Zaznacz stronę
Les meilleurs volants sim racing sur PS5

8 najlepszych kierownic Sim Racing na PS5

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

1

Fanatec Clubsport F1

Opinie o kierownicy Clubsport Racing F1 firmy Fanatec dla Sim Racing

Najlepsza kierownica z najwyższej półki

2

Fanatec GT DD Pro

Test i recenzja zestawu Fanatec Gran Turismo DD Pro

Najlepsza kierownica średniej klasy

3

Thrustmaster T248

Test i recenzja kierownicy Thrustmaster T248

Najlepsza kierownica dla początkujących

Chociaż wyścigi symulacyjne zaczęły się na PC, konsole odegrały ważną rolę w ich popularności. Oczywiście na komputerach mamy bardziej konfigurowalne środowisko z większym realizmem, ale na konsolach znacznie łatwiej jest robić wyścigi symulacyjne.

Niektóre elitarne marki oferują urządzenia peryferyjne, takie jak kierownice, które są kompatybilne tylko z komputerami PC, podczas gdy inne, nawet marki premium, są skierowane do znacznie szerszej bazy klientów, co pozwala im opracować dużą liczbę produktów, które są kompatybilne z konsolami, takimi jak PS5.

Nie powiem ci nic nowego, ale do sim-race potrzebujesz zestawu, który zawiera przynajmniej kierownicę, podstawę i pedały. Niektóre marki oferują te peryferia osobno, tj. samą kierownicę, a także podstawę (Fanatec ), podczas gdy inne oferują pakiet all-in-one(na przykład Logitech ). Wynika to tak naprawdę z wizji marki. Na przykład Fanatec woli oferować swoim klientom produkty, które są w 100% konfigurowalne, a przede wszystkim interoperacyjne.

Marki takie jak Logitech wolą oferować „przyjazne dla budżetu ” rozwiązania w postaci kierownicy + podstawy + pedalboardu, co pozwala im obniżyć koszty badań i rozwoju przy jednoczesnym obniżeniu ceny zakupu. Ale taniej oznacza również niższą jakość. Osobiście jestem zwolennikiem rozwiązań, które nie są zbyt drogie, tylko do niedzielnych sesji simracingowych. Jeśli chcesz robić postępy i inwestować czas w tę dyscyplinę, nie ma nic lepszego niż custom. Przynajmniej jeśli o mnie chodzi.

Ale zanim zaczniesz ścigać się w symulatorach, musisz najpierw wybrać swoje urządzenia peryferyjne. Tak, nie da się prowadzić samochodu wyścigowego bez kierownicy! W tym artykule przedstawię najlepsze kierownice kompatybilne z PS5, podzielone na 3 gamy produktów.

Najlepsze kierownice do PS5 z najwyższej półki

Przyjrzyjmy się kierownicom PS5 z najwyższej półki. Jeśli o mnie chodzi, to jest tak dobrze, jak to tylko możliwe.

Kierownica Fanatec Clubsport Racing Wheel F1

Opinie o kierownicy Clubsport Racing F1 firmy Fanatec dla Sim Racing

Zalety :

  • Doskonały zestaw do symulacji wyścigów (podstawa + kierownica)
  • Zastosowanie niebieskiego kutego węgla

Wady:

  • Bardzo wysokie ceny

Zaczynam od świetnego zestawu, który zachwyci fanów F1, czyli Fanatec Clubsport Racing Wheel F1. Ten zestaw, należący do najwyższej klasy produktów Fanatec, zawiera wszystkie opcje dostępne w katalogu. Niebieski kuty węgiel, baza DD+ rozwijająca 15 Nm momentu obrotowego, ekran OLED, kilka łopatek, mnóstwo przycisków itp. Wszystko jest.

Konstrukcja kierownicy Clubsport Racing Wheel F1 jest repliką kierownic F1. Można ją więc albo polubić, albo nie. Niebieski kuty karbon nadaje jej lekkości i wytrzymałości. Przyciski są dobrze rozmieszczone, więc nie musisz odrywać rąk od kierownicy, tak jak w samochodzie wyścigowym. Często powtarzam, że wyścigi symulacyjne to nie tylko okrążenia po wirtualnym torze. Ważną rolę w tym wszystkim odgrywa immersja.

Na początku opanowanie jej może być nieco trudne. Przyzwyczajenie się do Clubsport Racing Wheel F1 zajmie trochę czasu, chyba że masz już typową konfigurację F1. Siłowe sprzężenie zwrotne jest po prostu ogromne przy 15 nm momentu obrotowego silnika, podobnie jak immersja. Dodaj kokpit i zakrzywiony ekran, a w mgnieniu oka przeniesiesz się do Grand Prix Monako.

Gdyby nie cena tego zestawu wynosząca 1300 euro, bez wahania poleciłbym go wszystkim sympatykom wyścigów samochodowych. Jednak jego wysoka cena i nieco trudna obsługa oznaczają, że Clubsport Racing Wheel F1 znajdzie nabywców tylko wśród zagorzałych fanów tej dyscypliny.

Fanatec Gran Turismo DD Extreme

Testy i recenzje GT DD Extreme dla Sim Racing

Zalety :

  • 15 nm stałego momentu obrotowego rozwijanego przez silnik
  • Doskonały powrót siły

Wady:

  • Słaba ergonomia przycisków

Katalog Fanatec wciąż się rozrasta, a fani Gran Turismo mieli przyjemność odkryć następcę GT DD Pro, GT DD Extreme. GT DD Extreme. Zestaw ten bazuje na niedawno wydanym przez Fanatec ClubSport DD+ ze stałym momentem obrotowym 15 nm i jest wyposażony w nieco przerobioną kierownicę ze starego zestawu.

Jeśli chodzi o kierownicę, przeszliśmy z płaskiej na całkowicie okrągłą, z ekranem na górze panelu czołowego. Zasadniczo kierownice są takie same, ale można zauważyć - i poczuć - lekki ruch w górę rynku w GT DD Extreme, który teraz wykorzystuje wegańską skórę (imitację skóry) wokół kierownicy. Szczerze mówiąc, jest to spora zmiana w stosunku do starego GT DD z plastikiem i gumą, które naprawdę sprawiały wrażenie, że masz w rękach zabawkę, a nie konfigurację do symulacji wyścigów.

Jeśli chodzi o podstawę, jest to ClubSport DD+ z 15 nm momentu obrotowego, a pod względem odczuć i wrażeń jest to naprawdę 2 stopnie powyżej 8 nm CSL DD. Szczegóły są drobniejsze, podstawa nie przycina się, gdy popychasz ją do granic możliwości, a także jest to studnia wrażeń w wyścigach symulacyjnych. Fanatec poświęcił czas na opracowanie tej podstawy i opłaciło się.

Tę małą perełkę można nabyć za €1,300. Mówi się, że zapasy są dobre, a wysyłka trwa od 4 do 7 dni.

Fanatec Podium Porsche 911 GT3 R

Test i recenzja kierownicy Fanatec Podium Steering Wheel Porshe 911 GT3 R

Zalety :

  • Doskonała jakość wykonania
  • Materiały najwyższej jakości
  • Niesamowite wrażenia z jazdy
  • Oficjalna licencja Porsche

Wady:

  • Ceny premium

Tak więc Fanatec Podium Porsche 911 GT3 R jest częścią gamy premium, czyli najwyższej klasy, niemieckiego producenta. Nazwa jest dobrze dobrana, ponieważ dzięki niemu znajdziesz się w pierwszej trójce w wyścigach symulacyjnych, oczywiście pod warunkiem, że przyłożysz się do tej dyscypliny.

Kierownica składa się z aluminiowego koła o średnicy 32 cm, piasty z przyciskami i łopatkami oraz metalowej szybkozłączki, a wszystko to za 650 euro. Wiem, cena kłuje w oczy, ale to niemieckie premium, więc…

Chwyt jest po prostu doskonały. Kierownica jest najwyższej jakości, zarówno pod względem czucia, jak i immersji. Kierownica jest minimalistyczna, z logo Porsche pośrodku, otoczonym zamszową skórą i paskiem u góry. Jest wysublimowana.

Jeśli chodzi o funkcjonalność, z tyłu kierownicy znajduje się piasta, która zawiera wszystkie potrzebne przyciski i nie tylko. Powinienem zaznaczyć, że ta kierownica i jej piasta są typowe dla GT3. W rezultacie będziesz mieć mnóstwo przycisków do sterowania wszystkim w pojeździe, a także duży ekran do wyświetlania najważniejszych informacji.

W zestawie znajduje się 6 łopatek, w tym 2 analogowe. Czujniki magnetyczne zapewniają, że łopatki działają idealnie, zapewniając błyskawiczną reakcję. Analogowe łopatki są przydatne do kontroli startu itp.

Jeśli o mnie chodzi, Podium Porsche 911 GT3 R jest najlepszą oficjalną repliką kierownicy na rynku. Jest prosta, skuteczna i przede wszystkim wciągająca. Wystarczy założyć bazę DD co najmniej 20nm, jeśli to możliwe (np. Podium DD2), a będziesz w symulacyjnym niebie.

Najlepsze kierownice PS5 średniej klasy

Przejdę teraz do zakresu, który uważam za najlepszy pod względem stosunku jakości do ceny. Poniżej przedstawię zestaw (podstawa + kierownica) oraz samą kierownicę do PS5.

Fanatec Gran Turismo DD Pro

Test i recenzja kierownicy Fanatec Gran Turismo DD Pro

Zalety :

  • Oficjalna licencja Gran Turismo®
  • Zestaw z podstawą, kierownicą i pedałami
  • Dobra jakość wykonania

Wady:

  • Materiały użyte do produkcji kierownicy są nieco tanie

Fanatec Gran Turismo DD Pro to kierownica niemieckiej marki, którą naprawdę lubię, ponieważ jest to kompletny zestaw. Nie musisz szukać urządzeń peryferyjnych, takich jak podstawa lub pedały, ponieważ wszystko znajduje się w tym samym pudełku.

Podstawą tego koła zamachowego jest 5nm CSL DD, z opcją 8nm kosztującą dodatkowe 150 euro. Podstawa ta wykorzystuje technologię Direct Drive, która łączy silnik bezpośrednio z kierownicą, bez żadnych pośredników. Zapewnia to maksymalne wyczucie i wrażenia, ponieważ jest to bezpośrednie połączenie, a silnik zapewnia 5 nm sprzężenia zwrotnego siły (momentu obrotowego). Technologia ta jest bardzo rozpowszechniona w katalogu Fanatec, zarówno w średniej, jak i najwyższej klasy urządzeniach peryferyjnych do symulacji wyścigów.

Podoba mi się kierownica. Kierownica ma średnicę 28 cm i jest bardzo łatwa do trzymania. Wszystkie przyciski są dostępne za pomocą kciuków, więc nie trzeba ruszać rękami. Łopatki są również dobrze rozmieszczone, ale małe, jeśli o mnie chodzi. Wolałbym większe łopatki, ponieważ te w Gran Turismo DD Pro przypominają mi Golfa R lub Audi S3.

Na kierownicy znajduje się dioda RevLED i mały ekran OLED, które dostarczają niezbędnych informacji o samochodzie. To świetny dodatek, zwłaszcza dla osób, które nie lubią zbytnio odrywać wzroku od drogi. Warto zauważyć, że była jedna rzecz, która nie podobała mi się w tej kierownicy, a mianowicie jej szybkie zwalnianie. Kierownica Gran Turismo DD Pro była dostarczana z plastikowym QR 1 Lite, który był co najwyżej przyzwoity. Teraz GT DD Pro jest dostarczana z metalowym QR1, który znacznie poprawia wytrzymałość i zmniejsza luz na środku. Zmiana ta koryguje jedną z najbardziej krytykowanych wad starych wersji, oferując większą niezawodność i bardziej precyzyjne wyczucie podczas wyścigów.

Ostatnim elementem tego zestawu jest mechanizm korbowy CSL. Jest dobrej jakości, z dobrym oporem na pedałach. Co więcej, otrzymujesz tylko dwa, więc nie ma opcji symulacji wyścigów w trybie ręcznym. Trochę szkoda, ale biorąc pod uwagę cenę (700 euro w 5nm i 800 euro w 8nm), a zwłaszcza jakość urządzeń peryferyjnych, jest to całkowicie zrozumiały wybór.

Fanatec CSL Elite McLaren GT3 V2

Testy i recenzje kierownicy Fanatec McLaren GT3 V2

Zalety :

  • Doskonała jakość wykonania
  • Oficjalna licencja McLaren

Wady:

  • Może brakować przyczepności podczas pocenia się.

Zaczynamy od kierownicy Fanatec, którą uwielbiam, CSL Elite McLaren GT3 V2. Jeśli jesteś fanem kategorii GT, pokochasz tę kierownicę.

CSL Elite McLaren GT3 V2 jest technicznie kierownicą klasy podstawowej, przynajmniej według Fanatec. Jeśli jednak wziąć pod uwagę jakość wykonania, funkcje, a przede wszystkim kompatybilność z innymi produktami producenta, mogę zapewnić, że ten mały klejnot to kierownica ze średniej półki.

Powiem to od razu: CSL Elite McLaren GT3 V2 jest sprzedawany samodzielnie, bez żadnych innych urządzeń peryferyjnych. Nie otrzymasz podstawy ani pedałów.

Pod względem wzornictwa kierownica jest oficjalną repliką kół McLarena GT3. Z tyłu znajdują się 4 aluminiowe łopatki, przyciski, mały ekran OLED, struktura z włókna węglowego i średnica 30 cm.

Przyczepność jest doskonała, podobnie jak immersja. Za kierownicą naprawdę poczujesz się jak w GT3 brytyjskiego producenta supersamochodów. Jedyną drobną wadą McLaren GT3 V2 jest to, że uchwyty mogą stać się śliskie, jeśli się spocisz. Wystarczy jednak zaopatrzyć się w parę rękawiczek i problem rozwiązany.

Chociaż ta kierownica jest oficjalnie licencjonowana dla konsoli Xbox, nadal jest kompatybilna z PS5, pod warunkiem posiadania odpowiedniej podstawy.

Jeśli chodzi o mnie, to jest to oczywiste: kup tę kierownicę z podstawą Fanatec DD i jesteś gotowy do symulacji wyścigów na wysokim poziomie, i to za stosunkowo niską cenę (220 €).

Przeczytaj moją pełną recenzję Fanatec McLaren GT3 V2.

Thrustmaster T598

Moja opinia na temat nowego zestawu Thrustmaster T598 z napędem bezpośrednim do wyścigów symulacyjnych

Zalety :

  • 5 nm stałego momentu obrotowego z funkcją overboost dla 100% więcej mocy
  • Kompletny zestaw w atrakcyjnej cenie
  • Skalowalne pedały

Wady:

  • Przeciętna jakość wykonania, zwłaszcza kierownicy
  • Ergonomia, która pozostawia wiele do życzenia

Najnowsza podstawa z napędem bezpośrednim i silnikiem osiowym firmy Thrustmaster T598 udowadnia swoją wartość na rynku w dużej mierze zdominowanym przez dwie marki: Fanatec i Moza Racing. Jaka jest jednak wartość tej bazy w obliczu bezpośredniej konkurencji ze strony wersji CSL DD 5nm i 8nm oraz R3 i R5? W kilku słowach: nie jest to łatwe, ponieważ istnieje kilka niuansów w takim porównaniu.

T598 to nowa podstawka od Thrustmaster, zapowiedziana i wprowadzona na rynek jakiś czas temu. Jest ona częścią zestawu zawierającego okrągłą kierownicę i nowy pedalboard LTE firmy Thrustmaster, który można rozbudować za pomocą zestawów.

Jeśli chodzi o wygląd, to jest on całkiem ładny. T598 jest natywnie kompatybilny z komputerami PC i konsolami Playstation (PS4 i PS5), co wcześniej oferował tylko Fanatec. Moza, ze swoim R3, jest kompatybilna z Xbox i PC.

Jeśli chodzi o osiągi, T598 rozwija 5 nm momentu obrotowego, z funkcją overboost, która podwaja tę wartość na krótkie okresy. W porównaniu z konkurencją z Fanatec i Moza, T598 jest z pewnością maszyną o wysokiej wydajności, ale nie oferuje tego samego stopnia finezji w sposobie, w jaki się czuje. Efekty wytwarzane przez T598 są rozmyte, co pokazuje brak doświadczenia w elektronicznym zarządzaniu silnikiem Direct Drive.

Najlepsze podstawowe kierownice do PS5

Na koniec przedstawię 2 podstawowe kierownice kompatybilne z PS5. Ta seria charakteryzuje się tanimi urządzeniami peryferyjnymi, które są idealne na niedzielne sesje symulatorów wyścigowych.

Logitech G29

Test i recenzja kierownicy Logitech G29

Zalety :

  • Dobry stosunek jakości do ceny
  • Dobra jakość wykonania
  • Zestaw z pedałami

Wady:

  • Zwrot siły czasami niejasny

Zaczynam od wypróbowanej i przetestowanej kierownicy, Logitech G29. Chociaż to urządzenie faktycznie poprzedza PS5, nadal jest z nim kompatybilne. G29 to niedroga kierownica klasy podstawowej, której cena wynosi od 200 do 300 euro w zależności od sprzedawcy.

Jakość wykonania G29 jest dobra, z wykorzystaniem solidnych materiałów, takich jak metal. Jeśli myślisz, że rozbijesz tę kierownicę w ciągu tygodnia, mogę cię zapewnić, że tak się nie stanie. Projekt tej kierownicy jest również piękny, pozostając stonowanym. Kierownica jest całkowicie czarna, z niebieskim paskiem u góry. Osobiście mi się to podoba.

Pod względem ergonomii kierownica jest łatwa do opanowania, niezależnie od preferowanego stylu gry. Łopatki są duże i łatwo dostępne, podobnie jak wszystkie przyciski na kierownicy. Szczerze mówiąc, Logitech poświęcił trochę czasu na przemyślenie układu przycisków na tej kierownicy i chylę przed nimi czoła.

G29 jest zasilany przez dwa silniki i system przekładni w celu wytworzenia siłowego sprzężenia zwrotnego. W kategoriach bezwzględnych jest dobrze, gdy działa. Ale czasami to rozmycie, powiem ci to teraz. Ta technologia jest z pewnością niezawodna, ale jest też dość temperamentna.

Jak wspomniałem powyżej, G29 jest wyposażony w pedalboard, który jest przyzwoity, ale nic więcej. Składa się z 3 metalowych pedałów z ogniwem obciążnikowym zapewniającym opór. Podsumowując, G29 to dobry zestaw dla początkujących symulatorów wyścigów.

Przeczytaj moją pełną recenzję Logitech G29.

Thrustmaster T248

Test i recenzja kierownicy Thrustmaster T248

Zalety :

  • Ekran OLED
  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Zestaw z pedałami

Wady:

  • Prawie żaden

Thrustmaster to marka znana z oferowania wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych, a T248 jest jednym z nich. Ta kierownica jest dość nowa, została opracowana dla PS5, co jest gwarancją długowieczności, jeśli o mnie chodzi.

Kierownica ma średnicę 28 cm i jest pokryta skórą, która chroni ją i zapewnia doskonałe wrażenia. Szczerze mówiąc, świetnie nadaje się do sim-racingu, zwłaszcza dla fanów kół z płaskim dnem. Podobał mi się design.

Jest tu mnóstwo przycisków, a także ekran OLED i małe łopatki z tyłu. Kierownica jest wysoce konfigurowalna, więc będziesz w stanie zarządzać swoimi wyścigami, niezależnie od dyscypliny.

Porozmawiajmy trochę o podstawie. Jest to klasyczna podstawa z dwoma silnikami szczotkowymi zapewniającymi siłowe sprzężenie zwrotne. Chociaż technologia ta jest dość prosta, producenci urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych często nie potrafią jej opanować, co nie ma miejsca w przypadku T248. Szczerze mówiąc, siłowe sprzężenie zwrotne jest bardzo dobre w tej cenie (mniej niż 300 euro w ofertach specjalnych). Jest precyzyjne, dynamiczne, a przede wszystkim zawsze pozwala poczuć, co robi samochód.

T248 , podobnie jak Logitech G29, sprzedawany jest w zestawie. W przeciwieństwie do G29, pedalboard Thrustmaster jest dobrej jakości. Jest to T3PM który jest precyzyjny, solidny i zapewnia dobre wyczucie jazdy.

Choć wciąż jestem fanem symulatorów wyścigowych ze średniej półki, to muszę przyznać, że Thrustmaster trafił w dziesiątkę z modelem T248. To bardzo dobra podstawowa kierownica do PS5 (PS4 i PC również), która może nawet przyćmić niektóre urządzenia peryferyjne bardziej elitarnych marek pod względem jakości do ceny. Jest to kierownica, którą poleciłbym początkującym graczom.

Przeczytaj moją pełną recenzję Thrustmaster T248.

Różne zakresy kierownic dla PS5

Ogólnie rzecz biorąc, producenci urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych oferują 3 zakresy produktów: podstawowy, średni i najwyższy. Celem jest posiadanie urządzenia dla każdego, nawet jeśli niektóre marki wolą skupić się na jednym z zakresów.

  • Seria podstawowa. Produkty z tego przedziału są skierowane przede wszystkim do symulatorów wyścigowych, którzy chcą rozpocząć przygodę z tą dyscypliną i niekoniecznie dysponują dużym budżetem na konfigurację. Gracze tacy jak Logitech i Thrustmaster dominują w tym segmencie od dłuższego czasu.
  • Średnia półka. W tym przypadku chodzi o produkty wysokiej jakości. Podobnie jak wszystkie urządzenia peryferyjne, kierownice ze średniej półki są lepsze pod względem jakości, funkcjonalności i kompatybilności. Ten zakres jest skierowany przede wszystkim do fanów sim-racingu, a nawet profesjonalnych e-sportowców lub kierowców wyścigowych. Moim zdaniem Fanatec dominuje w tym segmencie na wszystkich platformach.
  • Najwyższa półka. Podobnie jak w przypadku smartfonów, zawsze będą istnieć produkty z najwyższej półki i tak samo jest w przypadku sim-racingu. Urządzenia te są skierowane do zagorzałych fanów tej dyscypliny i kierowców wyścigowych, którzy chcą trenować przed ekranami.

Jak wybrać kierownicę do PS5

Nie będę ukrywał, że każdy sim-racer ma swoje własne kryteria wyboru kierownicy. Niektóre mają sens, a inne są dość osobiste. Na przykład ja lubię mieć kierownicę, która może przyjąć piastę przycisków / padów z tyłu, ponieważ pozwala mi to grać w Gran Turismo lub po prostu spędzać czas w NFS. Jest jednak kilka rzeczy, które powinna mieć kierownica, takich jak :

  • Dobre sprzężenie zwrotne siły. W zależności od zakresu, koła, a raczej podstawy, mają różne sprzężenie zwrotne siły, podobnie jak zastosowane technologie. Jeśli chodzi o mnie, wolę podstawy z napędem bezpośrednim, który jest bardziej angażującą technologią, a przede wszystkim zapewnia lepsze wyczucie. Ale na poziomie podstawowym jest to po prostu niewykonalne i będziesz mieć technologie takie jak motoreduktory lub silniki bezszczotkowe.
  • Dobra ergonomia. Ergonomia to pojęcie subiektywne. To, co ja uważam za ergonomiczne, może nie być ergonomiczne dla ciebie, dlatego zalecam, aby zawodnicy sim racingu wypróbowali kierownice przed ich zakupem. W przypadku niektórych marek jest to dość łatwe, ponieważ ich produkty są sprzedawane w sklepach. Ale w przypadku innych nie jest to takie proste, jak na przykład Fanatec, który sprzedaje swoje produkty tylko w sklepie internetowym.
  • Kompatybilność. Z kilkoma wyjątkami, kierownica kompatybilna z PS4 będzie działać na PS5. Ale to nigdy nie powinno być argumentem za zakupem tego urządzenia peryferyjnego. Powinieneś zdecydować się na kierownice kompatybilne z PS5, aby móc korzystać z najnowszych funkcji.
  • Określony budżet. Kierownice do wyścigów symulacyjnych mogą być drogie, a niektóre kosztują nawet 2000 euro. Musisz ustalić sobie budżet na całą konfigurację (kierownica, baza, korba, monitor itp.) i wybrać kierownicę, która najbardziej Ci odpowiada. Nie kupuj kierownicy kosztującej ponad 1000 euro tylko po to, by sparować ją z naprawdę tanim pedalboardem, ponieważ na twoim koncie bankowym nie było już pieniędzy.
  • Ciekawe funkcje. Jestem fanem Launch Control, dlatego zawsze wybieram kierownice z tą funkcją lub z kilkoma łopatkami, które można skonfigurować. Opierając się na tej samej zasadzie, zawsze zalecam wybór kierownicy z jak największą liczbą funkcji, oczywiście w ramach budżetu.
  • Dostępność. Marki takie jak Logitech czy Thrustmaster są dostępne niemal wszędzie, czego nie można powiedzieć o produktach Fanatec. Jeśli chcesz zobaczyć i dotknąć kierownicy przed zakupem, rozważ jej dostępność (w sklepach lub online).
  • Ekosystem. Każda marka ma swój własny ekosystem i zdecydowanie radzę trzymać się jednej z nich. Na przykład nie będziesz mógł mieć podstawy Fanatec i kierownicy Thrustmaster. Pamiętaj więc, aby kupować tylko od jednego producenta.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *