Zaznacz stronę
Les meilleurs freins à mains pour le Sim Racing

4 najlepsze hamulce ręczne do Sim-Racing

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

1

Le Heusinkveld Sim Handbrake

Test i recenzja hamulca ręcznego Heusinkveld

Najlepszy hamulec ręczny kompatybilny z PC dla dużych budżetów

2

Le Fanatec ClubSport Handbrake V1.5

Hamulec ręczny Fanatec CLubsport V1.5: pełna recenzja

Najlepszy stosunek jakości do ceny hamulca ręcznego kompatybilnego z komputerem/konsolą

3

Le
Moza
Racing
HBP

Test i recenzja hamulca ręcznego Moza Racing HBP

Najlepszy hamulec ręczny kompatybilny z PC dla małych budżetów

Nie jest tajemnicą, że istnieje wiele różnych rodzajów wyścigów samochodowych, z różnymi samochodami i różnymi klasami. Jeśli chodzi o wyścigi symulacyjne, jest mniej więcej tak samo. Oczywiście wszystkie konfiguracje są do pewnego stopnia podobne, z wyposażeniem niezbędnym do każdej konfiguracji. Mówię oczywiście o podstawach, kierownicach i pedałach.

Niektóre konfiguracje różnią się jednak od siebie, dostosowując się do konkretnych potrzeb kierowców. Niektórzy zawodnicy wolą mieć dodatkowe urządzenia peryferyjne, aby móc na przykład brać udział w wyścigach rajdowych lub driftowych. To samo dotyczy potrzebnego sprzętu, w szczególności kierownic specyficznych dla niektórych dyscyplin.

Muszę powiedzieć, że świat wyścigów symulacyjnych jest tak samo rozległy jak świat sportów motorowych, z konfiguracjami, które odzwierciedlają specyficzne potrzeby każdego kierowcy. Niektórzy zawodnicy uwielbiają rajdy, więc będą mieli 3-pedały, manetkę i hamulec ręczny. Inni są fanami Formuły 1 i będą używać kierownic i tylnych widełek specyficznych dla tego sportu.

Mówiąc o hamulcach ręcznych, na rynku jest obecnie spory wybór, z niektórymi przyjaznymi dla budżetu opcjami i innymi, które mogą być używane od razu po wyjęciu z pudełka w sportach motorowych. Poniżej przyjrzę się niektórym urządzeniom peryferyjnym, które uważam za najlepsze.

Czy hamulec ręczny jest przydatny w sim-racingu?

Odpowiedź na to pytanie nie może być w żaden sposób obiektywna, ponieważ wymagania dotyczące urządzeń peryferyjnych w wyścigach symulacyjnych różnią się w zależności od gracza. Możesz mieć gracza, który woli używać hamulca ręcznego, podczas gdy innych wcale nie pociąga to urządzenie peryferyjne.

Trzeba też zrozumieć kontekst wyścigów symulacyjnych: większość kierowców, którzy są fanami tej dyscypliny, jest znacznie bardziej zainteresowana wyścigami GT, wyścigami turystycznymi i wyścigami Formuły niż rajdami i driftingiem.

Jednak hamulec ręczny może być kluczową częścią konfiguracji, zwłaszcza jeśli często blokujesz tylne koło. Warto więc rozważyć to urządzenie, jeśli go potrzebujesz.

Najlepsze hamulce ręczne na rynku.

Hamulec ręczny Heusinkveld Sim

Test i recenzja hamulca ręcznego Heusinkveld

Heusinkveld jest głównym graczem w branży wyścigów symulacyjnych i przez niektórych uważany jest za najlepszego. Katalog produktów marki nie jest tak obszerny jak w przypadku Fanatecale nacisk kładziony jest wyłącznie na jakość i premium.

Wśród produktów oferowanych przez Heusinkveld znajduje się hamulec ręczny Load Cell o nazwie Sim Handbrake. Już na pierwszy rzut oka widać, dlaczego produkty Heusinkveld są tak drogie. Jego hamulec ręczny może być z łatwością używany w wyścigach samochodowych, bez najmniejszego problemu. Rama wykonana jest w całości z metalu, dostępne są 2 kolory: czarny i antracytowy. Szczerze mówiąc, różnica między tymi dwoma kolorami jest naprawdę minimalna. Ale jeśli chodzi o resztę, jest po prostu wspaniały, z bardzo wysokim poziomem personalizacji, czy to pozycjonowania uchwytu, jego nachylenia, montażu i tak dalej.

Aby zmierzyć poziom siły przyłożonej do hamulca ręcznego, hamulec ręczny Sim wykorzystuje ogniwo obciążnikowe, podobnie jak w topowym mechanizmie korbowym. Czujnik obciążenia ma 2 stopnie i umożliwia bardzo precyzyjny odczyt siły nacisku rowerzysty.

Przez wielu Sim Handbrake jest uważany za najlepszy w swojej klasie, ale nie jest pozbawiony wad. Pod względem odczuć, immersji i sprzężenia zwrotnego jest doskonały. Ale pod względem ceny i kompatybilności nie zadowoli każdego. Sim Handbrake kosztuje około 280 euro i jest kompatybilny tylko z komputerami PC. Jeśli o mnie chodzi, nie jest to żadna wada, ponieważ za jakość trzeba płacić.

Simagic TB-1

Test i recenzja hamulca ręcznego Simagic TB-1

Marka Simagic jest jedną z najlepszych w świecie sim-racingu, z bazami, które są po prostu idealne w porównaniu do konkurencji. Ale chiński producent nie tylko produkuje bazy i kierownice, ale także dotyka hamulca ręcznego dzięki TB-1.

Pod względem wzornictwa TB-1 jest całkowicie czarny i ma metalową konstrukcję. Jest naprawdę piękny i uwielbiam go, zwłaszcza jeśli umieści się go również na czarnej obudowie. Jeśli chodzi o jakość wykonania, nie mam nic do powiedzenia, biorąc pod uwagę, że jest to produkt Simagic.

Przejdźmy teraz do montażu. Tutaj trochę blednie w porównaniu do Handbrake Sim, ponieważ TB-1 można zamocować poziomo i to wszystko. Nie powinno to jednak stanowić zbyt dużego problemu dla sympatyków wyścigów.

Czujnik ciśnienia jest również czujnikiem Load Cell, z maksymalnym naciskiem 100 kg. Już w przypadku mechanizmu korbowego nacisk ten jest doskonały, a w przypadku hamulca ręcznego nie muszę nawet mówić więcej na ten temat. Jest niezwykle precyzyjny, bardzo czuły i doskonale proporcjonalny do wyścigów.

Czujnik obciążenia jest również 2-stopniowy, ze sprężyną i elastomerem. Pierwsze kilka milimetrów skoku jest raczej miękkie, ale zmienia się to, gdy tylko dotkniesz elastomeru, zapewniając precyzyjne, twarde i przede wszystkim bez martwej strefy informacje zwrotne. To po prostu doskonałe urządzenie.

Przejdźmy do ceny i kompatybilności. TB-1 można kupić za 230 euro od oficjalnego przedstawiciela Simagic we Francji i jest kompatybilny tylko z komputerami PC, podobnie jak wszystkie produkty producenta do sim-racingu.

Hamulec ręczny Fanatec ClubSport V1.5

Test i recenzja hamulca ręcznego Fanatec Clubsport V1.5

Przejdźmy teraz do hamulca ręcznego Fanatec, modelu ClubSport Handbrake V1.5. Konstrukcja tego hamulca ręcznego jest po prostu oszałamiająca, z czarną obudową i srebrnym uchwytem. Moim zdaniem jest piękny, nieco mniej piękny niż inne, które widzieliśmy, ale bardzo charakterystyczny.

Jeśli chodzi o jakość wykonania, nie mam nic do powiedzenia poza tym, że jest to Fanatec na wskroś: wszędzie metal i dbałość o szczegóły, a także dość duża waga (prawie 2 kg na wadze). Jego konstrukcja oznacza, że można go zamontować na stole lub na jego krawędzi, przy niewielkim dostosowaniu.

Przejdźmy do odczuć. Hamulec ręczny ClubSport V1.5 wykorzystuje potencjometr połączony z czujnikiem analogowym, ze sprężyną zapewniającą opór, oferując doskonałą alternatywę dla ogniwa obciążeniowego innych hamulców ręcznych. Pod względem odczuć jest realistyczny, ponieważ czujnik analogowy zapewnia precyzyjny odczyt danych, a nie przełącznik On/Off lub przycisk. Jest bardzo precyzyjny w użyciu, zwłaszcza jeśli korzystasz z hamulca ręcznego niższej jakości.

Za cenę należy zapłacić 130 euro na stronie internetowej Fanatec, z kompatybilnością z komputerami PC i konsolami. Kompatybilność ta jest jednak gwarantowana przez bazy danych Fanatec. Szczerze mówiąc, jest to doskonały hamulec ręczny dla osób z ograniczonym budżetem, bez konieczności przechodzenia na Load Cell.

Moza Racing HBP

Test i recenzja hamulca ręcznego Moza Racing HBP

Zakończmy nowością w świecie wyścigów symulacyjnych, Moza Racing. Ta młoda chińska marka oferuje obszerny katalog urządzeń peryferyjnych, w tym hamulec ręczny o nazwie HBP.

Pod względem designu jest piękny, bardzo stonowany dzięki czarnemu kolorowi, a przede wszystkim regulowany. Jeśli chodzi o mnie, ten hamulec ręczny będzie idealnie pasował do każdej konfiguracji sim-racingowej. Cała konstrukcja wykonana jest z metalu, ze sprężyną wewnątrz zapewniającą opór, połączoną z 16-bitowym czujnikiem cyfrowym.

Pod względem wyczucia jest doskonały, prawie na równi z hamulcem ręcznym Fanatec. Co więcej, Moza HBP praktycznie nie ma martwej strefy po pociągnięciu drążka do tyłu, co jest idealne na przykład do tych małych pociągnięć hamulca ręcznego w rajdach.

Jeśli chodzi o regulację, uchwyt można dostosować do własnych potrzeb, więc nie musisz się o nic martwić. Konstrukcja jest bardzo solidna, nawet jeśli mocno naciskasz na drążek podczas odcinków rajdowych lub sesji driftu.

Przejdźmy do ceny i kompatybilności. Moza Racing HBP kosztuje około 130 euro od przedstawiciela marki we Francji i jest kompatybilny tylko z komputerami PC za pośrednictwem połączenia USB. Jak na tę cenę, jest to rozsądne, ponieważ otrzymujesz mniej więcej takie same wrażenia, jak w przypadku hamulca ręcznego Fanatec ClubSport. Jednak kompatybilność jest nieco trudna, zwłaszcza że hamulec ręczny Fanatec działa na wszystkich platformach.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *