Zaznacz stronę
Les meilleurs volants Rally pour le sim racing

6 najlepszych kierownic rajdowych do Sim-Racing

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

1

Fanatec
CSL Elite WRC

Moja opinia na temat Fanatec CSL Elite WRC do wyścigów symulacyjnych

Najlepsza równowaga między wydajnością a ceną.

2

Fanatec Podium
Monte Carlo

Moja opinia na temat Fanatec Podium Monte Carlo do wyścigów symulacyjnych

Najlepsza do zanurzenia w jakości premium.

3

Moza CS V2P

Opinie na temat Moza CS V2P dla Sim Racing

Najlepsza responsywność i solidność.

Nawet jeśli złota era rajdów jest już dawno za nami, mistrzostwa WRC stały się podstawą sportów motorowych. Jak wiadomo, Sébastien Loeb zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata 9 razy z rzędu, mając na koncie 80 wyścigów. Jest jednym z najlepszych kierowców na świecie, a niektórzy uważają go za kierowcę numer jeden wszech czasów.

Rajdy samochodowe to bardzo popularna dyscyplina wśród entuzjastów motoryzacji, zwłaszcza gdy widzi się skoki wykonywane przez samochody na odcinkach specjalnych na całym świecie. Wyobraź sobie tę scenę: jedziesz po płaskim z prędkością prawie 200 km/h i wykonujesz skok, który utrzymuje cię w powietrzu przez ponad 60 metrów, a silnik strzela przez cały czas. To czysta rozkosz. Ale wróćmy do rzeczy: najlepsze kierownice do symulatorów rajdowych. Przygotowałem listę 6 pozycji z oferty kilku marek.

Fanatec CSL Elite WRC

Moja opinia na temat Fanatec CSL Elite WRC do wyścigów symulacyjnych

Fanatec oferuje szeroką gamę urządzeń peryferyjnych do simracingu, w tym kierownice do praktycznie wszystkich dyscyplin sportów motorowych. Wśród kierownic w sklepie Fanatec znajduje się CSL Elite WRC, oficjalnie licencjonowana kierownica do Rajdowych Mistrzostw Świata. Projekt tej kierownicy jest mieszanką stonowanego i krzykliwego, ze szczotkowaną aluminiową płytą czołową, logo WRC pośrodku i elementami sterującymi rozmieszczonymi z przodu, z alcantarą dookoła, a także dużymi łopatkami (które niestety nie są magnetyczne) w jaskrawym pomarańczowym kolorze i logo opony na błocie. Osobiście wolę stonowane felgi, ale w tym przypadku muszę przyznać, że kontekst wymaga takich jak CSL Elite WRC.

Inne elementy projektu obejmują pomarańczowe szwy na alcantarze i mały ekran na górze pałąka. Myślę, że jest dobrze umieszczony, ograniczając ruch oczu w dół i wynikającą z tego utratę pola widzenia na drodze.

Ta kierownica jest idealna do wyścigów WRC, a ekosystem Fanatec bardzo dobrze ją w tym wspiera. Masz kilka baz DD rozwijających różne moce, co czyni je idealnymi do rajdów w zależności od twojego poziomu. Pod względem ceny CSL Elite WRC zaczyna się od 220 € z QR2 Lite, ale jeśli masz dużą bazę, taką jak Clubsport DD +, radziłbym wybrać aluminiową QR2. Co nie mniej ważne, ta kierownica jest kompatybilna ze wszystkimi platformami, co muszę przyznać jest dość rzadkie.

Fanatec Podium Monte Carlo

Moja opinia na temat Fanatec Podium Monte Carlo do wyścigów symulacyjnych

Nadszedł czas na najlepszą kierownicę rajdową dostępną obecnie na rynku. To Fanatec Podium Monte Carlo, zaprojektowana we współpracy ze Sparco dla fanów WRC i Rajdu Monako.

Kierownica bazuje na modelu Sparco R383, z dodatkiem piasty Monte Carlo Podium z włókna węglowego, w którą wyposażone będą samochody Ford Puma WRC w sezonach 2022 i 2023. Pod względem wzornictwa jest po prostu wspaniały, z aluminiową konstrukcją, alcantarą na całym pałąku, niebieskim paskiem Sparco u góry i bez łopatek z tyłu. Jeśli o mnie chodzi, to dbałość Fanateca o szczegóły sprawia, że te kierownice są wspaniałe. A dlaczego tak jest? Cóż, to proste: samochody rajdowe nie potrzebują łopatek, nawet jeśli najnowsze tak, ponieważ wszystko dzieje się na drążku sekwencyjnym.

Z tyłu znajduje się QR2 Pro, który posiada certyfikat FIA, dzięki czemu można go używać w prawdziwych samochodach. Pod względem ceny, Monte Carlo Podium kosztuje 700 euro, co czyni go najdroższą ofertą na tej liście, ale zdecydowanie najbardziej realistyczną i wciągającą. Jeśli masz napięty budżet i chcesz mieć kilka palet, możesz mieć ClubSport Rally Sweden za 600 €, oferując praktycznie te same korzyści, a także kompatybilność z Xbox, ponieważ Monte Carlo działa tylko na PC i Playstation.

Moza CS V2P

Opinie na temat Moza CS V2P dla Sim Racing

Podobnie jak Fanatec, Moza oferuje szeroką gamę urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych, mających na celu zaspokojenie potrzeb wszystkich wirtualnych pilotów. W katalogu marki znajdziemy model CS V2P, który jest w pełni okrągłą kierownicą średniej klasy. Jej średnica 33 cm jest nieco duża, ale z łatwością może być używana do rajdów.

Konstrukcja kierownicy jest stonowana, z płytą czołową ze szczotkowanego aluminium, skórą dookoła i elementami sterującymi na piaście z tyłu. Z przodu znajduje się łącznie 10 elementów sterujących, w tym 6 przycisków mechanicznych, a z tyłu 2 łopatki magnetyczne z kutego włókna węglowego, które są dobrej wielkości.

Ergonomia kierownicy Moza jest doskonała, co powinno ułatwić życie w rajdach. Co więcej, kierownica kosztuje około 280 euro (w zależności od sprzedawcy we Francji), co moim zdaniem nie jest zbyt drogie. Jest jednak jeden szkopuł, a mianowicie kompatybilność. Oprócz bazy R3, która działa na Xbox i PC, pozostałe bazy Direct Drive Moza są przeznaczone tylko dla komputerów PC.

Thrustmaster Evo Racing 32R Leather

Moja recenzja Thrustmaster Evo Racing 32R Leather do symulatorów wyścigowych

Thrustmaster to legenda wśród graczy, której urządzenia peryferyjne mają długą historię. Obecnie marka koncentruje się na symulacji jazdy i pilotowaniu samolotów. Mówiąc o jeździe, mamy kierownicę do rajdów: Evo Racing 32R Leather.

Ta kierownica ma średnicę 32 cm i jest pokryta skórą na obręczy. Jest naprawdę piękna i muszę przyznać, że jest wysokiej jakości, co jest lekką zmianą w stosunku do zwykłego stylu Thrustmaster. Płyta czołowa jest wykonana ze szczotkowanego aluminium, a elementy sterujące znajdują się z tyłu. W rzeczywistości istnieje wyraźne podobieństwo do CS V2P Moza. Na przednim panelu znajduje się 14 elementów sterujących, a z tyłu 2 magnetyczne łopatki.

Przejdźmy teraz do ceny. Evo Racing kosztuje około 300 euro, ale kompatybilność jest znikoma, jeśli chodzi o platformy. Tylko podstawa T598 DD jest obsługiwana przez PS5, a reszta gamy to konsole z urządzeniami peryferyjnymi napędzanymi paskiem i T818 tylko dla komputerów PC.

Simagic GTS

Moja opinia na temat Simagic GTS do wyścigów symulacyjnych

Przejdźmy teraz do Simagic GTS, bardzo przystojnej i wyścigowej kierownicy. Design jest minimalistyczny, pomimo czerwonych akcentów, w szczególności czerwonych przeszyć. Z przodu znajduje się rodzaj panelu przedniego / piasty, ze wszystkimi elementami sterującymi umieszczonymi na zewnątrz. Rezultatem jest doskonała ergonomia, z przyciskami bardzo blisko palców.

Z tyłu znajdują się 2 magnetyczne łopatki z regulowanym rozstawem, oferujące doskonałe wyczucie wyścigowe, a także uznaną niezawodność tej technologii. Dzięki średnicy 30 cm GTS idealnie nadaje się do wyścigów rajdowych, ale tylko na PC. Jak wiadomo, bazy DD Simagic są kompatybilne tylko z komputerami z systemem Windows, co jest wstydem dla kierowców konsolowych.

Jeśli chodzi o cenę, Simagic GTS kosztuje 400 euro w wersji skórzanej i 420 euro w wersji alcantara. Osobiście jestem zwolennikiem skóry, ale alcantara jest opcją, jeśli jeździsz w rękawiczkach.

Okrągła kierownica Logitech RS

Moja opinia na temat okrągłej kierownicy Logitech RS do symulatorów wyścigowych

Logitech jest głównym graczem w branży urządzeń peryferyjnych dla graczy. Jej gama klawiatur i myszy jest uważana przez wielu za najlepszą na rynku i nie zamierzam z tym polemizować. Logitech stał się punktem odniesienia dla fanów urządzeń peryferyjnych do gier, oferując doskonałe wrażenia i wysoką wydajność.

Szwajcarska marka była obecna na rynku symulatorów wyścigowych przez bardzo długi czas, koncentrując się głównie na segmencie podstawowym. Zmieniło się to jednak wraz z wprowadzeniem na rynek pierwszej kierownicy z napędem bezpośrednim, Pro Racing Wheel. Dzięki 11nm stałego momentu obrotowego, podstawa dobrze radzi sobie z konkurencją, pomimo faktu, że jej cena tak naprawdę nie podąża za nią (PS: Myślę, że jest trochę droga).

Aby uatrakcyjnić ofertę, Logitech wzbogacił swój katalog o urządzenia peryferyjne, w tym RS Round Wheel. Jest to koło o średnicy 29 cm, ze skórzanym pałąkiem i całkowicie okrągłym kształtem. Konstrukcja jest minimalistyczna, z płytą czołową ze szczotkowanego aluminium. To dobrze wyglądająca kierownica, idealna do rajdów.

Jeśli chodzi o cenę, kierownica kosztuje 80 euro, ale będziesz potrzebować piasty, aby używać jej z podstawą Direct Drive. Ta piasta kosztuje średnio 150 euro i jest kompatybilna tylko z Xbox i PC, ograniczając wybór platform.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *