Zaznacz stronę
Test et avis sur les différents volants Sim Racing pour Xbox Series X

6 najlepszych kierownic dla Xbox Series X

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

1

Fanatec Podium F1

Test i opinie o kierownicy Fanatec Podium Racing Wheel F1: zestaw z podstawą

Najlepsza kierownica z najwyższej półki

2

Fanatec Forza Motorsport

Testy i recenzje kierownicy Fanatec GT Forza Motorsport V2

Najlepsza kierownica średniej klasy

3

Fanatec McLaren GT3

Testy i recenzje kierownicy Fanatec McLaren GT3 V2

Najlepsza kierownica dla początkujących

Sim-racing to coś więcej niż hobby. Stały się dyscypliną samą w sobie, z ogólnoświatowymi zawodami e-sportowymi. Co więcej, wyścigi symulacyjne są coraz częściej wykorzystywane w sportach motorowych jako środek szkolenia kierowców. Z tych dwóch powodów uważam, że ta dyscyplina wciąż ma przed sobą świetlaną przyszłość.

Aby w pełni wykorzystać możliwości symulatora wyścigowego, potrzebujesz zestawu obejmującego co najmniej 3 urządzenia peryferyjne: kierownicę, podstawę i pedalboard. Bez tego trio równie dobrze można grać joystickiem i pożegnać się z immersją i doznaniami.

Nie powiem nic nowego, jeśli powiem, że kierownica jest kluczowym elementem w konfiguracji symulatora wyścigowego, podobnie jak w samochodzie. To właśnie za pomocą tego urządzenia peryferyjnego czujesz wszystko, co robi samochód, twoje polecenia, sprzężenie zwrotne siły, wibracje, gdy hamujesz zbyt mocno i tak dalej.

Od końca lat 90. urządzenia peryferyjne do symulatorów wyścigowych przeszły długą drogę, a coraz więcej technologii jest wdrażanych w celu zwiększenia realizmu. Dyscyplina ta zawsze błyszczała na komputerach PC z wielu powodów, takich jak dostępność wysokiej jakości urządzeń peryferyjnych, entuzjazm fanów i moc oferowana przez tę platformę. Wszystko zaczęło się jednak zmieniać wraz z pojawieniem się PS3 i Xbox 360, konsol, które bez wątpienia zrewolucjonizowały świat gier wideo.

W dalszej części przedstawię najlepsze kierownice dostępne na potomka konsoli Xbox 360, powszechnie znanego jako Xbox Series X. Zanim to zrobię, opowiem ci o różnych zakresach kierownic, a następnie o tym, czego powinieneś szukać w kierownicy do wyścigów symulacyjnych.

Najlepsze podstawowe kierownice do Xbox Series X

Fanatec CSL Elite McLaren GT3 V2

Testy i recenzje kierownicy Fanatec McLaren GT3 V2

Zalety :

  • Oficjalna licencja McLaren
  • Dobra jakość wykonania

Wady:

  • Plastikowa szybkozłączka

Zaczynam ten ranking od kierownicy, którą uważam za najlepszą w swoim asortymencie. Fanatec CSL Elite McLaren GT3 V2. W rzeczywistości kierownica ta sprzedawana jest samodzielnie, bez podstawy.

CSL Elite McLaren GT3 V2 to oficjalnie licencjonowana kierownica McLaren GT3 z włókna węglowego. Jakość wykonania jest wysublimowana, godna brytyjskiego producenta supersamochodów. Kierownica ma średnicę 30 cm, ale nie jest okrągła, biorąc pod uwagę specyfikację GT3. Na górze znajduje się 7 standardowych przycisków, przełączników i 4 łopatki.

Chwyt tej kierownicy jest po prostu idealny, a wszystko, czego potrzebujesz, znajduje się we właściwym miejscu. Z łatwością wykorzystasz tę kierownicę do wszystkich rodzajów wyścigów symulacyjnych, zarówno GT, jak i rekreacyjnych. Łopatki są dobrze rozmieszczone i można nawet zmieniać biegi jedną ręką.

Ta kierownica ma mały, jednocalowy ekran OLED, który służy do wyświetlania danych, takich jak włączony bieg. CSL Elite McLaren GT3 V2 jest również kompatybilna z praktycznie wszystkimi podstawami Fanatec, co zapewnia szeroki zakres kombinacji.

Jedynym słabym punktem CSL Elite McLaren GT3 V2 jest plastikowa szybkozłączka. Szczerze mówiąc, mogę to przeoczyć, ponieważ cena uzasadnia użycie plastiku. Jednak, jak wiadomo, ten QR ma martwe strefy na środku i rozłącza się, gdy jedziesz trochę ostro.

Wyceniona na mniej niż 200 euro, ta kierownica jest nadal niezbędna do sim-racingu. Oczywiście będziesz potrzebował do niej podstawy (co najmniej 350 euro), ale twoja konfiguracja będzie lepsza dzięki temu urządzeniu peryferyjnemu klasy premium od Fanatec.

Przeczytaj moją pełną recenzję CSL Elite McLaren GT3 V2.

Logitech G923

Test i recenzja kierownicy Logitech G923: zestaw z pedałami

Zalety :

  • Dobra jakość wykonania
  • Kompletny zestaw
  • Dobre wyczucie jazdy

Wady:

  • Zwrot siły czasami niejasny

Logitech jest dobrze znaną marką w branży urządzeń peryferyjnych do wyścigów symulacyjnych od ponad 20 lat. G923 jest jednym z najnowszych dodatków do jej katalogu.

Tak więc ta kierownica jest zupełnie nowa, co jest dobrą rzeczą w kategoriach bezwzględnych. Nie będę cię okłamywał, G923 nie jest tak naprawdę nową kierownicą, ale raczej poważną aktualizacją G920. To ulepszenie ma swój spory udział w gadżetach, takich jak TrueForce, lepsza jakość wykonania, lepsza kompatybilność z konsolami i tak dalej.

Kierownica ma 28 cm średnicy i posiada około 15 przycisków oraz 2 łopatki. Logitech użył aluminium do konstrukcji kierownicy i skóry do konturów. Wygląda świetnie i świetnie leży w dłoni.

Mówiąc o przyczepności, ergonomia tej kierownicy jest doskonała. Wszystkie przyciski znajdują się we właściwym miejscu, podobnie jak łopatki, które mają odpowiedni rozmiar. Dostarczone pedały są dobrej jakości, ze sprężynowym systemem siłowego sprzężenia zwrotnego. Czują się dobrze i spełniają swoje zadanie.

Podstawa wykorzystuje dwa motoreduktory połączone z technologią TrueForce firmy Logitech. Na papierze technologia ta łączy się bezpośrednio z silnikiem gry w celu pobrania danych i dostosowania siłowego sprzężenia zwrotnego. Czasami działa dobrze, czasami jest rozmazany. Jeśli chodzi o mnie, wolę wyłączyć TrueForce, ponieważ technologia nie jest jeszcze dopracowana. Wolę jeździć bez niej, bo przynajmniej wiem, że siłowe sprzężenie zwrotne zawsze będzie liniowe, bez niespodzianek.

Podsumowując, ta kierownica jest idealna dla fanów sim-racingu na Xbox Series X. Co prawda jest droga (niecałe 500 euro), ale przynajmniej mamy do czynienia z najnowszym produktem wysokiej jakości, a przede wszystkim w zestawie. W każdym razie polecam go wszystkim miłośnikom simracingu, zarówno amatorom, jak i początkującym.

Przeczytaj moją pełną recenzję Logitech G923.

Moza R3

Moja opinia na temat pakietu wyścigowego R3 od Moza

Zapowiedziany z wielkim entuzjazmem kilka miesięcy temu, podstawowy zestaw Moza R3, opracowany we współpracy z Microsoft dla Xbox Series X/S i PC, jest wreszcie sprzedawany przez chińską markę!

Celem tego zestawu było konkurowanie z Fanatec i jego dominacją na konsolach (Playstation i Xbox) z bazami CSL DD. Jak wiadomo, producenci urządzeń peryferyjnych do sim-racingu muszą ściśle współpracować z Sony i Microsoftem, aby ich produkty były kompatybilne z konsolami. Kontrolery (chipy) muszą być zainstalowane na urządzeniach peryferyjnych do sim-racingu, aby umożliwić im komunikację z konsolami.

Oczywiście, jeśli jesteś nowy w branży, tak jak w przypadku Moza, marki, która jest aktywna w wyścigach symulacyjnych dopiero od 2021 roku, zadanie wygląda co najmniej zniechęcająco. Ale Moza, we współpracy z Microsoftem, ma nadzieję zmienić grę na Xbox.

Zestaw R3 zawiera podstawę Direct Drive o momencie obrotowym 3,9 nm, kierownicę specyficzną dla konsoli Xbox (z przyciskami konsoli) oraz standardowy pedalboard SR-P Lite. Podstawa R3 opiera się na konstrukcji swojej starszej siostry, R5, ale w bardziej kompaktowym formacie. Moza dostarcza również zacisk stołowy w zestawie, umożliwiając instalację podstawy na dowolnym meblu w domu.

Jeśli chodzi o odczucia, R3 oferuje dobre odwzorowanie efektów toru wyścigowego przed tobą, znacznie lepsze niż te wytwarzane przez Logitech G923 i Thrustmaster TX, a także niezbyt drogie (450 €). Zestaw jest dostępny u autoryzowanych dystrybutorów Moza Racing we Francji.

Najlepsze kierownice Xbox Series X średniej klasy

Fanatec ClubSport Forza Motorsport

Testy i recenzje kierownicy Fanatec GT Forza Motorsport V2

Zalety :

  • Doskonała jakość wykonania
  • Oficjalna licencja Forza

Wady:

  • Ceny premium

Nie muszę przedstawiać licencji Forza, która jest niewątpliwie jedną z najpopularniejszych licencji gier wideo w świecie motoryzacji na Xbox i PC, a Fanatec nawiązał z nią współpracę, aby zaoferować nam Forza Motorsport ClubSport.

Ta kierownica, należąca do gamy ClubSport firmy Fanatec, jest konsekwentnie średniej klasy. Jakość wykonania jest doskonała, a kierownica została wykonana z aluminium i skóry. Mówiąc o kierownicy, ma ona 33 cm średnicy i płaski spód, co z pewnością zadowoli wiele osób.

Design ClubSport Forza Motorsport jest zarówno wysublimowany, jak i minimalistyczny. Na kierownicy nie ma praktycznie nic, poza napisem Forza Motorsport u dołu i banerem u góry, a także logo franczyzy pośrodku. Prosto, minimalistycznie, idealnie. Zastosowana skóra jest dobrej jakości, podobnie jak anodyzowane aluminium.

Przyczepność Forza Motorsport ClubSport jest również doskonała, ponieważ kierownica ma bardzo podobny kształt do prawdziwego samochodu. Przyciski Xbox, których jest 13, znajdują się na piaście, a kolejne 16 nad nią, tuż za małym ekranem.

Jeśli chodzi o wyczucie, nie będziesz rozczarowany, ponieważ ClubSport Forza Motorsport wykorzystuje metalową szybkozłączkę, która eliminuje wszelkie martwe strefy lub rozłączenia podczas intensywnego użytkowania. Ponadto łopatki są duże, dobrze się klikają i są bardzo dobrze rozmieszczone. Za tę cenę żałuję tylko, że nie mam 4 zamiast 2, ale nie można mieć wszystkiego.

Mówiąc o cenie, ten mały klejnot sprzedaje się za książęcą sumę 500 euro. W tej cenie otrzymujesz tylko kierownicę i piastę z przyciskami. Nie ma podstawy ani pedałów. Jestem jednak fanem tej kierownicy i jej doskonałego stosunku jakości do ceny.

Thrustmaster TS-XW

Testy i recenzje kierownicy Thrustmaster TS XW

Zalety :

  • Zestaw z podstawą i kierownicą
  • Siłowe sprzężenie zwrotne o dużej mocy

Wady:

  • Brak szybkiego zwolnienia

Thrusmaster jest znaną marką w branży symulatorów wyścigowych i symulatorów w ogóle, oferującą wysokiej jakości, dobrze wykończone produkty, takie jak TS-XW nie jest wyjątkiem.

Biorąc pod uwagę stałą współpracę producenta ze Sparco, TS-XW jest oficjalną repliką modelu P310 i bardzo mi się to podoba. Koło ma 31 cm długości, wykonane jest ze szczotkowanego aluminium i Alcantary dookoła. Wygląda i sprawia świetne wrażenie.

Konstrukcja urządzenia jest dość wyjątkowa, podobnie jak w przypadku kierownic Peugeot: TS-XW jest owalna i wygląda całkiem nieźle, jeśli o mnie chodzi. Mimo że jestem konserwatystą, muszę przyznać, że podoba mi się design TS-XW.

U podstawy tego koła zamachowego znajduje się potężny 40-watowy silnik bezszczotkowy, który zapewnia doskonałe sprzężenie zwrotne siły przy maksymalnym kącie obrotu 1080°. Czucie jest doskonałe, a sprzężenie zwrotne siły jest zarówno mierzalne, jak i precyzyjne. Chociaż osobiście preferuję bazy Direct Drive, muszę powiedzieć, że ta jest doskonałą alternatywą.

Ergonomia TS-XW jest prawie idealna, z 9 przyciskami, D-Padem i łopatkami blisko dłoni. Jedynym minusem jest to, że przyciski znajdują się również na podstawie, za kierownicą i nie są one szybko dostępne. Wolałbym mieć je na kierownicy, a nie na podstawie.

Wyceniony na mniej niż 700 euro, TS-XW pozostaje doskonałą opcją do sim-racingu w rozsądnej cenie. Jej słabym punktem jest brak QR, co nie zadowoli każdego, ale jeśli weźmie się pod uwagę, że nie ma ona prawdziwej konkurencji pod względem ceny, TS-XW jest pozycją obowiązkową.

Najlepsze kierownice Xbox Series X z najwyższej półki

Kierownica Logitech G Pro Wheel

Test i recenzja kierownicy wyścigowej Logitech G Pro Racing Wheel

Zalety :

  • Doskonała jakość wykonania
  • Silnik z napędem bezpośrednim
  • Szybkie zwolnienie

Wady:

  • Cena trochę wysoka
  • TrueForce nie został jeszcze dopracowany

Przez długi czas firma Logitech wahała się przed przejściem na Direct Drive. Ale lepiej późno niż wcale. Kierownica G Pro Wheel to pierwszy krok Logitecha w świecie DD i muszę powiedzieć, że jest dobrze wykonany.

Konstrukcja kierownicy G Pro jest bardzo atrakcyjna, z solidną, ale wysokiej jakości konstrukcją. Kierownica jest wykonana z aluminium i perforowanej skóry, co nadaje jej charakterystyczny wygląd, który nie przypomina żadnej innej kierownicy tej marki.

Na kierownicy znajduje się 10 przycisków, D-Pad i przełączniki, a także 4 łopatki do sterowania pojazdem w dowolnym symulatorze lub grze wyścigowej. Chwyt jest doskonały, godny szwajcarskiego producenta. Wszystkie przyciski są łatwo dostępne, bez odrywania rąk od kierownicy, co bardzo mi się podoba.

Podstawa jest pierwszą DD firmy Logitech i rozwija maksymalny moment obrotowy 11 nm. Na rynku symulatorów wyścigowych ta podstawa znajduje się pomiędzy Fanatec i Moza, dokładnie pośrodku. Jeśli chodzi o odczucia, jesteśmy bardzo dobrze obsługiwani dzięki siłowemu sprzężeniu zwrotnemu, które jest mocne, precyzyjne i przede wszystkim niezawodne , gdy TrueForce nie jest używany. Jeśli aktywujesz tę funkcję, powinna ona połączyć się z silnikiem gry, aby pobrać dane i dostosować siłowe sprzężenie zwrotne „w locie”. Tyle tylko, że w prawdziwym życiu nie działa to przez cały czas, a czasami jest nieco niewyraźne.

Kierownica G Pro Wheel, skierowana do najwyższego segmentu rynku, jest dostępna w cenie premium: 1100 euro. Za tę cenę otrzymujesz bazę DD 11 nm i kierownicę z QR. Lubię Logitech, ale uważam, że ten produkt jest słabo pozycjonowany pod względem ceny, zwłaszcza że Direct Drive to technologia, której marka w ogóle nie opanowała, ponieważ jest to jej pierwsza kierownica, która ją zawiera.

Kierownica Fanatec Podium Racing Wheel F1

Test i opinie o kierownicy Fanatec Podium Racing Wheel F1: zestaw z podstawą

Zalety :

  • Doskonała jakość wykonania
  • Zastosowanie włókna węglowego
  • Oficjalna licencja F1

Wady:

  • Trochę trudne do opanowania

Zakończę najlepszą rzeczą na Xbox Series X, czyli Fanatec Podium Racing Wheel F1. Niemiecka marka poszła na całość z tą kierownicą dla fanów wyścigów symulacyjnych, a dokładniej F1.

Kierownica ma średnicę 27 cm, jest wykonana z włókna węglowego, a jej kąt obrotu wynosi od 90 do 1080°. Posiada 13 przycisków, ekran OLED, przełączniki i 6 łopatek, z których 2 są analogowe. Ta kierownica to raj dla symulatorów wyścigów samochodowych.

Sprzedawana w pakiecie z bazą 25nm max Podium DD, jest to zabójcza kierownica. Otrzymujesz moc i precyzję w tym samym pakiecie, dzięki czemu możesz ustanawiać niesamowite czasy w każdej grze wyścigowej. A do tego jest kompatybilna z Xbox Series X.

Trzeba przyznać, że projekt jest nieco krzykliwy, ale bardzo dobrze wykonany. Włókno węglowe dla konstrukcji i Alcantara dla manetek. Kształt nie każdemu przypadnie do gustu, ponieważ jest to kierownica typowa dla F1 i może sprawiać problemy w innych dyscyplinach, takich jak na przykład rajdy.

Warto zauważyć, że za pomocą tej kierownicy można skonfigurować wszystko, od zmiany biegów po stopień agresywności Launch Control, a wszystko to za pośrednictwem ekranu i przełączników urządzenia.

Podstawa wykorzystuje silnik DD, który zapewnia do 25 Nm momentu obrotowego. To więcej niż wystarczająco do symulacji wyścigów, jako fan lub profesjonalista e-sportu, a nawet jako kierowca wyścigowy. Kierownica jest również wyposażona w silniki sprzężenia zwrotnego, takie jak wibratory, które zwiększają poziom immersji.

W kategoriach bezwzględnych, Podium Racing Wheel F1 pozostaje najlepszą kierownicą Fanatec, jeśli możesz sobie na nią pozwolić. Wyceniona na prawie 1800 euro, jest bardzo wysokiej klasy urządzeniem peryferyjnym, które znajdzie nabywców tylko w bardzo specyficznej grupie fanów, zwłaszcza gdy wiesz, że opanowanie jej nie zajmuje dużo czasu.

Przeczytaj moją pełną recenzję kierownicy Fanatec Podium Racing Wheel F1.

Różne zakresy kierownicy na Xbox Series X

Podobnie jak w przypadku praktycznie każdego produktu na rynku, kierownice do wyścigów symulacyjnych są dostępne w 3 głównych seriach: podstawowej, średniej i najwyższej klasy. Każdy z produktów w tych przedziałach jest skierowany do innej kategorii sim-racerów, od początkujących, przez amatorów, po fanów/pro. Moim zdaniem ma to sens, ponieważ producenci urządzeń peryferyjnych do sim-racingu muszą zapewnić długą żywotność swojej działalności.

Ogólnie rzecz biorąc, 3 graczy dzieli zakresy kierownic do symulatorów wyścigowych na Xbox Series X: Logitech, Thrustmaster i Fanatec. Istnieją inne marki produkujące urządzenia peryferyjne, takie jak Moza lub Simucube, ale koncentrują się one na komputerach PC, a to nie jest przedmiotem tego artykułu.

Kierownice klasy podstawowej

Jak to się mówi: od czegoś trzeba zacząć i właśnie dlatego istnieją podstawowe kierownice do symulatorów wyścigowych. Produkty te są skierowane przede wszystkim do nowicjuszy, którzy chcą postawić swój pierwszy krok w tej dyscyplinie, oczywiście z niedrogimi urządzeniami peryferyjnymi.

W tym przedziale zazwyczaj dostępne są zestawy, które są wystarczająco dobre, aby rozpocząć symulację wyścigów. Hasłem przewodnim jest tutaj kompromis, czy to między jakością wykonania, funkcjonalnością czy odczuciami. Znajduje to odzwierciedlenie w cenie zestawów, która często wynosi od 200 do 300 euro.

Kierownice średniej klasy

Przechodzimy teraz do segmentu, który moim zdaniem jest najciekawszy, czyli średniej półki. Tutaj mamy kierownice lub inne urządzenia peryferyjne, które są znacznie lepsze niż te z podstawowej półki i w stosunkowo przystępnych cenach.

Klasa średnia często zawiera technologie inspirowane wyścigami, z kierownicami Direct Drive, partnerstwami z producentami samochodów, takimi jak Porsche i McLaren, oraz szerokim zastosowaniem wysokiej jakości materiałów.

Jeśli chodzi o mnie, jeśli chcesz ulepszyć swoją konfigurację do wyścigów symulacyjnych, musisz rozejrzeć się w tym zakresie.

Najwyższej klasy kierownice

A teraz najlepsze produkty dostępne na rynku: kierownice z najwyższej półki. Te urządzenia peryferyjne praktycznie nie idą na żadne kompromisy, czy to pod względem jakości wykonania, wykorzystania materiałów (na przykład włókna węglowego), funkcjonalności, technologii czy ceny.

Gama ta jest skierowana do klientów, którzy są fanami wyścigów symulacyjnych, a także profesjonalnych kierowców, którzy chcą trenować na PC lub, w naszym przypadku, konsolach. Oczywiście można sobie wyobrazić, że produkty premium mają swoją cenę i trzeba wydać od 1000 do 2000 euro, aby uzyskać dostęp do najwyższej klasy kierownicy i podstawy.

W rzeczywistości segment ten jest nadal zdominowany przez niemiecką markę Fanatec i to od bardzo dawna. Ale sytuacja zaczyna się zmieniać, zwłaszcza wraz z pojawieniem się pierwszej najwyższej klasy kierownicy Direct Drive firmy Logitech, której przyjrzymy się poniżej.

Czego należy szukać w kierownicy Xbox Series X?

Jak często powtarzam, sim-racing to dość wyjątkowa dyscyplina pod względem preferencji. To, co ja wolę mieć na kierownicy, prawdopodobnie nie jest tym samym dla ciebie lub jakiegokolwiek innego gracza, dlatego wybór urządzenia peryferyjnego jest dość subiektywny. Jednak kierownica, czy jakiekolwiek inne urządzenie, nadal musi mieć pewne cechy, aby spełnić nasze oczekiwania. Poniżej opowiem, czego szukam w kierownicy.

  • Kąt obrotu. Kąt obrotu jest mierzony w stopniach i wskazuje, jak bardzo kierownica może obracać się wokół własnej osi. Zasadą, o której należy pamiętać, jest to, że im większy kąt, tym kierownica symulatora wyścigowego jest bliższa swojemu samochodowemu odpowiednikowi, a zatem tym większa immersja. Moim zdaniem należy szukać kierownic o kącie obrotu co najmniej 900°, aby uzyskać dobre wrażenia i odpowiednią immersję w symulatorach wyścigów.
  • Solidność. Kierownice do Sim-racingów są produkowane w różnej jakości, często w korelacji z asortymentem. Dobre urządzenia peryferyjne wybierają solidne materiały, takie jak stal, aluminium, włókno węglowe, czasami do wszystkiego, co ma związek ze strukturą, wrażliwymi i naprężonymi elementami itp. Więc jeśli znajdziesz dużo plastiku, kierownica nie jest dobrze wykonana i będzie krucha. Jeśli więc zastosowano dużo plastiku, kierownica nie jest dobrze wykonana i będzie krucha w użyciu.
  • Budżet. Jak wspomniałem wcześniej, kierownice do simracingu mogą kosztować od 300 do 2000 euro. Najlepszą rzeczą, moim zdaniem, jest ustalenie budżetu na kierownicę i inne urządzenia peryferyjne, które zamierzasz mieć w swojej konfiguracji, a przede wszystkim nie przekraczanie go. Często budżet idzie w parze z immersją i poziomem sim-racera: doświadczona osoba, która spędza kilka godzin tygodniowo w simu, zainwestuje więcej w swój setup niż niedzielny rajdowiec, i to jest logiczne.
  • Powrót z zemstą. Siłowe sprzężenie zwrotne kierownicy znajduje się w jej podstawie i jest to wartość momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik. Kiedy prowadzisz samochód, czujesz wszystko, co robi przód poprzez kierownicę. Sim-racing to technologia, która ma tendencję do odtwarzania tego samego. Obecnie wprowadzane są innowacje z silnikami Direct Drive, które wytwarzają opór powszechnie znany jako siłowe sprzężenie zwrotne. Znajdziesz to w kierownicach ze średniej i najwyższej półki, ponieważ jest to wciąż dość droga technologia.
  • Ergonomia. Nie wszystkie kierownice są takie same, podobnie jak samochody. Jeśli chodzi o mnie, to szukam kierownic, z którymi czuję się komfortowo. Muszę być w stanie dosięgnąć wszystkich przycisków, przełączników, łopatek itp. bez nadmiernego wysiłku lub bez odrywania dłoni od kierownicy.

Którą z nich wybrać?

  • Budżet. Wybierz kierownicę zgodnie ze swoim budżetem. Nie zapominaj, że zestaw do symulacji wyścigów obejmuje kierownicę, podstawę, pedały i monitor. Przedstawiłem szereg kierownic, które pasują do praktycznie wszystkich budżetów.
  • Stopień zanurzenia. Wybierz kierownicę zgodnie z pożądanym stopniem immersji. Nie ma sensu kupować urządzenia peryferyjnego z najwyższej półki, jeśli na przykład jeździsz w symulatorach tylko raz w tygodniu.
  • Dostępność. Niektóre marki, takie jak Logitech i Thrustmaster, są dostępne prawie wszędzie w sklepach, w przeciwieństwie do Fanatec, który sprzedaje tylko w swoim sklepie. Jeśli jesteś typem osoby, która chce zobaczyć kierownicę, aby przetestować jej przyczepność przed zakupem, musisz wziąć pod uwagę jej dostępność.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *