Zaznacz stronę
Test et avis sur les différents volants Sim Racing pour Formula F1

5 najlepszych kierownic F1 do symulatorów wyścigowych

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

W dzisiejszych czasach sim-racing to coś więcej niż tylko zakup dedykowanych urządzeń peryferyjnych i bicie czasów okrążeń na torze Monza. Sim-racing to pasja, historia wrażeń, poszukiwanie realizmu. Istnieje różnica między zwykłym graczem a symulatorem wyścigów, co widać w tytułach i urządzeniach peryferyjnych.

Dzięki szerokiej gamie produktów dostępnych obecnie na rynku, łatwo jest rozpocząć symulację wyścigów, ale trudno jest też wybrać odpowiednią konfigurację. Pomiędzy kierownicami, podstawami, pedałami i manetkami można się błyskawicznie pogubić, a jeśli wybierzesz niewłaściwe urządzenie peryferyjne, wrażenia będą całkowicie osłabione.

F1 pozostaje szczytem sportów motorowych i to samo dotyczy wyścigów symulacyjnych. Poniżej przedstawię listę najlepszych kierownic F1 dostępnych na rynku. Podzielę tę listę na 3 kategorie: podstawową, średnią i najwyższą.

Najlepsze kierownice F1 w skrócie

1

Fanatec Clubsport F1

Opinie o Le Fanatec Clubdsport F1 dla Sim Racing

Najlepsza kierownica F1 z najwyższej półki

2

Fanatec Formula V2.5

Test i recenzja kierownicy Fanatec Podium Racing Formula 25 nm

Najlepsza kierownica F1 klasy średniej

3

Fanatec F1 Esport V2

Test i recenzje kierownicy Fanatec Clubsport F1 Esports V2

Najlepsza podstawowa kierownica F1

Najlepsze podstawowe kierownice F1 (poniżej 300 euro)

Dodatek do kierownicy Thrustmaster Ferrari F1

Test i recenzja dodatku do kierownicy Thrusmaster Ferrari F1

Zalety :

  • Kierownica na licencji Ferrari F1
  • Kompatybilny ze wszystkimi podstawkami Thrustmaster
  • Wykorzystanie metalu w konstrukcji
  • Przystępna cena

Wady:

  • Tanie wykończenie z kilkoma atrapami przełączników

Zaczynamy od popularnego, ale przystępnego cenowo produktu, jakim jest Thrustmaster Ferrari F1. Kierownica ta sprzedawana jest samodzielnie, ale jest kompatybilna ze wszystkimi bazami producenta. Pod względem wzornictwa kierownica ta jest w dużej mierze inspirowana kierownicami Ferrari, na które posiada oficjalną licencję.

Konstrukcja jest metalowa, z gumowymi uchwytami. Materiał ten jest odpowiedni i niekoniecznie będziesz potrzebować rękawiczek, aby go używać, jak ma to miejsce w przypadku jego większego brata, Ferrari SF1000 (który można dowiedzieć się więcej tutaj). Ta kierownica, Ferrari F1, jest solidna, ma wewnętrzny QR i wiele przycisków/przełączników, w tym kilka atrap na środku.

Chwyt jest całkiem dobry jak na kierownicę kosztującą zaledwie 150 euro. Z tyłu znajdują się metalowe łopatki, które działają w konfiguracji push-pull. Wszystkie przyciski i przełączniki są dostępne bez odrywania rąk od kierownicy, a ich układ jest dobrze przemyślany. Podsumowując, jest to dobre, niedrogie urządzenie peryferyjne do symulacji wyścigów, które doskonale sprawdzi się w konfiguracji przyjaznej dla budżetu. Kolejną zaletą Ferrari F1 jest kompatybilność ze wszystkimi podstawkami Thrustmaster. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się nieco więcej na temat tej kierownicy, to pozwolę Ci poznać moją opinię na ten temat klikając w poniższy link. moja opinia na ten temat po kliknięciu tutaj.

Fanatec Clubsport F1 Esport V2

Test i recenzje kierownicy Fanatec Clubsport F1 Esports V2

Zalety :

  • Dobra jakość wykonania
  • Kompatybilność z całym ekosystemem Fanatec
  • Materiały dobrej jakości
  • Ekran RevLED i OLED

Wady:

  • Dość ograniczony pod względem zamówień

Fanatec jest głównym graczem w branży wyścigów symulacyjnych, a jego Clubsport F1 Esport V2 reprezentuje podstawowy poziom kierownic jednomiejscowych. Projekt tej kierownicy jest nieco krzykliwy, z okręgami żółtych, czerwonych i niebieskich przycisków. Chociaż nie jestem wielkim fanem krzykliwych kolorów, to nadal jest to dobrze wyglądająca kierownica.

Rama jest wykonana z aluminium, a uchwyty z alcantary. Pod względem materiałów jesteśmy dobrze obsługiwani, w stylu Fanatec. Kształt kierownicy jest w dużej mierze inspirowany kołami występującymi w samochodach jednomiejscowych. Nie jest to dokładnie ten sam projekt, co nowe kierownice F1, ale spełnia swoje zadanie.

Jeśli chodzi o elementy sterujące lub przyciski, nie ma ich zbyt wiele. W sumie są przełączniki i 11 przycisków, z aluminiowymi łopatkami z tyłu. Jest bardzo dobrze wykończony, jak zwykle od Fanatec. Pośrodku Clubsport F1 Esport V2 znajduje się mały ekran OLED, a tuż nad nim RevLED. Jest on bardzo przydatny do wyświetlania w locie informacji o prędkości obrotowej silnika i biegu.

Clubsport F1 Esport V2 jest również wyposażony w metalowy QR1 firmy Fanatec i jest to czysta radość. System ten pozwala na solidne przymocowanie do wszystkich podstaw niemieckiego producenta. Chwyt jest doskonały. Łopatki są bardzo blisko palców, podobnie jak przyciski. Alcantara jest dobrze wykonana, podobnie jak cała kierownica. Za 270 euro jest to doskonałe urządzenie peryferyjne do sim-racingu, które polecam.

Najlepsze kierownice średniej klasy (poniżej 400 euro)

Thrustmaster Ferrari SF1000

Testy i recenzje kierownicy Thrustmaster Ferrari SF1000

Zalety :

  • Oficjalna licencja Ferrari F1
  • Duży ekran centralny z RevLED
  • Materiały dobrej jakości
  • 4 palety aluminiowe

Wady:

  • Niektóre polecenia działają tylko na komputerach PC
  • Trudna obsługa bez rękawic

The Thrustmaster Ferrari SF1000 to kierownica w stylu F1, która znajduje się dość wysoko w ofercie producenta, mimo że zajmuje tę pozycję na tej liście. Jednak w obliczu konkurencji, którą przedstawię w następnej kolejności, jasne jest, że Thrustmaster wciąż ma przed sobą długą drogę.

Tak czy inaczej, Ferrari SF1000 jest wykonany z włókna węglowego o grubości 3 cm i gumy na uchwytach. Za tę cenę (330 euro) wolałbym alcantarę, ale budżet poszedł na włókno węglowe, więc jest w porządku. Mówiąc o gumie, powinieneś wiedzieć, że ten materiał szybko stanie się niewygodny, jeśli nie będziesz używać rękawiczek podczas sesji simracingowych, zwłaszcza tych dłuższych. Do szybkiej jazdy jest w porządku. Ale w przypadku wyścigów trwających dłużej niż 30 minut, wcale nie jest w porządku.

Pod względem konstrukcji, Ferrari SF1000 jest oficjalną repliką kierownicy Ferrari. Na środku znajduje się duży ekran, 25 przycisków i przełączników oraz 4 metalowe łopatki. Jest bardzo dobrze rozplanowana, z doskonałą ergonomią.

Ferrari SF1000 jest raczej trudny do opanowania, szczególnie dla amatorów i początkujących. Ale profesjonaliści nie będą mieli z nią problemu. Ta kierownica ma dość stary i wcale nie „przyjazny dla użytkownika” QR: musisz wyciągać śrubokręt za każdym razem, gdy zmieniasz kierownicę.

Podsumowując, Ferrari SF1000 pozostaje dobrym wyborem dla F1, zwłaszcza jeśli jesteś już w ekosystemie Thrustmaster. Połącz ją z dobrą bazą i wszystko gotowe.

Jeśli to podsumowanie sprawiło, że nabraliście ochoty na więcej informacji na temat tej kierownicy, to zapraszam do przeczytania mojej pełnej recenzji kierownicy Ferrari SF1000 tutaj.

Kierownica Fanatec Racing Wheel Formula V2.5

Testy i recenzje kierownicy Fanatec Racing Wheel Formula V2.5

Zalety :

  • Materiały najwyższej jakości
  • Kompatybilny ze wszystkimi platformami
  • Dobra przyczepność

Wady:

  • Prawie żaden

Fanatec jest głównym graczem w wyścigach symulacyjnych, a jego kierownica Formula V2.5 kierownica. Kierownica ta wykonana jest z włókna węglowego i alcantary, co już zasługuje na odznakę premium, jeśli o mnie chodzi. Jej kształt jest w dużej mierze inspirowany kierownicami używanymi w F1 i innych wiodących dyscyplinach sportów motorowych.

Posiada mały ekran OLED, RevLED, 11 przycisków, przełączniki i 2 łopatki. Jak na kierownicę średniej klasy, jest przyzwoita i można dodać akcesoria z katalogu Fanatec, takie jak piasta, 4 łopatki itp. QR w Formula V2. 5 jest metalowy, co jest wielką ulgą, ponieważ wszyscy wiemy, że QR1 Lite Fanateca tak naprawdę nie spełnia reputacji marki.

Poradzenie sobie z Formula V2.5 jest całkiem dobre, nawet jeśli jesteś początkującym symulatorem wyścigów. Wykończenie jest po prostu najwyższej klasy, podobnie jak cena. Wyceniona na nieco poniżej 400 euro, Formula V2. 5 jest nadal kierownicą premium, ale taką, która będzie odpowiednia dla wszystkich fanów wyścigów F1.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o Fanatec Formula V2.5.

Najlepsze lotki z najwyższej półki (powyżej 500 euro)

Fanatec Clubsport F1

Opinie o kierownicy Clubsport Racing F1 firmy Fanatec dla Sim Racing

Zalety :

  • Kompletny zestaw z kierownicą i podstawą Direct Drive 15 nm
  • Najwyższa jakość wykończenia i wykonania
  • Doskonała ergonomia

Wady:

  • Trudne do opanowania dla początkujących użytkowników
  • Kompatybilny tylko z PC i Playstation

W tej kategorii, najwyższej klasy, przedstawię zestaw, który uważam za najlepszy: Fanatec Clubsport F1. Fanatec Clubsport F1. Jak sama nazwa wskazuje, ten zestaw specjalizuje się w F1, a wrażenia są wyśmienite.

Jeśli chodzi o design, kształt jest w dużej mierze inspirowany kierownicami jednomiejscowymi, z niebieską kutą strukturą węglową. Taki dobór materiałów łączy w sobie solidność, lekkość i dobry wygląd, i muszę powiedzieć, że ta kierownica jest wspaniała.

W zestawie otrzymujesz kierownicę i 15 nm bazę Podium DD+ , która jest po prostu potężna i bardzo komunikatywna w zachowaniu samochodu.

Na koniec omówimy wady kierownicy Fanatec Clubsport F1. Po pierwsze, ta kierownica jest trudna do opanowania, szczególnie dla początkujących. Przyzwyczajenie się do niej zajmie trochę czasu. Co więcej, ten zestaw jest kompatybilny tylko z Playstation lub PC. Kolejną wadą jest cena. Biorąc pod uwagę, że masz zestaw baza + kierownica, Fanatec sprzedaje ten klejnot za około 1300 euro.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *