Zaznacz stronę
Notre test et avis des meilleurs pédaliers sim racing dans toutes les gammes

4 najlepsze mechanizmy korbowe do Sim Racing

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

1

Fanatec CSL Pedals LC

Test i recenzja pedalboardu Fanatec CSL LC

Najlepszy stosunek jakości do ceny

2

Heusinkveld Sim Pedals Ultimate

Testy i recenzje Heusinkveld Sim Pedals Ultimate +

Najbardziej wciągające wyścigi dla profesjonalistów

3

SIMTAG Hydraulic

Test i recenzja hydraulicznego mechanizmu korbowego SIMTAG

Najlepszy mechanizm korbowy dla elitarnych kolarzy

Istnieje wiele różnych konfiguracji symulatorów wyścigowych, a każda osoba ma własne preferencje. Niektórzy wybierają minimum z kierownicą i pedałami, podczas gdy inni wolą pełną konfigurację i dodają dźwignię zmiany biegów, hamulec ręczny, kokpit itp. Oczywiście różni się to w zależności od przypadku, ale głównymi motywatorami są stopień zanurzenia i budżet. Oczywiście różni się to w zależności od przypadku, ale głównymi motywatorami są stopień immersji i budżet.

Sim-racing jest jak kupowanie samochodu: robisz to zgodnie ze swoimi potrzebami i ilością pieniędzy, które uważasz, że powinieneś włożyć w konfigurację. Jeśli masz pieniądze i chęci, możesz kupić samochód z najwyższej półki, z kokpitem, wszystkimi urządzeniami peryferyjnymi, kilkoma ekranami, gniazdami itp. Ale jeśli masz tylko trochę czasu do stracenia, nie możesz sobie pozwolić na samochód z najwyższej półki. Ale jeśli nie masz zbyt wiele wolnego czasu, aby poświęcić się tej dyscyplinie i nie masz budżetu, nie wybierzesz samochodu z najwyższej półki.

Osobiście, symulator wyścigowy bez pedałów nie ma sensu. Nie zamierzam inwestować swojego czasu i pieniędzy w zmniejszenie doznań i immersji o połowę. Nie zamierzam też przyspieszać i hamować za pomocą przycisków lub łopatek. Gdybym chciał to zrobić, pozostałbym przy starym, dobrym kontrolerze. Chcę immersji, doznań, wrażeń z jazdy samochodem wyścigowym i dlatego konfiguracja symulatora wyścigów bez pedałów jest po prostu nie do pomyślenia.

W tym artykule przedstawię najlepsze pedalboardy do wyścigów symulacyjnych dostępne obecnie na rynku. Skupię się tylko na dwóch produktach klasy podstawowej i dwóch produktach z najwyższej półki.

Pedały Fanatec CSL LC

Test i recenzja pedalboardu Fanatec CSL LC

Zalety :

  • Regulowane pedały
  • Konfigurowalne obciążenie hamulca (ogniwo obciążnikowe)
  • Atrakcyjne ceny
  • Solidna konstrukcja

Wady:

  • Lekka martwa strefa w pedałach

Zaczynam od produktu, który moim zdaniem jest doskonały w swojej cenie, Fanatec CSL Elite Pedals LC. To urządzenie ma 3 pedały i jest zbudowane z solidnych materiałów (aluminium). Pedały są pokryte gumowymi rękawami, aby zapewnić przyczepność i zapobiec uszkodzeniu metalu pod spodem. To jak bycie w prawdziwym samochodzie i uwielbiam to.

Każdy pedał jest regulowany w poziomie, co jest dość rzadkie w przypadku produktów klasy podstawowej, ale Fanatec zawsze ma coś więcej niż konkurencja. Ponadto pedał hamulca ma czujnik obciążenia, który obsługuje do 90 kg siły i jest konfigurowalny. Oznacza to, że możesz dostosować siłę hamowania według własnych upodobań, co bardzo mi się podoba.

Podsumowując, jest to doskonały pedalboard za jedyne 200 euro, który będzie działał na wszystkich platformach (PC i konsola). Nie jest on jednak pozbawiony wad. Pierwszą z nich jest to, że dostarczany jest w stanie niezmontowanym, co oznacza, że trzeba go złożyć samodzielnie. Nie było to dla mnie problemem, ale inni mogą tego nie docenić. Po drugie, ponieważ jest to produkt klasy podstawowej, na wszystkich 3 pedałach występuje martwa strefa. Małe impulsy milimetrowe nie będą rejestrowane przez urządzenie. Szkoda. Ale nadal jest to doskonały produkt dla osób, które chcą wejść w ten sport, a także dla amatorów.

Jeśli chodzi o kompatybilność, ten pedalboard będzie doskonale współpracował z innymi produktami Fanatec, takimi jak bazy producenta.

Thrustmaster T-LCM

Test i recenzja pedalboardu Thrustmaster T-LCM

Zalety :

  • Atrakcyjne ceny
  • Obciążenie hamowania do 100 kg
  • Różne ustawienia

Wady:

  • Prawie żaden

Drugi wpis, czyli Thrustmaster T-LCM. Podobnie jak Fanatec, który widzieliśmy jako pierwszy, ten pedalboard kosztuje mniej niż 200 euro, co czyni go doskonałym produktem. Wybrane materiały są dobrej jakości (metal), a wyczucie jest na najwyższym poziomie.

Naprawdę podoba mi się fakt, że Thrustmaster zawiera 6 różnych sprężyn do regulacji pedału hamulca, dokładnie tak, jak chcesz i jak czujesz. Co więcej, dzięki maksymalnej nośności Load Cell wynoszącej 100 kg, jest to doskonały mechanizm korbowy, który wytrzyma silne hamowanie bez zatykania.

Konstrukcja jest metalowa, jak zwykle w przypadku tego typu urządzeń peryferyjnych do sim-racingu, i jest doskonała. W przeciwieństwie do Fanatec CSL Elite, Thrustmaster T-LCM nie jest pokryty gumą na pedałach. Są one w całości metalowe, bez żadnego środka. Zauważyłem też, że Thrusmaster jest nieco duży, ale to nie problem. Wręcz przeciwnie, szeroki podnóżek jest doskonały, pozostawiając mnie zarówno wygodnie, jak i blisko pedałów.

Jeśli szukasz wad tego urządzenia peryferyjnego, nie znalazłem żadnych. Za swoją cenę (około 180 euro) jest po prostu idealny, niezależnie od tego, czy jesteś hobbystą, czy fanem wyścigów symulacyjnych. To obowiązkowy element każdej konfiguracji.

Przeczytaj moją pełną recenzję Thrustmaster T-LCM.

Pedały Heusinkveld Sim Ultimate

Test i recenzja Heusinkveld Sim Pedals Ultimate

Zalety :

  • Amortyzator hydrauliczny
  • Całkowicie metalowa konstrukcja
  • Dostępne z 2 lub 3 pedałami

Wady:

  • Bardzo wysokie ceny

Chciałbym teraz przejść do tego, co uważam za urządzenie z najwyższej półki. Heusinkveld Sim Pedals Ultimate. Mówiąc prościej: używając tego pedalboardu do symulacji wyścigów, różnica między jego odczuciem a odczuciem samochodu wyścigowego jest niezwykle niewielka, a niektórzy z was nawet nie zauważą różnicy.

Ten mechanizm korbowy jest wykonany w całości z metalu (aluminium), aby zapewnić niezrównaną sztywność w tym segmencie. To po prostu dzieło złotnika. Co więcej, maksymalna siła hamowania wynosi 200 kg, czyli dwa razy więcej niż w przypadku korb, które właśnie widzieliśmy.

W przeciwieństwie do innych, Heusinkveld Sim Pedals Ultimate oferuje natychmiastową reakcję na pedały, bez martwych stref czy czegokolwiek innego. To wręcz ekscytujące. Oczywiście wszystko to ma swoją cenę. Heusinkveld Sim Pedals Ultimate kosztuje nieco ponad 1000 euro w konfiguracji 3-pedałowej i poniżej 900 euro w konfiguracji 2-pedałowej. Jeśli chodzi o mnie, polecam wybrać wersję 2-pedałową, jeśli nie chcesz dodawać dźwigni zmiany biegów do swojej konfiguracji, chyba że jesteś fanem driftu.

Tak więc ten mechanizm korbowy jest skierowany bardziej do profesjonalistów sportów motorowych niż fanów wyścigów symulacyjnych, zarówno pod względem ceny, jak i jakości wykonania.

Przeczytaj moją pełną recenzję Heusinkveld Sim Pedals Ultimate+.

SIMTAG Hydraulic

Test i recenzja hydraulicznego mechanizmu korbowego SIMTAG

Zalety :

  • Kompletny układ hydrauliczny
  • Czujnik położenia pedału
  • Wyjątkowa jakość produkcji

Wady:

  • Bardzo wysoka cena, szczególnie w przypadku wersji 3-pedałowej

Przejdźmy do rzeczy. Pozwól, że przedstawię Ci SIMTAG Hydraulicmechanizm korbowy, który, jak sama nazwa wskazuje, jest hydrauliczny. Mówiąc prościej, w sim-racingu istnieją obecnie dwie technologie mechanizmów korbowych: te z ogniwami obciążnikowymi i te z układami hydraulicznymi.

Zestawy korbowe Load Cell to po prostu pedały ze sprężynami/tłumikami, które umożliwiają hamowanie z siłą do 200 kg w przypadku niektórych urządzeń. Wygląda to dobrze na papierze, a w praktyce jest całkiem realistyczne, biorąc pod uwagę, że producenci zawsze dołączają kilka sprężyn i innych akcesoriów, aby dostosować odczucie hamowania.

Jeśli chodzi o hydrauliczne układy korbowe, są one znacznie bliższe układom hamulcowym w samochodach, które również są hydrauliczne. A SIMTAG Hydraulic jest, i naprawdę uważam, że jest, najlepszym układem hamulcowym do simracingu.

Podobnie jak wielu innych producentów najwyższej klasy urządzeń peryferyjnych, SIMTAG wykorzystuje technologie i systemy zaczerpnięte bezpośrednio z wyścigów, i tak jest w przypadku tego mechanizmu korbowego. Jest ona wykonana z kutego aluminium, które jest znane z ultra-wytrzymałości nawet przy najcięższym hamowaniu.

Układ hydrauliczny obejmuje nie tylko pedał hamulca, ale wszystkie pedały urządzenia, zapewniając precyzję, wyczucie i spójność podczas naciskania stopy w celu przyspieszenia, hamowania lub sprzęgania.

Szczerze mówiąc, nie ma nic lepszego na rynku, jeśli o mnie chodzi, z możliwym wyjątkiem Simucube ActivePedal, ale to produkt z innej serii, skierowany głównie do zespołów F2, F3, GT3 itp.

System hydrauliczny do mechanizmu korbowego jest drogi, zwłaszcza jeśli używasz go we wszystkich 3 pedałach i dodajesz najwyższej klasy czujniki Bosch. Ile kosztuje SIMTAG Hydraulic ? Cóż, nie mniej niż 1200 euro za 2 pedały i prawie dwa razy więcej za 3 pedały. Konfiguracja z tego typu systemem może z łatwością przekroczyć 10 000 euro.

Którą z nich wybrać?

Podobnie jak w przypadku kierownicy lub podstawy, najpierw musisz zrozumieć swoje potrzeby. Jeśli jesteś weekendowym graczem i jeździsz na symulatorach Forza lub Gran Turismo, nie musisz sięgać po produkty z najwyższej półki, takie jak SIMTAG Hydraulic z systemem hydraulicznym. Zestaw korbowy Load Cell jest więcej niż wystarczający do tego rodzaju konfiguracji.

Oto jednak moje zalecenia dotyczące wyboru pedalboardu.

  • Budżet. Jak zawsze powtarzam, najpierw musisz określić budżet na urządzenie peryferyjne, którego nie chcesz przekroczyć. Nie ma sensu szukać pedalboardu kosztującego ponad 1000 euro, jeśli masz tylko 200 euro na tego rodzaju urządzenie peryferyjne do sim-racingu. Zdefiniuj budżet na pedalboard w oparciu o inne posiadane urządzenia peryferyjne (kierownica, podstawa, dźwignia zmiany biegów, ekran itp.).
  • Dostępność. Wiele produktów jest dostępnych lub dystrybuowanych za pośrednictwem popularnych sprzedawców detalicznych, takich jak Boulanger, Darty, Amazon itp. Tak więc, jeśli chcesz mieć pedalboard, który jest dostępny od ręki, spróbuj spojrzeć na marki takie jak Thrusmaster i Logitech, które oferują doskonałe urządzenia peryferyjne do sim-racingu w rozsądnych cenach. Marki takie jak Fanatec i Simucube prowadzą sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem swoich sklepów, co może powodować problemy z dostępnością towaru.
  • Kompatybilność. Zawsze staraj się pozostać w ramach jednego ekosystemu, aby zapewnić najlepszą możliwą kompatybilność. Chciałbym zaznaczyć, że niektórzy producenci symulatorów wyścigowych, tacy jak Fanatec czy Simucube, oferują gamę produktów, które nie są kompatybilne z konsolami. Zazwyczaj urządzenia peryferyjne z najwyższej lub nawet bardzo wysokiej półki są kompatybilne tylko z komputerami PC z tego prostego powodu, że jest to jedyna platforma zdolna do maksymalnego zwiększenia liczby klatek na sekundę, a także ze względu na większą dostępność gier symulacyjnych.
  • Uczucie. Ten punkt jest powiązany z pierwszym, czyli budżetem. Jeśli zależy ci na dobrym wyczuciu pedałów, nie możesz pokonać mechanizmów korbowych Load Cell pod względem stosunku jakości do ceny. Same systemy hydrauliczne znajdują się w znacznie wyższym przedziale cenowym, zazwyczaj skierowanym do fanów hardkorowych wyścigów symulacyjnych i profesjonalistów wyścigów samochodowych.

Pedalboardy, obok kierownic i podstawek, są istotną częścią symulatorów wyścigowych. To proste: jeśli nie używasz pedałów, nie masz praktycznie żadnego wyczucia. To jak jazda samochodem elektrycznym; jasne, jedzie szybko, ale po prostu tego nie czuje.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *