Nawet jeśli początki sim-racingu miały miejsce na PC, nie da się zaprzeczyć, że konsole do gier (Playstation i Xbox) znacznie przyczyniły się do wzrostu popularności tej dyscypliny. Dzięki licencjom głównego nurtu, takim jak Gran Turismo i Forza, uprawianie sim-racingu w domu stało się dość łatwe, bez nadwyrężania domowego budżetu.
PS4 to słynna konsola, która sprzedaje się bardzo dobrze. Z ponad 115 milionami sztuk sprzedanych na całym świecie w trakcie swojej kariery, trzeba powiedzieć, że rynek urządzeń peryferyjnych PS4 jest soczysty, naprawdę bardzo soczysty.
Sim-racing to dyscyplina, która powstała ponad 20 lat temu. Podobnie jak ty i ja, są miliony fanów tej dyscypliny, podobnie jak fanów sportów motorowych i gier wideo. Dorastałem z licencjami takimi jak Need For Speed, Gran Turismo, WRC, itp., tytułami, które naznaczyły moją młodość, a także ukształtowały moją pasję do sim-racingu.
Aby prawidłowo ścigać się w symulatorach, należy przygotować odpowiednią konfigurację. Najprostsze z nich obejmują kierownicę, podstawę i pedały. Bardziej zaawansowane zawierają dźwignię zmiany biegów, hamulec ręczny, wiele ekranów i kokpit. Jak można się spodziewać, każda konfiguracja jest wyjątkowa pod względem urządzeń peryferyjnych. Nie wszystkie kierownice są takie same, podobnie jak podstawy, pedały itd.
Dla mnie najważniejszym elementem każdej konfiguracji jest kierownica. To dzięki niej kontrolujesz trajektorie samochodu, czujesz wibracje, siłowe sprzężenie zwrotne (dla podstawy) i tak dalej. To kluczowy element immersji w wyścigach symulacyjnych i w rzeczywistości jest to urządzenie peryferyjne, które powinieneś mieć w pierwszej kolejności, oczywiście oprócz pedałów.
Na PC nie brakuje kierownic, i to już od późnych lat 90. i wczesnych 2000. Ale na konsolach to nie było to samo. Minęło trochę czasu, zanim urządzenia peryferyjne do symulacji wyścigów zostały zdemokratyzowane na konsolach do gier (Xbox i Playstation), w szczególności dzięki takim graczom jak Logitech i Thrustmaster.
W tym artykule zamierzam przyjrzeć się najlepszym kierownicom dostępnym obecnie dla PS4, podzielonym na trzy zakresy (podstawowy, średni i high-end). Powiem również, co należy wziąć pod uwagę przy wyborze kierownicy.
Najlepsze podstawowe kierownice PS4 w cenie poniżej 400 euro
Logitech G29

Zalety :
- Kompletny zestaw w dobrej cenie
- Piękny design
- Łatwy w obsłudze
Wady:
- Nieliniowe siłowe sprzężenie zwrotne
Zaczynam od bardzo dobrej kierownicy Logitech kompatybilnej z PS4, czyli G29. Jest to urządzenie klasy podstawowej, które oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Zestaw zawiera kierownicę, pedały i podstawę za mniej niż 300 euro w większości przypadków.
Chociaż ta kierownica jest przeznaczona dla początkujących graczy, Logitech nie oszczędzał na materiałach. To urządzenie wykorzystuje aluminium i metal do konstrukcji kierownicy i pedałów, zapewniając solidność i większe zanurzenie w wyścigach symulacyjnych. Kierownica ma płaskie dno i bardzo podoba mi się jej design.
Ergonomia G29 jest doskonała, mimo że kierownica ma tylko 28 cm średnicy. Jest trochę mała, ale nie będzie sprawiać żadnych problemów podczas jazdy. Na kierownicy wszystkie przyciski kontrolera PS4 są umieszczone tak, aby nie znajdowały się zbyt daleko od dłoni, podobnie jak łopatki.
Jak już wspomniałem, ten zestaw zawiera również pedalboard, który jest dość dobrej jakości. Zbudowane z metalu urządzenie jest solidne i zapewnia całkiem dobre wyczucie. Pedały są wyposażone w sprężynyLoad Cell, które zapewniają sprzężenie zwrotne siły, szczególnie podczas hamowania. W kategoriach bezwzględnych jest przyzwoity, nawet jeśli ustawienia nie są świetne. Ale za mniej niż 300 euro nie należy też oczekiwać rewolucji.
Podstawa wykorzystuje 2 silniki z systemem przekładni do generowania siłowego sprzężenia zwrotnego. Jest to najlepszy system w tym zakresie, nawet jeśli Thrustmaster oferuje gorszy system w niektórych swoich kierownicach. Jedynym słabym punktem tej podstawy jest nieliniowe siłowe sprzężenie zwrotne: czasami jest dobrze dozowane, a czasami gwałtowne.
Jeśli o mnie chodzi, Logitech G29 to doskonała kierownica do rozpoczęcia przygody z sim-racingiem, a nawet dla amatorów. Masz wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć przygodę z tą dyscypliną, a do tego w bardzo rozsądnej cenie. Jestem jak najbardziej za.
Przeczytaj moją pełną recenzję Logitech G29.
Thrustmaster T300RS

Zalety :
- Kompatybilność z PS5
- Dobrej jakości silnik bezszczotkowy
- Doskonała jakość wykonania
Wady:
- Plastikowy mechanizm korbowy
The Thrustmaster T300RS to teoretycznie kierownica ze średniej półki, jeśli wierzyć producentowi. Wolę jednak uwzględnić ją w tym rankingu, ponieważ jest tylko T150 która jest uważana za podstawową, a to nie jest dobry wybór, jeśli o mnie chodzi.
Tak więc T300RS to doskonała kierownica w tej cenie (około 400 euro), obejmująca kierownicę, podstawę i pedały. Podstawa wykorzystuje bezszczotkowy silnik do generowania siłowego sprzężenia zwrotnego, co jest całkiem dobre, jeśli o mnie chodzi. W przeciwieństwie do G29 i jego siłowego sprzężenia zwrotnego, które czasami może być nieliniowe, T300RS jest bardzo dobry.
Kierownica jest okrągła i ma średnicę 28 cm. Ponownie uważam, że to trochę mało, ale nie zmienia to faktu, że ergonomia jest doskonała. Przyciski (jest ich 13) są bardzo dobrze rozmieszczone, podobnie jak łopatki. Bez problemu poradzisz sobie z tą kierownicą w amatorskim lub początkującym sim-racingu.
Podstawa tej kierownicy zapewnia płynne siłowe sprzężenie zwrotne podczas symulacji wyścigów. Jest liniowe, płynne i przede wszystkim realistyczne. Naprawdę podobało mi się korzystanie z niej podczas moich sesji symulacyjnych, mimo że jestem przyzwyczajony do kierownic Fanatec Direct Drives. Trzeba przyznać, że nie jest to ten sam stopień immersji, ale jest wystarczająco dobry do codziennych wyścigów symulacyjnych.
Przejdę teraz do słabego punktu tej kierownicy: pedałów. Mówiąc prościej: cały budżet poszedł na silnik i kierownicę, nie pozostawiając nic na pedały. To plastikowa konstrukcja z zaledwie 2 pedałami. Radziłbym ci kupić inny mechanizm korbowy, jeśli planujesz regularnie uprawiać sim-racing, ponieważ T300RS jest naprawdę zły i jestem z nim miły. W Thrustmaster znajdziesz wiele pedalboxów, w przeciwnym razie masz T300RS GTktóry jest dokładnie tą samą kierownicą z lepszej jakości mechanizmem korbowym. Oczywiście ten model, T300RS GT, jest droższy od zwykłego, więc wybór należy do Ciebie.
Szczerze mówiąc, lubię tę kierownicę do amatorskich wyścigów symulacyjnych. Nie jest bardzo droga, oferuje dobre wrażenia z jazdy, a przede wszystkim doskonałą immersję. Upewnij się tylko, że kupisz ją, gdy jest w specjalnej ofercie, w przeciwnym razie będzie kosztować ponad 400 euro.
Przeczytaj moją pełną recenzję Thrustmaster T300 RS.
Najlepsze kierownice PS4 średniej klasy (poniżej 800 euro)
Logitech G923 Trueforce

Zalety :
- Dobry stosunek jakości do ceny
- Dobra jakość wykonania
Wady:
- System Trueforce nie spełnia oczekiwań
Le G923 jest w rzeczywistości znacznym ulepszeniem kierownic G29 i G920. Najnowsza kierownica Logitech opiera się na tych samych podstawowych zasadach, co jej poprzednicy, ale dodaje nowe technologie, a przede wszystkim większą kompatybilność.
Jeśli nie wiedziałeś, Logitech stworzył dwie kierownice, identyczne, ale kompatybilne z każdą konsolą. G29 dla Playstation i G920 dla Xbox. W przypadku G923 jest tylko jedna kierownica dla obu platform. Upraszcza to zakup i produkcję. Na tym jednak zmiany się nie kończą. G923 zawiera nową technologię opracowaną przez Logitech, zwaną Trueforce. Teoretycznie technologia ta zapewnia graczowi większą immersję, łącząc się bezpośrednio z silnikiem fizycznym gry w celu pobierania informacji i przesyłania ich za pośrednictwem kierownicy.
Na przykład, jeśli przejedziesz przez wibrator, nie tylko go usłyszysz, ale kierownica będzie również wibrować od prawej do lewej, tak jak w prawdziwym życiu. Jednak system ten jest wciąż w powijakach i jest całkiem realistyczny, gdy działa.
Pod względem wzornictwa G923 przypomina kierownice, które zastępuje, z kołem o średnicy 28 cm i całkowicie metalową konstrukcją. Szczerze mówiąc, wygląda świetnie i świetnie leży w dłoni. Logitech dodał również RevLED do kierownicy, a także funkcję Launch Control, która jest obecnie bardzo popularna.
Krótko wspomnę o ergonomii tej kierownicy, która jest doskonała, podobnie jak w przypadku jej poprzedników. Wszystko jest na właściwym miejscu i łatwo dostępne. Mechanizm korbowy również jest lepszej jakości niż w G29. Sprężyny są solidne, co zapewnia lepsze wyczucie jazdy.
Podsumowując, jest to wielki krok naprzód dla Logitech, a zwłaszcza dla symulatorów wyścigów. G923 to doskonała kierownica, którą poleciłbym głównie amatorom i fanom tej dyscypliny. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z sim-racingiem, polecam G29 lub G920, które są tańsze i zachwycą Cię bez końca.
Przeczytaj moją pełną recenzję Logitech G923.
Fanatec Gran Turismo DD Pro 5 nm

Zalety :
- Silnik z napędem bezpośrednim 5 nm
- Oficjalna licencja Gran Turismo®
- Doskonała jakość wykonania
Wady:
- Plastikowa szybkozłączka
Fanatec jest dobrze znaną marką w świecie sim-racingu, oferującą urządzenia peryferyjne o doskonałej jakości wykonania, skierowane przede wszystkim do fanów tej dyscypliny, a nawet profesjonalnych kierowców. Chociaż Fanatec zadebiutował na PC, niemiecka marka szybko dodała kompatybilność z konsolami do swojego katalogu, aby przyciągnąć szerszą bazę klientów.
The Gran Turismo DD Pro to oficjalnie licencjonowana kierownica wyprodukowana we współpracy z Sony. Kierownica ma 28 cm średnicy, co nadaje jej bardzo kompaktowy wygląd. Co więcej, ma płaski spód, co ucieszy wielu sympatyków wyścigów. Konstrukcja jest po prostu wysublimowana, ze szlachetnymi materiałami, takimi jak aluminium.
Zestaw zawiera kierownicę, podstawę DD i pedały. Podstawa, 5nm CSL DD, jest doskonała i przede wszystkim solidna. Fanatec opanował tę technologię, więc nie ma się czym martwić. Pedały są również metalowe, dając kierowcy dobre wyczucie dzięki pedałom Load Cell.
Ergonomia tej kierownicy jest doskonała, z koncentracją przycisków na krawędziach kierownicy i łopatkami z tyłu, które, nawiasem mówiąc, są trochę małe jak na mój gust. Na kierownicy znajduje się również lampka RevLED, która jest bardzo przydatna, aby wiedzieć, kiedy zmienić bieg w trybie ręcznym.
Szczerze mówiąc, jest to niemal idealna kierownica do PS4, a także PS5, gdyby nie jej plastikowe szybkozłącze. QR 1 Lite słynie z martwej strefy o kilka stopni podczas obracania kierownicą, a także zbyt częstego rozłączania się podczas agresywnej jazdy.
Jeśli chodzi o cenę, fani Fanatec wiedzą, że produkty tej marki nie są tanie. Spodziewaj się zapłacić 700 euro za wersję 5nm DD tego zestawu, co moim zdaniem jest uczciwe, i 850 euro za wersję 8nm DD. Osobiście poleciłbym wersję 5nm, jeśli chcesz korzystać z plastikowego Quick Release. Jeśli zdecydujesz się na metalowy QR, wersja 8 nm jest opcją. W przeciwnym razie, w standardowej konfiguracji, ta kierownica jest doskonała, prawie idealna.
Przeczytaj moją pełną recenzję Fanatec GT DD Pro.
Najlepsze kierownice PS4 z najwyższej półki (powyżej 1000 euro)
Kierownica Logitech G Pro Wheel

Zalety :
- Napęd bezpośredni 11 nm
- Bardzo dobra jakość wykonania
- Kierownica z szybkozłączką
Wady:
- Cena trochę wysoka
W przeszłości Logitech koncentrował się głównie na produktach klasy podstawowej i średniej, ale producent chce to zmienić, oferując gamę produktów, które zmierzą się z Fanatec, G Pro.
A więc G Pro Wheel to pierwsza kierownica Direct Drive firmy Logitech z siłowym sprzężeniem zwrotnym 11 nm. Jeśli chodzi o mnie, jest to doskonały początek, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że nie ma prawdziwego konkurenta na tym samym poziomie wydajności. Naprzeciwko Logitecha znajduje się Fanatec z 8 nm CSL DD i Moza z 9 nm bazą R9, z których oba zapewniają mniejszy moment obrotowy.
Konstrukcja kierownicy G Pro Wheel jest wysublimowana, praktycznie cała czarna, a jedynie struktura kierownicy jest wykonana z anodyzowanego aluminium. Po prostu to uwielbiam. Kierownica ta jest dostępna w 2 wersjach, w tym jednej dla PS4/PS5 z doskonale rozmieszczonymi wszystkimi przyciskami konsoli. Kolejną pozytywną rzeczą jest to, że kierownica G Pro ma 4 łopatki przymocowane do kierownicy, które będą bardzo przydatne do Launch Control itp. Ponadto, seria G Pro w końcu wykorzystuje system Quick Release dla swojej kierownicy, co pozwala nam wierzyć, że Logitech przygotowuje całą serię kierownic wykorzystujących ten system. To duży plus w mojej książce.
A teraz cena. Wycenione na 1100 euro koło G Pro jest nieco drogie jak na mój gust, zwłaszcza że jest sprzedawane jako zestaw koło + podstawa. Co prawda Direct Drive ma 11 nm momentu obrotowego, ale Logitech po raz pierwszy zastosował tę technologię i tylko czas pokaże, czy jest ona niezawodna. Gdyby zestaw był sprzedawany z pedalboardem G Pro (który sam w sobie kosztuje prawie 400 euro), poleciłbym tę kierownicę bez wahania. Ale 1100 euro za podstawę i kierownicę to trochę stromo, zwłaszcza jeśli porównamy to z tym, co poniżej.
Fanatec GT DD Extreme

Zupełnie nowy zestaw GT DD Extreme firmy Fanatec został właśnie wydany, ku uciesze fanów wyścigów symulacyjnych i Gran Turismo®. Po sukcesie GT DD i GT DD Pro, które zawierały bazę CSL DD z 5 lub 8 nm momentu obrotowego i specjalną kierownicą opracowaną we współpracy z Polyphonie Studio, tym razem jest mniej więcej to samo, z wyjątkiem tego, że podstawą jest nic innego jak ClubSport DD+ z 15 nm momentu obrotowego.
Jak już wspomniałem, nowy DD+ rozwija 15 nm stałego momentu obrotowego. Oznacza to, że jeśli chcesz, będziesz mieć całą moc bazy przez cały czas, a nie na maksimum, jak ma to miejsce w przypadku konkurencji. Ta podstawa jest nie tylko potężna, ale także niezwykle komunikatywna pod względem lekkich i ciężkich szczegółów. Dzięki niej, po prawidłowym skonfigurowaniu, poczujesz najmniejszy wkład ze strony prowadzonego samochodu, od zwykłej utraty przyczepności, po masowe ruchy w zakrętach, nie zapominając o interwencjach ABS, jeśli masz go aktywowanego.
Nowy pakiet oznacza również nową kierownicę. Szczerze mówiąc, nie aż tak nową. Fanatec, we współpracy ze studiem deweloperskim Gran Turismo, oparł nową kierownicę na starym zestawie GT DD, z niewielką poprawą jakości i ogólnego wyglądu kierownicy. Jeśli o mnie chodzi, nowa kierownica lepiej leży w dłoni, a skóra łagodzi jej zabawkowy wygląd.
Zestaw ten jest już dostępny na stronie Fanatec w cenie 1300 euro. Wszystko, czego potrzebujesz, to pedalboard do uzupełnienia konfiguracji wyścigowej, najlepiej z Load Cell.
Kierownica Fanatec Clubsport Racing Wheel F1

Zalety :
- Produkcja klasy premium
- Licencja F1
- Wysoka konfigurowalność
Wady:
- Trudne w obsłudze
- Bardzo wysokie ceny
Zakończę najlepszym zestawem Fanatec (podstawa + koło), jeśli jesteś fanem F1: Clubsport Racing Wheel F1. Krótko mówiąc, ten zestaw jest po prostu idealny. Trochę trudny do opanowania, ale doskonały w każdym szczególe.
Kierownica wykonana jest z niebieskiego kutego karbonu, a jej średnica wynosi 27 cm. Szczerze mówiąc, to naprawdę niewiele, zwłaszcza jeśli porównamy ją z innymi kierownicami niemieckiego producenta. Na kierownicy znajduje się 11 przycisków, przełączniki, 2 enkodery kciukowe, RevLED, ekran OLED i 6 łopatek, z których 2 są analogowe. To po prostu raj dla simracerów, zwłaszcza tych, którzy chcą wszystko skonfigurować.
Podstawą tej kierownicy jest 15 nm DD+, co wcale nie jest złe. Będziesz w stanie poczuć wszystko, co robi pojazd z siłą i przede wszystkim precyzją. Fanatec wie, co robić z bazami Direct Drive, a Clubsport Racing Wheel F1 jest tego najlepszym dowodem.
Ten zestaw jest wyraźnie skierowany do zagorzałych fanów dyscypliny, nawet jeśli na początku jest trochę trudny do opanowania. Jego jedynym słabym punktem jest cena. Kosztując prawie 1300 euro, ten zestaw jest ultra-premium, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że wszystko, co otrzymujesz, to kierownica i podstawa DD + 15 nm. Szczerze mówiąc, wolałbym jednak dołożyć 200 euro niż kupować G Pro Wheel.
Różne zakresy kierownic dla PS4
Obecnie na rynku symulatorów wyścigowych wszystkie urządzenia peryferyjne są podzielone na 3 główne zakresy: podstawowy, średni i high-end. Niektóre marki są obecne we wszystkich 3 zakresach, jak ostatnio Logitech, podczas gdy inne, jak Fanatec, koncentrują się na średnim i najwyższym zakresie.
Zakres podstawowy
Podstawowa gama kierownic do PS4 jest zdominowana przez 2 marki: Logitech i Thrustmaster. Celem tej serii jest oferowanie niedrogich produktów, które zachęcą ludzi do rozpoczęcia sim-racingu. I jeśli o mnie chodzi, ma to sens, ponieważ nie można oczekiwać, że przeciętna osoba wyda ponad 1000 euro na konfigurację, gdy nie wie nic o sim-racingu.
Zazwyczaj podstawowe kierownice są dostarczane w zestawie, z kierownicą przymocowaną do podstawy i pedalboardu. Na kierownicy znajdują się wszystkie przyciski kompatybilnej konsoli (w naszym przypadku PS4) oraz łopatki. Te kierownice są proste, spójrzmy prawdzie w oczy, a także tanie, z cenami zazwyczaj poniżej 300 euro za najpopularniejsze. Biorąc pod uwagę, że mówimy o podstawowych urządzeniach peryferyjnych, podstawowe technologie siłowego sprzężenia zwrotnego często mają postać silników napędzanych przekładnią lub paskiem.
Technologie te są w porządku, ale zapewniają dość niewyraźne siłowe sprzężenie zwrotne, często z martwymi strefami w środku. Jeśli chodzi o kierownice, często są one dość dobrej jakości i stosunkowo solidne, jeśli kupujesz od znanych marek, takich jak Logitech. Jeśli chodzi o pedały, to są one bardzo proste. Konfiguracje to często 3 pedały, czasem 2, ze sprężynami zapewniającymi opór.
Ogólnie rzecz biorąc, podstawowe koła sim-racingowe są po to, aby sprawdzić, czy chcesz kontynuować tę dyscyplinę, czy też nie, lub czy chcesz to robić co niedzielę bez nadmiernego nadwyrężania portfela.
Średni zakres
Ten zakres jest z pewnością najbardziej popularny w świecie sim-racingu, zwłaszcza wśród graczy takich jak Fanatec. Kierownice sim-racing ze średniej półki są znacznie lepsze od tych podstawowych pod kilkoma względami.
Po pierwsze, jakość wykonania jest wyraźnie wyższa. Zastosowano szlachetne materiały, takie jak aluminium, skóra, a nawet Alcantara. Zazwyczaj te kierownice są projektowane we współpracy z markami takimi jak BMW, McLaren i Porsche, aby produkować oficjalne repliki, które są bardzo dobrze wykonane.
Te kierownice mają dostęp do lepszych technologii, takich jak magnetyczne łopatki, ekrany OLED, RevLED, Quick Release, podstawy Direct Drive itp. Według mnie jest to seria, którą warto kupić, jeśli jesteś amatorem lub fanem wyścigów symulacyjnych.
W tym zakresie, a zwłaszcza w przypadku marek takich jak Fanatec, zaczynamy dostrzegać pewną segmentację produktów. Oznacza to, że kierownice, podstawy i pedały będą sprzedawane oddzielnie. Wizją tego jest dostosowanie konfiguracji za pomocą urządzeń peryferyjnych, które lubisz najbardziej, i jest to bardzo widoczne w przypadku niemieckiego producenta Fanatec.
Jeśli chodzi o przedział cenowy dla zestawów średniej klasy, trzeba będzie wydać od 500 do 1000 euro, aby uzyskać cały pakiet (kierownica, podstawa i pedały). Jest to znacznie droższe niż zestaw podstawowy (w niektórych przypadkach 3 razy więcej), ale immersja jest znacznie lepsza.
Najwyższa półka
To jest wielka liga, a na PS4 to głównie Fanatec który dominuje w grze. W tym asortymencie znajdują się najwyższej jakości urządzenia peryferyjne, które wykorzystują materiały takie jak włókno węglowe, aluminium i Alcantara, a często także oficjalne repliki kierownic wyścigowych.
Jeśli chodzi o podstawy, technologie to wyłącznie Direct Drive, z siłowym sprzężeniem zwrotnym do 25 nm. Mogę zagwarantować, że czeka Cię prawdziwa uczta. Kierownice te są również wyposażone w szereg funkcji, w tym wibracje, ekrany OLED z mnóstwem informacji, przyciski, 4 lub 6 łopatek, w tym 2 analogowe do sterowania Launch Control i tak dalej.
Osobiście uwielbiam kierownice z najwyższej półki, ponieważ zapewniają lepsze wrażenia z jazdy, a także immersję. Ale często cena tych urządzeń peryferyjnych stoi na przeszkodzie wielu sympatykom wyścigów, którzy chcą ulepszyć swoją konfigurację. Mówiąc prościej, najwyższej klasy kierownice do sim-racingu zaczynają się od co najmniej 1000 euro i dochodzą do około 2000 euro.
Którą z nich wybrać?
- Budżet. Podobnie jak w przypadku innych urządzeń peryferyjnych, musisz ustalić budżet na kierownicę. Chociaż widzieliśmy wiele dołączonych opcji, niektórzy producenci, tacy jak Fanatec, oferują duży katalog samodzielnych kierownic do PS4.
- Dostępność. Niektóre marki są dostępne tylko za pośrednictwem sklepu internetowego (między innymi Fanatec). Jeśli chcesz zobaczyć kierownicę przed zakupem, powinieneś wziąć to pod uwagę.
- Kompatybilność. Radziłbym wybrać kierownicę, która jest kompatybilna zarówno z PS4, jak i PS5, aby mieć produkt, który będzie dobrze służył przez kilka lat. Nawet jeśli obecnie mamy tytuły kompatybilne z PS4, nie będzie tak jeszcze przez jakiś czas.
0 komentarzy