Zaznacz stronę
Test et avis sur les différents volants Fanatec pour PC

4 najlepsze kierownice Fanatec na PC

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Sim-racing to dyscyplina, która w ostatnich latach bardzo się rozwinęła, zwłaszcza wraz z pojawieniem się konfiguracji, a raczej urządzeń peryferyjnych, na konsolach. Prawdą jest, że wyścigi symulacyjne były praktycznie wyłączne dla komputerów PC z tego prostego powodu, że konsole do gier, czy to Microsoftu, czy Sony, były zamkniętymi platformami, trudnymi do wykorzystania przez producentów urządzeń peryferyjnych lub deweloperów.

Aby uzyskać konfigurację symulatora wyścigów na konsoli (kierownica + pedały), trzeba było kupić od Microsoftu lub Sony, lub uzyskać oficjalnie licencjonowane urządzenia peryferyjne. Niektórzy producenci oferowali takie rozwiązanie, ale klientów było niewielu, ponieważ nie było zbyt wielu gier, które mogłyby korzystać z takich urządzeń peryferyjnych.

Sim-racing ograniczał się głównie do komputerów PC i tak jest do dziś. Oczywiście wielu producentów urządzeń peryferyjnych do sim-racingu oferuje produkty na konsole, ale trzeba dokładnie poszukać, aby znaleźć kompatybilne kierownice, pedały i podstawy, zwłaszcza jeśli zależy nam na jakości.

Podobnie jak wielu fanów wyścigów symulacyjnych, swoje sesje odbywam głównie na PC. Z biegiem czasu udało mi się zbudować konfigurację, która idealnie mi odpowiada, z kierownicą, podstawą, pedałami, dźwignią zmiany biegów i hamulcem ręcznym. Ale podobnie jak wielu z was, wybór urządzeń peryferyjnych nie był łatwy. Musiałem przeprowadzić wiele badań i wypróbować kilka produktów, zanim w końcu uzyskałem dobrą konfigurację. Dzisiaj pomogę ci wybrać urządzenia peryferyjne do symulacji wyścigów, a dokładniej kierownicę od Fanatec.

McLaren GT3 V2

Testy i recenzje kierownicy Fanatec McLaren GT3 V2

Zalety :

  • Piękny design
  • Oficjalna licencja McLaren
  • Łatwy w obsłudze

Wady:

  • QR 1 Lite

Zacznijmy od kierownicy, którą naprawdę lubię - McLaren GT3 V2. Jest to średniej klasy kierownica od Fanateckierownica ze średniej półki, ale jak dla mnie godna najwyższej półki tej marki.

Wykonana w całości z aluminium, z wyjątkiem szybkozłączki, do której wrócę później, ta kierownica jest po prostu idealna dla osób, które chcą rozpocząć symulację wyścigów przy niewielkim budżecie.

Jej konstrukcja jest oficjalną repliką kierownicy McLarena 650S GT3 i to widać. Kierownica ma średnicę 30 cm i jest niezwykle łatwa do uchwycenia, nawet dla początkujących. Trzeba przyznać, że osoby przyzwyczajone do kierownic samochodowych (tych okrągłych) będą nieco zdezorientowane kształtem kierownicy McLaren GT3 V2ale wystarczy kilka symulacyjnych sesji wyścigowych i stanie się ona ich drugą naturą.

Ta kierownica jest oficjalnie licencjonowana przez Xbox, co oznacza, że będzie działać doskonale zarówno na konsolach Microsoft , jak i na komputerach PC. Zasadniczo prawie wszystkie urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych działają doskonale na PC, ponieważ ta dyscyplina rozpoczęła się na tej platformie. Zaletą posiadania kierownicy, która jest natywnie kompatybilna z Xbox, jest to, że ma wszystkie przyciski i funkcje kontrolerów konsoli.

Jeśli chodzi o konstrukcję, kierownica jest wykonana z aluminium, jak wspomniałem wcześniej, podobnie jak łopatki. Są 4 łopatki, z których 2 są analogowe. Podobnie jak w prawdziwym McLarenie, łopatki w GT3 V2 są dwukierunkowe: oznacza to, że za pomocą jednej łopatki można zarówno zmieniać biegi, jak i redukować.

Przejdźmy teraz do głównej wady tej kierownicy: jej szybkozłącza. Standardowo jest ona wyposażona w plastikowy QR 1 Lite, co daje martwą strefę o kilka stopni podczas obracania kierownicą. Jeśli o mnie chodzi, zakłóca to immersję i wrażenia z gry. Ale nie martw się, możesz temu zaradzić, kupując aluminiowy QR.

Podsumowując, McLaren GT3 V2 to doskonała kierownica od Fanatec , którą mogę gorąco polecić zarówno fanom simracingu, jak i początkującym, a wszystko to za jedyne 200 euro.

Przeczytaj moją pełną recenzję Fanatec McLaren GT3 V2.

Kierownica ClubSport GT Forza Motorsport V2

Testy i recenzje kierownicy Fanatec GT Forza Motorsport V2

Zalety :

  • Niesamowite siłowe sprzężenie zwrotne, łączące moc i płynność
  • Szlachetne materiały budowlane

Wady:

  • Dość wysoka cena za pakiet

Jeśli szukasz natywnej kompatybilności z PC, nie możesz zrobić nic lepszego niż Fanatec ClubSport Steering Wheel GT Forza Motorsport V2. Ta kierownica jest oficjalnie licencjonowana dla Forza Motorsport i jest kompatybilna zarówno z Xbox, jak i PC.

Dzięki połączeniu anodyzowanego aluminium i skóry kierownica ta zapewnia przyczepność godną samochodu wyścigowego. Na tym nie koniec. Przy średnicy 33 cm, kierownica ma dokładnie taki sam rozmiar jak kierownica w supersamochodzie, podobnie jak przyciski. Ważne jest, aby pamiętać, że ta kierownica jest w rzeczywistości „zestawem”: masz kierownicę i piastę, która jest przymocowana do niej za kierownicą, na której znajdują się przyciski, ekran i łopatki. Jest to swego rodzaju pakiet.

Łopatki są duże, jak w GT-R, i magnetyczne. Zapewnia to precyzyjną zmianę biegów, a przede wszystkim realizm. W przeciwieństwie do McLarena GT3 V2, kierownica ClubSport GT Forza Motorsport V2 jest wyposażona w aluminiową szybkozłączkę QR 1. Dzięki niemu możesz zapomnieć o martwych strefach, a także o stosunkowo regularnych rozłączeniach, które zauważyłem podczas moich sesji symulacyjnych.

Porozmawiajmy trochę o technologiach pokładowych, a dokładniej o technologii siłowego sprzężenia zwrotnego. Kierownica ClubSport Steering Wheel GT Forza Motorsport V2 wykorzystuje technologię Dual Hall firmy Fanatec , która oferuje dwa czujniki w kierownicy: jeden zamontowany na silniku, a drugi na osi. Zapewnia to lepsze sprzężenie zwrotne siły, łącząc moc i płynność, gdy tego potrzebujesz.

Pod względem ceny nie jesteśmy już w tym samym przedziale co McLaren GT3 V2 . Aby kupić ten mały klejnot, trzeba wydać nie mniej niż 500 euro, z wyłączeniem ofert specjalnych. Ale na szczęście dla nas, ta kierownica jest często wyceniana na 399,95 €. To nadal dość wysoka cena, zwłaszcza że w zestawie otrzymujesz tylko kierownicę i piastę, ale jakość jest na wysokim poziomie i nie będziesz rozczarowany zakupem. Jest to kierownica, którą gorąco polecam fanom wyścigów symulacyjnych. Jest po prostu doskonała pod każdym względem.

Kierownica Podium R300

Testy i recenzje kierownicy Fanatec Podium R300

Zalety :

  • Zbudowany z prawdziwego włókna węglowego
  • Hub z przyciskami i łopatkami
  • Wysoka jakość QR

Wady:

  • Cena premium

Krok wyżej niż GT Forza Motorsport V2, czyli Podium Steering Wheel R300 wyznacza początek najwyższej klasy urządzeń peryferyjnych Podium firmy Fanatec. Z góry uprzedzam: jest to seria premium, a nawet ultra-premium, pod względem materiałów, jakości, funkcjonalności i ceny.

Gdy tylko weźmiesz do ręki kierownicę Podium Steering Wheel R300, od razu wiesz, że jest to kierownica wyjątkowa pod każdym względem. Kierownica ma 30 cm średnicy i płaski spód, tak jak w supersamochodach. Podobnie jak w tych luksusowych samochodach, zastosowany materiał to włókno węglowe, zapewniające zarówno wytrzymałość, jak i trwałość. Z pewnością nie jest to kierownica, którą będziesz wymieniać za kilka lat.

Kierownica Podium Steering Wheel R300 jest sprzedawana w zestawie z kierownicą, koncentratorem przycisków i łopatek oraz QR. Wszystko razem tworzy tę doskonałą kierownicę. Co więcej, jeśli chcesz, możesz używać tego urządzenia tylko z kierownicą. W centrum przycisków znajduje się 13 przycisków, a za nimi 6 łopatek. Nie widać ich na zdjęciach, ponieważ są ułożone w taki sposób, że tworzą jedną łopatkę. Oczywiście są one magnetyczne, co zapewnia ultraszybką reakcję.

QR w kierownicy Podium R300 jest wykonany z metalu, aby zapewnić solidność i precyzję w działaniach rowerzysty, w przeciwieństwie do QR 1 Lite, który ma martwą strefę kilku stopni. Możesz też zapomnieć o plastikowym szybkozłączu, które rozłącza się zbyt często, jak na mój gust.

Ta kierownica jest w pełni kompatybilna z komputerami PC, podobnie jak jej funkcje. Wszystkie przyciski na kierownicy są konfigurowalne, a mały ekran zamontowany na górze podstawy zapewnia szczegółowe informacje o samochodzie, takie jak włączony bieg, prędkość itp. Jeśli chodzi o mnie, Podium Steering Wheel R300 to doskonała kierownica, która jest zarówno bardzo wysokiej jakości, jak i wszechstronna, odpowiednia dla osób, które lubią wyścigi symulacyjne, czy to w grach wyścigowych F1, GT, Drift itp.

Oczywiście włókno węglowe, skóra, metalowy QR itp. mają swoją cenę. Ta kierownica kosztuje 559,80 euro na stronie internetowej Fanatec. W rzeczywistości produkty tej marki można kupić tylko na jej stronie internetowej. Można jednak nieco zaoszczędzić na tej kierownicy, ponieważ producent często umieszcza ją w specjalnej ofercie za 59,85 euro mniej.

Kierownica Clubsport Racing Wheel F1

Opinie o kierownicy Clubsport Racing F1 firmy Fanatec dla Sim Racing

Zalety :

  • Bardzo wysoka półka Fanatec
  • Kierownica F1
  • Technologia napędu bezpośredniego

Wady:

  • Bardzo wysoka cena
  • Trudne do opanowania dla początkujących użytkowników

Teraz nadszedł czas na najlepszą kierownicę, jaką Fanatec ma do zaoferowania, Clubsport Racing Wheel F1.

Ta kierownica jest niezwykle dobrze zbudowana, bardzo wysokiej jakości i bardzo ceniona w społeczności sim-racingowej. Trzeba powiedzieć, że to urządzenie jest po prostu idealne, przynajmniej jeśli chodzi o mnie. To prawda, że początkujący w sim-racingu będą zdezorientowani kształtem kierownicy, ale dla fanów tej dyscypliny jest ona idealna.

Jeśli chodzi o technologię, czeka Cię nie lada gratka. Kierownica jest wyposażona w siłowe sprzężenie zwrotne Direct Drive. Oznacza to, że obrót kierownicy może być zarówno mocny, jak i precyzyjny, co jest rzadkością u konkurencji. Jeśli chodzi o przyciski, jest ich kilka i wszystkie można skonfigurować za pomocą ekranu OLED lub oprogramowania FanaLab firmy Fanatec. W sumie jest 11 przycisków, 2 przełączniki, 2 przełączniki i 1 joystick analogowy. I szczerze mówiąc, to więcej niż wystarczająco.

Kierownica Clubsport Racing Wheel F1 wykorzystuje w swojej konstrukcji kuty na niebiesko węgiel. Zapewnia to solidność i lekkość, a także sprawia wrażenie korzystania z urządzenia prosto z Formuły 1. W rzeczywistości kierownica ta posiada oficjalną licencję F1.

Jedynymi minusami tego dzieła sztuki złotniczej są jego cena i fakt, że początkującym trudno jest się w nim odnaleźć. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z sim-racingiem, będziesz potrzebował trochę czasu, aby przyzwyczaić się do korzystania z tej kierownicy. Jeśli chodzi o cenę, powinieneś spodziewać się, że zapłacisz 1300 euro za ten pakiet (kierownica + podstawa).

Którą z nich wybrać?

W Fanatec wybór kierownicy opiera się na kilku kryteriach:

  • Podstawa i jej siłowe sprzężenie zwrotne. Jest to element, który pozwoli ci podłączyć kierownicę i poczuć wrażenia. Niektóre podstawy są kompatybilne z określonymi platformami(PC, Xbox, PS4/PS5) i to samo dotyczy kierownic. Siłowe sprzężenie zwrotne wyrażane jest w nm.
  • Kompatybilność. Prawie wszystkie kierownice Fanatec są kompatybilne z komputerami PC. Problem pojawia się głównie na konsolach, gdzie jedno lub drugie urządzenie peryferyjne nie jest obsługiwane.
  • Cena. Fanatec to marka premium, podobnie jak jej produkty. Zestaw do symulacji wyścigów składa się z kierownicy, podstawy i pedałów, z dźwignią zmiany biegów i hamulcem ręcznym dla zagorzałych fanów. Jeśli zaczniesz robić zakupy w Fanatec, rachunek będzie wysoki. Najlepszą rzeczą do zrobienia jest zakup urządzeń peryferyjnych w pakiecie z dużym rabatem.

Ważną rzeczą do zapamiętania jest to, że sim-racing to pasja, którą niewiele osób rozumie. Każdy będzie miał własne preferencje, czy to w zakresie kierownicy, podstawy czy pedałów. Asortyment Fanatec jest szeroki i zaspokaja wszystkie budżety. Najlepszą rzeczą do zrobienia jest kupowanie zgodnie z budżetem i zamiarami, jeśli chodzi o wyścigi symulacyjne. Nie ma sensu kupować sprzętu z najwyższej półki, jeśli zamierzasz spędzać na nim tylko godzinę tygodniowo.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *