Zaznacz stronę
Les meilleurs pédaliers sim racing sur PS5

6 najlepszych pedałów Sim Racing na PS5

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

1

Fanatec Clubsport V3

Test i recenzja mechanizmu korbowego Clubsport V3

Najlepszy mechanizm korbowy z najwyższej półki

2

Fanatec CSL Elite V2

Testy i recenzje pedałów Fanatec Csl Elite V2

Najlepszy mechanizm korbowy średniej klasy

3

Fanatec CSL Pedals

Moja recenzja pedałów CSL i zestawu czujnika obciążenia Fanatec do wyścigów symulacyjnych

Najlepszy mechanizm korbowy dla początkujących

Sim-racing to dyscyplina, która przyciąga coraz więcej graczy z całego świata, a zawody e-sportowe organizowane są przez największych graczy w branży. Na PC jest to świat sam w sobie, oferujący produkty zarówno dla niedzielnych kierowców, jak i profesjonalnych zespołów wyścigowych.

W sim-racingu mamy konfiguracje dla wszystkich dyscyplin sportów motorowych. Niezależnie od tego, czy lubisz NASCAR, rajdy, IndyCar czy wyścigi wytrzymałościowe, znajdziesz to, czego szukasz wśród producentów urządzeń peryferyjnych do sim-racingu.

Na PC, jak już wspomniałem, jest to świat sam w sobie, i to kompletny. Jednak wraz z popularnością konsol domowych od Sony i Microsoftu, wiele marek zainteresowało się tym rynkiem, zwłaszcza oferując urządzenia peryferyjne do Gran Turismo i Forza. Poniżej przyjrzymy się pedalboardom dostępnym dla PS5, a dokładniej najlepszym z nich.

Mechanizmy korbowe poniżej 200

Pedały Fanatec CSL

Moja recenzja pedałów CSL i zestawu czujnika obciążenia Fanatec do wyścigów symulacyjnych

Fanatec jest głównym graczem w branży wyścigów symulacyjnych, szczególnie na konsolach domowych. Niektórzy twierdzą, że niemiecka marka jest mistrzem tego segmentu i myślę, że mają rację.

W przypadku pedalboardów, CSL Pedals jest najtańszą opcją w katalogu Fanatec w cenie 80 euro za wersję standardową i 200 euro za Load Cell. Pod względem wzornictwa jest to mieszana torba: podnóżek jest całkowicie czarny, a pedały są szare z czarnymi płytkami pedałów.

Model CSL ma metalową ramę i stalowe pedały, dzięki czemu jest odporny na codzienne użytkowanie w symulatorach wyścigowych. Standardowa wersja CSL jest wyposażona w 2 pedały, które można regulować pod pewnymi względami. Jeśli chcesz, możesz dodać pedał sprzęgła za dodatkowe 40 €.

Przejdźmy teraz do wyczucia wyścigu. CSL wykorzystuje 12-bitowe czujniki magnetyczne w pedałach. Przepustnica jest bardzo elastyczna, prawie nie stawia oporu pod prawą stopą, ale nadal jest precyzyjna. To samo dotyczy sprzęgła, jeśli je wybrałeś. Hamulec ma wbudowany system oporu i działa dobrze jak na tę cenę i zakres. Nie jest super mocny, ale można go ulepszyć do zestawu Load Cell za 140 euro.

Thrustmaster T3PM

Testy i recenzje Thrustmaster T3PM dla Sim Racing

Kontynuujemy z raczej niedrogim pedalboardem od Thrustmaster: T3PM. To urządzenie jest w zasadzie poprawioną wersją T3PA, który jest najbardziej podstawowym urządzeniem peryferyjnym francuskiej marki.

Konstrukcja jest stonowana, w całości w kolorze czarnym z chromowanymi płytkami pedałów. Mówiąc o płytkach pedałów, T3PM ma 3 z 10-bitowymi czujnikami magnetycznymi, bardzo podstawowy system oporu dla sprzęgła i pedału przyspieszenia oraz sprężynę dla hamulca, którą można przy okazji zmienić.

Konstrukcja wykonana jest z tworzywa sztucznego, czego również należy się spodziewać, biorąc pod uwagę cenę urządzenia (130 euro), ale także dlatego, że jest ono przeznaczone do użytku przez początkujących pilotów lub niedzielnych entuzjastów. Jeśli chodzi o kompatybilność, T3PM będzie działać na PC przez USB i na PS5 przez bazę kompatybilną z konsolą Sony.

Przejdźmy teraz do wrażeń. Ostrzegam, że są bardzo podstawowe. Pedały gazu i sprzęgła są bardzo miękkie i stawiają niewielki opór pod stopami. Z drugiej strony są precyzyjne. Jeśli chodzi o hamulec, sprężyna jest wymienna, aby zapewnić kilka poziomów oporu. W kategoriach bezwzględnych jest to wystarczająco dobre dla początkujących i lepsze niż joystick lub T3PA. Ale nic więcej.

Pedały między 200 a 300 euro

Pedały Fanatec CSL Elite V2

Moja opinia na temat pedałów CSL Elite V2 firmy Fanatec do wyścigów symulacyjnych

Druga pozycja firmy Fanatec, CSL Elite V2. Potraktuj ten pedalboard jako ewolucję pedałów CSL, ze standardowym ogniwem obciążnikowym 90 kg i malowanym proszkowo czarnym wykończeniem.

Konstrukcja Elite jest znacznie lepsza niż standardowego CSL, z identycznymi pedałami, całkowicie czarną farbą proszkową i ogólną trzeźwością. CSL Elite będzie idealnie pasować do każdego symulatora wyścigowego, zwłaszcza kokpitów Simlab. Nawiasem mówiąc, ten pedalboard musi być używany z podwoziem z tego prostego powodu, że jest to ogniwo obciążnikowe.

Przejdźmy teraz do wrażeń. Nie ma nic nowego w kwestii przepustnicy i sprzęgła: pedały są płynne i precyzyjne, w szczególności dzięki 12-bitowym czujnikom magnetycznym. Jeśli chodzi o hamulec, to jest to dwustopniowy LC: masz małą sprężynę (którą przy okazji można wymienić) i 3 elastomery o różnych poziomach oporu (również można je wymienić). Sprężyna dba o początkowy skok hamulca, ale jest on krótki; pomyśl o tym jak o lekkim hamowaniu. Elastomery szybko przejmują kontrolę, oferując niewielki ruch pedału, ale dużą precyzję hamowania.

CSL Elite V2 można wymienić za 300 euro, a do jego działania potrzebna będzie baza kompatybilna z PS5(GT DD, ClubSport DD+).

Pedały Thrustmaster T-LCM

Test i recenzja Thrustmaster T-LCM

Najwyraźniej nie tylko Fanatec wie, jak zrobić LC, ponieważ Thrustmaster również chce zdobyć udział w rynku dzięki swojemu T-LCM. Jest to pedalboard Load Cell oparty na T3PM. Konstrukcja jest taka sama, ale tym razem z większą ilością chromu.

Konstrukcja wykonana jest z metalu, aby zapewnić dobrą sztywność ze względu na ogniwo obciążnikowe. I podobnie jak w przypadku CSL Elite V2, podwozie jest więcej niż konieczne w przypadku T-LCM, ponieważ jego LC może wytrzymać nacisk do 100 kg. Mówiąc o sztywności, pedały są również wykonane z metalu, z oczywistych powodów.

Jeśli chodzi o odczucia pod stopami, T-LCM wykorzystuje dość proste rezystory dla przepustnicy i sprzęgła, które są połączone z czujnikami magnetycznymi z maksymalnie 16 bitami na jednym pedale i 12 na wszystkich trzech jednocześnie. Jeśli chodzi o hamulce, LC nie jest tak naprawdę dwustopniowy, ponieważ system zawiera 3 sprężyny oporowe, które można zmieniać w locie. To powiedziawszy, system zapewnia dobre wyczucie podczas wyścigu, jak na urządzenie kosztujące 230 euro.

Mechanizmy korbowe kosztujące ponad 300 euro

Pedały Fanatec ClubSport V3

Moja opinia na temat pedałów Fanatec Clubsport V3 do wyścigów symulacyjnych

Mówimy tutaj o jednym z najlepszych pedalboardów na konsole: Fanatec Clubport Pedals V3. Fanatec ClubSport Pedals V3. To urządzenie jest nie tylko piękne, z pełną aluminiową konstrukcją obrabianą CNC, kolorem gun metal i czerwonymi akcentami, ale także dobrze się sprawdza dzięki Load Cell.

Podobnie jak CSL Elite, pedały ClubSport V3 są regulowane, ale tym razem w kilku osiach. Pedały przyspieszenia i hamulca są wyposażone w sprężynowy system oporu, który symuluje prawdziwe pedały. Hamulec jest w pełni regulowany w zakresie 90 kg LC. Co więcej, ten mechanizm korbowy ma 2 silniki wibracyjne (ABS i utrata przyczepności), co zwiększa immersję w wyścigu.

Czucie kierownicy ClubSport V3 jest doskonałe, zwłaszcza podczas hamowania. Jest on oczywiście dwustopniowy, precyzyjny i realistyczny pod względem sprzężenia zwrotnego. Co więcej, LC można dostosować do własnych preferencji.

Porozmawiajmy teraz o cenie. Ten mechanizm korbowy nie jest tani: 400 euro za wersję standardową i 600 euro za wersję odwróconą, tak jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym.

Pedały wyścigowe Logitech Pro

Moja opinia o pedałach Logitech PRO Racing do symulatorów wyścigowych

Logitech ociągał się z opracowaniem pedalboardu LC, ale jeśli o mnie chodzi, to warto było czekać. Pedały Pro Racing nie tylko dobrze wyglądają dzięki całkowicie czarnej obudowie i elektrycznym niebieskim akcentom, ale także dobrze działają.

Konstrukcja jest prosta, powiedziałbym minimalistyczna: 3 pedały są umieszczone w całkowicie czarnej ramie. Konstrukcja pedałów jest identyczna, ze zmianami w płytkach pedałów. Pedały przyspieszenia i sprzęgła są wyposażone w sprężyny, które zapewniają opór, ale pozostają elastyczne i precyzyjne w pełnym wyścigu.

W przypadku hamowania LC ma dwa stopnie symulujące hamowanie samochodów wyścigowych. Uważam, że skok środkowego pedału jest dobry, a jednocześnie precyzyjny i responsywny. Nie ma systemu haptycznego (wibracyjnego) dla ABS, a szkoda, ponieważ dodałoby to warstwę immersji, jeszcze bardziej zmniejszając lukę między symulacją a rzeczywistością. Ale o ile mi wiadomo, tylko kilku producentów urządzeń peryferyjnych do symulacji wyścigów oferuje takie rozwiązanie i mam nadzieję, że ta technologia zostanie przyjęta przez masy.

A teraz cena. Pedały Pro Racing są dostępne w sprzedaży detalicznej za 389 funtów, a do ich uruchomienia na PS5 potrzebna jest podstawa kierownicy Pro Racing. Nadal jest to świetna opcja, szczególnie jak na pierwszy pedalboard LC od Logitech.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *