Zaznacz stronę
Les meilleurs volants sim racing pour pc

9 najlepszych kierownic Sim Racing na PC

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

1

Fanatec Clubsport F1

Opinie o kierownicy Fanatec Clubsport Racing Wheel F1 do wyścigów symulacyjnych

Najlepsza kierownica z najwyższej półki

2

Fanatec GT
DD Pro

test i recenzja kierownicy fanatec GT DD pro

Najlepsza kierownica średniej klasy

3

Logitech
G920

Test i recenzja kierownicy Logitech G920

Najlepsza kierownica dla początkujących

Sim-racing zadebiutował na PC dawno temu, a marki takie jak Logitech i Thrustmaster opracowały swoje pierwsze urządzenia peryferyjne w latach 90-tych. W tamtym czasie nie było wielu tytułów, które mogłyby skorzystać z takich urządzeń peryferyjnych, ponieważ konsole do gier dopiero co zostały zdemokratyzowane. Cóż, konsole z dobrą grafiką jak na tamte czasy, ale to nie wystarczyło, aby wprowadzić dyscyplinę wyścigów symulacyjnych do szerokiego grona odbiorców.

Początkowo Thrustmaster został założony w celu oferowania produktów, które mogłyby zwiększyć immersję pilotów samolotów, a stopniowo firma zaczęła docierać do szerszego grona odbiorców, opracowując urządzenia peryferyjne dla przeciętnego człowieka.

Oczywiście komputery PC pozostają niezbędną platformą do wszystkiego, co ma związek z symulacjami, a w szczególności z wyścigami symulacyjnymi. Obecnie mamy wielu graczy, takich jak Fanatec, Moza i Simucube , z których wszyscy oferują wysokiej jakości, jeśli nie najwyższej jakości, produkty do sim-racingu. Fanów tej dyscypliny można znaleźć na całym świecie, a nawet mamy profesjonalnych kierowców, którzy trenują na symulatorach z urządzeniami peryferyjnymi do sim-racingu.

Najważniejszym elementem konfiguracji symulatora wyścigowego jest kierownica. Bez niej nie będziesz w stanie kontrolować pojazdu, czuć jego sprzężenia zwrotnego ani zanurzyć się w świecie. Na PC z pewnością nie brakuje kierownic, z urządzeniami peryferyjnymi dostosowanymi do wszystkich budżetów i poziomów pasji.

Poniżej przyjrzę się różnym gamom kierownic dostępnych dla komputerów PC, funkcjom, które takie urządzenie powinno posiadać oraz, moim zdaniem, najlepszym kierownicom dostępnym obecnie na rynku.

Najlepsze kierownice z najwyższej półki na PC

Kierownica Fanatec Clubsport Racing Wheel F1

Opinie o kierownicy Clubsport Racing F1 firmy Fanatec dla Sim Racing

Zalety :

  • Doskonały zestaw do symulacji wyścigów (podstawa + kierownica)
  • Zastosowanie niebieskiego kutego węgla

Wady:

  • Bardzo wysokie ceny

Zaczynam od świetnego zestawu, który zachwyci fanów F1, czyli Fanatec Clubsport Racing Wheel F1. Ten zestaw, należący do najwyższej klasy produktów Fanatec, zawiera wszystkie opcje dostępne w katalogu. Niebieski kuty węgiel, baza DD+ rozwijająca 15 Nm momentu obrotowego, ekran OLED, kilka łopatek, mnóstwo przycisków itp. Wszystko jest.

Konstrukcja kierownicy Clubsport Racing Wheel F1 jest repliką kierownic F1. Można ją więc albo polubić, albo nie. Niebieski kuty karbon nadaje jej lekkości i wytrzymałości. Przyciski są dobrze rozmieszczone, więc nie musisz odrywać rąk od kierownicy, tak jak w samochodzie wyścigowym. Często powtarzam, że wyścigi symulacyjne to nie tylko okrążenia po wirtualnym torze. Ważną rolę w tym wszystkim odgrywa immersja.

Na początku opanowanie jej może być nieco trudne. Przyzwyczajenie się do Clubsport Racing Wheel F1 zajmie trochę czasu, chyba że masz już typową konfigurację F1. Siłowe sprzężenie zwrotne jest po prostu ogromne przy 15 nm momentu obrotowego silnika, podobnie jak immersja. Dodaj kokpit i zakrzywiony ekran, a w mgnieniu oka przeniesiesz się do Grand Prix Monako.

Gdyby nie cena tego zestawu wynosząca 1300 euro, bez wahania poleciłbym go wszystkim sympatykom wyścigów samochodowych. Jednak jego wysoka cena i nieco trudna obsługa oznaczają, że Clubsport Racing Wheel F1 znajdzie nabywców tylko wśród zagorzałych fanów tej dyscypliny.

Fanatec Gran Turismo DD Extreme

Testy i recenzje GT DD Extreme dla Sim Racing

Zalety :

  • 15 nm stałego momentu obrotowego rozwijanego przez silnik
  • Doskonały powrót siły

Wady:

  • Słaba ergonomia przycisków

Katalog Fanatec wciąż się rozrasta, a fani Gran Turismo mieli przyjemność odkryć następcę GT DD Pro, GT DD Extreme. GT DD Extreme. Zestaw ten bazuje na niedawno wydanym przez Fanatec ClubSport DD+ ze stałym momentem obrotowym 15 nm i jest wyposażony w nieco przerobioną kierownicę ze starego zestawu.

Jeśli chodzi o kierownicę, przeszliśmy z płaskiej na całkowicie okrągłą, z ekranem na górze panelu czołowego. Zasadniczo kierownice są takie same, ale można zauważyć - i poczuć - lekki ruch w górę rynku w GT DD Extreme, który teraz wykorzystuje wegańską skórę (imitację skóry) wokół kierownicy. Szczerze mówiąc, jest to spora zmiana w stosunku do starego GT DD z plastikiem i gumą, które naprawdę sprawiały wrażenie, że masz w rękach zabawkę, a nie konfigurację do symulacji wyścigów.

Jeśli chodzi o podstawę, jest to ClubSport DD+ z 15 nm momentu obrotowego, a pod względem odczuć i wrażeń jest to naprawdę 2 stopnie powyżej 8 nm CSL DD. Szczegóły są drobniejsze, podstawa nie przycina się, gdy popychasz ją do granic możliwości, a także jest to studnia wrażeń w wyścigach symulacyjnych. Fanatec poświęcił czas na opracowanie tej podstawy i opłaciło się.

Tę małą perełkę można nabyć za €1,300. Mówi się, że zapasy są dobre, a wysyłka trwa od 4 do 7 dni.

Fanatec Podium Porsche 911 GT3 R

Test i recenzja kierownicy Fanatec Podium Steering Wheel Porshe 911 GT3 R

Zalety :

  • Doskonała jakość wykonania
  • Materiały najwyższej jakości
  • Wyjątkowa przyczepność

Wady:

  • Ceny premium

Kontynuujmy temat doskonałej kierownicy od Fanatec, czyli Podium Porsche 911 GT3 R. Jest to jedna z najlepszych kierownic niemieckiego producenta, opracowana we współpracy z Porsche i wspaniale jest widzieć taką pasję w wyścigach symulacyjnych.

Kierownica ma średnicę 32 cm, jest wykonana z aluminium i zamszowej skóry i jest po prostu piękna. Hasłem przewodnim jest minimalizm, ponieważ na kierownicy nie ma nic poza logo Porsche. Wszystkie elementy sterujące znajdują się w piaście przymocowanej z tyłu, z 10 przyciskami, przełącznikami, 6 łopatkami, dużym ekranem OELD i diodą RevLED. Jest idealna, w stylu GT i specjalnie zaprojektowana dla profesjonalistów w wyścigach symulacyjnych.

Podium Porsche 911 GT3 R ma doskonałą przyczepność i perfekcyjną ergonomię. Z łatwością spędzisz wiele godzin za kierownicą, czy to w GT3, czy w jakiejkolwiek innej dyscyplinie. Czucie jest, pod warunkiem, że połączysz je z bazą o wysokim momencie obrotowym (Podium DD2 ), co jest możliwe dzięki QR kierownicy.

W zestawie znajduje się 6 łopatek, w tym 2 analogowe do Launch Control. Wykonane z anodyzowanego aluminium łopatki są duże, wytrzymałe, a przede wszystkim bardzo dobrze klikają dzięki czujnikom magnetycznym Fanatec.

Ta kierownica jest sprzedawana samodzielnie, tylko z modułem Podium Button Module Endurance, za książęcą sumę 650 euro. Ale za tę cenę otrzymujesz doskonałą kierownicę, która idealnie dostosuje się do każdej konfiguracji simracingowej. Dla mnie jest to najlepsza wszechstronna kierownica do simracingu.

Kierownica Logitech G Pro Wheel

Test i recenzja kierownicy wyścigowej Logitech G Pro Racing Wheel

Zalety :

  • Silnik z napędem bezpośrednim
  • Dobra jakość wykonania
  • Szybkie zwolnienie

Wady:

  • Trochę wysoka cena za usługi
  • TrueForce może wydawać się nieco niewyraźny

Logitech od dawna działał w segmencie symulatorów wyścigowych klasy podstawowej i średniej, co wychodziło marce raczej dobrze. Jednak segment high-end jest bardziej interesujący z biznesowego punktu widzenia, więc producent postanowił rozpocząć tę przygodę. Przywitajmy się z G PRO WheelPierwszą high-endową kierownicę Direct Drive firmy Logitech.

Nie da się ukryć, że producent wie co robi, jeśli chodzi o design i estetykę, a ta kierownica jest wspaniała. Dzięki aluminiowej konstrukcji, perforowanej skórze dookoła i dominującemu czarnemu kolorowi, jest zarówno stonowana, jak i piękna. Kierownica o średnicy 30 cm z płaskim dnem zapewnia doskonały chwyt. Przyciski są umieszczone na krawędziach kierownicy, dzięki czemu są łatwo dostępne. To samo dotyczy łopatek (których są 4), które są na wyciągnięcie ręki. Jak dla mnie jest idealnie.

Podstawą jest pierwszy DD producenta, z 11nm momentem obrotowym. Mimo że jest dość duży pod względem rozmiaru, nie sprawia wrażenia symulatora wyścigowego, ponieważ wygląda bardzo podobnie do instrumentów na desce rozdzielczej samochodu. Wrażenia są obecne, dzięki silnikowi, który jest zarówno liniowy, jak i mocny, zdolny do odtworzenia wielkiego zanurzenia w symulacji wyścigów. Logitech dodał jednak swoją technologię TrueForce , która teoretycznie zapewnia lepsze odwzorowanie w wyścigach, ale tylko wtedy, gdy działa dobrze. Jeśli chodzi o mnie, zawsze dezaktywuję tę funkcję, ponieważ często jest rozmyta podczas jazdy.

Jedynym minusem tej kierownicy jest jej cena. Wyceniona na 1000 euro, moim zdaniem kierownica G PRO jest droga. Jasne, to Logitech, to premium i ma silnik DD, ale to pierwszy raz, kiedy marka wchodzi w ten segment z taką technologią. Ale to, co jest miłe, to dodanie QR, co z pewnością zwiastuje gamę kierownic Logitech i nie mogę się doczekać, aby to zobaczyć.

Najlepsze kierownice PC średniej klasy

Fanatec Gran Turismo DD Pro 5 nm

Test i recenzja kierownicy Fanatec Gran Turismo DD Pro

Zalety :

  • Oficjalna licencja Gran Turismo®
  • Kompatybilny z PC
  • Dobre wrażenia

Wady

  • Materiały użyte do produkcji kierownicy są nieco tanie

Fani gier wyścigowych doskonale znają serię Gran Turismo na Playstation, a Fanatec oferuje nam kompletny zestaw (kierownica, podstawa i pedały) we współpracy ze studiem. I szczerze mówiąc, jest to dobrze zrobione.

Na początek kierownica o średnicy 28 cm, z płaskim spodem i kolorowym paskiem u góry. Chwyt jest dobry, chociaż kierownica jest dość duża jak dla mnie. Pomimo faktu, że jest to oficjalnie licencjonowane urządzenie GT, będzie działać doskonale na PC, więc nie martw się o to.

Ergonomia tej kierownicy jest dobra, z 11 przyciskami rozmieszczonymi na całej kierownicy i łatwo dostępnymi palcami. Łopatki znajdują się na kierownicy i są stosunkowo małe jak na mój gust, a także wykonane z tworzywa sztucznego. Trzeba jednak przyznać Fanatecowi, że Gran Turismo DD Pro ma agresywną cenę, stąd użycie tego materiału.

Podstawą jest CSL DD 5 nm z silnikiem Direct Drive. Do cichego symulowania wyścigów jest to więcej niż wystarczające, zwłaszcza gdy wiesz, że możesz zwiększyć wartość momentu obrotowego za pomocą dodatkowego zestawu zasilającego. W przeszłości przejście na bazę 8 nm w Gran Turismo DD Pro było mało interesujące ze względu na plastikową szybkozłączkę, która wprowadzała martwą strefę i ryzyko rozłączenia podczas ostrego skręcania. Fanatec poprawił jednak to niedociągnięcie, dostarczając teraz GT DD Pro z metalowym QR1 po stronie podstawy, oferując większą solidność i bardziej precyzyjne wyczucie.

Jeśli chodzi o pedalboard, to jest to Pedały CSL z tylko 2 pedałami (przyspieszenia i hamulca). Ale można mieć model z 3 lub wziąć ostatni pedał osobno. Wykonany jest z metalu, co zapewnia solidność i trwałość. Jest to dobre urządzenie w kategoriach bezwzględnych, mimo że jest to naprawdę podstawowy model Fanateca. Uzyskasz dobre uczucie hamowania, oczywiście do pewnego stopnia zanurzenia.

Za mniej niż 700 euro ten zestaw pozostaje obowiązkowym elementem symulacji wyścigów na PC. Otrzymujesz wysokiej jakości urządzenia peryferyjne, które zapewniają maksymalny stosunek jakości do ceny. Co więcej, możesz ulepszyć niektóre elementy dzięki obszernemu katalogowi Fanatec. Aby dowiedzieć się więcej o tym zestawie, przeczytaj moją pełną recenzję, klikając tutaj.

Fanatec ClubSport Forza Motorsport

Testy i recenzje kierownicy Fanatec GT Forza Motorsport V2

Zalety :

  • Doskonała jakość wykonania
  • Oficjalna licencja Forza

Wady:

  • Dość ciężki

Od kilku lat licencja Forza zdominowała rynek gier wyścigowych na Xbox i PC, a Fanatec zaoferował nam doskonałą kierownicę we współpracy ze studiem deweloperskim tego tytułu.

Zacznijmy od projektu tej kierownicy, który jest wysublimowany. Kierownica ma 33 cm średnicy, tak jak w prawdziwym samochodzie. Ma płaską podstawę i nie ma żadnych przycisków, ponieważ są one częścią piasty z tyłu. Konstrukcja kierownicy jest aluminiowa, a dookoła obszyta skórą. Jest naprawdę piękna i bardzo mi się podoba.

Ergonomia kierownicy jest doskonała, a wszystkie przyciski znajdują się bardzo blisko palców. Łopatki są duże, ale są tylko 2. Szkoda, ale tak już jest. Nawiasem mówiąc, łopatki są magnetyczne, więc możesz być pewien szybkiej i precyzyjnej zmiany biegów. Nad piastą znajduje się mały ekran OLED wyświetlający dane, takie jak aktualna prędkość.

The ClubSport Forza Motorsport wykorzystuje metalowy QR firmy Fanatec, który jest gwarancją solidności i zwiększonej immersji. Dzięki niemu nie będziesz musiał martwić się o plastikowe QR, takie jak martwe strefy lub rozłączenia. Należy jednak pamiętać, że aby w pełni wykorzystać ten mały klejnot, należy zakupić podstawę Fanatec, ponieważ ekosystem niemieckiej marki nie pozwala na korzystanie z innych produktów, zwłaszcza w przypadku podstaw i kierownic.

Moim zdaniem ClubSport Forza Motorsport to doskonały wybór dla amatorów wyścigów simracingowych, a nawet e-sportowych zawodowców. Nawet jeśli cena jest barierą dla niektórych graczy, ta kierownica jest nadal doskonałym wyborem w swoim segmencie. A jeśli ją wybierzesz, nie będziesz musiał zmieniać urządzeń peryferyjnych przez bardzo długi czas.


Thrustmaster T598

Moja opinia na temat nowego zestawu Thrustmaster T598 z napędem bezpośrednim do wyścigów symulacyjnych

Zalety :

  • 5 nm stałego momentu obrotowego z funkcją overboost dla 100% więcej mocy
  • Kompletny zestaw w atrakcyjnej cenie
  • Skalowalne pedały

Wady:

  • Przeciętna jakość wykonania, zwłaszcza kierownicy
  • Ergonomia, która pozostawia wiele do życzenia

Thrustmaster to idealne rozwiązanie dla graczy szukających urządzeń peryferyjnych do gier typu sim-racing, które są zarówno przystępne cenowo, jak i przyzwoite pod względem wydajności. Te napędzane paskiem podstawy oferują dobre wyczucie dla graczy początkujących w sim-racingu. Segment ten jest zwykle wypełniony przez dwie marki oferujące produkty wysokiej jakości: Thrustmaster i Logitech.

Przeciętna jakość wykonania, zwłaszcza kierownicy

Jednak od czasu pojawienia się bazy napędu bezpośredniego T818 w naszych konfiguracjach, Thrustmaster chętnie pozyskuje nowych klientów dzięki pakietom DD. T818 rozpoczął ten proces, a teraz przyszła kolej na T598 który ma na celu przyciągnięcie odbiorców o bardzo ograniczonym budżecie.

T598 to zestaw z napędem bezpośrednim ze stałym momentem obrotowym 5 nm, standardowym kołem zamachowym i mechanizmem korbowym z możliwością rozbudowy. Ten pakiet jest dostępny w sprzedaży detalicznej za 500 euro, co jest bardzo agresywną ceną za oferowane funkcje. Czy konkurencja powinna się martwić o w pełni zaokrągloną kierownicę, mechanizm korbowy, który może pomieścić zestawy takie jak Load Cell i sprzęgło, oraz wysokowydajną bazę dla osób, które chcą ulepszyć swoje wyścigi symulacyjne?

Prawdę mówiąc, nie. Przynajmniej nie od Fanatec czy Moza Racing. Zestaw CSL DD jest co prawda droższy w większości przypadków, ale z drugiej strony, pod względem sprzężenia zwrotnego i wyczucia, a nawet jakości wykonania, przewyższa T598.

Najlepsze kierownice dla początkujących na PC

Thrustmaster TMX

Test i recenzja kierownicy Thrustmaster TMX Force Feedback

Zalety :

  • Tani pakiet
  • Dość mocny silnik bezszczotkowy

Wady:

  • Niska jakość mechanizmu korbowego

Thrustmaster zaczynał od produkcji urządzeń peryferyjnych do symulatorów jazdy, a następnie przeniósł się do sim-racingu. Obecnie marka posiada obszerny katalog produktów dla tej dyscypliny, w tym TMX.

Ta kierownica jest produktem klasy podstawowej w cenie poniżej 200 euro, co oznacza, że poczyniono kompromisy, takie jak pedały, które są, szczerze mówiąc, słabej jakości. Jeśli chodzi o resztę kierownicy, jest ona całkiem dobra jak na tę cenę.

Koło ma średnicę 28 cm i jest przymocowane do mocnego silnika bezszczotkowego. Maksymalny kąt obrotu wynosi 900°, czyli w sam raz. Ale uwaga! Nie kupuj kierownicy o maksymalnym kącie obrotu mniejszym niż ten, jeśli chcesz dobrze ją wyczuć.

Siłowe sprzężenie zwrotne jest dość wciągające, a kierownica nie jest zbyt komunikatywna. To prawda, że będziesz mieć pewne wyczucie, ale tylko w granicach mocy silnika. W każdym razie wolę tę technologię od motoreduktorów, które czasami mogą być dość niejasne pod względem wyczucia.

Jakość wykonania jest całkiem dobra, ale na produkcie jest dużo plastiku. Ponownie, biorąc pod uwagę cenę, jest to całkowicie normalne. Z drugiej strony, ergonomia nie jest na najwyższym poziomie. Niektóre przyciski znajdują się z dala od palców, zmuszając do oderwania rąk od kierownicy. Ponadto podstawa ma przyciski do regulacji mocy silnika, które znajdują się za kierownicą. Nie jest to wcale ergonomiczne dla szybkiego użycia.

Podsumowując, jest to dobra kierownica dla początkujących sim-racingowców, którzy chcą spokojnie spędzić czas. Jeśli ci się podoba, zapraszam do przeczytania mojej pełnej recenzji Thrusmaster TMX, klikając tutaj.

Logitech G920

Test i recenzja kierownicy Logitech G920

Zalety :

  • Dobra jakość wykonania
  • Kompatybilny z PC i Xbox
  • Dobry stosunek jakości do ceny

Wady:

  • Zwrot siły czasami niejasny

Logitech jest dobrze znaną marką w świecie urządzeń peryferyjnych i to już od ponad 20 lat. G920 to stosunkowo stara kierownica, ale doskonale sprawdza się na PC i Xbox.

Konstrukcja tego urządzenia jest bardzo stonowana, z anodyzowaną aluminiową konstrukcją koła i perforowaną powłoką, która działa jak skóra wokół krawędzi. Osobiście podoba mi się to rozwiązanie, ponieważ jest proste i dyskretne. Kierownica jest przymocowana do podstawy, która ma dwa motoreduktory zapewniające siłowe sprzężenie zwrotne. W kategoriach bezwzględnych działa to dobrze, ale czasami występuje pewne rozmycie w siłowym sprzężeniu zwrotnym, ale nie jest to tak naprawdę problem, ponieważ ta kierownica jest przeznaczona głównie dla początkujących i entuzjastów wyścigów symulacyjnych. Ponadto koło ma kąt obrotu 900°, co stanowi minimum dla prawidłowego symulowania wyścigów.

G920 jest sprzedawany w zestawie z pedalboardem, co jest w porządku. Na 3 pedałach znajdują się sprężyny, które zapewniają pewien opór podczas ich używania. Ponownie, aby rozpocząć symulację wyścigów, wystarczy.

Przejdę do ergonomii tej kierownicy, która jest bardzo dobra. Wszystkie przyciski są dobrze rozmieszczone i łatwo dostępne. Łopatki są duże i nie będziesz miał problemów z ich używaniem podczas sesji sim-racingowych. Co więcej, są one przymocowane do kierownicy, co oznacza, że obracają się wraz z nią.

W kategoriach bezwzględnych, G920 pozostaje dobrym wyborem dla początkujących sympatyków wyścigów, a nawet dla entuzjastów szukających taniego zestawu, aby sobie pozwolić.

Przeczytaj moją pełną recenzję G920.

Którą z nich wybrać?

  • Budżet. Wybierz kierownicę dostosowaną do swojego budżetu. Konfiguracja symulatora wyścigowego obejmuje kilka urządzeń peryferyjnych, a kierownica jest najważniejsza. Nie kupuj drogiej kierownicy, aby sparować ją na przykład z podstawową bazą.
  • Stopień zanurzenia. W wyścigach symulacyjnych chodzi o immersję. Im więcej chcesz, tym więcej będziesz musiał szukać w wyższych przedziałach. Ten punkt idzie w parze z budżetem, więc upewnij się, że odrobiłeś pracę domową.
  • Ekosystem. Ekosystem to produkt, który marki promują dla swoich urządzeń peryferyjnych. Staraj się kupować od jednego producenta, nawet jeśli możliwe jest posiadanie produktów różnych marek, które działają na komputerach PC, z wyjątkiem tego, że nie zawsze jest to optymalne.
  • Pakiet. Dla początkujących i nowicjuszy polecam kupowanie pakietów. Otrzymasz więcej za swoje pieniądze, a przede wszystkim wszystkie urządzenia peryferyjne potrzebne do sim-racingu.

Różne zakresy kierownicy na PC

Jest rzeczą oczywistą, że istnieje kilka gam urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, podobnie jak w przypadku każdego innego produktu. Wizją tej różnorodności jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, a nie skupianie się na jednym przekroju fanów sim-racingu. W rzeczywistości mamy jednak pewne marki, które koncentrują się na jednym segmencie rynku urządzeń peryferyjnych, jak na przykład Simucube. Marki te mają dość specyficzną bazę fanów, taką jak zespoły sportów motorowych lub fani hardkorowi.

Oprócz tego, istnieją trzy główne zakresy kierownic sim-racing dostępnych dla zwykłych fanów, a mianowicie podstawowy, średni i najwyższy zakres. Każda z tych serii została zaprojektowana tak, aby zaspokoić potrzeby konkretnej grupy sympatyków wyścigów, dzięki czemu mogą oni w pełni cieszyć się tym sportem.

Kierownice PC klasy podstawowej

Wahadłowce klasy podstawowej to produkty zaprojektowane z myślą o początkujących, a nawet amatorskich symulatorach, oferujące podstawową wydajność i wyczucie.

Głównym celem tych kół jest zaoferowanie taniego rozwiązania dla osób, które niekoniecznie chcą inwestować dużo czasu w ten sport. Dzięki opcjom kosztującym 200 lub nawet 300 euro, będziesz w stanie zrobić kilka symulacji wyścigów i zdobyć dobre doświadczenie.

Kierownice PC średniej klasy

Gama ta skierowana jest przede wszystkim do amatorów i fanów tej dyscypliny, którzy szukają produktów wysokiej jakości, oferujących doskonały kompromis między ceną a odczuciami. Jest to gama, w której pojawiają się technologie takie jak Direct Drive, magnetyczne i analogowe wiosła, zintegrowane ekrany OLED, Quick Release itp.

Jeśli o mnie chodzi, średnia półka pozostaje najlepsza pod względem ceny, funkcjonalności, jakości wykonania, a przede wszystkim możliwości personalizacji. W przypadku marek takich jak Fanatec można na przykład wybrać podstawę, kierownicę, piastę, pedały i tak dalej. Praktycznie wszystkie urządzenia peryferyjne można dostosować i współpracować ze sobą.

Najwyższej klasy kierownice do komputerów PC

W przypadku tej gamy kierownic hasło przewodnie brzmi: bez kompromisów. Kierownice te wykorzystują najwyższej jakości materiały, technologie inspirowane konkurencją i produkty zaprojektowane we współpracy z producentami samochodów, takimi jak McLaren i Porsche.

Kierownice z najwyższej półki są często kierowane do określonej grupy odbiorców, składającej się z hardkorowych fanów, profesjonalistów e-sportowych i kierowców wyścigowych, ponieważ spójrzmy prawdzie w oczy, istnieje cienka granica między konfiguracją z najwyższej półki a supersamochodem.

Jakie cechy powinna mieć kierownica do PC?

Preferencje dotyczące kierownicy w symulatorach wyścigowych są dość subiektywne, w tym sensie, że to, co ja lubię mieć na swoim urządzeniu, może nie mieć zastosowania do twojego. Na przykład, lubię mieć przełącznik, który pozwala mi kontrolować Launch Control, jeśli nie mam do tego podobnej palety. W tym samym duchu możesz woleć mieć zdejmowany koncentrator przycisków przymocowany do kierownicy. Chodzi mi o to, że niektóre rzeczy mogą być niezbędne dla kierownicy, a inne nie. Jednak dobre urządzenie peryferyjne musi mieć następujące elementy, przynajmniej tak mi się wydaje.

  • Jakość wykonania. Kierownica lub jakiekolwiek inne urządzenie peryferyjne do sim-racingu musi mieć dobrą jakość wykonania, aby mogło służyć przez długi czas. Plastikowa kierownica, która eksploduje po zaledwie dwóch tygodniach użytkowania, nigdy nie powinna znaleźć się na liście życzeń.
  • Wysoki kąt obrotu. Kąt obrotu to wartość w stopniach, która wskazuje, jak bardzo kierownica może obracać się wokół własnej osi. Im wyższa wartość, tym bardziej realistyczna kierownica i lepsze wyczucie.
  • Dobra ergonomia. Ergonomia jest względnie subiektywna, ponieważ różni się w zależności od symulatora. Mówiąc prościej: musisz czuć się komfortowo podczas korzystania z kierownicy, niezależnie od tego, czy obracasz kierownicą, naciskasz przyciski, czy robisz cokolwiek innego. Nie zapominaj, że prawdopodobnie spędzisz wiele godzin za kierownicą symulatora, więc równie dobrze możesz sprawić, że sesja będzie tak przyjemna, jak to tylko możliwe.
  • Dobry powrót. Siłowe sprzężenie zwrotne pozwala poczuć, co robi samochód w wyścigach symulacyjnych. Jest to wynikiem różnych technologii, z których wszystkie wykorzystują silniki elektryczne do zapewnienia oporu lub siłowego sprzężenia zwrotnego. W zależności od pożądanego stopnia immersji, dostępnych jest kilka opcji, takich jak motoreduktory, silniki bezszczotkowe lub napędy bezpośrednie. Jeśli chodzi o mnie, silnik DD jest koniecznością, nawet jeśli nie ma nawet 10 nm momentu obrotowego.
  • Kilka przycisków/przełączników. W symulatorach wyścigów chodzi przede wszystkim o immersję i trzeba mieć możliwość modyfikowania niektórych parametrów pojazdu bezpośrednio z kierownicy. Dlatego zalecam zakup urządzenia, które ma wiele przycisków, a także przełączniki do ustawiania funkcji, takich jak Launch Control, agresywność ABS, kontrola trakcji i tak dalej.
  • Szybkie zwolnienie. Podobnie jak w samochodzie wyścigowym, QR pozwala szybko zmienić kierownicę lub koło, zachowując tę samą bazę. Jeśli na przykład jesteś fanem rajdów i F1, możesz mieć okrągłą kierownicę do jazdy po płaskim na odcinkach specjalnych i prostokątną kierownicę do bicia czasów w Monako. QR jest kluczowym elementem w symulatorach wyścigowych, ale należy pamiętać, że ma swoją cenę.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *