Zaznacz stronę
Quel support volant Sim Racing choisir

3 najlepsze podpórki do kierownic Sim Racing

Sim Racing Nerd

Jako ekspert w dziedzinie wyścigów symulacyjnych testuję najlepsze kierownice, kokpity i gry, aby pomóc ci dokonać właściwego wyboru.

16/07/2025

Biorąc pod uwagę, że sim-racing czerpie wiele inspiracji z wyścigów samochodowych, naturalne jest, że dyscyplina, którą wszyscy kochamy, powinna mieć szeroki zakres konfiguracji. Mamy te najbardziej podstawowe, z tanią kierownicą i pedałami, mamy te z najwyższej półki, z bazą Direct Drive, Load Cell lub hydraulicznymi pedałami i zmotoryzowanym kokpitem z D-Box, i nie powinniśmy zapominać o tych pośrodku.

Nie muszę chyba mówić, że symulator wyścigowy musi zawierać kilka niezbędnych urządzeń peryferyjnych, w szczególności podstawę, kierownicę i pedały. Można również dodać hamulec ręczny, manetkę, zakrzywiony ekran i kokpit/podwozie. Nie każdy może sobie pozwolić na kokpit/podwozie, ponieważ podwozia i kokpity są drogimi elementami wyposażenia do symulatorów wyścigowych, często bardzo drogimi, jeśli zaczynasz specjalizować się w dyscyplinie takiej jak Formuła 1.

Mimo że wiele marek oferuje produkty klasy podstawowej, najtańszy kokpit można kupić już za 600 lub 700 euro, a do tego potrzebne jest miejsce na jego montaż. Ale dla tych rowerzystów, którzy nie mogą sobie pozwolić na wydanie 700 euro na kokpit, jak mają skompletować swoją konfigurację?

Ogólnie rzecz biorąc, masz 2 opcje: albo używasz stołu lub biurka jako „konfiguracji”, w której umieszczasz podstawę z pedalboardem pod spodem, albo decydujesz się na tak zwany uchwyt na kierownicę. I bardzo dobrze, ponieważ przyjrzymy się temu bardziej szczegółowo w tym artykule.

Co to jest wspornik kierownicy?

Jak sama nazwa wskazuje, uchwyt na kierownicę to produkt, który utrzymuje kierownicę, a także inne urządzenia peryferyjne do wyścigów symulacyjnych, w tym podstawę i pedalboard, dzięki czemu można organizować sesje wyścigów symulacyjnych mniej więcej w dowolnym miejscu w domu. Jest to idealne urządzenie peryferyjne dla graczy konsolowych, ponieważ jak wiadomo, większość graczy Xbox lub Playstation ma swoją małą zabawkę ustawioną w salonie, podłączoną do dużego ekranu. A dla sympatyków wyścigów to najlepszy sposób na sesje i wykręcanie czasów, a nie kont bankowych.

Najlepsze wsporniki kierownicy dostępne na rynku.

Nadszedł czas, aby przejść do sedna sprawy i zamierzam przedstawić niektóre z produktów dostępnych na rynku.

The Next Level Racing Wheel Stand Lite

Moja opinia na temat Next Level Racing Wheel Stand Lite for Sim Racing
Moja recenzja Next Level Racing Wheel Stand Lite dla Sim Racing

Tak naprawdę nie muszę przedstawiać ci Next Level Racingponieważ marka ta jest jedną z najlepszych w segmencie podwozi/kokpitów. Oferując szereg produktów z najwyższej półki, Next Level Racing pomyślał również o początkujących zawodnikach z ograniczonym budżetem.

Chciałbym przedstawić Next Level Racing Wheel Stand Lite, podstawowy stojak na koła. Konstrukcja jest bardzo prosta, z płytą działającą jako podstawa całej konstrukcji i teleskopowym prętem rurowym do utrzymywania podstaw / kół.

Podstawa jest również zaprojektowana tak, aby pomieścić pedały, z kilkoma ustawieniami w menu. Jeśli chodzi o rurowy drążek, jest on składany i dobrze przylega do nóg. Niektórzy nie będą mieli nic przeciwko, podczas gdy inni będą szukać gdzie indziej.

Obsługa podstawy/lotu jest dość prosta, z płytą, która pomieści wiele produktów od Logitech i Thrustmaster. Stojak Wheel Stand Lite został wyraźnie zaprojektowany do użytku z podstawami z napędem paskowym/przekładniowym, rozwijając około 4 nm momentu obrotowego. Jeśli używasz podstawy DD, cały stojak będzie się poruszał, zwłaszcza jeśli sprzężenie zwrotne siły jest nagłe.

Wheel Stand Lite to bardzo prosty stojak, zarówno pod względem konstrukcji, jak i projektu, który zachwyci początkujących rowerzystów, którzy nie mają zbyt dużego budżetu na swoją konfigurację. Kosztując od 130 do 140 euro, jest to produkt, który polecam, ale tylko w połączeniu z zestawami takimi jak G29, G923, T248etc., czyli wszystkim, co nie jest zbyt potężne pod względem siłowego sprzężenia zwrotnego.

The Wheel Stand Pro Deluxe V2

Moja opinia na temat stojaka Wheel Stand Pro DELUXE V2 do wyścigów symulacyjnych
Moja opinia na temat Wheel Stand Pro DELUXE V2

Kontynuujmy z Wheel Stand Pro Deluxe V2, który jest również rurowym stojakiem na kierownicę. Szczerze mówiąc, ten produkt wygląda bardzo podobnie do produktu Next Level Racing, który właśnie widzieliśmy, ale to żaden problem.

Konstrukcja Wheel Stand Pro Deluxe V2 łączy w sobie czerń i srebro, z gumą i systemami mocowania, które są raczej dziwne w tej kategorii cenowej. Mechanizm korbowy jest mocowany bezpośrednio do rur ramy, z wypustką, która działa jako system mocowania dla urządzenia peryferyjnego. Ten język biegnie w poprzek górnej części mechanizmu korbowego i ma system śrub do zabezpieczenia. Szczerze mówiąc, nie jest to w ogóle opłacalne rozwiązanie i będziesz ograniczony przez zestawy korb kompatybilne z Wheel Stand Pro Deluxe V2 (najlepiej te z 2 pedałami).

W przypadku kierownicy mamy rurkę z płytką na górze, która utrzymuje podstawy. Jeśli chodzi o stabilność, to mam mieszane doświadczenia. Najlepiej byłoby używać tego stojaka tylko z podstawkami o niskim momencie obrotowym, takimi jak Logitech G29 i G920lub Thrustmaster T300. Unikaj podstawek Direct Drive lub tych z dość gwałtownym siłowym sprzężeniem zwrotnym.

Pod względem ceny, Wheel Stand Pro Deluxe V2 kosztuje około 130-150 euro w zależności od sprzedawcy, co stawia go w tym samym przedziale cenowym co Wheel Stand Lite od Next Level Racing.

Wspornik kierownicy Ukiki

Moja opinia na temat uchwytu na kierownicę Ukiki dla Sim Racing
Moja opinia na temat wsparcia kierownicy Ukiki dla Sim Racing

Zakończmy podstawową podstawką od Ukiki. Jest to stojak, który wyraźnie ma na celu zaspokojenie potrzeb amatorów lub weekendowych kolarzy, oferując dość solidną konstrukcję, dobre podpory dla tylnych widełek i korb, a jego cena nie przekracza 120 euro, zwykle w sklepach internetowych.

Pod względem konstrukcji mamy więc do czynienia z ramą rurową ze wspornikami w postaci płyt na tylne widełki, pedały, a także manetkę/hamulec. Wspornik tylnego trójkąta nie jest prosty, ale ma całkiem dobry kąt, skierowany w stronę rowerzysty. Wspornik pedałów jest regulowany, podobnie jak wspornik tylnego trójkąta, który jest również teleskopowy. Dużym plusem Ukiki jest to, że ma również wspornik dźwigni zmiany biegów lub hamulca ręcznego, który można zamontować po lewej lub prawej stronie.

Jeśli chodzi o urządzenia peryferyjne, stojak Ukiki może pomieścić podpórkę łańcucha Direct Drive oraz praktycznie każdy pedał i manetkę/hamulec. Radziłbym jednak trzymać się tylnych widełek DD o niskim momencie obrotowym, takich jak CSL DD i Moza Racing R5. Jeśli weźmiesz mocniejszy chainstay, wspornik z pewnością zacznie się chwiać.

Za tę cenę (około 120 euro) uważam, że Ukiki jest doskonałym wsparciem dla lotek, idealnym dla początkujących i amatorów. Jego największą wadą, moim zdaniem, jest brak jasności w instrukcji montażu. Ale jeśli chodzi o resztę, to spełnia praktycznie wszystkie wymagania dla doskonałego produktu, a także w okazyjnej cenie.

Jak wybrać wspornik kierownicy?

  • Konfiguracje do wyścigów symulacyjnych. Przede wszystkim musisz wiedzieć, że mocowania kierownicy zostały zaprojektowane głównie z myślą o prostych konfiguracjach sim-racingowych z bazami o niskim momencie obrotowym. Jeśli masz dużą bazę DD, należy unikać tych mocowań, ponieważ będą się one ogromnie pochylać pod wpływem siłowego sprzężenia zwrotnego.
  • Budżet. Ten punkt jest równie ważny, ponieważ to budżet określi całą konfigurację. Uchwyty na kierownicę kosztują od 100 do 150 euro, co nie jest dużą kwotą w przypadku sim-racingu. Tak więc za około 400 euro można kupić zestaw Logitech G29/G920 i uchwyt na kierownicę i nie będzie z tym żadnych problemów.
  • Potrzeby. Jeśli te produkty istnieją, to dlatego, że jest na nie zapotrzebowanie. Jeśli na przykład masz konfigurację dla początkujących i brakuje ci miejsca w domu, warto rozważyć uchwyt na kierownicę, zwłaszcza jeśli nie masz stołu lub biurka, aby go zastąpić. Mamy też potrzeby zawodników, którzy są mobilni, a w takiej sytuacji kokpit nie będzie w ogóle praktyczny, ponieważ jest zbyt nieporęczny, niemożliwy do przeniesienia bez demontażu, a przede wszystkim zbyt ciężki.
  • Konstrukcja. Nie wszystkie stojaki na kierownice są takie same, nawet jeśli wyglądają bardzo podobnie. Niektóre stojaki mają stałą konstrukcję, podczas gdy inne można składać. Twój wybór będzie również zależał od konstrukcji, ponieważ stałe konstrukcje, takie jak Ukiki, są znacznie sztywniejsze niż składane, co oznacza, że można ich używać do baz Direct Drive o niskiej mocy.

Podobne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *