gry konsolowe są coraz droższe i niestety nic nie możemy na to poradzić. Sony i Microsoft zarabiają tylko na tytułach i mikrotransakcjach, a konsole są dosłownie sprzedawane ze stratą przez obu producentów.
0 komentarzy