Zaznacz stronę
Test et avis sur les différents volants Fanatec pour PS5

4 najlepsze kierownice Fanatec dla PS5

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Od momentu premiery PS5 sprzedało się na całym świecie w ponad 25 milionach egzemplarzy. To bardzo dużo, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że konsola Sony jest dostępna na rynku dopiero od listopada 2020 roku.

Jeśli chodzi o gry wyścigowe, Gran Turismo jest powszechnie znane. Symulacja wyścigowa Made In Sony sprzedaje się bardzo dobrze, stając się nawet obowiązkowym elementem różnych konsol tej marki. Dla fanów gier wyścigowych wystarczy kontroler. Ale dla fanów wyścigów symulacyjnych nie ma lepszego sposobu na zanurzenie się w świecie wyścigów samochodowych niż kierownica i pedały.

Fanatec jest globalnym graczem w branży wyścigów symulacyjnych. Jej produkty są nie tylko znane na całym świecie, ale także charakteryzują się doskonałą jakością. Oferując urządzenia peryferyjne do konfiguracji sim-racingowych od ponad 20 lat, marka ta zawsze była w stanie zaoferować wysokiej jakości produkty premium, które są praktycznie bezkonkurencyjne.

Fani wyścigów symulacyjnych na konsolach wreszcie mają szansę w pełni wykorzystać tę dyscyplinę, która nie jest już dostępna wyłącznie na platformie Windows. Dzięki kierownicom, podstawkom, pedałom i innym urządzeniom peryferyjnym, Fanatec ma coś dla każdego. Niezależnie od tego, czy jesteś amatorem, który chce spędzić trochę czasu na Gran Turismo, czy hardkorowym fanem F1, marka ma w swoim katalogu produkt lub gamę produktów dla Ciebie.

Dzisiaj przedstawię kilka kierownic, które są kompatybilne z najnowszą konsolą Sony, PS5. Zaprezentuję kierownice w różnych cenach, aby dopasować je do każdego budżetu.

Clubsport Racing Wheel F1

Opinie o kierownicy Clubsport Racing F1 firmy Fanatec dla Sim Racing

Zalety :

  • Niezwykle wydajne siłowe sprzężenie zwrotne
  • Niebieskie wykończenie z kutego węgla
  • Oficjalna licencja F1

Wady:

  • Bardzo wysoka cena
  • Trudne do opanowania dla nowicjuszy

Zamiast przedstawiać wam kierownicę klasy podstawowej i przechodzić na wyższy poziom, postanowiłem zacząć od najwyższej klasy kierownicy Clubsport Racing Wheel F1® firmy Fanatec . Ta kierownica jest po prostu idealna i bardzo ostrożnie ważę słowa.

Oficjalnie licencjonowana przez F1 i Sony, ta kierownica jest w pełni kompatybilna z PS5, a także PS4 i PS4 Pro, a także PC. Dla fanów konsoli Microsoftu mam złą wiadomość: ten zestaw nie jest kompatybilny z Xbox.

Podstawa tej kierownicy, DD+, wykorzystuje technologię napędu bezpośredniego Fanatec z momentem obrotowym 15 nm. Szczerze mówiąc, jest po prostu ogromna, z ultra-realistycznym siłowym sprzężeniem zwrotnym, wysyłając cię prosto do kokpitu bolidu F1, aby uzyskać najlepsze wrażenia z jazdy.

Pod względem wykonania ta kierownica w ogóle nie zawodzi i jest godna Fanateca. W menu: niebieski kuty węgiel. Do tego 4 magnetyczne, metalowe łopatki. Rezultat: niesamowite wyczucie i precyzja użytkowania w grach obsługujących DRS, Lunch Control itp. Mówiłem, że ta kierownica jest idealna dla fanów sim-racingu!

Pod względem elementów sterujących i przycisków ma wszystko, czego potrzebujesz. Przyciski (te z PS4/PS5), przełączniki, 2 enkodery kciukowe, przełączniki i 1-calowy ekran OLED. Oczywiście wszystkie przyciski są dostępne bez opuszczania rąk z kierownicy (z wyjątkiem przełączników), dzięki bardzo dobrze przemyślanej i przede wszystkim doskonale zaimplementowanej ergonomii. To samo dotyczy uchwytu, który jest zarówno idealny dla fanów wyścigów symulacyjnych, jak i mylący dla tych, którzy są nowicjuszami w tej dyscyplinie.

Będąc przyzwyczajonym do normalnych kierownic Fanatec, muszę przyznać, że przyzwyczajenie się do F1 Clubsport zajęło mi trochę czasu. Na początku kształt wydawał się dziwny, zwłaszcza trzymanie rąk w stałej pozycji, a także 15 nm momentu obrotowego. Kierownica Direct Drive oferuje niespotykane i przede wszystkim unikalne wrażenie siłowego sprzężenia zwrotnego.

Porozmawiajmy o cenie tego klejnotu. Ostrzegam, nie jest tani, zwłaszcza gdy jest to oficjalna licencja F1. Clubsport F1 kosztuje około 1300 euro. Sim-racing z prawdziwą kierownicą F1 i bazą 15nm DD+ ma swoją cenę. Moim zdaniem to urządzenie jest nadal bardzo premium i skierowane do hardkorowych fanów sim-racingu, którzy mogą sobie na nie pozwolić.

McLaren GT3 V2

Testy i recenzje kierownicy Fanatec McLaren GT3 V2

Zalety :

  • Oficjalna licencja McLaren
  • Doskonały stosunek jakości do ceny

Wady:

  • Szybkozłączka (QR 1 Lite) z tworzywa sztucznego

Jak sama nazwa wskazuje, ta kierownica jest oficjalnie licencjonowana dla McLarena 650S GT3. Dla fanów GT na PS5, ta kierownica jest po prostu idealnym urządzeniem peryferyjnym, zwłaszcza w swojej cenie. Wyceniona na zaledwie 199,95 euro, kierownica ta praktycznie nie ma rywali dla fanów GT3, czy to pod względem ceny, budowy, materiałów czy jakości.

Chociaż McLaren 650S GT3 jest oficjalnie licencjonowany dla Xbox, będzie działał doskonale na konsolach Sony, pod warunkiem, że masz bazę kompatybilną z PS4 i PS5. Na kierownicy znajdziemy wszystkie przyciski Xbox, przełączniki, łopatki i jednocalowy ekran OLED. Niektórzy mogą pomyśleć, że to bardzo mało w porównaniu do innych ekranów Fanateca, ale jeśli o mnie chodzi, to jest wystarczająco dobry jak na cenę kierownicy. Nie zapominajmy, że mówimy o urządzeniu kosztującym mniej niż 200 euro.

Dostępne są 4 magnetyczne łopatki wykonane z anodyzowanego aluminium. Podobnie jak w McLarenie, biegi można zmieniać za pomocą jednej łopatki, pociągając ją do siebie, aby zmienić bieg i popychając, aby zredukować. Praktyczne, prawda? Ponadto kierownica ma dwie inne podobne łopatki, które mogą być używane w różnych trybach:

  • „Zaawansowany tryb punktu zgryzu sprzęgła
  • Tryb sprzęgła/hamulca
  • Tryb hamulca/przepustnicy
  • Tryb mapowalny

Przejdę teraz do konstrukcji McLarena GT3 V2 . Kierownica ma 30 cm średnicy, a całość waży nieco ponad kilogram. Kierownica nie jest okrągła jak inne kierownice Fanatec, ponieważ jest to oficjalna replika kierownicy GT3. Pod względem designu przypadła mi do gustu, zwłaszcza jej trzeźwość. Nie przepadam za kierownicami w jaskrawych kolorach, które natychmiast przyciągają uwagę w symulatorach wyścigowych.

Jeśli o mnie chodzi, to McLaren GT3 V2 to doskonała kierownica za niewielkie pieniądze, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę jej jakość wykonania i oficjalną licencję McLarena. Jeśli planujesz zakup tej kierownicy, radziłbym sprawdzić, które bazy są kompatybilne z PS5 przed kliknięciem zamówienia.

Kolejną kwestią do rozważenia jest szybkozłączka: QR 1 Lite jest znana z co najwyżej średniej jakości. Jest wykonana z plastiku i ma pewien luz, gdy obrócisz kierownicę o kilka stopni, więc małe korekty trajektorii nie zostaną zarejestrowane przez grę. Miałem też kilka problemów z odłączaniem się kierownicy z powodu QR 1 Lite. Tak więc, jeśli chcesz dobrze poczuć symulację wyścigów, radziłbym kupić aluminiowy QR z tą kierownicą. Będzie to kosztować około 100 euro więcej, ale przynajmniej będziesz mieć doskonałą kierownicę.

Przeczytaj moją pełną recenzję Fanatec McLaren GT3 V2.

Gran Turismo DD pro

Test i recenzja kierownicy Fanatec Gran Turismo DD Pro

Zalety :

  • Atrakcyjna cena
  • Zestaw z kierownicą, podstawą i pedałami
  • Kierownica na licencji Gran Turismo

Wady:

  • Konstrukcja z tworzywa sztucznego

Ta kierownica Gran Turismo DD Prolub GT DD Pro, została zaprojektowana specjalnie dla konsol Sony. Zestaw zawiera kierownicę Gran Turismo®, pedały i podstawę Direct Drive w cenie 699,95 euro.

Niektórzy mogą pomyśleć, że ta cena jest po prostu zbyt wysoka za kierownicę i pedalboard, ale fani sim-racingu i Fanatec powiedzą ci, że to naprawdę nie jest drogie za to, co otrzymujesz. Dostarczany z bazą 5nm Direct Drive, kierownicą GT i aluminiowym mechanizmem korbowym, ten zestaw jest idealny dla każdego, kto chce rozpocząć symulację wyścigów bez dużej dziury na koncie bankowym.

Wszyscy wiedzą, że Fanatec jest marką premium w branży symulatorów wyścigowych, podobnie jak jej produkty. Aby zaoferować taki pakiet za mniej niż 700 euro, trzeba było pójść na kompromisy, zwłaszcza w zakresie materiałów użytych do produkcji kierownicy.

Kierownica Gran Turismo DD Pro jest wykonana z tworzywa sztucznego, podobnie jak szybkozłączka (QR 1 Lite). Jeśli chodzi o kierownicę i wyczucie, tak naprawdę nie czułem żadnej różnicy między nią a na przykład CSL Elite . Co prawda nie jest ona tak wytrzymała jak aluminiowa, ale dobrze leży w dłoni i jest całkiem solidna.

Ale jeśli chodzi o Quick Release, to już inna historia. QR 1 Lite jest wykonany z tworzywa sztucznego, aby przyciągnąć szerszą bazę klientów, ze stosunkowo niską ceną na niektóre urządzenia peryferyjne. Problem polega na tym, że wywołuje kilka stopni luzu na kierownicy, z małą „martwą” strefą, zanim samochód zmieni kierunek po obróceniu kierownicy. Nie jest to opóźnienie ani nic takiego, to po prostu luz w QR, który oznacza, że informacje nie są przesyłane do bazy. Dla nowicjuszy w świecie wyścigów symulacyjnych nie jest to nic niepokojącego. Ale fani z setkami godzin doświadczenia w prowadzeniu samochodu od razu poczują różnicę i nie spodoba im się to.

Pomijając tę kwestię, Gran Turismo DD Pro to dobry produkt od Fanatec. Gdybym był na twoim miejscu z ograniczonym budżetem, wziąłbym ten zestaw i dodał aluminiowy QR (sprzedawany osobno za 100 funtów), aby uczynić go idealnym w tej cenie.

Gran Turismo DD Extreme

Testy i recenzje GT DD Extreme dla Sim Racing

Zalety :

  • 15 nm stałego momentu obrotowego rozwijanego przez silnik
  • Doskonały powrót siły

Wady:

  • Słaba ergonomia przycisków

Najwyższy czas, aby Fanatec zrobił coś, aby odzyskać swoich fanów i udział w rynku wyścigów symulacyjnych. Marka przez długi czas była nieobecna w średnim zakresie baz Direct Drive, tych rozwijających między 12 a 16 nm momentu obrotowego. Dla sporej liczby kierowców te 12 i 16 nm momentu obrotowego reprezentują słodki punkt sim-racingu: niezbyt mocny, aby oderwać rękę w razie wypadku na torze, ale z wystarczającą ilością w brzuchu, aby pożegnać się z clippingiem. I właśnie dlatego wiele marek simracingowych postawiło na ten segment, który nawiasem mówiąc jest bardzo ceniony przez doświadczonych zawodników.

Nowy GT DD Extreme wykorzystuje bazę Direct Drive ClubSport DD+, która rozwija 15 nm stałego momentu obrotowego. Niektórzy mogą zapytać, co to jest stały moment obrotowy? Cóż, to całkiem proste: chainstay może utrzymać pełną moc przez praktycznie cały czas użytkowania. Innymi słowy, jeśli popchniesz go do maksimum, zawsze będzie rozwijał 15 nm momentu obrotowego, czego nie można powiedzieć o konkurencji, która często ma podstawy o mocy szczytowej (maksymalnej przez krótki czas).

Zestaw zawiera również nową kierownicę Gran Turismo, o nieco innym wyglądzie niż ta, którą zastępuje, a także materiały premium. Dla tych, którzy chcą ją mieć, można ją obecnie znaleźć na stronie Fanatec za 1300 euro. Należy pamiętać, że w tym zestawie otrzymasz tylko podstawę i kierownicę, więc będziesz musiał również kupić pedalboard, aby ukończyć każdą szanującą się konfigurację symulatora wyścigów.

Którą z nich wybrać?

W tym artykule pokazałem tylko 4 lotki Fanatec. Powinieneś wiedzieć, że niemiecka marka produkuje ich wiele, na każdą kieszeń i dla każdego. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z sim-racingiem na PS5, zdecydowanie radzę ci kupić zestaw taki jak Gran Turismo DD Pro.

Jeśli bardziej interesują Cię sesje F1, to polecam Clubsport Racing Wheel F1®.

Osobiście skłaniam się ku McLaren GT3 V2 i jego symulacyjnych sesji wyścigowych. Ale Fanatec sprzedaje tę kierownicę samodzielnie, więc będziesz potrzebować podstawy kompatybilnej z PS5 i pedalboardu.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *